Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Otomatik şanzıman vuruntu sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Otomatik şanzıman vuruntu sorunu

    Merhaba arkadaşlar son 1 haftadır aracımda vuruntu sorunu var. Şanzıman yağını değiştirdim ama çözüm olmadı. Aracı kullanırken vites değişimi kalkış vs hiç bir sorun yok fakat aracı durdurma esnasında genelde 15. Km hızda sanki boşa atma sırasında vuruntu yapıyor ve hız ile durma hızı ne kadar yüksek ise o kadar daha fazla hissediliyor. Sizce sorun ne ola bilir? Şanzımancıya götürmeyi düşünüyom ama kazıklanmaktan korkuyorum.

  • #2
    Aracın modeli ve yılı nedir.

    Yorum


    • #3
      Benzer sorun bende de var. Çözebildiniz mi acaba? Ben de yağ değişimine rağmen çözemedim.

      Yorum


      • #4
        Öncelikle yağ seviyesini kontrol edin. Önceki aracımda aks keçesinden yap eksiltme sebebiyle vuruntuşu çalışma yapıyordu, o bölgeyi kontrol ettirmekte fayda var.
        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Sota View Post
          Aracın modeli ve yılı nedir.
          Hocam aracım 2015 insignia 2.0 163 ps dizel

          Şöyle bir durum var sorun kendi kendine çözüldü sanki o sorun hiç olmamış gibi. Acaba yağı değiştirdikten sonra belli bir süre geçincemi etkisini gösterdi.
          o sorun bitti fakat şimdi şöyle bir şey var. Bu problem genelde araç yüklü iken ve bayır yukarı olduğunda oluyor 2. vitesten 3. vitese geçişte 1800 2000 devir bandı arasında titreme oluyor ve bayağı hissettiriyor. bununla bağlantısı varmıdır bilmiyorum yada beyindenmi kaynaklanır?

          Yorum


          • #6
            yanılmıyorsam 2000cc dizeller de AISIN üretimi af40 sanzıman bulunmata.

            Bu şanzımanın yağ hacmi GM üretimi şanzımanlara göre daha azdır.

            alttan yani karterden yapılacak Yağ miktarı sanzıman soğukken tam net ölçüdür.
            fazla yada az koyarsanız değişik tepkiler alabilirsiniz.

            GM üretimi sanzimanlarda 5litre
            AISIN üretimi sanzımanlarda 2.6litre

            Yorum


            • #7
              Eski mesajlarımdan bir alıntı yapayım;

              Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
              Geçmiş zamanda değiştirmiştim. değiştirmesi basit.Makine ile yapılırsa tek seferde, makine olmadan yapılırsa iki kez doldur/boşalt şeklinde yapılıyor. Makine olmadığı için anlattığım şekilde yaptık;
              Alttan tapa açılıp boşaltılıyor. Tapa kapatılıp, üstten doldurmak için tapa açılıyor. Yaklaşık 5 litre kadar Dexron 6 yağ ekleniyor. Araç bir miktar kullanılıyor ki şanzuman içerisinde kalan yağ ile yeni koyduğumuz yağ karışsın. Daha sonra yine içerisindeki yağ boşaltılıp, yeni yağ ekleniyor. Tamamdır.

              Şanzımanın içerisindeki yağı tamamen boşaltamadıkları için 5 litre gibi bir rakam alıyordu. Tamamen boş şanzıman yanlış hatırlamıyorsam 11 veya 8 litre gibi alıyor.

              Vites geçişleri yumuşuyor, vuruntu yapıyorsa kesiliyor/azalıyor. Performansa etkisi olduğunu düşünüyorum. Bir de değişimden sonra şanzıman kalibrasyonu yaptırırsanız farkı daha iyi hissedersiniz.
              İlave olarak da ilerleyen yıllar da Motul'un yağ değişim makinesi ile de yaptırmıştım. Onda tapayı açmadan şanzımanın gidiş - dönüş borularını makineye bağlıyorlar. Eski yağı çekip, yeni yağ basıyor cihaz.

              Ek olarak şanzıman yağı katkısı da koyulabilir. Vites geçişlerinde bariz farkı hissetmiştim katkıdan sonra.



              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Sota View Post
                yanılmıyorsam 2000cc dizeller de AISIN üretimi af40 sanzıman bulunmata.

                Bu şanzımanın yağ hacmi GM üretimi şanzımanlara göre daha azdır.

                alttan yani karterden yapılacak Yağ miktarı sanzıman soğukken tam net ölçüdür.
                fazla yada az koyarsanız değişik tepkiler alabilirsiniz.

                GM üretimi sanzimanlarda 5litre
                AISIN üretimi sanzımanlarda 2.6litre
                Doğrudur hocam bende af40 var diye biliyorum. 5lt motul atf6 otomatik şanzıman yağı aldım servis alttan tapayı açıp yağı boşalttı ve sonra bir makine yardımıyla tekrar doldurdu. Ama tam olarak kaç litre yağ koydular emin değilim.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
                  Eski mesajlarımdan bir alıntı yapayım;



                  İlave olarak da ilerleyen yıllar da Motul'un yağ değişim makinesi ile de yaptırmıştım. Onda tapayı açmadan şanzımanın gidiş - dönüş borularını makineye bağlıyorlar. Eski yağı çekip, yeni yağ basıyor cihaz.

                  Ek olarak şanzıman yağı katkısı da koyulabilir. Vites geçişlerinde bariz farkı hissetmiştim katkıdan sonra.


                  Hocam bu bilgilere göre yeniden yağ değişimi yaptırmam gerekli.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Uğur Bilgin View Post
                    Benzer sorun bende de var. Çözebildiniz mi acaba? Ben de yağ değişimine rağmen çözemedim.
                    Hocam yeni yağ değişimiyle sorun çözüldü. Yağı değiştikten sonra ortalama 500,750 km sonrası sorun çözüldü. Kullandığınız yağdan olma ihtimali varmıdır belki yağ kalitesiz yada uygun değildir.

                    Yorum


                    • #11
                      Anladım hocam olabilir. Ben sanırım yağ için fazla bütçe ayıramamıştım. Tekrardan değiştirip bakarım. Gerçi eskisine nazaran çok azaldı vuruntu ama yine de ara ara yapıyor.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: vanhelsing_221 View Post

                        Doğrudur hocam bende af40 var diye biliyorum. 5lt motul atf6 otomatik şanzıman yağı aldım servis alttan tapayı açıp yağı boşalttı ve sonra bir makine yardımıyla tekrar doldurdu. Ama tam olarak kaç litre yağ koydular emin değilim.
                        Çoğu servis AF40 şanzımanı GM sanıp 5lt yağ koyuyor.
                        AF40 sanzımaların karteri 2.6lt yağ alır.
                        Bence konulan yağın seviyesini kontrol ettirin.
                        fazla yağ köpürmeye neden olur. bu durumda basınç kayıpları yaşanır.

                        seviye kontrolu GM şanzımanla mantık olarak aynı ama yeri farklı.

                        araç çalışır vaziyette vites konumu P iken
                        gorseldeki 5 nolu civata sokulup yağ kesilene kadar alması saglanır.
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Sota View Post

                          Çoğu servis AF40 şanzımanı GM sanıp 5lt yağ koyuyor.
                          AF40 sanzımaların karteri 2.6lt yağ alır.
                          Bence konulan yağın seviyesini kontrol ettirin.
                          fazla yağ köpürmeye neden olur. bu durumda basınç kayıpları yaşanır.

                          seviye kontrolu GM şanzımanla mantık olarak aynı ama yeri farklı.

                          araç çalışır vaziyette vites konumu P iken
                          gorseldeki 5 nolu civata sokulup yağ kesilene kadar alması saglanır.
                          Anladım hocam kontrol ettirmek gerekli. Aslında şanzımana komple bir bakım fena olmaz.

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X