Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia Turbo İçin CAI ?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Insignia Turbo İçin CAI ?

    Arkadaşlar merhabalar. Aracımın daha tok ve gür bir sese sahip olması için AEM YADA K&N CAI filtre düşünüyorum. Bu tarz ekipmanlar'ı EBAYdan satın almak çok basit. Uyum sorununu vesaire daha araştıramadım. Bu markaların insignia desteği varmı. Birde CAI mi Short Ram mi almalıyım sizce ? Yoksa ikisinide alıp yaz-kış değiştireyimmi filtreleri ? Kışın ve sonbahar yağmurlu ıslak havalarda short ram lere su kaçma olayı oluyor motorun canına okuyor o olay. Son olarak Chip uygulaması yaptıran varmı aranızda ?

    Edit : K&Nin sitesinde Insignia için uyumlu sadece bu ürün mevcut : http://www.knfilters.com/search/prod...x?Prod=33-2962

    AEM'de ise Opel'e ürün üretmediği görülüyor.
    [COLOR=black]SADECE ESKİŞEHİRSPOR

    Opel Insignia 1.6 Turbo 180 HP Cosmo - Olimpik Beyaz + DVD 800 (2010)

    Fiat Bravo 1.6 MultiJet 120 HP-320 NM Sport - Lav Kırmızı + Skydome (2013)



  • #2
    Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

    Her ne kadar son yıllardsa uygulansa da turbo araçlar için hava filtresi çok tehlikeli. Bu filtreler daha geçirgen olduğu için o güzel ses çıkıyor ama bu geçirgenlik nedeniyle küçük tozların ve parçaların motora kaçma riski artıyor. Turbo da bu sorun pervanenin kırılmasına dek gidiyor.

    Opelin 1.6 Turbosu oldukça hassas bir motor. Ecu neredeyse herşeyi hesaplıyor. Bu nedenle universal olarak alıp takacağınız bir CAI veya short ram arıza lambası kolaylıkla yakabilir.

    Geleim CAI mı short ram mi konusuna. KEsinlikle CAI. Çünkü bu aracın motoru tıurbo sayesinde çok ısınıyor. Siz oaray short ram yaparsanız filtre bütün soğuk havayı çekecektir. Turbo için ise soğuk hava çok kritik bir ihtiyaç.

    Ama ben sizin yerinizde olsam bu tür modifiyeleri bu araca yapmazdım. Hep söylüyorum bu aracın bir ağırlığı var, ve blow off-CAI-egzost vb modlar bu ağırlığı tamamen öldürüyor.

    Amacınız motoru kuvvetlendirmekse Insignia için yakında çıkacak ECU modlarını bekleyin

    Yorum


    • #3
      Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

      Yanlış bilgilendirilme olmasın
      Öncelikle filtre takmanın amacı ne ?..
      Filtreler gecırgenlıgınedenıyle ses cıkarmaz,toz vs gecırmez gecırıyosa zaten K&N yada AEM gibi markalarınkıler degıl...
      CAİ veya İNTAKE KİT ler turboyla alakalı parcalar DEGİLDİR..Kırılma soz konusu olamaz ...
      Filtre Kitleri havayı emmeyle yanma odalarında benzın hava karısımı olayıyla alakalı en temel parcalardandır...
      Artık ınsıgnıa'da oldugu gıbı cogu araclarda hava akısmetresı oldugu ıcın onune gelen UNİVERSAL filtreler yerıne arac marka modele uygun ekipmanlar kullanılması gerekır ve KİT ŞART!

      FILTRE TURBOYA HAVA CEKMEZ....
      TURBO'nun soguması ıcın INTERCOOLER sıstemı vardır..
      Turboya ne kadar soguk hava gırerse motor bı okadar rahatlar..
      ÖRN: Yaz aylarındakı kullanım ve Performans VE Kıs aylarındakı...FARK ORTADA...

      Aracın cabuk ısınması alumınyum dokme blok olmasındadır...(bunda acıklamama yapmama gerek yok sanırım )

      Sorunsuz guc almak ıcın ECU tercıhı mantıklı ama FİRMA onemlı...
      ECU:Beyindekı MAP yazılımı;Hava yakıt karısımı,Boost ayarları vs gıbı ayarlar uzerındekı oynamalardır...

      Dikkat edilmesı gereken sey ıse ECU yapıldıktan sonra araca oldugundan daha hassas dawranmaktır..
      Isınması,sogumasına dıkkat edılmese gerekır...



      Yorum


      • #4
        Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

        Amacınız sadece ses almaksa filtre yerine egzoz tavsiye ederim. (Susturucular iptal edilebilir)

        [shadow=red,left][glow=grey,2,500]SPORT[/glow][/shadow]

        Yorum


        • #5
          Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

          evet Mersinin beyaz kaplanında eksoz sistemi var ve sesi çok güzel cool istenildiğinde kapatılabiliyor.
          Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

          Yorum


          • #6
            Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

            Orjinal yazı sahibi: otyy
            Yanlış bilgilendirilme olmasın
            Filtreler gecırgenlıgınedenıyle ses cıkarmaz,toz vs gecırmez gecırıyosa zaten K&N yada AEM gibi markalarınkıler degıl...
            CAİ veya İNTAKE KİT ler turboyla alakalı parcalar DEGİLDİR..Kırılma soz konusu olamaz ...
            Filtre Kitleri havayı emmeyle yanma odalarında benzın hava karısımı olayıyla alakalı en temel parcalardandır...
            Bence de yanlış bilgilendirme olmasın.

            Filtrenin geçirgenliği ile ses direkt alakalıdır. Hava filtresini aracınızdan tamamen sökün ve gaza basın, çıkardığı sese inanamazsınız. Bu nedenle filtre hava geçirgenliğini artırdıkça ses de buna bağlı olarak artacaktır. Bu geçirgenlik artıkça filtrenin süzme kapasitesi bir nebze azalır ve havadaki toz ufak çakıl parçaları vb partikülleri motora kaçırma riski artar. K&N-Green-AEM-Simota vb kaliteli markalar hava geçirgenliği fazla, partikül süzmesi yüksek filtreler üretmeye çalışır ve bu nedenle pahallıdır. Oysa ucuz fiyatlı açık hava filtreleri (markasız olanlar, monza vb) partikül süzme konusunda başarısızdır.

            Gelelim emilen parçaların turboya zarar vermesine.

            Atmosferik motorlarda emilen hava yanma odasına gönderilir. Ancak turbo da emilen temiz hava önce turbo ya aktarılır, burada kompresör pervanesi ile sıkıştırılarak (tabii bu arada sıcak egzost gazı da tirübin pervanesine gelir ve aslında tirübin pervanesi kompresör pervanesini çalıştırır) manifolda ve yanma odasına gönderilir. Demek ki filtreden çekilen temiz hava içerisinde sızmış partiküller bulunursa bunlar ilk olarak turbonun kompresör pervanesine girecek ve müthiş hızlarda dönen bu pervaneye büyük zararlar verecektir. Bu şekilde pervanenin kolları kırılıp çatlayarak turbonun eskisi kadar basınç sağlayamamasına neden olacak, hatta kopan pervane parçalarının yanma odasına gitmesi ileri de daha büyük zararlara yol açacaktır.

            http://www.turbotamircisi.com/images..._parca_001.jpg

            bu linke tıklayıp resimleri dikkatli incelediğinizde toz parçalarının pervaneye nasıl hasar verdiğini görebilirsiniz.

            Yorum


            • #7
              Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

              TURBOYA GELEN HAVA INTERCOOLERDAN GELEN HAVADIR...!FILTREDEN GELEN DEGILDIR...! BILMIYEN VARSA KAPUTU ACIP BAKIN!
              TURBONUN ICINDEKI TURBINLER BU NEDENLE KIRILMAZ..
              KIRILMASININ NEDENI UZUN SURELI YADA SIKISTIRLMIS SEKILDE KULLANILDIKTAN SONRA SOGUMASINI VE YAGLANMASINI BEKLEMEDEN KONTAGI KAPATMAKTIR..
              TURBINLER ; SALYANGOZUN METAL PARCALARININ BIANDA COK SICAKKEN BIRBIRLERINE SURTUNMESINDEN KIRILIR...YANI ANIDEN HAVALANDIRMANIN VE YAGLANMANIN KESILMESI...

              Yorum


              • #8
                Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

                hocam bu iş karşılıklı atışmaya dönüşmesin

                Intercoolerdan gelen hava soğutulmuş havadır, peki buraya hava nerden geliyor? Direkt intercooler hava mı emiyor?

                Sizin söylediğinzden yola çıkarsak filtreden gelen havaya ne oluyor? Ya da madem Intercooler turboya hava sağlıyor ve bu hava basıncı artırılarak yanma odasına gidiyor, o zaman hava filtresi ne işe yarıyor? Eğer dikkat ederseniz intercooler turbo için olmazsa olmaz bir parça değildir. Eski turbo araçların çoğunda intercooler yoktur.

                Tekrar anlatıyorum:

                Hava filtresinden emilen hava direkt olarak kompresör pervanesine gider. Bu sayede turbonun hava sıkıştırması sağlanır, hava sıkıştığı için ısınacaktır bu nedenle kompresör ile sıkıştırılan hava soğutulmak üzere intercooler a gider (bu soğutmaya gerek duymayan sistemler intercooler kullanmaz). Intercooler da soğuyan basınçlı hava motorun yanma odasına gönderilir. Aynı anda motordan çıkan sıcak egzost gazları wastgate kontrolü altında turbonun 2. pervanesi olan tirübine gelir, bu gazın bir kısmı kopresörün dönmesi için kullanılırken diğeri egzosttan dışarı salınır.

                Aşağıdaki resimler sanırım daha açıklayıcı olur:
















                Yorum


                • #9
                  Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

                  Peki ole olsun sahibi oldugum 2 sti ve 1 evo da yanlis islem yapilmis..demekki 180hp lik aracparda farkli 500+ hp lerde farkli bu isler sanirim...Bence biraz daha arastirmalisin arkadasim.. Bnm ne anlattigimi anlamamissin..ben daha cevap yazmiyim tesekkurler bilgi icin..

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

                    Walla bişi yazmiim diyorum ama olmuyor,

                    O zman bana lütfen hava filtresinden emilen havanın nereye gittiğini açıklar mısın?

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

                      Arkadaşlar kimse burda benin fikrim doğrudur diye birşey söylemiyor ama genel olarak birbirimizin fikirlerinede saygı duymamız lazım okuyucuları tahrik edecek yorumlardan kaçınalım ve karşılıklı çatışmaya lütfen girmeyelim

                      Keyifli paylaşımlar.




                      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

                        Orjinal yazı sahibi: FacomX
                        Arkadaşlar kimse burda benin fikrim doğrudur diye birşey söylemiyor ama genel olarak birbirimizin fikirlerinede saygı duymamız lazım okuyucuları tahrik edecek yorumlardan kaçınalım ve karşılıklı çatışmaya lütfen girmeyelim

                        Keyifli paylaşımlar.


                        +1

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

                          Amacım cidden çatışma değil, yanlış bildiğim birşey varsa da öğrenmiş olurum zaten.
                          Bilen birileri varsa da lütfen yukardaki sorunu cevabını versin, turbo araçlarda hava filtresinden emilen hava nereye gidiyor?

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

                            Orjinal yazı sahibi: viperking
                            Amacım cidden çatışma değil, yanlış bildiğim birşey varsa da öğrenmiş olurum zaten.
                            Bilen birileri varsa da lütfen yukardaki sorunu cevabını versin, turbo araçlarda hava filtresinden emilen hava nereye gidiyor?
                            aman bosverya nereye gıderse gıtsın, nereye gıttıgını bılmesekte nerden cıktıgını hepımız bılıyoruz

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Insignia Turbo İçin CAI ?

                              Arkadaşlar cevaplarınız için çok çok teşekkürler ama lütfen tartışma olmasın. Öncelikle filtre takmamın amacı sadece otomobilimden o boğuk ve tok filtre sesini almak. Ağır araç diyorsunuz ama bu ses beyaz kaplanlarımıza daha çok yakışacaktır inanın. Egzos sistemi takarak aşırıya kaçmak istemiyorum ben bilinçli ve sade modifiyeden yanayım. Bir Filtre ve bir ECU işimi rahatlıkla görecektir. Bu toz ve parçacık kaçırma konusuna katılmıyorum, millet 1000 beygir twin turbo supralara M5lere taktığına göre bizde rahatlıkla takabiliriz sanırım artı kaliteli markalar yani made in USA sorun olacağını sanmıyorum Kit öneren kardeşim konuyu biraz daha açabilirmisin acaba ? Bende Kit şeklinde takmayı düşünüyordum zaten ekipmanı ama uyumlu parça bulmakta şu an için zorlanıyorum. Önerilerin nelerdir ?
                              [COLOR=black]SADECE ESKİŞEHİRSPOR

                              Opel Insignia 1.6 Turbo 180 HP Cosmo - Olimpik Beyaz + DVD 800 (2010)

                              Fiat Bravo 1.6 MultiJet 120 HP-320 NM Sport - Lav Kırmızı + Skydome (2013)


                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X