Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Önerilerinizi bekliyorum

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Önerilerinizi bekliyorum

    Son yaptığım egzos yeniliğinden sonra yazın sonlarına doğru araçta köklü modifikasyonlar yapmak istiyorum ve bu konuda sizlerden fikir almak istiyorum..
    Son susturucu iptali yaptım ve düz borularla direk çift çıkışlı egzos başlarına bağlattım.Araçta yaptığım tek işlem bu şimdilik.Ancak chip+sprint booster+filtre uygulamalarınıda yaptırmak istiyorum.Nasıl nerden başlicam bilemiyorum açıkçası.Siz olsanız nerden başlardınız ?
    Bir diğer sorum ise filtre konusunda..Sonradan takılan performans tipi hava filtereli bizim araçlara(tüm turbo araçlara)çok zararlıymış.Filtrede hava boşlukları geniş olduğu için toz vb partikülleri rahatlıkla geçiyormuş ve turbo çarkına çok ciddi zarar veriyormuş.Bu ve bunun gibi birçok şey okudum.Bunlar ne derece doğru ?
    Kısacası elimizde 1.6 tubo aracımız var ve ben performansı aracın hiçbir mekanik aksamına zarar vermeden artırmak istiyorum.Bu konudaki deneyimlerinizden yararlanmak istiyorum..

  • #2
    Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

    Forumda Erhan(KTN) ve Volkanın konularını takip edersen sorularının bütün cevapları var

    Araban Chip sonrası rahat 210-220 hp oluyor sağlıklısı 210-215 fazla yüklenirseniz mekanik sorunlarla karşılaşabilirsiniz.

    Keyifli Güç artırımları



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

      Orjinal yazı sahibi: FacomX
      Forumda Erhan(KTN) ve Volkanın konularını takip edersen sorularının bütün cevapları var

      Araban Chip sonrası rahat 210-220 hp oluyor sağlıklısı 210-215 fazla yüklenirseniz mekanik sorunlarla karşılaşabilirsiniz.

      Keyifli Güç artırımları
      teşekkürler..konuyu açmadan önce forumu ayrıntılı bi şekilde araştırdım.sorularımın bir kısmına yanıt buldum bir kısmına bulamadım ayrıca konular çok dağınık.bir diğer amacımda performans adına yapılabilecek en sağlıklı modifikasyonların bir başlık altında toplamaktı.bu nedenle genel anlamda bir konu açtım.Her zaman dediğim gibi forumda bu işin üstadları olan abilerimiz var onların fikirlerine göre hareket edeceğim.Bana bir yol haritası çizebilirlerse bende ona göre davranacağım..

      Yorum


      • #4
        Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

        Berkay kardesim aracina filtre takabilirsin yalniz soguk hava alicak sekilde tasarlanmasi lazim yoksa onumuz yaz sicak hava aldirirsan motora tam tersi guc kaybedersin sicak hava genlesmis oldugundan motorun volimetrik verimi duser hava filtren kaliteli marka ve devamli temiz tutman gerekir ki buradan gecen toz parcasi kompresor pervanesini kirar turbon zarar gorur chip isine gelince ister beyni gonderirsin istanbula ayni gun icinde tekrar kargoya verirler 220bg yeterlidir fatihin dedigi gibi


        1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

        Yorum


        • #5
          Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

          tek başına filitre bi işe yaramaz çünkü opel mühendisleri bu motorun degerlerine en sadık hava filitresini üretip koyuyorlar ama yazılım yaparsanız hava filitresi şart
          Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
          [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

          Yorum


          • #6
            Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

            Şahsen şu 3 ü bir arada yapılabilir.
            1 ) yazılım, 2 ) filtre, 3 ) perf. buji
            Bu 3 işlemle 220 - 225 bg güç elde edilebilir. Daha üst veriler biraz risk ve sıkıntı yaratabilir.
            Tahmini maliyeti + - 1.000 TL civarıdır.( 3 işlem dahil )
            Ben bu 3 işlemi yapacağım fakat şu anda beklemedeyim. Haziran sonu İstanbul'a gidicem.

            Yorum


            • #7
              Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

              Orjinal yazı sahibi: ersin_58
              Şahsen şu 3 ü bir arada yapılabilir.
              1 ) yazılım, 2 ) filtre, 3 ) perf. buji
              Bu 3 işlemle 220 - 225 bg güç elde edilebilir. Daha üst veriler biraz risk ve sıkıntı yaratabilir.
              Tahmini maliyeti + - 1.000 TL civarıdır.( 3 işlem dahil )
              Ben bu 3 işlemi yapacağım fakat şu anda beklemedeyim. Haziran sonu İstanbul'a gidicem.
              kardeşim eksoz da lazım, araç aldığı nefesi de rahat vermesi gerekir

              Yorum


              • #8
                Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

                Bence egsoz yapılır tabiki ama o 4. madde olur.
                Daha sonra intercoll büyütme ve stage 2-3 yazılım, güçlendirilmiş kollar vs... onlar sonraki işler. İlk etapta bu ilk mesajımdaki 3 olay yeterlilik sağlayacaktır. Zaten 240 bg + bi düşünce için kollara vs. müdahale gerekecektir. Ama ideal +5, - 5 bg ille 220 bg olmalıdır diye düşünüyorum.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

                  Orjinal yazı sahibi: ersin_58
                  Bence egsoz yapılır tabiki ama o 4. madde olur.
                  Daha sonra intercoll büyütme ve stage 2-3 yazılım, güçlendirilmiş kollar vs... onlar sonraki işler. İlk etapta bu ilk mesajımdaki 3 olay yeterlilik sağlayacaktır. Zaten 240 bg + bi düşünce için kollara vs. müdahale gerekecektir. Ama ideal +5, - 5 bg ille 220 bg olmalıdır diye düşünüyorum.
                  bunları yaptıktan sonra frenler ve süspansiyon sistemine de el atmak lazım, hatta bunları 4. maddeden itibaren sıralamak gerekir düşüncesindeyim, araba güçlü olacak ama yüksekliği fazla ve de frenler ne kadar güçlü gözükse de ısınınca çok büyük performans kaybı yaşıyorlar. araba zaten bu güçte 3. vitese kadar sardıra sardıra gidiyor (çok yüksek olduğu için) 220 bg'lerde Murat abi (xxstormxx) 1. ve 2. vitesi çok kullanamadığından bahsediyor. hatta lastik bile gerekli, adam akıllı modifiye yaklaşık 6-7 bin tl tutar hatta geçer bile... bir de ben parça parça yapamam, bi başlayacağım bütün modifiyeyi yapıp geçmem lazım onun öyle parça parça kalması beni üzer o yüzden hiç başlamamak benim için daha iyi

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

                    Orjinal yazı sahibi: ersin_58
                    Şahsen şu 3 ü bir arada yapılabilir.
                    1 ) yazılım, 2 ) filtre, 3 ) perf. buji
                    Bu 3 işlemle 220 - 225 bg güç elde edilebilir. Daha üst veriler biraz risk ve sıkıntı yaratabilir.
                    Tahmini maliyeti + - 1.000 TL civarıdır.( 3 işlem dahil )
                    Ben bu 3 işlemi yapacağım fakat şu anda beklemedeyim. Haziran sonu İstanbul'a gidicem.
                    haklısınız ancak dediğiniz maliyet çok düşük geldi bana.burda bmw kendi lisanslı ve garantili yazılımını 1000 liraya atıyor.sadece yazılım bu kadar tutuyor.chip için samsun dışına çıkmam imkansız.diğer işlemler içinde.o nedenle herşeyi samsun sınırları içinde yaptırmam lazım.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

                      samsundan cıkmana gerek yok beyini istanbula gönder orada yazılım atıp gönderirler sana
                      Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
                      [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

                        Orjinal yazı sahibi: volkan
                        Berkay kardesim aracina filtre takabilirsin yalniz soguk hava alicak sekilde tasarlanmasi lazim yoksa onumuz yaz sicak hava aldirirsan motora tam tersi guc kaybedersin sicak hava genlesmis oldugundan motorun volimetrik verimi duser hava filtren kaliteli marka ve devamli temiz tutman gerekir ki buradan gecen toz parcasi kompresor pervanesini kirar turbon zarar gorur chip isine gelince ister beyni gonderirsin istanbula ayni gun icinde tekrar kargoya verirler 220bg yeterlidir fatihin dedigi gibi
                        samsun da bu işi iyi yapan bir yer var mı bilmiyorum araştıracam artık.ben sadece filtreyi alıp takıp iş bitiyor sanıyordum ama volkan abi sen tasarlamadan bahsetmişin demekki sandığım kadar basit birşey değilmiş.marka olarakda bmc düşünüyorum kapalı kutu olanı.temizlik konusunda hiçbir sıkıntım olmaz.zaten 2 günde bir yıkatıyorum arabayı siliyorum güzelce 2 saati geçiyor çoğu zaman seviyorum arabayla uğraşmaktan o nedenle filtreyide temizlerim benim için bir zevk olur
                        ancak toz parçası kaçarsa sorusu var işte.eğer öyle birşey olursa ve bundan dolayıda araca bir zarar gelirse bunun hesabını babama veremem herhalde.o nedenle bi işi yapmadan haftalarda araştırıyorum soruşturuyorum.chip konusunda ise öyle bişey yapmam mümkün değil.samsun da yaptırmam lazım bu işi.ancak 1000 lira gibi bir maliyeti var.durum böyle işte açıkçası

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

                          Orjinal yazı sahibi: emrezxr
                          samsundan cıkmana gerek yok beyini istanbula gönder orada yazılım atıp gönderirler sana
                          anladım demek istediğini emre abi ama öyle birşey yapma şansım yok.mesela sabah çıkcam yaptırcam öğlen en geç akşam dönmem lazım.herşeyin burda yapılması lazım.

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

                            egzos konusunda zaten şu an başım sıkıntıda.neymiş araçtan ses geliyormuş kamyon sesi gibi.ben öyle aşırı bir ses duymuyorum.gaza basınca makul bir ses geliyor o kadar.Zatan uçuk bir sesi olsa yerine iyi bir susturucu taktırırdım.Zaten susturucuyu tuttuk kaynaklamadan gaza öyle bastık seste değişen pek birşey olmadı o nedenle hemde maliyeti düşürmek için son susturucuyu tamamen iptal etmeye karar verdim.Bunun yanında arabanın orjinalliğinin bozulduğundan ve artık beş para etmeyeceğinden bahsediyorlar babamgil vs.. Araç tamamen kendimin olmadığı sürece bu işlemleri yapmak çok sıkıntı oluyor.

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Önerilerinizi bekliyorum

                              aynı dert bizde de var kardeşim, o yüzden hiç bulaşmadım kendi arabamı bekliyorum kumandalı eksoz güzel bir çözüm olabilirdi, hem farketmezdi bile

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X