Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2'ye atarken gelen sesler silkelemeler :(

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler :(

    Çok can sıkıcı olmaya başladı bunlar.2 Ye hızlı attıkmı şangur şungur sesler geliyr arabadan. Birde motor tam devrini alcakken debriyaja basınca silkeleme yapıyor öne doğru yükleniyor neden oluyor bunlar hep nazik mi davranmak zorundayız arabaya
    Beyaz Renk 1.6T Cosmo+Dvd 800

  • #2
    Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

    E canım turbo tam "- bende burdayım" diyecekken debriyaja basarsan silkeler tabi.
    Ama geçiş seslerine teknik birilerinin bakıp dinlemesi yerinde olacaktır.

    Yorum


    • #3
      Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

      Turbolu arabalarda turbo devreye gireceği zaman vites değiştirdiğinde bu silkeleme olur.2'ye geçerken ben bir rahatsızlık hissetmiyorum baktırmak gerekiyor sürekli olan birşeyse.Kullanımla da alakalı birşey olabilir
      2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

      Yorum


      • #4
        Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

        Eger vites gecislerinde cirtlama tarzi seseler var ise servise git ve sanzumani kontrol ettir arac garantide iken



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

          Orjinal yazı sahibi: FacomX
          Eger vites gecislerinde cirtlama tarzi seseler var ise servise git ve sanzumani kontrol ettir arac garantide iken
          Cartlama değil ya şangır şungur olan seslerden hani debriyaja tam basmadan geçirmeye çalışırsında geçmez ses çıkar o sesten değil ayrıca sadece 2 de yapıyor başka viteslerde yapmıyor. ve 1 den 2 ye atarken yapıyor 3 den 2 ye atarken değil .
          Beyaz Renk 1.6T Cosmo+Dvd 800

          Yorum


          • #6
            Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

            2. vites dişlilerin sıkıntılı o zaman, en kısa zamanda servis.

            Yorum


            • #7
              Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

              180 ps lik bir motor için iki adet güc sağlıyıcısı var birisi motor ile beraber egzantirik ve ikincisi bu motor kadar araca harici güc sağlayan turbomuz arac nasıl ki her çalıştığında sirkelemeye sebep oluyor Turboyuda ikinci bir marşa basma olarak düşünebiliriz bir anda arabayı çalıştırıp stop etmek gibi,
              Turbo devreye girdiği zaman ayağımızı gazdan çektiğimizde bu sirkeleme çok normal,
              Vites geçişinde ki ses bütün aralıklarda oluyor olsaydı şayet şanzuman yağını değiştirmeyi tavsiye ederdim ama sadece ikinci viteste yapması sadece bu dişli aralığında olduğunu gösteriyor aracı el freni çekmeden ikinci viteste park halinde bırakmanız ivmeli bir yerde bu bile dişlilere zarar vermiş olabilir sesi duymadan bu konuda yorum yapmak doğru değil kafa karıştırmaktan başka bir şeye faydası olmaz en güzeli tecrübeli bir ustanın araçla tecrübeye çıkıp test etmesi olacaktır...

              Yorum


              • #8
                Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

                aynen bendede oluyor cartlama değil ..yıgılma ve şangur şungur gibi
                2013 BMW 320İ ED 1,6 170 hp beyaz  modernline+comfort+tekno+sounroof
                2010 COSMO 1,6T beyaz SATILDI..
                2011 MAZDA 2 PLAY 1,5 OTM...
                2008 doblo 1,3 m.jet PREMİO

                Yorum


                • #9
                  Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

                  Bu şangur şunguru ben hiç denk gelmedim videoya kayıt edebilirseniz süper olur bu arada servise gitmeyi unutmayalım



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

                    Bende de durum aynı. Boş - 1-2 ve ters yönlü vites geçişleri hakikaten biraz fazla şangırtılı şungurtulu, 3-4-5-6 geçişlerinde bu şangırtılardan eser yok.

                    En çok kullanılan vitesler düşük viteslerdir , o yüzden düşük vites dişlileri yıpranmıştır diyeceğim ama, benim en sık kullandığım vites geçişleri 3-4, 4-3 oluyor ama bu aralıkta herhangi bir sıkıntı yok.

                    Yalnız vitesi debriyajı son haddine kadar basıp, çok yavaş ve itinalı bir şekilde, vites kolunu tam istikametinde hareket ettirerek değiştirince sesler neredeyse tamamen azalıyor. Hatta, kalkışlardaki kavrama zorluğunda bile kısmen bir azalma hissediliyor.

                    İyi bir ustanın vites kumanda sistemini kontrol etmesine ihtiyaç var, bunun yanında iyi bir baskı balata setine ve düşük devirlerde biraz daha arttırılmış tork değerlerine de

                    2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

                      Orjinal yazı sahibi: bassoprofondo
                      Bende de durum aynı. Boş - 1-2 ve ters yönlü vites geçişleri hakikaten biraz fazla şangırtılı şungurtulu, 3-4-5-6 geçişlerinde bu şangırtılardan eser yok.

                      En çok kullanılan vitesler düşük viteslerdir , o yüzden düşük vites dişlileri yıpranmıştır diyeceğim ama, benim en sık kullandığım vites geçişleri 3-4, 4-3 oluyor ama bu aralıkta herhangi bir sıkıntı yok.

                      Yalnız vitesi debriyajı son haddine kadar basıp, çok yavaş ve itinalı bir şekilde, vites kolunu tam istikametinde hareket ettirerek değiştirince sesler neredeyse tamamen azalıyor. Hatta, kalkışlardaki kavrama zorluğunda bile kısmen bir azalma hissediliyor.

                      İyi bir ustanın vites kumanda sistemini kontrol etmesine ihtiyaç var, bunun yanında iyi bir baskı balata setine ve düşük devirlerde biraz daha arttırılmış tork değerlerine de

                      Valla benimde. Bence hep bu baskı balatadan oluyor aynı sorun astradada var insigniadada ne vardı arabayı azcık hafif yapsalardıda bizde böle sorunlar yaşamasaydık.3-4 kişi biniyoruz araba 2 ton oluyor traktör gibi maşallah e yokuşdada zorlanıyor tabi hayvan gibi güç var ama aktarma organları sorun veriyor bu seferde.
                      Beyaz Renk 1.6T Cosmo+Dvd 800

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

                        Araç çok abartılacak ağır değil.Sonuçta bu segmentteki araçların çoğu zaten bu ağırlıklarda.Ağırlık azaltmak değil de daha kaliteli ve uzun ömürlü bir balata kullanmaları gerekiyordu
                        2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

                          Orjinal yazı sahibi: eymenkul
                          Araç çok abartılacak ağır değil.Sonuçta bu segmentteki araçların çoğu zaten bu ağırlıklarda.Ağırlık azaltmak değil de daha kaliteli ve uzun ömürlü bir balata kullanmaları gerekiyordu
                          ama arabalarımız d segmentinin ens ert arabaları yani bi superb bi passattaki konfor yok ama bizdeki tasarım donanımda onlarda yok.Herşey tam olsun istiyorsanız zaten e segmenti alcaksınız 5.20 mercedes e200 vs..
                          Beyaz Renk 1.6T Cosmo+Dvd 800

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

                            Sertlik tartışılır tabiki ama ben şahsen uzun yoldaki konforuna hayranım.Virajlara istediğim hızlarda girip çıkabiliyorum hem de kendimi hiç kasmadan.Açıkcası kullandığım araçlar içerisinde şimdiye kadar yolda bana en çok güven veren insignia oldu.

                            Evet süspansiyonlarımız dediğiniz araçlara özellikle VW grubun araçlarına göre sert olabilir ama bize bunu ekstra yol tutuşu olarak geri dönüyor.

                            Bu sertlik neden açıldı bilmiyorum ama şimdiye kadar astra F,G vectra B ve son olarak İnsignia kullanıyorum.Bunlar Opel olarak kullandıklarım.Ve hepsi dönemine göre ve sınıflarına göre hep en sert arabalardı.Debriyaj,vites geçişleri,süspansiyonlar vs. ama Opel'e bindiğinizde onun gerçekten sağlam,oturaklı bir araç olduğunu hissediyorsunuz.Ve inanın dedemde hala astra F var.Bakımlarına da özen göstermez ama o araç hala çok sağlam gidiyor.

                            Tabiki 150000 TL ve üzeri bir sermayeniz var ise alacağınız araç da daha fazlasını yapıcaktır yapmalı da zaten.Eğer bir araç aldığınızda verdiğiniz ücreti haketmediğini düşünüyor ve sizi mutlu etmiyorsa o zaten iyi bir araç değildir.Hep C serisi aklıma geliyor yolda her gördüğümde açıkcası acıyorum.100-110 bin TL verip alıyorsunuz ama araç sizi tatmin etmiyor.Ya da beni tatmin etmiyor

                            2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: 2'ye atarken gelen sesler silkelemeler

                              Arkadaşlar bir bilgilendirme yapayım;

                              Bizim araçlarda kullanılan Şanzuman M6 mı neydi ismini tam hatırlamıyorum ama servisler açmak ve tamir etmek yerine değişime gidiyor bunun sebebi de yapısının çok karışık olmasından ve içindeki dişlilerin Türkiye de parça olarak bulunması zor olan yedek parçalar bundan dolayı aman bilmediğiniz güvenmediğiniz yerlerde şanzumanu ve vites kolunu ayarlarını elletmeyin kulağınıza küpe olsun



                              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X