Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Araclarin max. tork deger araligi sorusu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Araclarin max. tork deger araligi sorusu

    Arkadaslar asagida araclarin teknik ozelliklerini gosteren resimde kirmiziyla cizilmis yerlerin ne anlama geldigini aciklayabilecek konuya hakim bir arkadas yardimci olabilir mi lutfen??
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

  • #2
    Selamlar,

    2.0 Turbo Araç söyleyeyim

    Güç yani 162 Kw ( 217.25 Beygir demektir ) ulaşması için motor devrin 5300 çevirmesi gerekiyor
    Tork kısmında 350 Nm torku üretmek için 2000-4000 devire kadar tork üretiyor sonrasında tork üretimi durur ve beygir gücü olarak araç hızlanmaya devam eder

    Aslında kullandığınız aracın güç beygir grafiğini bulursanız daha doğru sonuçlara ulaşırsınız

    Aşağıdaki örnekte iki farklı motorun Güç ve beygir olarak analizi var

    A16Let 1.6 180Hp insignianın motoru basit bir yorum yapmak gerekir ise Max torka çok hızlı ulaşıyor ve bu ona sportiflik kazandıran güç 2200 devirde ulaşıyor ve 5500 devire kadar torku kesintisiz veriyor

    Diğer Motor XHT olan ise çok tork üretmeye başlıyor ve 1700 devirde max torka ulaşıyor fakat 4200 devirde tork üretimi bitiyor

    Beygir olarak bakarsak 1000 devirden itibaren güç üretmeye başlıyor ve 5500 devirde max beygir gücüne ulaşıyor bu da ona ciddi bir performans kazandırıyor torkla beraber yanlış hatırlamıyorsam 4 viteste 225 km hıxa ulşıyordu

    Diğer motor ise 1200 devirde başlayıp 4200 devire max güce ulaşıyor ve güç üretmesi bitiyor yüksek devirde gitmek sadece yakıt sarfiyatı oluyor sonrasında



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
      Selamlar,

      Tork kısmında 350 Nm torku üretmek için 2000-4000 devire kadar tork üretiyor sonrasında tork üretimi durur ve beygir gücü olarak araç hızlanmaya devam eder

      Tamemen katılmakla beraber küçük bir düzeltmem olacak. Tork üretimi hiçbir zaman durmaz. Rölantide bile motor tork üretir. Bu devir aralıkları motorun max. tork ve max. beygiri verdiği aralıklardır. Bu aralık dışında motor daha düşük değerler verir ama sonuçta verir.
      Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

      Yorum


      • #4
        Cok tesekkurler beyler cevaplar icin.
        pekii benim gonderdigim listede en sondaki opc aracin guc ve tork degeri ayni (5250 min-1)
        ve tork bolumunde digerleri gibi 2 farkli bir devir arakigi yok, sadece 5250 min-1 yaziyor.
        bu duruma da bir izah getirebilirmisiniz...

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: mert1411 View Post

          Tamemen katılmakla beraber küçük bir düzeltmem olacak. Tork üretimi hiçbir zaman durmaz. Rölantide bile motor tork üretir. Bu devir aralıkları motorun max. tork ve max. beygiri verdiği aralıklardır. Bu aralık dışında motor daha düşük değerler verir ama sonuçta verir.
          Durmadan kastım daha fazla tork üretemediğini söylemek istemiştim yoksa zınk diye Tork sıfır olmuyor. düzeltme için teşekkürler.



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            FacomX Fatih Abi'ye bir ekleme de ben yapayım, XHT motor daha alt devirde tork üretmek için yapıldığından LET motora göre bir üst viteste gitmek yakıt ekonomisi için daha faydalı oluyor. Gazlamada ise turboboosta rağmen 4200 devirde tork inişe geçmeye başlasa da 4500 devir civarında sübap zamanlaması sayesinde gelen yeni bir güç dalgasıyla motor ürettiği 170 beygiri 5500 devire kadar sürdürebiliyor. Sonrasi hakikaten boşa devir çevirmek


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum


            • #7
              A16let efsane bir motor keşke biraz revize edip tekrar piyasaya sürseler



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #8
                Ben 16LET'yi kullanmadım ama bence XHT de efsane bir motor. Keşke daha iyi bir otomatik şanzımanla gelseydi.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                  Ben 16LET'yi kullanmadım ama bence XHT de efsane bir motor. Keşke daha iyi bir otomatik şanzımanla gelseydi.
                  Bende Xht kullanmadım sonuçta güzel motorlar ama ufak tefek rutuşa ihtiyaç duyuyorlar



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post

                    Bende Xht kullanmadım sonuçta güzel motorlar ama ufak tefek rutuşa ihtiyaç duyuyorlar
                    Benim arabayı kullanmıştın sanki Abi


                    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post

                      Benim arabayı kullanmıştın sanki Abi
                      O tadımlık kullanımı



                      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X