Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sağa çekme ve Direksiyon Titremesi. '' yapamadılar ''

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Sağa çekme ve Direksiyon Titremesi. '' yapamadılar ''

    Bir yanlış anlaşılma olmuş o zaman Şaman abicim.
    Sorumun ardına cevabınız birazda böyle algılamama neden oldu. Kusurabakmayın, her iki anlamda da algılanabilecek bir durumdu.

    Uyarıda bulunduğunuz için teşekkürler.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #17
      Ynt: Sağa çekme ve Direksiyon Titremesi. '' yapamadılar ''

      Konuya dönersek, hissettiğin telefon titremesi gibi olan direksiyon titremesinin ben lastiklerden olabileceğini düşünüyorum, ön lastiklerini yeni almışsın anladığım kadarıyla, yeni lastikler janta takıldığında oturmamış olabilir, yani balansçıların tabiriyle, göz ile göremediğimiz fakat lastiği kendi ekseninde çevirdiğinde lastiğin tabanına dikkatli bakıldığında alçalma, yükselme var ise buna lastik oturmamış derler, jant sabitken lastiği üzerinde biraz çevirip tekrar zıplama varmı diye kontrol ederler, diğer taraftan sıfır lastiklerde hata da olabilir, genelde hamur kayması, yani bi tara kalın bi tarafa ince hamur gelmesi, yada ön iki lastiğin ağırlıklarının birbirinden farklı olması vs vs...

      Bu sorunların hepsinide yaşadım, ve ders aldığım tek şey herşeyin orjinalini kullanmak, özellikle jant ve lastikte sorun yaşamak istemiyorsanız, orjinal jant ve kaliteli bi lastik, şölede düşünüyorum kumho sonuçta brigstone göre çok daha ucuz bi lastik, eğerki opel gidip kumho kullanmayıp brigstone kullanıyorsa bi bildiği vardır diyorum...

      İstanbulda olsaydınız bi saatte sorununuz çözülmüştü

      Yorum


      • #18
        Ynt: Sağa çekme ve Direksiyon Titremesi. '' yapamadılar ''

        Orjinal yazı sahibi: Hasan_apg09
        Konuya dönersek, hissettiğin telefon titremesi gibi olan direksiyon titremesinin ben lastiklerden olabileceğini düşünüyorum, ön lastiklerini yeni almışsın anladığım kadarıyla, yeni lastikler janta takıldığında oturmamış olabilir, yani balansçıların tabiriyle, göz ile göremediğimiz fakat lastiği kendi ekseninde çevirdiğinde lastiğin tabanına dikkatli bakıldığında alçalma, yükselme var ise buna lastik oturmamış derler, jant sabitken lastiği üzerinde biraz çevirip tekrar zıplama varmı diye kontrol ederler, diğer taraftan sıfır lastiklerde hata da olabilir, genelde hamur kayması, yani bi tara kalın bi tarafa ince hamur gelmesi, yada ön iki lastiğin ağırlıklarının birbirinden farklı olması vs vs...

        Bu sorunların hepsinide yaşadım, ve ders aldığım tek şey herşeyin orjinalini kullanmak, özellikle jant ve lastikte sorun yaşamak istemiyorsanız, orjinal jant ve kaliteli bi lastik, şölede düşünüyorum kumho sonuçta brigstone göre çok daha ucuz bi lastik, eğerki opel gidip kumho kullanmayıp brigstone kullanıyorsa bi bildiği vardır diyorum...

        İstanbulda olsaydınız bi saatte sorununuz çözülmüştü
        Lastik tabanı kendi ekseninde dönerken, alçalma yükselme değilde, kendi yüzey paralel ekseninde sağa sola çizgiler değişmekte. Bu gözümden kaçmadı fakat benim gördüğümü usta da görür düşüncesiyle elleşmedim. Kimsenin işine karışmayı pek sevmediğimden olsa gerek. Lastikde ucuza kaçtığıma umarım pişman olmam. Birde bunu kabul ettirmek var. Birtane daha balans yapan bir yere ısrarla zorlayarak cebren ve hile ile heryerine detaylıca baktıracağım.

        Yaşadığınız tecrübeleri paylaştığınız için teşekkür ederim. Bu bilgiler sayesinde birçok sorunu daha kolay çözer olduk.

        Ayrıca, ihtimaller dahilinde olan burç değişimi konulu vakayı manisa çözel opel ile görüştüğümde böyle bir arıza bülteni ve şikayet unsuruna hiç rastlamadık demeleri, parça fiyatı dahil bilgi bile verememeleri dikaktimi çekti.

        Ve, bir opel parçacısından fiyat ve bilgi almak için yaptığım konuşmada; burç ları haricen satmadıklarını salıncak ile beraber sattıklarını öğrendim. Yan sanayii 125 TL, orjinali 650 TL fiyat aldım teki için.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #19
          Ynt: Sağa çekme ve Direksiyon Titremesi. '' yapamadılar ''

          Lastik desenleri gözünü aldatmış olabilir, eğer gerçekten gözün aldanmamış ise bu sağa sola zigzag balans sorunu yaratır, lastiğin bu şekilde yalpalaması jant yamukluğundadnda olabilir, lastik eski ise telleri kırıksa bunu yapabilir, vs vs...

          İyi bi ustada incelenirse sorunun kaynağı bulunursa çözümü çok kolaydır...

          Yorum


          • #20
            Ynt: Sağa çekme ve Direksiyon Titremesi. '' yapamadılar ''

            Az evel rot-balans çıdan geldim. 4 lastiğe de araç üzerine diğer ustalar gibi balansı yaptı. Arka lastikler çok berbat durumdaymış. Balans değeri 00 olması gerekirken iki lastik de 50-70-140 larda çıktı.

            Onları da düzeltince, benim 110-140 civarı titreme de kesildi. Hayır anlamıyorum, usta olursunda bu kadar bariz hata yapacak kadar nasıl göremezsin durum vaziyeti anlamıyorum. Hafif den sağa çekme yine döndü geldi, ona da lasitkler biraz alışsın normaldir dedi. Saygı ile ayrıldım : ) Beklemedeyim.
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #21
              Ynt: Sağa çekme ve Direksiyon Titremesi. '' yapamadılar ''

              Orjinal yazı sahibi: aton1981
              Hafif den sağa çekme yine döndü geldi, ona da lasitkler biraz alışsın normaldir dedi. Saygı ile ayrıldım : ) Beklemedeyim.
              Evet bu doğru, birkaç bin km kullanın, lastikler iyice otursun. Bu alışma sürecinde 'dalma' tabir edilen şekilde direksiyon
              tepkileri de olabilir. Sonra alışır, 'dalma' yapmaz, gidip bir 'finiş' balansı yaptırırsınız, sorun biter.

              Yorum


              • #22
                Ynt: Sağa çekme ve Direksiyon Titremesi. '' yapamadılar ''

                Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY
                Orjinal yazı sahibi: aton1981
                Hafif den sağa çekme yine döndü geldi, ona da lasitkler biraz alışsın normaldir dedi. Saygı ile ayrıldım : ) Beklemedeyim.
                Evet bu doğru, birkaç bin km kullanın, lastikler iyice otursun. Bu alışma sürecinde 'dalma' tabir edilen şekilde direksiyon
                tepkileri de olabilir. Sonra alışır, 'dalma' yapmaz, gidip bir 'finiş' balansı yaptırırsınız, sorun biter.
                Fazla aceleci davranıp, kusursuzluğu aramak sanırım zamansızmış. En azından titreme belasından kurtulduk. Umarım, hasan arkadaşımızın başına gelen, '' sonradan yine titireyen '' durumuna gelmez lastikler.
                LAstiklerin alışma kısmı bundan sonra daha rahat çekilir bir hal alacak. Dalma durumunu beklemedeyim merak ettim : ))

                Teşekkürler.
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum

                İşleniyor...
                X