Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia 2.0 cdti siyah duman, ve gaz yememe sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Insignia 2.0 cdti siyah duman, ve gaz yememe sorunu

    Arkadaşlar merhaba,
    Yaklaşık 2 senedir bir insignia sahibiyim, son 4-5 aydır bazı sorunlar yaşıyorum bunlarla ilgili sizlerin desteğine ihtiyacım var,

    araç 140bin km de ,2012 model edition elegance 2.0cdti 130p otomatik- araçta yazılım var 160 hp yapılmış, araç aldığımda bu şekilde idi, yazılımlı araçlar malum siyah duman atıyor haliyle benimki de atıyordu,
    lakin son 4 aydır düşük süratte gaza asılınca arkası komple siyah duman olmaya başladı buda bişeylerin ters olduğunu hissetmeme sebep oldu,

    geçenlerde istanbula dönerken aracı biraz sıkıştırdım, 230 235 gibi sür'atlere çıktı fakat bi süre sonra motor aşırı asındı uyarısı ile motoru durdudun uyarısını aldım , hemen sağ çektim sıcaklık ibresi 130 a takılı kalmıştı ,
    aracı kapattım yarım saat 40 dk bekledim, kontağı açtığımda hiç bir değişiklik olmuyordu sıcaklarık 90 a vuruyor akabinde hemen 130 oluyordu saniyelik bi olay, motorun sıcak olması mümkün değildi 40 dakika 1 saat hatta 2 saat sonrada aynı durum oluştu,
    aracı servise çektik enjektörlerden dir dendi söküldü gitti pompacıya bozuk olmadığı ayarsız olduğunu ayar yapılıp geri gönderildiğini söleyip enjektörleri takınca araç normal hiç bir şey yokmuş gibi çalıştı, bu olaydan onra aynı durumla hiç karşılaşmadım lakin enjektörlerin ayarı yapıldı dendikten sonra duman olayında bir değişiklik olmadı.

    duman beni rahatsız ettiğinden dolayı egr , egr borusunu da çıkartıp baktırdım temiletip geri taktırdım gene bi değişiklik olmadı , partikül filtresine baktırdım evelki gün egzoscu partikül filtresine açtı , filtrenin özellğini yitirdiğini içindeki madenlerin çöktüğünü söledi, temizleme mükün değil istersem içini boşaltabileceklerini istersem de yenisini 4600 artı kdv ye takabilceklerini sölediler. dumanın yüzde 70 oranında düşeceğini söledi içini boşaltınca, bende boşalttırdım içini.

    ondan sonra aracı kullandım bir gün sonra birden araç 2000 devire kadar gaz yiyor 2000-3000 arası gaz yememeye başladı, ara. hızlanıyor ama motor çok yavaş tepki veriyor ve kesinlikle bağırmıyor sanki turbo açmıyor araç bu durum 10 15 dk sonra kendi kendine düzeldi

    aynı durum ertesi günde tekrarladı, 2bin devirde gene gaz yemedi bi süre gidince kendi kendine düzeldi .

    anlam veremedim araçta arıza ışığı yakmadı bu durumda.

    Değerli fikir ve yönlendirmelerinize ihtiyacım var selamlar.

  • #2
    Sanki partikül filtresiyle alakalı kendini korumaya almış. En kolayı yazılımla beraber filtreyi iptal etmek ya da bütçen elveriyorsa 5-6bin sıfırına bayılmak gibi duruyor.

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: mehmet205_ View Post
      Sanki partikül filtresiyle alakalı kendini korumaya almış. En kolayı yazılımla beraber filtreyi iptal etmek ya da bütçen elveriyorsa 5-6bin sıfırına bayılmak gibi duruyor.
      patikül filtresinin içini boşalttık ondan olması genede mümkünmüki? içi boş duman direk takılmadan dışarı çıkıo

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: ulucans View Post

        patikül filtresinin içini boşalttık ondan olması genede mümkünmüki? içi boş duman direk takılmadan dışarı çıkıo
        Tamam işte iptal etmişsin o zaman Araç beyninde var görünmesinden kaynaklı sorun bence. Bu işi yapan firmalar çok araştır telefonla bilgi al kafana yatana git.
        Bu arada beygiri arttıran yazılımda silinmiş olur sanırım daha bilgili arkadaşlar yorum yapsa iyi olacak.

        Yorum


        • #5
          Sadece partikül filtresini boşalttırmak yetmez buna uygun yazılımın yüklenmesi gerekir. Egsozda bulunan oksijen sensörü arıza gibi okuyor ve araç kendini korumaya alıyor.
          34 ST 579 '09 C180 Kompresor

          BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

          Yorum


          • #6
            2.0 CDTİ 130 hp araçlar atmosferik olması lazım, turbo şarj yok ki zaten, açılmayan nedir anlayamadım.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
              2.0 CDTİ 130 hp araçlar atmosferik olması lazım, turbo şarj yok ki zaten, açılmayan nedir anlayamadım.
              2.0 CDTI 130pslik motorda turbo var. 160lık'ta da var. Yanlış hatırlamıyorsam 130luk düz turbo 160lık değişken geometrili turbo.
              1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
              2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
              3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
              4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
              5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
              6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                2.0 CDTI 130pslik motorda turbo var. 160lık'ta da var. Yanlış hatırlamıyorsam 130luk düz turbo 160lık değişken geometrili turbo.
                Turbo olduğu kesin (CDTI'daki T buradan geliyor zaten); ben de aynı şekilde 160'lıkta değişken geometrili turbo farkı var diye biliyorum.

                Yorum


                • #9
                  Merhaba öncelikle geçmiş olsun , bu tarz sorunlar dış servislerde işinin ehli usta değilse malesef zor çözülüyor , hoş Opel servislerde de bu deneyimde çok adam kalmadı ama oda ayrı tartışma konusu, ama bu tip sıkıntılarda kendi servisine gitmek bana kalırsa en iyis doğru teşhis hayat kurtarır . Şuan opellerde genel kontrol ücretsiz elektronik kontrol kampanyası var , gidip ücretsiz bu kampanyadan faydalanıp arada sorunu iletip kontrol ettirebilirsiniz, teşhis neyse maliyeti öğrenir dışarda yaptıracağınız yer varsa ikisi arasında bütçenize göre tercih yapabilirsiniz , sorununuz elektrik aksamıyla da ilgili olabilir , turboda . En doğrusu servis söyleyecektir , dışardaki ustalar deneme yanılma yöntemiyle iş yapar oldular astar kumaşı geçmesin naçizane tavsiyem. Saygılar

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: ratip View Post
                    Sadece partikül filtresini boşalttırmak yetmez buna uygun yazılımın yüklenmesi gerekir. Egsozda bulunan oksijen sensörü arıza gibi okuyor ve araç kendini korumaya alıyor.
                    sanırsam sorun bu , dün farkettimki araç beyaz duman atıyor çok güzel bi süre gidince kesiyor yada arabayı kapatıp açınca düzelio, bilgisayara taktdırdım, dpf hatası ve akış metre yada oksijen hatası veriyor,

                    anladığım kadarıyla yazlımlıa bunu düzeltiyorlar, oksijen sensörünü değiştirmiyim boşuna dimi

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: ulucans View Post

                      sanırsam sorun bu , dün farkettimki araç beyaz duman atıyor çok güzel bi süre gidince kesiyor yada arabayı kapatıp açınca düzelio, bilgisayara taktdırdım, dpf hatası ve akış metre yada oksijen hatası veriyor,

                      anladığım kadarıyla yazlımlıa bunu düzeltiyorlar, oksijen sensörünü değiştirmiyim boşuna dimi
                      Oksijen sensörünü değiştirmeniz sorunu çözmez. Aracın dpf yazılımını değiştirmek gerekiyor (dikkat edin güncelleme değil). Filtreyi boşaltarak aracın çalışma karakterine müdahale eden egsozcu bunu bilmiyor muydu acaba? Yaptırdığınız işlem aslında modifiyecilerin performans artırma amacıyla yaptırmış oldukları işlem ve buna uygun yazılımı vs.yi de yapıyorlar.
                      34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                      BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: ratip View Post

                        Oksijen sensörünü değiştirmeniz sorunu çözmez. Aracın dpf yazılımını değiştirmek gerekiyor (dikkat edin güncelleme değil). Filtreyi boşaltarak aracın çalışma karakterine müdahale eden egsozcu bunu bilmiyor muydu acaba? Yaptırdığınız işlem aslında modifiyecilerin performans artırma amacıyla yaptırmış oldukları işlem ve buna uygun yazılımı vs.yi de yapıyorlar.
                        Evet sediğiniz gibi bugün dpf egr yi beyinden iptal ettirerek sorunu çözdük teşekkürler

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X