Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 dizel hararet göstergesi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6 dizel hararet göstergesi

    Arkadaşlar aracım 1.6 dizel otomatik sorun ise şu araç soğuk iken çalıştırdım takribi 2.5 km sonra hararet 50-60 derece arasına geliyor sonra ise tekrar 50 derece soğuk çizgisine iniyor ankara opal servisi bi çözüm bulamadı devirdaim sağlam arıza lambası yakmadı sizlerde böyle bir şey var mı.

  • #2
    Termostat erken açıyor olabilir diyecem de koskoca servis akıl etmiştir herhalde.
    http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

    Ellere yar oldu
    2.0 CDTI
    Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

    5.25 Xdrive ///M(azot) Power

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: gozgozlu3535 View Post
      Arkadaşlar aracım 1.6 dizel otomatik sorun ise şu araç soğuk iken çalıştırdım takribi 2.5 km sonra hararet 50-60 derece arasına geliyor sonra ise tekrar 50 derece soğuk çizgisine iniyor ankara opal servisi bi çözüm bulamadı devirdaim sağlam arıza lambası yakmadı sizlerde böyle bir şey var mı.
      Sizin mesajınızı görmek beni rahatlattı. Çok benzer bir durum bende de oluyor. Özellikle hararet biraz yükselince havalandırmayı açarsam tekrar sıfıra iniyor sonra yavaş yavaş yükseliyor. Ama araç ısınınca herhangi bir sorun olmuyor. Gösterge sabit.
      Benim araçta soğutma suyu eksiltme vardı ona bağlamışlardı ama sıvı tamamlanınca da halen devam ediyor.
      Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

      Yorum


      • #4
        eğer havalandırmayı açıyorsanız araç su dolaşımını kalorifer sistemine verdiğinden orada kalan soğuk su sisteme girip bir anda düşüşe sebep oluyor sonra o su da ısınıp tekrar yükselmeye devam ediyor
        insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

        Yorum


        • #5
          Benim araçta kaloriferi açarak denemedim, bendeki olay kalorifer kapalı araç ısınır gibi oluyor sonra 50 ye düşüp yavaş yavaş yükseliyor

          Yorum


          • #6
            Benim motor 2000 olmasına rağmen HI modunda açınca kaloriferi motor 90da olsa bile soğuyor.
            Ben de bi alt kademe olan 27 dereceye alıyorum otomatik modda ac kapalı kullanıyorum. Motor ısındıkça kendisi fanı açıp kademeyi arttırıyor. Motor da çabuk ısınıyor.
            1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
            2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
            3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
            4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
            5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
            6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

            Yorum


            • #7
              Aracınız için konuşmuyorum genel manada şuan kullandığım araçta dizel ilk ve son dizelim inşallah dizel araç baş belası başka birşey değil yük yolcu taşımacılığı dışında kullanmak cok manalı değil tabi bu benim düşüncem benzer sorun şuanki aracım mondeo 2.0 dizel ondada var ve birçok mondeo da kronik bir hal

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: gozgozlu3535 View Post
                Arkadaşlar aracım 1.6 dizel otomatik sorun ise şu araç soğuk iken çalıştırdım takribi 2.5 km sonra hararet 50-60 derece arasına geliyor sonra ise tekrar 50 derece soğuk çizgisine iniyor ankara opal servisi bi çözüm bulamadı devirdaim sağlam arıza lambası yakmadı sizlerde böyle bir şey var mı.
                Merhaba aracımı yeni aldım,
                aynı olay bende de var anladığım kadarıyla yalnız değilim,
                Bu bir problem mi yoksa normal bir durum mu bilgi verebilir misiniz?

                Yorum


                • #9
                  https://www.insigniateam.com/forum/t...ret-dalgalanma

                  buraya bir bakın

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Falcoon View Post
                    Teşekkürler

                    Yorum


                    • #11
                      Bence aracını elletmeyin,Günün ilk çalıştırma öncesi havasını alın ve 3-4 gün tekrarlayın. Aralıklarla gözlemleyin sorununuzun azaldığını fark edeceksiniz. Neredeyse hiç yapmayacak.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: sbsezgin View Post
                        Bence aracını elletmeyin,Günün ilk çalıştırma öncesi havasını alın ve 3-4 gün tekrarlayın. Aralıklarla gözlemleyin sorununuzun azaldığını fark edeceksiniz. Neredeyse hiç yapmayacak.
                        Merhaba evet bende öyle karar vermiştim,
                        işlemi en yakın zaman da uygulayacağım teşekkürler ilginiz için

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: sbsezgin View Post
                          Bence aracını elletmeyin,Günün ilk çalıştırma öncesi havasını alın ve 3-4 gün tekrarlayın. Aralıklarla gözlemleyin sorununuzun azaldığını fark edeceksiniz. Neredeyse hiç yapmayacak.
                          Merhaba ;
                          aynı sorun bende de oldupunu fark ettim. hararet biraz yükseliyor, düşüyor.bunu bir kere yapıp normal seviyeye 90 geliyor sabit kalıyor. konu biraz eski. çözüm bulan oldu mu acaba.

                          Yorum


                          • #14
                            İlk çalıştırma öncesi havasını alın, bir kaç gün tekrarlayın. Fazlada takılmayın, 90 ı geçmediği sürece hangi bir sorun yok...

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: gozgozlu3535 View Post
                              Benim araçta kaloriferi açarak denemedim, bendeki olay kalorifer kapalı araç ısınır gibi oluyor sonra 50 ye düşüp yavaş yavaş yükseliyor
                              Gecmis olsun. Motor ısısı önce yükselip sonra düsüyorsa termostat devirdaime izin veriyor diyebiliriz. Genelde termostatlar 87-92 derece arasında pozisyon degistirerek motor sistemine suyu verir. Termostatın 3 çeşit arızası vardır. Ya tamamen açık kalır, buda motor geç ısınır demektir. Özellikle rampa aşağı inerken yada düz yolda sakin kullanımda hararet göstergesi düşmeye başlar. Kışın kaloriferin ılık üflemesinden anlarınız..İkinci arıza termostat kapalı kalması, buda motora devirdaim yapılamayacagı icin arac hemen ısınır ve bi süre sonra hararet yapar..Aniden 100-120 lere fırlaması olayı olur. Diger arıza ise termostatın yarım acık kalması. Buda tam kapasitede olmasada motora devirdaimin sürekli yapılacagı manasına gelir ve yine rampa aşağı yolda ve düz yolda ortalama kullanımda hararatin daha yavaş düşmesiyle kendini belli eder.

                              Öncelikle uygulayacagınız testi söylemek istiyorum. Aracın kaputunu actıgınızda sol taraftan radyatore giren hortum ve sag tarafta radyatorden cıkan termostada, yani motor sistemine giren hortum vardır. Araç sogukken calıstırdıgınızda 87-88 dereceye kadar radyator çıkış hortumu kesinlikle soguk olmalıdır. Termostat kapalıyken sogutma suyu devirdaim pompası, radyator ve yedek su deposu arasında dolanır. Motor içerisinde devirdaim olmaz. Araç 88 derecelere gelince termostat açar ve motora su akışı başlar. Radyator çıkış hortumu ısınır. Aracınızda OP-COM kullanıyosanız dijital sogutma suyu sıcaklık göstergesi var. Oradan normal ısıya gelinceye kadar takip edebilirsiniz. Tuhaflık görürseniz yada hararet düsmesine ragmen kaloriferdeki sıcaklık düsmüyorsa sensorlerle ilgili olabilir. Ama kaloriferdeki sıcaklıkta bi yandan hararetle beraber düsüyorsa termostat problemidir. Motor sogutma suyu sıcaklık sensoru bir diger adıyla hararet müşürüdür. Bu arızalı olabilir. Aynı arızaya dış ısı sıcaklık sensörüde sebep olabiliyor. Ama bunlardan önce yapacagınız testi yukarıda belirttim.Araç dizel oldugu icin soguk havalarda motorun normal sıcaklıga gelmesi benzinli araca göre daha uzun oluyor. Havaların soguk oldugu donemlerde sizi aldatmasın. Aracın harareti tam 90 a gelince test edeb,ilirsiniz, rampa aşağı yada otobanda yüksek hızlarda 1500-2500 devir arası hararet düsüyorsa termostat problemidir. Tabi bunlardan önce yedek su depounda işaretli yere kadar antifiriz olması gerekir. Havasını almak icinde aracı bi miktar kullandıktan ve normal sıcaklıga geldikten sonra yedek su deposu kapagını dikkatile açın ve sistemde hava varsa atacaktır zaten. Sistem basit oldugu icin başka açıklaması olamaz diye düsünüyorum.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X