Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Active Select şanzuman çalışma yapısı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Active Select şanzuman çalışma yapısı

    başka forumda Astra J AS şanzıman hakkında konuşuyorduk, bu şanzımanın çalışma sistemini çok merak ettim
    sabit hızla giderken yokuşa gelince vites düşürmüyormuş, manuel düşürmek gerekiyormuş,
    düz yolda gazı bırakınca en üst vitese atıyormuş,

    benim bildiğim otomatik, yokuşta arabanın sıkıştığını farkedince araba boğulmadan vites düşürür, düz yolda da gazı bırakınca boşa atar, değil mi?
    InsigniaTEAM

  • #2
    Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

    otomatik şannzuman normalde yokuşta vitesi devrine göre kendi yükseltir veya düşürür. Otomatik viteste belirli bir hızda giderken vites yükseltmek istediğinizde ayağınızı gazdan hafif kaldırırsanız vites yükseltir. ani hızlanmanız gerektiği durumlarda gazı köklediğinizde kick down yani bir veya gerektiğinde iki vites birden küçültür. ama normal sürüşte gazı bırakınca boşa atmaz. d konumunda devam eder.

    Yorum


    • #3
      Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

      yokuşta düşürmeme diye birşey olcağını sanmıyorum napcak stop mu etcek otomatik araba
      Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

      Yorum


      • #4
        Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

        yokusta vites dusurmesı garıpmıs onu ılk defa duydum ama ayagını gazdan cekınce en yuksek vıtese atması sanırım yakıtla ılgılı cunku benım yakın bır arkadasım yenı audı a1 aldı gecen bır test ettık ondada aynı olay arac 60la gıderken vıtesı 7 ye atıyor ayrıyetten gaza basmadıgın zamanda vıtesı otamatık 7 ye atıor tabı bu cok dusuk hızlarda degıl 50 60 dan sonra ve aracın suankı ortalaması 5.5 lıtre gayet guzel

        Yorum


        • #5
          Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

          Orjinal yazı sahibi: OrhunEA
          yokusta vites dusurmesı garıpmıs onu ılk defa duydum ama ayagını gazdan cekınce en yuksek vıtese atması sanırım yakıtla ılgılı
          +1 Aynen öyle Orhun kardeş..
          Gri Bmw F10 5.25 xd 2014

          Yorum


          • #6
            Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

            başka forumda Astra J AS şanzıman hakkında konuşuyorduk, bu şanzımanın çalışma sistemini çok merak ettim
            sabit hızla giderken yokuşa gelince vites düşürmüyormuş, manuel düşürmek gerekiyormuş,
            düz yolda gazı bırakınca en üst vitese atıyormuş,
            Bu forum referans niteliğinde.Konu başlığı açarken daha dikkatli olunması gerekir.Böyle kulaktan dolma aslı astarı olmayan şeyleri burada tartışırsak okuyucuların aklında şüpheler oluşur.
            Opel bu şanzımanı yıllardır kullanmakta.Böyle bir durum olsa bu sistem terk edilirdi.
            Neyse konuyu otohaber dergisinin 2 mart 2009 daki testinden alıntı yaparak bitireyim.
            ''Bu motor insignianın ani hızlanma ihtiyaclarına net cevap verebilmesini sağlıyor.Bunda 6 kademeli otomatik şanzımanında payı büyük. Manuel geçişlerede izin veren otomatik şanzıman sarsıntısız ve yerinde vites geçişleriyle sürüş kalitesini artırıyor.''

            Yorum


            • #7
              Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

              Arkadaşlar hiç bir otomatik vites durup dururken vites küçültmez ve büyültmez sebepleri vardır rampanın diklik açısı aracın içindeki yük miktarı ve aracın o anki hızına göre matematiksel bir işlemle ihtiyaca göre vitesi düşürebilir veya yükseltir, yüksek vitese atmasıda tamamen ekonomikliktir araç optimun sürüş anında boşta gidiyormuş gibi gözüksede vitestedir şöyle bir durum var yeni teknolojide otomatik vitesin içinde çift şanzuman koyuyorlar bunun sebebide vites geçişlerinde maxsimum performans için devir kaybetmeden vites geçişi sağlamak için bunun piyasada farklı adları var en yaygın bilineneni DSG şanzumandır bmw de farklı bir isim opelde farklı bir isim ama üç aşağı beş yukarı aynı şeyler.

              Sonuçta yoğun trafik olan yerlerde ve normal sürüş sitili olan kişiler için mükemmel bir buluş




              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #8
                Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

                otomatiğin çalışma yapısını biliyorum, bende otm. kullanıyorum. ama Active Select yada başka bir tiptronik vites tecrübem olmadı, o yüzden soruyorum.
                bana da gaz bırakınca en üst vitese atması garip gelmişti ama gerçekten de yakıt tüketimiyle alakalı sanırım, bizimki gazı bırakınca boşa atıyor, rölanti de anormal tüketimler görüyorum, 6lt/100km gibi blink
                yani bu mesele normal sanırım.

                birde yokuşta vites düşürmeme meselesi var.
                tam otomatikte araç çok boğulmadan vites düşürüyor ve eğer yokuş yukarıysa biraz geç vites yükseltiyor.
                ama AS için kullanan kişi yokuşta vites düşürmüyor diyor.
                babamda geçenlerde tiptronik 307 ile şehirdışına çıkmıştı, vites tepkileri iyi değil, benim gaza basmam yada manuelden vites düşürmem gerekiyor demişti.
                merak ettiğim tiptroniclerin yapısı mı böyle, Active Select 'de mi böyle? yada o araçta mı sorun var acaba?

                araç sahibine buranın linkini veriyorum, şu işi açıklığa kavuşturalım
                InsigniaTEAM

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

                  insigniadan önce dsg şanzımanlı jettam vardı. dediğiniz gibi düz yolda gaza yüklenmezseniz mümkün olan en yüksek vitese atıyor. 60 gibi 6 ya atardı vitesi. yokuş yukarı çıkarken de motor devrine göre fazla devir düşürmeden 2500-2000 arasında (eğer gaza yüklenmiyor ayağınızı sabit tutuyorsanız) vitesi düşürürdü. yokuş aşağı giderken de ayağınızı gazdan komple çekerseniz vitesi kendi kendine mümkün olan en üst vitese atardı. devir 1500-2000 arası değiştirirdi araç hızlandıkça.
                  ESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
                  ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

                    "Sabit gaza basıyorum yokuşta devir 1500 lere iniyo artık araba zortluyo portluyo çok geçte olsa tabiki vites küçültüyor ama araba titremeye başlayıncaya kadar tık yok. Nerdeyse araba gitmeyip duracakta öyle küçültecek, Bakıyorum vites düşmek bilmeyecek bu sefer gaza yükleniyorum vites küçültüyor fırlayı veriyo turboyla oldukça dengesiz yokuş çıkışı var. Manuele geçirirsen viteslerin kendin ayarlarak ancak rahata eriyorsun. Yıllardır otomatik kullanıyorum bu kez sıkıntı yaratıyor biraz bana. Diğer 2 tam otomatik aracımda hiç bu kadar sıkıntı çekmiyorum.

                    Zaten aracın düşük devirleri hiç iyi değil, 2500 devirin altında gidiyorsan performans iyi değil. Zaten araç 12,5 litre/100km ortalama yakıtla gidiyor birde 2500 üstü gitsem sürekli 14-15 yakar rahat rahat.

                    İşe giderken üst üste 6-7 tane uzun yokuş çıkıyorum yolun hepsi yokuş neredeyse tabi sinir ediyor."



                    araç Astra 1.6T Active Select

                    aynı aracın başka bir kullanıcısı da şanzumanla ilgili sıkıntısı olmadığını söylüyor.
                    şanzumanda böyle bir problem, gecikme mümkün olabilir mi sizce?
                    InsigniaTEAM

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

                      Bunları kim tartışıyorsa uydurmasınlar biliyorsunuzki bizim araç otomatik vites ve ve yokuşta vites atmama gibi bir durum söz konusu bile değil. Kavrayabileceği yokuşlarda sabit gaz gidiyorken vites atmıyor fakat kavramayacağı yokuşlarda sabit gazdayken hemen vitesini düşürüyor ve hız kaybı yaşatmıycak şekilde yoluna devam ediyor. Düz yolda giderken gazdan çektiğinizde vites yükseltmesi olayı sizin sürüşünüze bağlıdır. Mesela sportta giderken sürekli performanslı bir sürüş izliyorsanız ayağınızı gazdan çektiğiniz yerlerde kalıyor isterse devir 6500 dd olsun yine oralarda kalıyor Fakat ekonomik sürüş yaparken sabit hızlanma ile gidildiğinde vites yükseltme olay doğru. Kısacası şuana kadar Active Select ile ilgili en ufak sorun yaşamadık. İnşallah yaşamayızda

                      [shadow=red,left][glow=grey,2,500]SPORT[/glow][/shadow]

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Active Select şanzuman çalışma yapısı

                        çağrı, bu alıntı yaptığın arakadaşın aracında yazılımsal ya da donanımsal problem olabilir. anlattıkları hiç mantıklı değil...

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X