Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2.0 CDTI 130 ps motorlarda yazılım (chip-tuning)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Motorun kronik sorunu derken neyi kastettiniz, biraz açar mısınız

    Yorum


    • #17
      Yağ pompası belirsiz kilometrelerde yağlamayı keserek araç yatak sarıyor. Rektefiye veya sandık motor ile tamiri gerçekleşiyor. Bu sorununun riskini minimuma indirmek için düzenli ve kaliteli parçalar ile yağ bakımı yapılmalı, motor soğukken zorlanmamalı, ağır bakımda yağ pompasının oringini de değiştirebilirsiniz.

      Yorum


      • #18
        Bu bahsi geçen yağ pompasının arizasi 2009-2015 arasi tüm modellerde mi görülüyor ?
        Çünkü ilk çıkan araçta bazı sorunlar çıkması normaldir, bunu zamanla çaktirmadan giderirler, hatta bazen ufak bir makyajla aracida süslerler. Yani kasanin son yillarina doğru sorunlar giderilmiş olur.
        Geçmişte focustaki su alma sorunlari, fluenceteki edc sonrunlarinda hep böyle oldu, zamanla çözüldü.

        Yorum


        • #19
          Söylenilenlere göre 2012 ve sonraki üretimlerde bu sorun giderilmiş. Bazı kullanıcılarda önlem olarak yağ pompasının altındaki tapayı değiştirerek sorunun oluşmasını engelliyorlar. Bu model yıllarının öncesinde üretilen araçlarda da kesinlikle olacak diye birşey yok.

          Yorum


          • #20
            Cevaplar için teşekkürler, benim için çok faydali oldu

            Yorum


            • #21
              Bunlari okuduktan sonra yapasim kacti 140 - 190 ps olacakti Tork 350-420 NM .

              Yorum


              • #22
                ben bu yazılım, lpg veya motorla oynama işini anlamıyorum, insignia '' D '' sınıfı bir arac, neden insignia alanlar farklı beklentiler içersin de

                Yorum


                • #23
                  Konuyu hortlatayım bir yıl sonra
                  2014 2.0CDTI elagance otomatik araç aldım ve chiptuning konusuna ilgiliyim. mevcut halde aslında çokta yetersiz bir araç değil lakin vaad edilenlere cüzzi miktar ile ulaşabilecek olmak aklımı çeliyor.

                  https://www.youtube.com/watch?v=5x2gMsQ7gFo
                  videodaki araç benimkinden bariz daha seri hızlanıyor

                  Yorum


                  • #24
                    yaklaşık 50.000 KM dir aracımı yazılımlı haliyle kullanıyorum ve çok memnunum,şu ana kadar hiçbir problemle karşılaşmadım. Yaptırdığım yazılımla beraber motor gücü 130 hp den 165 hp güce yükseltildi ve bu gücü sürüç esnasında rahatlıkla hissedebiliyorsunuz.

                    Yorum


                    • #25
                      aradakii fark kesinlikle çok belli zevk alıyorsun yakıtta tasarrufu görüyorsun fakat araç ısınmadan yüklenme ben yüklendim motor aşırı ısınma hatası verdi akü kablosunu çıkarıp taktık sorun geçti

                      Yorum


                      • #26
                        Bende çok hevesliydim bu yazilim olayina ama Yazilim yapan firma hangisi olursa olsun atmosferik motorlara yazilim tavsiye edermisiniz diye sordugumuzda ? Cevap hayir tavsiye etmeyiz daha cok, Turbo beslemeli motorlar icin verim alinir . Peki neden ? Cünkü turbo basinclari aciliyor arac saha kalkiyor ama muhakak bir taraflarina zarar veriyor diye düsünüyorum . Aksini gercekten bilimsel olarak ispatlayacak biri olursa hem tesekkür edicem hemde hemen yaptiracam . Malesef bu yüzden yaptiramadim .

                        Yorum


                        • #27
                          2.0 CDTI araçlar turbolu zaten?

                          Yorum


                          • #28
                            Orjinal yazı sahibi: kemal6190 View Post
                            Bende çok hevesliydim bu yazilim olayina ama Yazilim yapan firma hangisi olursa olsun atmosferik motorlara yazilim tavsiye edermisiniz diye sordugumuzda ? Cevap hayir tavsiye etmeyiz daha cok, Turbo beslemeli motorlar icin verim alinir . Peki neden ? Cünkü turbo basinclari aciliyor arac saha kalkiyor ama muhakak bir taraflarina zarar veriyor diye düsünüyorum . Aksini gercekten bilimsel olarak ispatlayacak biri olursa hem tesekkür edicem hemde hemen yaptiracam . Malesef bu yüzden yaptiramadim .
                            Değiştirilen değer sadece Turbo değerleri değil. Orjinal turbo basıncım 0.8,0.9 falandı, yazılımla 1.15 civarlarına çıkarıldı ki çok büyük, sıkıntı yaratacak bir değer değil bu.

                            2.0 CDTI motorla ilgili yazılımcım Yağ Pompasıyla ilgili uyarmıştı sadece. Yağlamayı kestiği ve motora yatak sardırdığını söylemişti.

                            Yorum


                            • #29
                              Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
                              Genel olarak bu motorlara yazılım önerilmiyor. 160 ve 130 beygir araçlar için 2CR ile görüşmüştük, sağlıklı olmadığı için yapmadıklarını belirttiler. Çıkacabilecek sorunları göze alıyorsanız yapılabilir tabi.
                              Sallamışlar baya 2011 model 130bg aracımda 2014ten beri sorunsuz kullanıyorum. 2015te turbo hortumu delindi, yazılımdan diye düşündüm ama servis anı kronik bi araçta, çok gelen oluyor dedi. Zaten o zaman 300 liraya sanayiden aldığım turbo hortumuna da çok şükür hala bir şey olmadı. Artı olarak egr ve dpf iptali de yaptırdım yenilerde.. ayrıca ek olarak intercooler temizliği ve emme manufoldu kurum temizliği yapmak lazımmış her 40 50k kmde bir. Benim aracım 120.000 de, haftaya ilk kez yaptırmayı düşünüyorum. Yağ olarak da motul yada liqui moly kullanın. Filtreleri mutlaka orjinali alın ve 10000km yi asla geçmeden yapın bakımları. Sıfır sorun kullanırsınız.. son olarak; yazılımı asla rastgele adamlara yaptırmayın.. dpf iptali yapmazsanız ısı sensörü arızası alabilirsiniz ve kutup başını söküp takmayı akıl edemezseniz benim gibi gidip yenisine boş yere 1200 lira verirsiniz...

                              Yorum


                              • #30
                                Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
                                Yağ pompası belirsiz kilometrelerde yağlamayı keserek araç yatak sarıyor. Rektefiye veya sandık motor ile tamiri gerçekleşiyor. Bu sorununun riskini minimuma indirmek için düzenli ve kaliteli parçalar ile yağ bakımı yapılmalı, motor soğukken zorlanmamalı, ağır bakımda yağ pompasının oringini de değiştirebilirsiniz.
                                Evet, bu konuya değindiğiniz iyi olmuş. Yazılımla alakasız olarak bu sorundan çok fazla bahsediliyor. Korkup dua ile biniyorum şuan (= değiştirelim dedim ustaya, abi belli olmuyor dedi.. ama yag pompası oringi diye bir şeyden bahseden olmadı, biraz açar mısınız ?

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X