Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2.0 CDTI 130Bg Muhtemel Turbo Hava Kaçağı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
    Benim aracımda 130luk. Bir kaç sene önce garantiden değiştirmiştim ben parçayı. Fabrikasyon nasıldı hatırlamıyorum. Fakat şuanda o siyah yuvarlak mevcut. Kaputu açtığımda veya çalıştıırp stop ettikten sonra üzerine hafif vurduğunuzda dınn vb. şekilerde ses çıkarıyorsa kesinlikle arızalıdır. Başka bir forum üyemizin 160lık aracında bu parça da o yuvarlak kutucuk yok. Kaputu açtığımızda direkt içeride ki havayı atıyor. Değişmesi gerekli.

    Şimdi internetten baktım bu parçaya. Görsellerde sadece valfin kendisi var. Benim parça değişiminde selenoid valfinin çevresinde ki lastik hortumlarda değişmişti yanlış hatırlamıyorsam. Servise bir danışın isterseniz, yorumları ne olacak.
    İlginiz için teşekkür ederim Uğur Bey.
    Şu anda Muş'ta ikamet ediyorum. Cuma günü memlekete yola çıkacağım burada maalesef servis yok Uşak'ta servise göstereceğim artık. Tabi yolda kalmazsam
    O siyah eklentiyi merak etmedim değil. Servis umarım bunun cevabını verebilir. İmzanızdaki araçta Xenon farları görünce Cosmo 160lık zannetmiştim

    Kaputu açtığımda ya da sert kapattığımda uzuuun bir dınnnnn yay sesi geliyor. Sanki gergin bir yayı yatay çekip bırakmış gibi. Ben onu kaput kilit mekanizmasından geliyor sanıyordum. Demek ki o ses ondan geliyormuş. Yarın parçacılara bir sorayım. Varsa en azından deneyeyim. Fişini çıkarmak arızalı olup olmadığını bulmakta fayda etmez sanırsam.
    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

    Yorum


    • #17
      Rica ederim. Yolda bırakacak kadar sıkıntı yaratmaz. En baştan bahsetseydik keşke daha önceden çözmüş olurduk. Evet o duyduğunuz ses Turbo Selenoid Valfinden geliyor. Kaçırıyor. Fişi çıkarmanız beynin farklı bir arıza olarak algılamasını sağlayabilir. Aracınız servis bakımlıysa iyi niyet garantisi altında ücretsiz değişimini sağlayabilirsiniz. Nadirde olsa görülen bir durum.

      Not: Eğer sonrasında arızayı silebilecek bir cihazınız yoksa denemeyin. Sizde obd cihazı olduğunu okumuştum ilk mesajınızda. Benzer durumu yaşayıpta denemek isteyen arkadaşlar içindir notum.

      Yorum


      • #18
        Selenoid problemli. Çekiş sorunuda bu nedenle. Değişmeli kısaca.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #19
          Kesik kesik gelen ses ise selenoid.
          Gazlarken gelen sesi bilemedim. Bekçi düdüğü gibi.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #20
            Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

            Evet. Aynen hava çekim sesi mi yoksa basınç sesi mi ayırt edemedim. Üstüne bir de önceki mesajımda ilk videodaki çuflamayı duyunca ortalığı dağıttık diye endişelendim
            Çünkü önceki 1.8 T aracımda bulunan motorda başıma gelmedi ama geleni biliyorum Dump Valf patlayınca aynı sesi yapıyor. Bu sebeple endişelendim.
            erformansta şehiriçi pek fark etmedim hala yeri yırtıyor bir yerler kopacak gibi asılıyor ama uzun yolda kışlık lastikle 6. viteste çıktığım yokuşlarda yazlıklarla 5'e düşmeye başladım. Aman aman bir kesilme yok. Neyse cuma günü dananın kuyruğu kopacak. 1400km yolum var Bir sıkıntı varsa ortaya çıkacağını düşünüyorum artık. İlginiz için teşekkür ederim
            Ben tesekkür ederim 26 gün sonra benimde 5 bin km yolum basliycak allah kaza bela vermesin insallah :-)

            Yorum


            • #21
              1350km'lik Muş-Uşak yolculuğunu Malatya ve Nevşehir şehiriçi trafiği dahil ortalama 99.0 km/h hızla tamamladım. 3 araba konvoy gittiğimiz için yokuşlarda atmosferik Civic'li arkadaşı beklemek durumunda kaldık Normalde ortalama hızım bu yolculukta 105km'nin üstünde bitiyordu.
              Bu süreçte 120km'ye sabitlediğim hızım yol buldukça 170'e kadar tırmandı.
              Araçta 2 kişiydik ve ağzına kadar dolu bagaj vardı.
              Uşak'a geldiğimde yol bilgisayarı ortalamam 5.5Lt/100km'yi gösteriyordu.

              Selenoid valfim arızalı evet. Bir basınç kaçağı da var ama basınç ölçümlerimde tam anlamıyla bir kaçak olmadığı kanaatine vardım. Çünkü Turbo hem 24PSI basabiliyordu hem de ortalama tüketimim 5.5 LT/100km'de gerçekleşti. Turbo hortumum patladığında kışın Sakarya-Manisa arasını 7.0'la tamamlamıştı araç.

              Gidişimi etkilemeyecek kadar ama beni psikolojik olarak aracın arızalı olduğuna inandıran bir kaçağımız var

              Gelişme ve parça değişikliği olduğunda konuyu güncelleyeceğim.
              Arızayı tespit etme sürecinde bana katkıda bulunan ve fikirlerini beyan eden arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.


              Not: Üç şeritli yolda TEDES ile 70 hız sınırı koyan belediyelere buradan selam(!) olsun.
              1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
              2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
              3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
              4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
              5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
              6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

              Yorum


              • #22
                Konuyu güncellemem gerektiğine inanıyorum. Selenoid valfi söküp balata spreyi ile bir güzel temizledim ve yaklaşık 2 hafta boyunca bana ses yapmamıştı ama turbo selenoid valfteki ses iyice arttığı için, yetkili serviste de parçayı bulamadığım için sanayide turbo selenoid valf aradım.

                Orjinal GM logolu bu ürünü üreten firma PIERBURG'tu. Ben de parça kod numarasının uyduğunu internetten teyit ettiğim

                PIERBURG 7.01420.02.0 koda sahip parçayı 200TL karşılığında aldım ve aracıma taktım.

                Selenoid valf sesi kesildi. Hatta maksimum turbo basıncı devri biraz düştü ve ara hızlanmalarım biraz daha iyi oldu. Bozuk valf Wastegate için vakumu tam yapamadığı için basınç kaybı yaşıyormuşum ama arıza ışığı yakacak kadar yüksek değildi ki bu zamana kadar yanmadı.

                Fakat kaçak var dediğim durum hala devam ediyor. Bizim araçlarda Dump valf var mıydı onu tespit edemedim.
                Ayağı gazdan çekince gelen turbo basıncının boşalma sesi yani çufflaması Blow-Off valf gibi bir yapıdan gelmesi lazım diye düşünüyorum. Benim hava kaçağı sesini yapan yer de tam da burası. Aynı çufflamanın olduğu yerden gaza abanıp araç yüke girince basınç kaçağı sesi geliyor.

                Bizim araçlardaki BOV veya DV'nin yeri nerededir bilen var mı acaba?
                1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                Yorum

                İşleniyor...
                X