Duyuru

Collapse
No announcement yet.

VGT sizce gerçekmi?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Mesut abi kimdir bilmiyorum, o yüzden videoyu Mesut abi anlatmış yada ürünün yetkilisi anlatmış benim açımdan fark yok

    Babamdaki Astra H 1.3 CDTI Çorum'da şehiriçi dur-kalklar dahil 5,8-6 litre yakıyor ki araba zaten kasayı zor kaldırıyor diye babam birde gaza yüklene yüklene kalkar, ona rağmen bu değerlerdeyken, videoda da dedikleri gibi trafiksiz, dur-kalksız bir yolda menzil nasıl 6,1'e çıkar, hemde bu kadar kısa mesafede.
    20km'mi gitmişlerdi, bu kadar mesafede ortalamayı 1,6 litre değiştirmek için ortalamanın yeni sıfırlanmış olması lazım.

    6.dakikada Astra'nın sahibi diyor ki; 1.2 Corsa ile günde 80-90km yapıyormuş, hadi ayda 3.000km yaptın diyelim. 1.2 Corsa km'de 50 kuruş yaksa ayda 1.500 TL yakıt parası demek. sonra diyorki cihazı söktüğüm için 2 cihaz parası fazladan yaktım diyor, cihaz KDV'siz 650 TL x2=1.300 TL fazladan yakmış. E bu cihaz takılı olsaydı 3000km'yi 200 Liraya mı yapacaktı? Benzini hadi 4 liradan alsan 50 litre benzin yapar, 3.000km kullanım ile arabanın 100km'de ortalama 1,7litre yakması lazım.

    Cihaza/ürüne giden 1 tane hortum havayı hem alıp hem veriyor mu, ne yapıyor? Cihazın içinde ne var, paraya kıyıp alıp parçalasam içinden çin malı HDD'ler gibi flashdisk ile metal ağırlık çıkmasın? Yakıt tüketimini 1 litre düşürmek için milyonlar harcayıp arge yapacak markalar neden böyle birşey yapmıyor?

    Egzoz borusunun kıvrım modeli bile arabanın performansını ve yakıt tüketimini etkiliyor iken, rastgele bir yerlere dolayarak takılan tek parça hortumun ucundaki cihaz nasıl bu kadar tüketimi düşürebilir?

    Birsürüüüüü soru işareti içeren bir ürünü ben takılması için gereken tadilati bile göze alıp yaptıramam. Tamam memlekette kafası zehir olan, mühendislere taş çıkaracak fakat pazarlamasını yapamayan yada imkansızlıktan üretim yapamayan birçok beyin var ama biraz da gerçekçi olmak lazım. Ürünün şuan benim gözümde eskiden hortuma takılan mıknatıslardan bir farkı yok
    Ön yargıdan önce ürünü kullanmak lazım ama pazarlama stratejileri şuanda hiç güven vermiyor.
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #17
      İlker bey sonuçlar testler nasıl gidiyor?

      Yorum


      • #18
        17.01.2018 tarihinde takdırdığım VGT ile deneyimlerin ;

        Artı Yönleri ;

        *Vites geçişleri yumuşadı.
        *Trafikte ilk kalkışlarda ve rölantide tüketim miktarı azaldı.(Yol bilgisayarı)
        *Sanki araba daha bir atik daha bir canlı hale geldi.

        Eksi Yönleri ;

        *VGT'yi takdırdığımda 3 çeyrek benzin vardı ve ışık yanana kadar 260 km yol gittim. Tüketim için artı bir etkisi olmadı.
        *Yokuş aşağıya giderken gaza basmadığım anlarda sanki vitesi boşa almışım gibi tepki göstermeye başladı. Bununla beraber daha şiddetli frene basma ihtiyacı duydum ve bu sebepten araç 2 kere ani frenden kızakladı ve kaza riski atlattım.
        *Kendime kızdığım ve neden yaptığımı anlayamadığım neden ise gerekli araştırmaları ve yorumları fazla karıştırmış olmamam. Olumsuz yorumlar çok var.
        *Açıklayıcı bilgi olarak bulduğum ve beni en fazla etkiyen yazı ;

        "Sır dolu açıklamalar var, sistem söküldüğünde değil takıldığında alışma süresi olur.
        Emme manifold içindeki rölanti devir vakum değeri yüksektir çünkü gaz kelebeği 1mm'den az açıktır,
        Gaz verdiğimiz zamanki vakum değeri düşüktür çünkü gaz kelebeği açıldığı için atmosfer basıncı pistonların emme yardımıyla rahatlıkla manifolda giriş yapar ve yanma odasına hücum eder.
        Emme manifoldu, westinghouse sisteminin de havasını emer ve fren pedal basınç değerinin artmasına yardımcı olur.
        İşte patenti alınmamış bu mucize ürün bir T ile manifold - westinghouse arasına takılır.
        Bu tüpün içinde ne vardır?
        Yaylı diyafram.
        Nasıl çalışır?
        Gaz verdiğimiz sürece emme manifold içindeki basınç düşer,
        Tüpün içindeki yay, diyaframı yukarı iter (lastik şişirme pompasının açık hali) ve içine hava dolar,
        Gaz vermeyi bıraktığımızda ise kelebek kapanır, enjektörlere rölanti devrine yetecek kadar yakıt giderken hava akışı minimum düzeyde olduğundan üretilen güçte min düzeyde kalır ve manifold içindeki vakum değeri tekrar artmaya başlarken, tüpün içine dolan hava tersine emilir (tüp içindeki yayın gücü rölanti emme gücüne dayanamaz ve ilave havayı yakıt odasına gönderir), rölanti/cutoff düzeninde fakir karışım oluşur ve çok sayıda olmamak kaydiyle dur kalklarda, daha yüksek süratlerde tasarruf sağlatır ama İstanbul trafiği için belirtilen yüzdelerde kesinlikle olmaz.
        Mesut bey sistemi taktıktan sonra düz vitesi 1800d/d değiştirme ihtiyacı duymuş (2.15) - e zaten bu sisteme sahip olmayan otomatik şanzımanlar hangi devirde değiştiriyor?
        Ne kadar erken değiştirirseniz o kadar çok yakıt harcarsınız diye bir şey yok, 4. vites 1800 devirde elbette vites değişmez.
        Ustamız benim anlattığım şekilde zaten anlatıyor (2.45) yalnız düşük süratte yada dur-kalkta 1km gidemez, çok daha yüksek süratte olabilir.
        Benim Corolla D-4D MMT Cruise Control aracım uzun yolda 1200km yapıyordu.
        Tüp geri hava beslemesi yaptığı sürece, rölantide/cut off da fakir karışım oluşur, ekonomi üretir. Ürün için fazla para istenmeyecekse, hava hortumlarına kelepçe takıldığı sürece kullanılabilir. Yalnız şunu unutmamak gerekir, üreteceği emisyonları boşverin ama fakir karışım yüksek sıcaklık demektir, nerelere zarar verir? bir çok yere. Hemen zarar verirmi? Hayır LPG gibi zaman içinde oluşur ve LPG gibi aynı hasarları verir. İşte otomobil üreticileri tarafından tercih edilmeme sebebide budur. "


        *Ulaş beydi sanırım genç olan arkadaş ona özellikle sordum araç fakir yakıta düşermi ben bu konuda çok hassasım diye bana hayır cevabını vermişti. En sevmediğim şey ile karşılaştım YALAN.
        *Firma olarak sistemin çalışma prensibini tam olarak anlatamamasını ve hala bilimsel test sonuçlarını yaptırmama sebebinin de bu olumsuzluklar olduğunu düşünüyorum.

        Kısacası bugün telefon açıp yarın VGT'yi söktürmek isteyeceğim.

        Yorum


        • #19
          Sizin kaza atlatmanızın sebebi, sizin yerinize gaza basmış gibi yapıp, cut off daki motor kompresyonunu düşürmesidir. bir çok kullanıcı bazen aracın kendi hızlandığını belirtiyor. Bu çok riskli bir şey.

          Kullanma şekli de zaten çok garip. gaza 3 sefer dokun, ayağını gazdan çek sonra bas falan...

          Benim arkadaşım insignia da 1,5 lt kadar tasarruf elde etti. yol bilgisayarı ve pompa testlerini de yaptı. Ancak VGT kullanım tarzında zaten tasarruf sağlanıyor...

          Kendim de AFR testlerini yaptım, değişen bir şey yok. ancak cut off daki durumunu ölçmedim. Fakir karışım öncelikle aracın egzoz subaolarınıa zarar vermektedir. LPG li ve bozuk ayarlı kullanılan insignialarda da bu km ler 45-60 bin km lerdedir. Yanına VGT ekleyince - eğer fakir karışıma sebep oluyorsa - bu km ler daha da aşağı çekilir.

          Fikrin kadar varsın!

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: mr.big View Post
            Sizin kaza atlatmanızın sebebi, sizin yerinize gaza basmış gibi yapıp, cut off daki motor kompresyonunu düşürmesidir. bir çok kullanıcı bazen aracın kendi hızlandığını belirtiyor. Bu çok riskli bir şey.

            Kullanma şekli de zaten çok garip. gaza 3 sefer dokun, ayağını gazdan çek sonra bas falan...

            Benim arkadaşım insignia da 1,5 lt kadar tasarruf elde etti. yol bilgisayarı ve pompa testlerini de yaptı. Ancak VGT kullanım tarzında zaten tasarruf sağlanıyor...

            Kendim de AFR testlerini yaptım, değişen bir şey yok. ancak cut off daki durumunu ölçmedim. Fakir karışım öncelikle aracın egzoz subaolarınıa zarar vermektedir. LPG li ve bozuk ayarlı kullanılan insignialarda da bu km ler 45-60 bin km lerdedir. Yanına VGT ekleyince - eğer fakir karışıma sebep oluyorsa - bu km ler daha da aşağı çekilir.
            Tanıtım videolarında ve test sürüşlerinde her zaman gaza bas çek deniliyor. Nedeni tamamiyle sistemin cut off'da daha iyi çalışması. Yüksek sıcaklıklar yanma odasından egzoslara kadar her parça için tehlike bu arada söylemeyi unuttuğum bir konuda fren pedalının arada sırada sertleşmesi olayınıda yaşadım.

            Yorum

            İşleniyor...
            X