Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

    Orjinal yazı sahibi: emrezxr
    Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
    Eyvallah Emre abim
    ben box konusuna girmedim hani dediğim gibi ne kar ne zarar hesabı bi uygulama ama daha fazla dez avantajı var hem ayrıca hem modifiye edeyim hem araca yükleneyim hem garantiden çıkmasın hem sağı solu oynanmasın diye bişey olmuyor malesef
    bu arada seni ramazanda,ramazan pidesinin bir ucunda ben diğer ucunda seni görmek istiyoruz
    2 emrenin arasında oturanlarda dilek tutsunlar değilmi ihihi ihihi ihihi .emre kardeşim mutlaka dahada dezavantajı vardır ben bulabildiklerimi yazdım buraya
    öyle abi tutsunlar tabi iftar öncesi tutulacak tek dilek tek temenni hadi artık ezan okunsun artık olabilir
    vallau box ve yazılım tercih meselesi iyi oldu senin verdiğin bilgilerde

    Yorum


    • #17
      Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

      Turbo Dizel İçin Modüler Uygulamalar..

      Bu uygulamaları piyasada Box Tuning, Powerbox olarakda duyabilirsiniz..Bu ayın yazısı piyasada çok yaygın satılan performans amaçlı ara beyin uygulamaları hakkında..

      Turbo dizellerde motora daha fazla yakıt püskürterek bir miktar extra güç almak kolaydır..Kolay uygulanabilirler ve çıkartılıp uyumlu başka bir araca takılabilirler..Birçok firma turbo dizel motorların yakıt sistemine entegre edilip daha fazla yakıt püskürtülmesini sağlayacak ara beyinler geliştirmiştir..

      Motora yerleştirilen yakıt sistemi teknolojisi, kullanılacak box tipini belirler..Günümüzde caddelerde dolaşan dizel araçlarda aşağıda sıralayacağım yakıt sistemi teknolojileri kullanılmaktadır..

      COMMON RAIL Sistemler

      En yaygın olan sistem Common Rail dir..Adından da anlıyacağımız üzere motorda devamlı yüksek basınçda yakıt barındıran bir RAIL tüpü vardır..Bu rail borusundan elektronik kontrollü enjektörlere yüksek basınç yakıt çıkışı bulunur, yüksek basınç pompasından çıkan ana yakıt borusu da RAIL e bağlıdır..Elektronik kontrol ünitesi rail deki basıncı devamlı kontrol eder ve yük durumuna göre ihtiyaç duyulacak yakıt basıncını devamlı hazır bulundurmak ister..Yine yük durumuna göre enjektörlere uygun püskürtme sinyalleri gönderir..İşleyiş tam olarak şöyledir; Gaza basarsınız ve kontrol ünitesi yük durumunu belirler, ardından rail basıncını kontrol edip düzeltmek için yakıt basınç regülatörüne uygun sinyali gönderir, regülatör basıncı düzeltmek için sinyale uygun gerekli hareketi uygular, yine kontrol ünitesi Raildeki yakıt Basınç sensörü vasıtası ile basıncın uygun seviyeye geldiğini anlar ve regülasyon sinyalini sabitler..Yakıt basıncının uygun olduğunu onaylayan kontrol ünitesi enjektörlere yük durumunun gerektirdiği püskürtme sinyalini gönderir..Ve motordan tepki alırız..Bütün bu olaylar dizisi gerçekleşene kadar bir miktar zaman geçer..Bu yüzden Common Rail yakıt sistemi kullanan motorlarda gaz pedalı tepkisi birazda olsa gecikmelidir..

      Common Rail yakıt sistemi kullanan motorlara 3 tip Ara beyin uygulanmaktadır..

      1-Yakıt basınç sensörü ile kontrol ünitesi arasındaki sinyal hattının arasına girilen modüller..
      2-Enjektörler ile kontrol ünitesi arasındaki sinyal hattının arasına girilen modüller..
      3-Her iki formatı üzerinde barındıran modüller..

      Kaliteli modüller Raildeki yakıt basınç sensörünün veya Enjektörlerin orjinal soketini kullanarak uygulamayı çok temiz ve basit kılarlar..

      1. ve en yaygın kullanılan modül Rail basınç sensörü ile kontrol ünitesi arasındaki sinyal hattının arasın girilen tip dir..Basınç sensörünün kontrol ünitesine gönderdiği basınç sinyalini üzerindeki mikro işlemcinin kontrol ettiği bir düzenekden geçirip kontrol ünitesinin yanıltılmış basınç sinyali görmesini sağlar..Kontrol ünitesi yakıt basıncının düşük olduğunu sanar ve yakıt basınç regülatörüne basınç yükseltme sinyali gönderir..Böylelikle Raildeki yakıt basıncı olması gerekenden daha yüksek tutulmuş olur..Daha yüksek basınç ile püskürtülen yakıtın hem miktarı artar, hemde daha yüksek basınçda püskürtüldüğünden yanma verimi artar..Üstelik yakıt basıncının normalden erken yükselmesini sağlayarak turbonun daha erken dolmasını sağlar..Böylelikle motor potansiyeline göre %15-25 oranında extra güç, %20-30 oranında extra tork elde edilebilir..Tüm Common Rail yakıt sistemlerinde maksimum yakıt basıncı mekanik emniyet çekvalfleri ile limitlendirilmiştir ve sisteme kaldırabileceğinden fazla yüklenilmiş olunmaz..Genel olarak sorulan acaba pompa, enjektöre zarar verirmi sorusunun cevabı hayır dır..

      2. tip modüller kontrol ünitesinin enjektörlere gönderdiği püskürtme sinyallerini yine içindeki elektronik düzeneğin üzerinden geçirirler..Bu düzenek içerisinde önceden programlanan parametreleri esas alarak püskürtme sinyallerini optimum biçimde uzatır ve püskürtülen yakıt miktarını arttırmış olur..Böylece daha uzun süren şiddetli bir yanma elde edilir..Ve güç elde edilir..Bu yöntem her motorda kullanılamaz çünkü gelişmiş sistemlerde bir iş zamanında birden fazla püskürtme yapılır ve modüller bu karmaşık püskürtme kombinasyonunu işleyemezler..

      3. tip modüller her iki sistemi üzerinde barındırırlar ve piyasada çok nadir bulunurlar..Yakıt basıncını enjektör püskürtme sinyallerini gözeterek arttırırlar..ORtaya daha fazla güç çıkar..


      PD(Birim Pompa-Enjektör) Sistemler

      Özellikle VAG grubu araçlarda uzun bir dönem kullanılan PD sistemler her silindire özel bir pompa ve enjektör kullanılarak tasarlanmışlardır..Pompa ve Enjektör arasındaki yüksek basınç hattı kısa ve dayanıklı olduğundan çok daha yüksek basınçlara olanak sağlar..Püskürtme basıncı yaklaşık 2200 bar a kadar yükselir..Püskürtme basıncı ne kadar yüksek olursa sistemin verimi o kadar iyi olacaktır..Elektronik sinyallere daha çabuk tepki verirler..

      Bu sistemlere uygulanabilen modüller genelde pompa-enjektör ile kontrol ünitesi arasındaki elektronik sinyal hattının arasına girerek çalışırlar..Pompa-Enjektörler motor yağ kapağının içinde çalıştığından, sinyal kabloları silindir kapağının bir köşesinden dışarıya bir soket vasıtası ile çıkar..Ve kaliteli modüller orjinal soketleri kullanarak bu noktadan sisteme basitçe dahil olurlar..

      PD sistemlere takılan başka bir modül tipi ise yakıt sıcaklık sensörüne bağlanır ve kontrol ünitesine yakıt sıcaklık bilgisini yanıltarak gönderir..Yakıt ısındığında vizkozitesi düşer ve sistem yakıt ısısına göre püskürtme sinyalinde düzeltmeler yapar..Kontrol ünitesine normalden sıcak gösterilen yakıt, püskürtme sinyalinin uzamasını ve daha fazla yakıt püskürtülmesine sebep olur..Böylece ekstra güç alınır.. ALINTIDIR
      2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

      Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
      [center]

      Yorum


      • #18
        Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

        Turbo Dizelde Chiptuning..

        Elektronik olarak yönetilen motorlarda temelde 3 tip elektronik komponent vardır.. İlki algılayıcılar(sensörler) 2. si uygulayıcılar(aktuatörler) 3.sü Bütün bunlari kontrol eden ve yöneten ECU(elektronik kontrol ünitesi) dir..
        1.grup beyine durum sinyalleri gönderirler..(motor devir sensörü, yakıt basınç sensörü, hararet sensörü v.s.)
        2.grup beyinden gelen isletme sinyallerini uygularlar..(Regülatörler, selenoidler, enjektörler, v.s.)
        ECU(electronic control unit) sensörlerden gelen verileri içerisine yüklenmiş haritalarla karsilastirip uygun sinyalleri aktuatörlere gönderir..
        Aktuatörler motoru yönetirler..Zamanı geldiginde beyin uygun aktuatöre uygun sinyali göndererek motorun işlemesini saglar..
        Chiptuning işlemi bahsettigimiz motor ayar parametrelerinin bulundugu haritalari performans gözetilerek oluşturulmuş yeni haritalarla degiştirilmesi işlemidir..
        Bu işlem günümüzde OBD2(On Board Diagnostic) portundan aracın seri haberleşme(CAN BUS) kanalına dahil olarak ECU Flash bellegini okumak suretiyle yapılmaktadır. Mevcut harita OBD den okunup bilgisayar ortaminda Tune edilir ve tamamlandiktan sonra flasha tekrar OBD portundan yüklenir..Ve motor yeni harita ile yeni bir performans karakterine bürünür..
        Turbo dizel motorlarda chiptuning ile 2 temel parametre değiştirilir..PÜskürtülen yakıt ve turbo basıncı..
        Püskürtülen yakıtın basıncı, püskürtme süresi ve zamanı farklı olarak ayarlanabilmektedir. Daha yüksek basınçla daha az miktarda ve doğru zamanda yakıt püskürterek aynı patlama şiddeti elde edilebilir..Bu yöntemle yakıt ekonomisi sağlanabilmektedir..Yakıtın basıncı ile beraber püskürtme miktarınıda arttırdığımızda daha şiddetli bir patlama ve uzun süren yanma elde edilir, böylelikle daha yüksek bir güç ve torkda elde edilmiş olunur. Püskürtme zamanı, dizel motor çevriminde bir iş zamanında kaç defa ateşleme gerçekleştirildiği ile alakalıdır..
        Günümüz dizel motorları her iş zamanında bir tek değil, birden fazla ateşeleme gerçekleştirirler..yanma odasını ana püskürtmeye hazırlamak için bir ön(pilot) püskürtme bazen 2 ön püskürtme görürüz..Bu ön püskürtme yanma odasında küçük bir alev oluşturur, bu alevin üzerine ana püskürtme gerçekleşir ve şiddetli bir yanma oluşur. Püskürtme tek bir ateşleme ile birden değil ufakdan büyüğe gerçekleştiğinden yanma sonrası ortaya çıkan dizel sesi de azaltılmış olunur..Ana püskürtmenin ardından yanmanın süresini uzatmak için bir iki post ateşleme gerçekleşir..
        Günümüz dizel motor işletim teknolojisi saniyenin yüzde birinde 4-5 ateşleme yapabilecek ve yakıt basıncını 2200 bara çıkartabilecek kadar gelişmiştir. Bunların sonucunda çok yüksek motor verimi alınmaktadır..
        Chiptuning ile bu ateşleme kombinasyonlarının zamanlamaları, performans için doğru olarak optimize edildiğinde motoruna göre %20 den %50 ye kadar ekstra güç ve tork kazanılabilmektedir..
        Motordan chiptuning ile alınabilecek maksimum ekstra gücü turbonun kapasitesi belirler..Turbo basıncı ideal hava yakıt karışım oranını dengede tutabilecek en üst değere çıkartılır..Bu seviyede kazanılan ekstra güç, aracın siyah duman atmasına sebep olmaz..Daha fazla güç için daha fazla yakıt püskürtüldüğünde turbo, yakıt-hava karışımını dengeleyemez ve püskürtülen yakıtın bir kısmı tam yanmadan siyah duman olarak eksozdan dışarı atılır. Motordan çıkan bu ekstra eksoz gazı turbonun daha yüksek devirde dönmesine ve daha yüksek basınçla motora hava basmasına sebep olur. Neticede motor gücü artar. Dizel motorlu araçların kullanıldığı kalkış veya parkur yarışlarında siyah duman attıklarını sık sık görürüz..Karışım oranı ne kadar zenginse güç ve tork da o kadar yüksek olur ama siyah duman artar.. ALINTIDIR
        2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

        Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
        [center]

        Yorum


        • #19
          Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

          Sufy hocam bilgilendirme teşekkürler.



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #20
            Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

            İlk mesajda Box ların sadece sinyal ve yanıltıcı olduğu anlatışmış ikinci mesajda ise benim anlattığımı teknik olarak detaylandrmış bu bilgilerde iyi oldu Sufyan abi
            Eline sağlık alıntı yaptığın yeri pm atarsan bende ordan bi göz atmak isterim
            Kapsamlı bilgi faydalanmak gerekir...

            Yorum


            • #21
              Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

              vay sufyan abi dktürmişün valla eline sağlık
              Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
              [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

              Yorum


              • #22
                Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

                Sizlere feda olsun
                2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

                Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
                [center]

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

                  bu konu hakkında böyle bir paylaşım yapman çok yerinde oldu kardeşim eline ağzına sağlık..Forum içinde lafı çok geçmesine rağmen , bu kadar açıklayıcı bir başlık açılmamıştı hiç
                  2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

                    Orjinal yazı sahibi: bassoprofondo
                    bu konu hakkında böyle bir paylaşım yapman çok yerinde oldu kardeşim eline ağzına sağlık..Forum içinde lafı çok geçmesine rağmen , bu kadar açıklayıcı bir başlık açılmamıştı hiç
                    Ne demek kardeşim bi iş yapılıyorsa bilerek yapmak lazım düşünen arkadaşlara faydası olur inşallah emre ve sufyan abinin bulup paylaştığı bilgiler ile tamamen tatmin edecektir bilgi sahibi olmak isteyen arkadaşlarımızı...

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

                      Chip tuning diye geçen hangisi oluyor box mı re-map mı yoksa her ikisi de değil mi? Captivaya ona göre chip yaptırtma ihtimalim var seneye.
                      Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
                      Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
                      VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

                        Orjinal yazı sahibi: Hasan
                        Chip tuning diye geçen hangisi oluyor box mı re-map mı yoksa her ikisi de değil mi? Captivaya ona göre chip yaptırtma ihtimalim var seneye.
                        genel adı kardeşim re-map yazılım chip box takılan küçük kutu...

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

                          Re-map le Box aslında ikisinde de chiple oynanıyor ama temel farklılık

                          Re-map=Aracın üzerindeki ECU (Orjinal beyin) üzerindeki Chip üzereindeki haritayı değişitirilerek yapılan uygulama dır bu işlem direkt beyinele bir olduğu için birçok engeli ortadan kaldırabiliyor.

                          Box = Ecun nün önüne takılan bir elektronik kutudur siz ne kadar kutu üzerinden max simum ayarları yapsanızda ECU üzerinden ki kontrollere takılır ve ECU sıtandartlarında takılır kalır


                          Bu yüzden Re-map daha iyidir.



                          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

                            Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
                            Orjinal yazı sahibi: Hasan
                            Chip tuning diye geçen hangisi oluyor box mı re-map mı yoksa her ikisi de değil mi? Captivaya ona göre chip yaptırtma ihtimalim var seneye.
                            genel adı kardeşim re-map yazılım chip box takılan küçük kutu...
                            Chevrolet forumunda okudum, yurtdışından siparişle getirtip kendim taktım falan demiş re map değil o zaman bu. Box ise hiç uğraşmayalım madem daha riskli.
                            Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
                            Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
                            VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

                              Orjinal yazı sahibi: Hasan
                              Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
                              Orjinal yazı sahibi: Hasan
                              Chip tuning diye geçen hangisi oluyor box mı re-map mı yoksa her ikisi de değil mi? Captivaya ona göre chip yaptırtma ihtimalim var seneye.
                              genel adı kardeşim re-map yazılım chip box takılan küçük kutu...
                              Chevrolet forumunda okudum, yurtdışından siparişle getirtip kendim taktım falan demiş re map değil o zaman bu. Box ise hiç uğraşmayalım madem daha riskli.
                              kendi taktıysa ya box yada sprint booster kardeşim...

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: Re-Map Chip Yazılım Ve Performans Arttırıcı Box

                                Anladım abi garanti bitsin de bir araştırırım.
                                Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
                                Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
                                VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X