Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yurtdışından yedek parça nasıl alınır?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yurtdışından yedek parça nasıl alınır?

    Merhaba, 1.4 turbo insignia araç için yurtdışından (ispanya ve italya) 95 derecede açan orijinal termostat getirtmek istiyorum.. Bu işi nasıl yürüteceğimi bilen var mı?
    Mevcut Türkiye için uygun görülen orijinal termostat 105~107 civarında açılıyor ki bu nedenle sürekli sorun yaşadım, yaşamaktayım..

  • #2
    Yurtdışından getirtmenin yolunu bulamadım fakat bunu buldum.. İhtiyacı olana mevzuyu açıklarım..
    https://umutotoyedekparcaaksesuar.du...ostat-55593034

    Yorum


    • #3
      Takipteyim, bende özellikle yaz sıcaklarında elm ile yaptıgım kontrolde konsoldaki sıcaklıgı sabıt 90 derece gordugum halde ecudan 107-108 dereceleri gordum.
      Motorun daha verımlı calısması adına bu degısıklıge sıcak bakıyorum. Termostatın 98-99 derece cıvarında actıgına emınım

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
        Takipteyim, bende özellikle yaz sıcaklarında elm ile yaptıgım kontrolde konsoldaki sıcaklıgı sabıt 90 derece gordugum halde ecudan 107-108 dereceleri gordum.
        Motorun daha verımlı calısması adına bu degısıklıge sıcak bakıyorum. Termostatın 98-99 derece cıvarında actıgına emınım
        Termostatın orijinali 103~105 aralığında açılıyormuş.. sizinkinin 99 da açılması ayrıca kafa karıştırıcı oldu.. fan kaç derecede açılıyor takip ettiniz mi hiç?

        Yorum


        • #5
          Ben bir harici kontrol yapmadım,ecudaki sıcaklığın 98-99 derece gelip sonra 90'a tekrar düşmesi sonucu buna kanaat getirdim. Fan 97-98 derecede 1 kademe giriyor.

          Yorum


          • #6
            Şükrü biraz bakındım evet bizim ülkemize gelen termostat 105 derecelik.
            Hepimiz soğutma suyumuzun 90'da sabit olduğu düşünüyoruz, ama actual olarak hepimizin aracındaki soğutma sıvısı sıcaklı 93-105 arasında geziyor. Merak eden bir ELM27 ile kontrol edebilir.
            Şükrü şurayada bir göz atabilirsin, 92 derecelik termostat üstelik housing ile uyun fiyatta
            Order VAUXHALL Insignia Mk1 (A) Saloon (G09) 1.6 Turbo (69) 180 HP Thermostat easily at AUTODOC ❗ Fast delivery and low prices ❗ Discover now for yourself❗

            Yorum


            • #7
              Satıcı ile görüştüm, 92 derecede açıp 88 derecede kapanıyormuş.
              Termostat Astra-j Insıgnıa A16let 325,00 TL ve ücretsiz kargo ile n11.com'da! Oem Yedek Parça fiyatı Yedek Parça kategorisinde.

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
                Ben bir harici kontrol yapmadım,ecudaki sıcaklığın 98-99 derece gelip sonra 90'a tekrar düşmesi sonucu buna kanaat getirdim. Fan 97-98 derecede 1 kademe giriyor.
                Benim araç 1.4 sizinki 1.6 sanırım.. Belli ki sizin aracın termostatı normal, fan 99'da açtığına göre termostatınız da en geç 95 derecede açılıyor olmalı.. Bu işin doğrusunu bu aylarda test ederek öğrenebilirsiniz.. Hava soğuk hızlanabileceğiniz bir yolda seyrederken ecuya bakın fana gerek duymadan radyatör soğuyacağı için termostatın tam kaç derecede açıldığını ve suyun sıcaklığını kaça kadar indirdiğini netleştirebilirsiniz..

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
                  Satıcı ile görüştüm, 92 derecede açıp 88 derecede kapanıyormuş.
                  Evet bu ürün ve diğer yabancı site linkindeki ürünleri inceledim, orijinal dereceli termostat bunlar.. Sizin 1.6 T'lerin termostatı 92'likmiş demek ki.. Sizin aracın sıkışık trafikte dahi olsa 99'u geçmesi tuhaf, acaba fanda mı sorun var, yani 92 derecede açılan bir termostatın takılı olduğu motorun içinde dolaşan suyu, 99'da açılan fanın bir şekilde 99 derecenin altına indirmesi gerekmez mi? Ya da kaçırdığım bir ayrıntı mı var bilmiyorum.. Benim 1.4'e hangi akla hizmetse 105'lik koymuşlar, rezalet başka bir şey değil.. Güya yakıt düşüyormuş çok ısınınca.. 3 kuruşluk yakıt tasarrufu için onlarca parçanın ömrünü kısaltmışlar, tam bir fiyasko, ustasına soruyorsun abi bunlarda kronik diyor, kronik ne be bir kez olsun kafa yordunuz mu acaba neden diye.. Bugün servise gidebildim sonunda, 95'lik termostatımı da götürdüm yanımda.. Deve boynu ve gaz alma hortumu değişti fakat termostat dışarıdan olunca değiştirmediler, haftaya da kendi ustama gidip sağlam ve orijinal 105'lik termostatın yerine 95'lik özel üretim termostatı taktırıyorum inş.

                  Yorum


                  • #10
                    Ben Aralık sonu Orjinal GM genleşme tankı ve kapağı,komple PO kırmızı antifiriz değişimi yaptım. Şuan bütün herşey normale döndü. Kapakda diş kaptırılmış,muhtemelen su artan basınçla kapak kaçırıyordu.

                    Yorum


                    • #11
                      Konuyu hortlatayım...Bende 1.6 dizel Insignia için Ukrayna'dan balata getirtmeyi düşünüyorum...Ama doğru olan balatayı nasıl bulabiliriz...Ön ve arka için..Bunun seri numarası vs vs gibi belirleyici bir unsuru varmı...Jantlar 19 inç....

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X