Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Arkadaşlar acil yardım edin kararsız kaldım

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Arkadaşlar acil yardım edin kararsız kaldım

    Merhaba arkadaşlar, aracı alalı 10gün oldu. Aracımda herhangi bir sıkıntı vs yok herşey çok güzel fakat geçen gün aracım otomatikte 3. Vitesten 4. Vitese geçerken bir anda vites boşa düştü, devir saati yükseliyor araç gitmiyor, devir tekrar 3. Vitese düştüğünde araç gidiyor ama şuanda 4-5-6 vites yok. Gelelim şimdi yapılan araştırmalara,

    ilk olarak araç soğukken Manuel’den deneme yaptım, 1-2-3 sıkıntı yok 4. Vitese geçmiyor. Makinaya bağlattık çıkan hatalar alttaki gibidir;
    1.) Şanzıman Kontrol sistemi (MIL isteği)
    2. ) Basınç Kontrol solenoidi “C performans /Kapalı olarak takılı kalmış.

    Bu hataları baz alarak ve şanzımancı ustaların yaptığı test sürüşlerinde farklı görüşler mevcut.

    Birinci usta;
    Solenoid takımı değişecek, şanzıman yağı değişecek şanzıman yağı değişirken kapakta herhangi bir Demir alaşımı parçası görürsem şanzımanı açmak gerekir dedi. Fiyat olarak solenoid valfı takma , şanzıman yağı işçilik 5.500tl para istedi, şanzıman açılırsa 8-10.000tl bir fiyat çıkar dedi.

    ikinci usta;
    Bunun solenoid takımında sıkıntı olmadığını, şanzıman içinde ki task mili kırılmış olabilir veya task dişlisi atlamış olabilir dedi. Şanzıman içindeki sadece task dişlisi ise 3-3.500tl fiyat çıkar, taskın kendisi ise 5000tl fiyat çıkar dedi.

    üçüncü usta;
    Solenoid takımını kontrol edeceğiz, tek tek hangi solenoid de arıza varsa bakacağız genelde biri bozulduğunda hepsi bozulur set halinde değişir 4.500 tl fakat arıza bu değilse şanzımana bakacağız 8-10.000tl arası ücret dediler.

    Dördüncü usta;
    Çıkma solenoid takımı değiştiririz düzelirse 2500-3000tl arası yaparım dedi, düzelmezse şanzıman içinde ki körük patlamış olabilir şanzıman açılırsa 8-10.000tl arası ücret isteniyor

    Şimdi birisi bana yardımcı olabilir mi?
    Aracı yeni aldım, aracın eski miladını bilmiyorum. Aldığım kişide yeni aldığı için o da bilmiyor. Ama arabayı aldığımda herşey sorumsuz çalışıyordu.

    Aracın şanzımanını da açtırmak istemiyorum. Yağı bakımı şanzıman yağı yeni değişmiş durumda, bir anda araç bunu yaptı. Opellerin bu modellerinde şanzımanları sıkıntısız diye biliyorum. Elektriksel bir arıza yapar mı? Aracın çekişi bile bir anda düştü, 2 viteste ufak bir bayırı çıkamıyor 3. Vites istiyor. Vites değişimleri 2k devirdeyken şimdi 3-4K devirde değiştiriyor. Araç sanki kendini korumaya almış gibi performansını kısıtlamış durumda. Bana hiç mantıklı gelmiyor bu modeldeki bir aracın şanzımanı sorumlu olsun. Bakımları yapılmış olmasa yağı vs eski olsa yada azalmış olsa veya aracı sert kullanmış olsam düşünülebilirler ama 60km hız ile giderken bir anda bu şekilde yapmasına anlam veremiyorum. Sizin değerli yorumlarınızı bekliyorum.

  • #2
    Çok geçmiş olsun, aracınız sanırım 1.6 CDTI otomatik. Daha önce 2012 model 2.0 CDTI otomatikte ufak tefek sıkıntılar duymuştum ama 1.6 CDTI'da hiç duymamıştım. Araç kaç kmde? Yetkili servise gösterdiniz mi?

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: Alkantra View Post
      Çok geçmiş olsun, aracınız sanırım 1.6 CDTI otomatik. Daha önce 2012 model 2.0 CDTI otomatikte ufak tefek sıkıntılar duymuştum ama 1.6 CDTI'da hiç duymamıştım. Araç kaç kmde? Yetkili servise gösterdiniz mi?
      Merhaba, araç 120.000 de, bakalım 5.ustaya geldim sonuçları anlatırım. Yetkili servise daha gitmedim. Son çare oraya da götürüp kontrol ettireceğim. Başka çözüm önerisi olan varsa lütfen paylaşsın.

      Yorum


      • #4
        Beşinci usta sonuç;
        Bu usta detaylı olarak beyne bağlandı kontrol etti, beyine kendi modeli ile bağlanınca arızayı göremedi fakat farklı model seçince aynı solenoid arızası gördü, sorunun mekanik olacağını solenoid takımı değiştirerek boşa para harcamamı söyledi, fakat her ihtimale karşı yazılımını güncelleyerek tekrar baktırmamı söyledi. Bakalım bir Opel servisine giderek güncellentireyim sonuç değişecek mi?

        Yorum


        • #5
          Şanzıman yağı değişimi sonrasında yazılım güncellemesi yaptırmanızı öneririm. Bazen yağ değişimi sonrası bu tarz yazılımsal sıkıntılar olabiliyormuş. Bende de yağ değişimi sonrası kararsızlık olmuştu, yazılım güncellemesi ile düzeldi.
          34 ST 579 '09 C180 Kompresor

          BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

          Yorum


          • #6
            Verilen fiyatlarda çokmuş. İnşalllah küçük bir masrafla kurutulursunuz
            Ergün GÜRBÜZ

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: arel2434 View Post
              Verilen fiyatlarda çokmuş. İnşalllah küçük bir masrafla kurutulursunuz
              İnşallah, umarım yazılım çıkar önerebileceğiniz Opel yetkili servisi var mı Ümraniye de kalıyorum. Anadolu yakası tarafında

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: ratip View Post
                Şanzıman yağı değişimi sonrasında yazılım güncellemesi yaptırmanızı öneririm. Bazen yağ değişimi sonrası bu tarz yazılımsal sıkıntılar olabiliyormuş. Bende de yağ değişimi sonrası kararsızlık olmuştu, yazılım güncellemesi ile düzeldi.
                Üstad kararsızlıktan kasıt nedir? Vites geçmiyor muydu benimki gibi mi bir problem vardı?

                Yorum


                • #9
                  Arkadaşlar bugün biraz niyeti bozup arabayı yüksek devirde manuel olarak 3-5 e geçmeye denedim. Araç bir anda 4.vites de sıkıntı çıkarmadı, 5.vitese taktım bu sefer aynısı 5.viteste yaptı ve motor arıza ışığını yaktı, daha sonra devir düşürdüm 3. Vitesten tekrar 4. Vitese geçmeye çalıştım yine aynı durum oldu. Sorun şanzıman olmayabilir mi? Şanzıman olsa ya hiç gitmez yada vitese hiç geçmez?

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: xjackpotx64 View Post

                    Üstad kararsızlıktan kasıt nedir? Vites geçmiyor muydu benimki gibi mi bir problem vardı?
                    Vites geçişlerinde tork konvertörünü fazlaca kulanıp devir yükselmesine rağmen aynı oranda hızlanmıyordu ve ilk kalkışta hafiften geriye kaçırma yapıyordu. Ama sonraki yazdığınızı görünce aynı şey değil gibi anladım. Şanzıman elektroniği arızası gibi duruyor.
                    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                    Yorum


                    • #11
                      Bu tip uzmanlık gerektiren konularda servise en başta gitmeniz daha doğru olurdu bence. Ustalarda konuyu iyice dağıtmış. Yapsalar garantisi de olmayacak, başka birşeye bağlayacaklar.En azından teşhisi doğru yaptırırsanız tedavi kısmında güvendiğiniz özel ustaya giderdiniz.Servis tavsiye için forumun üstadları fikir ve tavsiye vereceğini düşünüyorum.Gerçekten sinir bozucu bir durum olmuş.Hevesle yeni araç alıyorsunuz böyle belirsiz bir arıza çıkıyor.Vaktinizi bolca aldığı gibi nakdinizi de alma riski çıkıyor.Çok geçmiş olsun.
                      Opel İnsignia Sport Tourer Cosmo 1.6T  2010 Metro Mavi+Panoramik Cam Tavan

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: xjackpotx64 View Post
                        Arkadaşlar bugün biraz niyeti bozup arabayı yüksek devirde manuel olarak 3-5 e geçmeye denedim. Araç bir anda 4.vites de sıkıntı çıkarmadı, 5.vitese taktım bu sefer aynısı 5.viteste yaptı ve motor arıza ışığını yaktı, daha sonra devir düşürdüm 3. Vitesten tekrar 4. Vitese geçmeye çalıştım yine aynı durum oldu. Sorun şanzıman olmayabilir mi? Şanzıman olsa ya hiç gitmez yada vitese hiç geçmez?
                        Kocaeli yetkili satıcısı Ekcan Otomotiv var, onlara gidin, servis müdürü Tamer Uzun, onu bulup selamımı söyleyin,
                        inatçı ve takipçi bir insandır, o sorun ne ise mutlaka bulup çözerler, güvenebilirsiniz, adam gibi adamdır.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: oguz:) View Post
                          Bu tip uzmanlık gerektiren konularda servise en başta gitmeniz daha doğru olurdu bence. Ustalarda konuyu iyice dağıtmış. Yapsalar garantisi de olmayacak, başka birşeye bağlayacaklar.En azından teşhisi doğru yaptırırsanız tedavi kısmında güvendiğiniz özel ustaya giderdiniz.Servis tavsiye için forumun üstadları fikir ve tavsiye vereceğini düşünüyorum.Gerçekten sinir bozucu bir durum olmuş.Hevesle yeni araç alıyorsunuz böyle belirsiz bir arıza çıkıyor.Vaktinizi bolca aldığı gibi nakdinizi de alma riski çıkıyor.Çok geçmiş olsun.
                          Bilgilendirme için teşekkür ederim, dediğiniz gibi aracımın keyfini sürmeden böyle bir sorun oldu, umarım basit bir şey çıkar, yarın için bir Opel servisine gitmeyi düşünüyorum. Bakalım hayırlısı olsun

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post

                            Kocaeli yetkili satıcısı Ekcan Otomotiv var, onlara gidin, servis müdürü Tamer Uzun, onu bulup selamımı söyleyin,
                            inatçı ve takipçi bir insandır, o sorun ne ise mutlaka bulup çözerler, güvenebilirsiniz, adam gibi adamdır.
                            Şenay hanım, bilgilendirme için teşekkür ederim. Ümraniye ve yakın çevrelerinde varsa gidebilirim ancak, aracımı çok fazla yormakta istemiyorum. İlginiz için teşekkür ederim.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: xjackpotx64 View Post

                              Şenay hanım, bilgilendirme için teşekkür ederim.
                              Şenay Hanım öyle mi, iyiymişhaha

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X