Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yüksek devirde hafif titreme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yüksek devirde hafif titreme

    Öncelikle selamun aleyküm arkadaşlar. Aranıza yeni katıldım. 2-3 hafta önce 2011 1.6 turbo İnsignia sahibi oldum. Araca ben almadan 2-3 ay önce çelik subap takılmış, buji, buji kabloları, trigeri değişmiş, turbo bakımları yapılmış. Bugün aracı bi denemek için ana yolda biraz sıkıştırdım, 5000-6000 arası devire gelmeden vites değiştirmedim. 1.vitesten 5.vitese kadar bu şekilde kullandım, her vites değiştirmem de ayağımı debriyajdan çektikten sonra böyle 1-2 saniye gibi kısa bir süre araçta sanki böyle titreme gibi yekinme gibi birşey oldu. Bu anlattıklarımı aynen benzinde denedim aynı şeyi hissetmedim. Daha fazla da zorlamadım. Sizce bu normal birşey mi yoksa göstermekte fayda var mıdır?

  • #2
    Öncelikle aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.
    Araçta lpg var sanırım. Normalde bu devirlerde zaten lpg de kullanmamanız gerekiyor. Benzinin yakıt olarak soğutma durumu ile lpg bir değil. Zamanla aşırı sıcak olması sebebiyle subaplar gidiyor, çelik subap ile değişim yapılıyor. Subaplarin tamamı çelik değildir, uç kısımları çeliktir. Onların da ömrü sürekli lpg de araç sıkıştırılarak kullanılırsa kısa olacaktır. Yani size tavsiyem, aracı sıkıştıraksanız benzine alın. Subaplar uzun ömürlü olsun.
    Vites geçişlerinde titreme sorununu gidermek için aracınız hareket halindeyken lpg de kullanırken afr ayarı yaptırmalısınız.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
      Öncelikle aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın.
      Araçta lpg var sanırım. Normalde bu devirlerde zaten lpg de kullanmamanız gerekiyor. Benzinin yakıt olarak soğutma durumu ile lpg bir değil. Zamanla aşırı sıcak olması sebebiyle subaplar gidiyor, çelik subap ile değişim yapılıyor. Subaplarin tamamı çelik değildir, uç kısımları çeliktir. Onların da ömrü sürekli lpg de araç sıkıştırılarak kullanılırsa kısa olacaktır. Yani size tavsiyem, aracı sıkıştıraksanız benzine alın. Subaplar uzun ömürlü olsun.
      Vites geçişlerinde titreme sorununu gidermek için aracınız hareket halindeyken lpg de kullanırken afr ayarı yaptırmalısınız.
      Teşekkür ederim sağolun. Evet Zavoli marka LPG var. Araç 100.000 km’de ve sanırım sıfır alındığında LPG takılmış olabilir çünkü LPG tankı 2011 yılına ait. Zaten normalde o devirlerde kullanmak hiç huyum değildir sevmem de o derece sıkıştırmayı, sadece denemek amaçlı kullandım. Ustaya/servise göstermeye değecek bir sorun mudur sizce?

      Yorum


      • #4
        Aslında o devirlerde kullanacak olduğunuzda benzine alacaksanız zaten sorun yok diyorsunuz. Lpgde de aracı zorlamamış olursunuz. Öte yandan araç lpgde iken ani gaz vermeniz gereken bir an olduğunda benzine almayla vakit geçirmek o anda sorun teşkil edebilir. Lpgde bu sorunu baktırmak lazım. Fakat öyle ustalar da var ki mevcut ayarı da bozabiliyor. Daha kötüsünü de yapabilirler. Bu ihtimali göz önünde bulundurmak lazım. Lpg 1.6t lerde tamamen şans işi. Usta çok önemli. Başka bir sorununuz yoksa ve bu bahsettiğiniz titreme aracın hızlanmasına etki etmiyorsa ben olsam çok kurcalatmazdım. Zavoliye ait iyi bir servis biliyorsanız afr ayarı ile sorununuz çözülecektir. Tercih sizin.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
          Aslında o devirlerde kullanacak olduğunuzda benzine alacaksanız zaten sorun yok diyorsunuz. Lpgde de aracı zorlamamış olursunuz. Öte yandan araç lpgde iken ani gaz vermeniz gereken bir an olduğunda benzine almayla vakit geçirmek o anda sorun teşkil edebilir. Lpgde bu sorunu baktırmak lazım. Fakat öyle ustalar da var ki mevcut ayarı da bozabiliyor. Daha kötüsünü de yapabilirler. Bu ihtimali göz önünde bulundurmak lazım. Lpg 1.6t lerde tamamen şans işi. Usta çok önemli. Başka bir sorununuz yoksa ve bu bahsettiğiniz titreme aracın hızlanmasına etki etmiyorsa ben olsam çok kurcalatmazdım. Zavoliye ait iyi bir servis biliyorsanız afr ayarı ile sorununuz çözülecektir. Tercih sizin.
          Başka bir sorunu yok, hızlanmasında galan sıkıntı yok. Bir de aracın hararet göstergesi aldığımdan beri 2-3 haftada ya 1 yada 2 kez 90’ı gösterdi, genelde 70’te duruyor ama motorun sıcaklığında kaloriferinde bir sıkıntısı yok.

          Yorum


          • #6
            Aracı sabah soğuk motor ilk çalıştırmadan yaklaşık 5-10 dk. içinde hatta daha erken de olabilir, hararet göstergesi 90ı göstermeli. 90 dereceye gelmeden stop mu ediyorsunuz acaba? Yani çok kısa mesafede mi kullanıyorsunuz aracı?
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
              Aracı sabah soğuk motor ilk çalıştırmadan yaklaşık 5-10 dk. içinde hatta daha erken de olabilir, hararet göstergesi 90ı göstermeli. 90 dereceye gelmeden stop mu ediyorsunuz acaba? Yani çok kısa mesafede mi kullanıyorsunuz aracı?
              Yok kısa mesafe ile alakalı olduğunu düşünmüyorum çünkü Konya’dan aracı Sivas’a getirdim sadece bir mola harici hiç durmadım ama yine de 90’ı görmedim

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Aragorn58 View Post

                Yok kısa mesafe ile alakalı olduğunu düşünmüyorum çünkü Konya’dan aracı Sivas’a getirdim sadece bir mola harici hiç durmadım ama yine de 90’ı görmedim
                Termostat arızalı filan değilse , bu kötü bir şey değil, radyatör verimli çalışıyor demektir, siz eksik değil fazla hararetten korkun

                Yorum


                • #9
                  Sıkıntı da burda işte, termostatta sorun varsa bu sefer araç hararet yaptığında da anlayamazsın.. inşallah öyle bir durum olmaz.
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                    Sıkıntı da burda işte, termostatta sorun varsa bu sefer araç hararet yaptığında da anlayamazsın.. inşallah öyle bir durum olmaz.
                    Bugün biraz klima çalıştırdım, tahmini 5 dakika sonra hararet 90’ı gördü.

                    Yorum


                    • #11
                      Bu durumda kafaya takılacak bir şey yok bence.
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                        Bu durumda kafaya takılacak bir şey yok bence.
                        Kafama takılan neden normal seyrinde ısınınca 90’da sabit kalmıyor.

                        Yorum


                        • #13
                          90 a çıkıp hareket halindeyken düşüyor mu yani? Tersi oluyorsa sorun yok, zaten normali bu şekilde. Ama 90 a çıktıktan sonra siz aracı stop edinceye kadar geçen sürede hararet düşüyorsa durum biraz farklı.
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #14
                            termostatınız arızalı gibi görünüyor. özellikle rampa aşağı gaz vermediğinizde düşme eğilimi varsa termostatınızı değiştirin
                            Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

                            Yorum


                            • #15
                              Benim aracin sicakligi da 90 a cok zor cikiyor ama gidis performansina gore 50 ye kadar dusebiliyordu. Termostati soktuk contasi yirtilmisti. Yenisi ile degisti sorun halloldu. Ancak ilginc olan degisen bu 2. termostat. Daha once degisen de GM idi. Ve termostata da garanti vermiyorlar.
                              2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X