Duyuru

Collapse
No announcement yet.

bir periyodik bakım hikayesi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • bir periyodik bakım hikayesi

    merhaba arkadaşlar,
    5300 km'deki 2010 model aracımı ilk periyodik bakımına götürdüm ve teslim aldım. ancak kafama takılan bazı noktalar var, sizinle paylaşmak istiyorum.


    A) ilk olarak periyodik bakım kalemleri;

    1) bakım işçiliği 180 adet: 129,60
    2) motor yağı 5 adet: 118,65
    3) yağ filitresi 1 adet: 13,58
    4) polen filtre 1 adet: 58,05
    5) hava filitresi 1 adet: 40,10
    6) MOTOR ANTİFRİZ 1 adet: 9,17
    7) DİREKSİYON / ŞANZUMAN YAĞI 1 adet: 16,09
    8) cam suyu 5lt 1 adet: 11,02
    9) klips 4 adet: 7,80
    10) tapa pulu 1 adet: 1,24
    11) disk/kamp/genel temizlik sprey 1 adet: 6,78
    12) kablo bağı 4 adet: 2,00

    bu noktadaki sorularım şunlar:
    A1) aracıma neden motor antifrizi ve direksiyon/şanzuman yağı eklendi acaba? bunlar durduk yere 1 senelik arabada eksilecek şeyler değil. arabayı bayiden alırken bunları eksik olarak mı verdiler acaba bana?
    A2) bu bakım kalemlerinden hangileri sarf malzeme kategorisine giriyor? yoksa bu listede sarf malzeme kalemleri yer almıyor mu? almıyorsa bir periyodik bakım için kaç liralık sarf malzeme kullanılır yaklaşık olarak?


    B) Aracımın debriyajından zaman zaman koku geldiğini söyledim. Kontrol ettiler ve balatanın yandığını ve değişmesi gerektiğini söylediler. Garantiden olmayacağını, kullanıcı hatası olduğunu söylediler ama aracın km'si düşük olduğu için İzmir'e yazı gönderdiklerini, gelecek cevaba göre de garantiden değişim olabileceğini söylediler. Cevap geldi ve değişim garanti kapsamında yapıldı. İyi niyet gösterip, debriyajı garanti kapsamından değiştirdiler ve beni hiç uğraştırmadılar. Bu konuda beni mağdur etmedikleri için teşekkür ediyorum.


    C) Frenleme esnasında ses geliyor dedim, disk tornalama ve balata değişimi bekleyerek. Balata spreyi ile temizlik yapmışlar. Eve geldim, kapının önünde frene basarken aynı ses yine geldi. İndim baktım diskler hala çizik. Ne tornalama yapmışlar, ne de sprey işe yaramış. bu noktada:
    C1) frenleme esnasında ses geliyor dediğim zaman, bu durumun aracın kronik sorunu olduğu bilindiği halde neden tornalama ve balata değişimi yapılmayıp sadece balata spreyi ile temizleme eğiliminde bulunuyorlar? bu nasıl bir anlayış anlayamıyorum.


    D) DVD800 Navigasyon güncellemesi yapılsın dedim. Yaptık dediler. Arabaya bindim, radyoyu açtım, cd'ye geçtim ve baktım ki müzik aynı bıraktığım yerden devam ediyor. bu noktada:
    D1) Güncelleme dvd vasıtasıyla değil de soket vasıtası ile falan mı yapılıyor?
    D2) Bahsettiğim durum garip değl mi?
    D3) Güncellemenin yapılıp yapılmadığını nasıl anlayabilirim?

    E) Son olarak araç yazılımı güncellensin dedim. Yaptık dediler. Ne motor performansı ile ilgili bir iyileştirme ne de aracın kendisi ile ilgili bir yenilik görmedim. en basitinden geri viteste sol ayna hala aşağıyı gösteriyor.
    E1) Güncellemenin yapılıp yapılmadığını nasıl anlarım?

    sizler de görüşlerinizi yazarsanız sevinirim.

  • #2
    Ynt: bir periyodik bakım hikayesi

    Selamlar Ahmet;

    Sorularına kısmen cavap vereceğim.

    C) Frenleme esnasında ses geliyor dedim, disk tornalama ve balata değişimi bekleyerek. Balata spreyi ile temizlik yapmışlar. Eve geldim, kapının önünde frene basarken aynı ses yine geldi. İndim baktım diskler hala çizik. Ne tornalama yapmışlar, ne de sprey işe yaramış. bu noktada:
    C1) frenleme esnasında ses geliyor dediğim zaman, bu durumun aracın kronik sorunu olduğu bilindiği halde neden tornalama ve balata değişimi yapılmayıp sadece balata spreyi ile temizleme eğiliminde bulunuyorlar? bu nasıl bir anlayış anlayamıyorum.

    cevap: Uygulama bu şekilde tekrar servise git değişecekler.


    D) DVD800 Navigasyon güncellemesi yapılsın dedim. Yaptık dediler. Arabaya bindim, radyoyu açtım, cd'ye geçtim ve baktım ki müzik aynı bıraktığım yerden devam ediyor. bu noktada:
    D1) Güncelleme dvd vasıtasıyla değil de soket vasıtası ile falan mı yapılıyor?
    D2) Bahsettiğim durum garip değl mi?
    D3) Güncellemenin yapılıp yapılmadığını nasıl anlayabilirim?

    cevap:iki türlü güncelleme var bir DVD800 kendi güncellemsi bu Bilgisayardanda yapılıyor birde harita güncellemsi buda cd den oluyor güncellemyi olup olmadığını sen anlarsın haritada detaylar daha çok çıkıyor

    E) Son olarak araç yazılımı güncellensin dedim. Yaptık dediler. Ne motor performansı ile ilgili bir iyileştirme ne de aracın kendisi ile ilgili bir yenilik görmedim. en basitinden geri viteste sol ayna hala aşağıyı gösteriyor.

    cevap :Her bir araç için farklı güncellemeler çıkıyor sizin aracınız zaten son güncellemeyi kullanıyordur ayna olayıda bir muamma birseride tek ini yor bir seride cift bende anlamış değilim
    E1) Güncellemenin yapılıp yapılmadığını nasıl anlarım?

    Cevap: Motor güncellemesi ise zor anlarsınız bilgisayardan anlaşılır diğer güncellemeler ise yine siz keşfedebilirsiniz önceden bu yoktu şimdi var veya önceden bu vardı şimdi yok gibi bir olay varsa güncelleme sonucunda olmuştur.




    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: bir periyodik bakım hikayesi

      Mesela bende geri viterte oynama olmuyor... Bu araçlarda bir standart yok herhalde...
      2011 1.6 T 180 hp Insignia Edition Elegance P. / Teknik Gri

      Yorum


      • #4
        Ynt: bir periyodik bakım hikayesi

        Orjinal yazı sahibi: tunacullu
        Mesela bende geri viterte oynama olmuyor... Bu araçlarda bir standart yok herhalde...
        sanırım Cosmo'larda olan bir özellik. Edition'da varsada menüden aktif etmek gerekiyor
        InsigniaTEAM

        Yorum


        • #5
          Ynt: bir periyodik bakım hikayesi

          aracın yag, yağ filtresi, polen fıltresi 15000 km yada 1 senede ( hangısı önce dolarsa) degısmekte, sanırım sızınkı yılını doldurdugu ıcın servıse gıttınız....

          anlattıklarınıza gore servisin uygulaması bana normal geldi;
          zaten bakımda motor yağı, hava ve yağ fitresi, polen filtresi değişmektedir,
          sizde extra olarak direksiyona hidrolik yağ ve motor soğutma suyuna antifriz ilave etmişler, bunlarda gayet normal şeyler....
          fren konusundada fatih beye katılıyorum, servis balataları yada dısklerı dırekt olarak degıstırmez, once tornalar, temızler, sorun devam
          ediyorsa ve bunu servıse tekrar bıldırırsenız balata ve dısklerınızı degıstırırler,
          motor guncellemesı yapılmıs sonucunda aracta herhengıbır degısıklık olmamıs olması gayet normal bı durum, aracınız cekısı zaten normal ıse
          yazılımla artmaz, ayrıca motor guncellemesı ıle donanım guncellemesını karıstırmayın, motor guncellemesı yapılan bı aracın ayna ayarları
          degişmez, servise deseydınız sol aynam yerı gösterıyo, ona gore bı guncelleme yaparlardı, emin olun....


          Yorum


          • #6
            Ynt: bir periyodik bakım hikayesi

            arkadaşlar araclarımız üretım yılı, versiyonu itibarıyle donanımında bazı değişiklikler göstermektedir, örnegın bazı aracların geri viteste her iki ayna yeri gösteriyor, bazılarıda sadece sag taraf, 2009 larda afl farlar sellektor yaparken mercekler oynamamasına karsın, 2010 modellerde merceklerde hareket etmekte, yani ufak tefek yazılım farkları var, araclarımız servislere gırdıkce bu yazılım farklarını düzelttiyorlar zaten....

            Yorum


            • #7
              Ynt: bir periyodik bakım hikayesi

              Bakım ne kadar tuttu acaba?

              İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
              17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA  KIRMIZI
              35GB5825  A Rh+

              Yorum

              İşleniyor...
              X