Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Herkese merhaba 1.6t 2010 insignia performans sorunu...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Herkese merhaba 1.6t 2010 insignia performans sorunu...

    Oncelikle herkese merhaba. Bu ilk konum. Araci dun itibariyle istanbuldan aldim 2010 1.6t prins vialle lpg 136binde. Aracimda soyle bi problem var sanki 1.6 duz motor gibi gidiyor yani cok kotu performansi lpg ve benzinde de ayni. Pazar gunu oldugundan kimseye gosteremiyorum. Turbo hortumlarina goz ucuyla baktim birsey goremedim. Neyden kaynaklanma ihtimali var bu sorunun. Basina daha once gelen oldu mu?. Tesekkurler iyi forumlar

  • #2
    Merhaba , LPG ve 139 bin km, böyle bir arabayı almak iyi cesaret.
    Test sürüşü sırasında düşük performansı fark etmediniz mi?

    Yorum


    • #3
      Lpg ayarindan oldugunu dusundum yada ufak bi problem yarin once lpg ciye sonra opel ustasina goturecegim. Basina boyle bisey gelip sorununu cozenler varsa diye yazmistim

      Yorum


      • #4
        Arabada tekleme VS var mı yoksa sadece performans düşüklüğümü var

        Yorum


        • #5
          Bende 2009 1.6 turbo araba var şuan 230 bin km de 8 yıldır lpg li ilk defa sıkıntı yaşadım %90 sübap eridi.

          Yorum


          • #6
            Performans düşüklüğü olduğuna emin misiniz? Sizin beklentiniz aşırı yüksek olabilir mi? Bir de 180ps'lik devir seviyor diye biliyorum; yüksek devirde de performans düşük mü?

            Yorum


            • #7
              Performans komple dusuk yani 3 veya 4 devirde 2 binden 3 bine cok nazli cikiyor yuksek devire 1. Ve 2. Vites cikiyor ama atmosferik araba gibi cikiyor 3 4 5 cok agir ivmelenme oluyor turbo torkunu hissedemiyorum. 1.4 tsi golfum vardi fazlasiyla hissediyordum bunda bir problem var ama o kesin

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Burak. 28 View Post
                Arabada tekleme VS var mı yoksa sadece performans düşüklüğümü var
                Tekleme soyle yapiyor turbo tam devreye giricekken bi anda girmiyor gibi kesiyo hissediyorsun turboda felan hic ufleme ses islik sesi yok

                Yorum


                • #9
                  Turbo beslemeli motorlarda turbo her daim devrededir turbo devreye girmesi diye birşey yok devre de olmasa motora hava akışı sağlamayacağından o2 düşüklüğünden yakıt yanmaz olduğunuz yerde sayarsınız araç zorlanır gitmekte.Eğer turbo hortumlarında sorun olsa basınç düşer size arıza ışığı yakar.Lpg nin verdiği zararlarla ilgili bir durum iyi bir yetkili servise gösterip gerekli kontrollerin yapılması gerekir ki birçok sebebi var;
                  -ateşleme bobini
                  -bujiler
                  -kompresyon testi(subap erimeleri,segman kırılma vss)Herhangi bir yanma odasında işlevsizlik.
                  -o2 sensörleri
                  -Turbo basınç kontrolü,selenoid valfleri
                  -Emme manifold sıkıntıları

                  birçok sebebi var ciddi tespit gerekiyor çok basit olabileceği gibi çok ciddi de olabilir.Küçük hacimli aşırı beslemeli turbo charge motorlar malesef lpg ile dost değil.

                  Yorum


                  • #10
                    Şunuda göz önünde bulundurmalısınız golf 1.4 tsi motorlarda //motor tork aralığı 1500-4000 rpm // 200 nm Tork dur dolasıyla motor torkunu daha düşük devirde size verdiği için daha çabuk hissedersiniz.İnsignia da ise 230 nm torku 2200-5500 devir arası alırsınız güç geç gelir hafif de turbo lag sorunu var ki normaldir bu gecikme ondan kıyaslamada yanılıyor olabilirsiniz.Bir diğeri golf hatcback c sınıfı bir araç lastik ebadı,rüzgar proseksiyon alanı(kat sayıları,dirençleri)vss küçük.İnsignia d segmenti 5 m ye yakın bir araba oldukça geniş gövdesi var buda hızlanmaları etkiler artı ağırlığı ve lastik ebatları 18-19 inch jant ve 225-245 taban kesitinden söz edersek eğer araçta teknik bir sorun olmadığını farz edersek normal olabilir.Birde insignia tork/hp eğrisi bakımından 180 hp versiyonları yüksek devir sever son hızıda bundan fazladır Tork eğrisi düşer hp i yüksektir.Golfle karşılaştırmak pek doğru olmaz ani hızlanma vss beklentiniz düz yolda olmalı o zaman son hızda fark edersiniz.

                    Yorum


                    • #11
                      Cevap icin cok tesekkur ederim ayrintili bilgilendirmissiniz. Soyle soyliyim o zaman 0-100e yaklasik bi 14 sn civarlarinda cikiyor

                      Yorum


                      • #12
                        O zaman bu varsayımda normal değil çünkü o arabanın 0-100 km hız değeri 9sn nin altında.Kontrol şart yetkili servis öneririm.Birçok sebebi var burdan çözmek zor iş umarım çok masraf etmeden normale döner herşey.

                        Yorum


                        • #13
                          Umarim bazi arkadaslar turbo selenoid valfinde veya turbo baglantilarindan cozecegimizi soylediler deneyecegiz. Bilgilendirme icin tekrar tesekkurler

                          Yorum


                          • #14
                            Büyük ihtimal egr valfi VS olabilir ama temizlemekte fayda var. Ama titreme oluyor mu

                            Yorum


                            • #15
                              Herhangi bir titreme olmuyor

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X