Duyuru

Collapse
No announcement yet.

SIDI Motor İçin Ağır Bakım Zamanı?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • SIDI Motor İçin Ağır Bakım Zamanı?

    Merhaba,

    Aracım SIDI manuel, 8 yaşında ve km'si 125000'e geldi. 2000 km sonra periyodik bakıma sokacağım. Bu yaş ve km değerine göre bu bakımda neler yapılması gerekir? Kitapta yazan veya yazmayan bu parça mutlaka değişmeli, bu değişirse çok güzel olur diyebileceğiniz neler var?

    Mesela sonbaharda ilk çalıştırmada benzin geç almaya başlamıştı, benzin filtresi çok kirliydi ben de temizletmiştim. O zaman değiştirmemek aklıma takılmıştı, şimdi filtre-pompa ünitesini komple yeniliyorum. Bunun gibi şuraya bak diyebileceğiniz her öneriye açığım


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

  • #2
    Bu kabil ağır bakımları bir yetkili serviste yaptırmak hayati öneme sahiptir. Çünkü; bir ürünü en iyi tanıyan onun üreticisi ve yetkilendirdiği teknik servislerdir. Sanayideki usta ne denli tecrübeli olursa olsun konuyu tüm yönleri ile bilmez, bilemez . Yağ , yağ filtresi , yakıt filtresi , buji vb değişti mi? İşte bakım tamamdır dememeliyiz diye düşünüyorum Rıfat Bey kardeşim.

    Yorum


    • #3
      Ben bir parça ömrünü doldurmadan değiştirmeye sıcak bakan birisi değilim çünkü araç üreticileri yağ ömrüne Avrupa da 20 k derken bize gelince 10 k da değiştir kafasına giriyorlar, birçok şehirde hemen hemen Avrupadaki standartlara yakın durum mevcut bizde . Pompa yerine filitre değiştirirdim. Alt takımı gözden geçirtir bakımını yapardım. Klima sistemini kontrol ettirdim. Standart yağ değişimi + buji kontrolü temizliği gerekirse değişimi. V kayışı kontrolü çatlak varsa değişimi. Boğaz kelebeği temizliği yaptırıdım mutlaka. Frenlerde sorun yoksa elletmezdim sadece kontrol yaptırır konuyu kapatırdım

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
        Bu kabil ağır bakımları bir yetkili serviste yaptırmak hayati öneme sahiptir. Çünkü; bir ürünü en iyi tanıyan onun üreticisi ve yetkilendirdiği teknik servislerdir. Sanayideki usta ne denli tecrübeli olursa olsun konuyu tüm yönleri ile bilmez, bilemez . Yağ , yağ filtresi , yakıt filtresi , buji vb değişti mi? İşte bakım tamamdır dememeliyiz diye düşünüyorum Rıfat Bey kardeşim.
        Zamanında yaşamış olduğum olumsuz tecrübelerden ötürü yetkili servise gitmeyi pek düşünmesem de son çare orası olacak.


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Karaali View Post
          Ben bir parça ömrünü doldurmadan değiştirmeye sıcak bakan birisi değilim çünkü araç üreticileri yağ ömrüne Avrupa da 20 k derken bize gelince 10 k da değiştir kafasına giriyorlar, birçok şehirde hemen hemen Avrupadaki standartlara yakın durum mevcut bizde . Pompa yerine filitre değiştirirdim. Alt takımı gözden geçirtir bakımını yapardım. Klima sistemini kontrol ettirdim. Standart yağ değişimi + buji kontrolü temizliği gerekirse değişimi. V kayışı kontrolü çatlak varsa değişimi. Boğaz kelebeği temizliği yaptırıdım mutlaka. Frenlerde sorun yoksa elletmezdim sadece kontrol yaptırır konuyu kapatırdım
          Benzin filtresi pompadan ayrı olmadığı için üniteyi tek seferde değiştirip çıkan sağlam pompayı yedekte bekletmeyi düşündüm. Diğer saydığınız noktaları not alacağım, teşekkürler


          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post

            Benzin filtresi pompadan ayrı olmadığı için üniteyi tek seferde değiştirip çıkan sağlam pompayı yedekte bekletmeyi düşündüm. Diğer saydığınız noktaları not alacağım, teşekkürler
            Benzin filtresi deponun orda bir yerde olması lazım emin misin Rıfat abi? Bence bir yanlışlık var
            34HZD10

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Halilzade View Post

              Benzin filtresi deponun orda bir yerde olması lazım emin misin Rıfat abi? Bence bir yanlışlık var
              Temizletmek için söktürmüştüm. Malesef koltuğun altında bir kapak yok, önce depo yerinden sökülüyor. Deponun içinde filtre, pompa ve şamandıra birlikte bulunuyor.


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum

              İşleniyor...
              X