Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motul vites yağı ve makine ile değişimi hakkında

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Motul vites yağı ve makine ile değişimi hakkında

    Merhaba tekrar arkadaşlar 2014 insignia otomatik vites benzinli aracıma motul marka yağ değişimini bir ay önce özel servisten yaptırdım çok memnunum ama otomatik vites yağını da motul marka ile değişim gerektiğini ancak o zaman tam performans alabileceğimi söyledi arkadaş.söyledikleri gayet mantıklı geldi aracımım aynı marka yağ çeşidi ile daha uyumlu olacağını düşünüyorum aracın 2.sahibiyim 140.000 kmde vites geçişlerinde bir sorun yok çok şükür ama myopelde otomatik vites kutusu yağı değişimi işlemini göremedim.benim 2 sorum olacak 1.si bana uygun motul vites yağı hangi model ve Ankara’da makine ile yağ değişimi önerebileceğiniz hangi servis var ? Şimdiden teşekkürler.

  • #2
    Motul atf VI
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      geri vitese aldığınızda tak lak gibi sesler oluyormu

      Yorum


      • #4
        aracı çok kullanmıyorum ama sanırım olmuyor.yine de ben 2cr de yazılım yaptırmıştım orda motor yağım motul 8100 eco-lite 5w-30-motul kodlu modeliyle yazılımı yapan arkadaşın tavsiyesi üzerine değişmişti.araç değişiminden sonra sürüşü ve performansı daha da arttı kullanmamla gördüm.aynı arkadaş vites kutusu yağının hiç değiştiğini sanmadığını 140.000 km olduğu için yine motul atf6 kodlu modeli ile değişimin gerektiğini ancak tam performansına o işlemden sonra kavuşacağını söyledi.bana da söyledikleri mantıklı geldi.kendi motor ustama da sorduğumda gerekmedikçe vites kutusu yağının yapılmaması gerektiği üzerineydi çünkü sonuçta yağ zamanla yanıyor.makine ile vites kutusu yağı değişimi bana mantıklı geliyor hem yağ hem de şanzıman yağı haznesi temizleniyor yenileniyor.

        Yorum


        • #5
          Makine konusunu iyi araştırın.

          Ben kısa bir araştırma yaptığımda; bazı servislerin ve markaların önceleri makine ile değişim yaptığını ancak çıkan sorunlar nedeniyle tekrar klasik yönteme döndüklerini okumuştum. Doğru mudur değil midir emin değilim ancak makine ile değişimin sorun çıkardığı söyleniyor.

          Yorum


          • #6
            Benim aracımda 60 binde şanzıman yağı 2 kez olacak şekilde ilk değişim yapılmış. Ben de geçen ay 120 bin olmadan 2.kez değiştirdim. Öncesinde herhangi bir sorun yaşamıyordum şu anda da bi fark yok. Yani sorun yaşadığına inanıp değiştirenler var, faydasını görüyor, ancak bendeki gibiyse sıkıntı yoksa bence dokunmayın.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Merhaba,

              Bu konuda kendi tercihim tıpa değişimden yanadır. Henüz değişim yaptırmadım ancak yakın zamanda düşünüyorum. Makine ile değişim yaptırıp 20 lt yağ harcayanlar var. Makineyle de değişim yapılsa şanzıman içerisinde kirli ve temiz yağ birbirine karışıyor. Bunu olabilidiğince temizleyebilmek için daha fazla yağ ile devirdaim yapıyorlar bundan dolayıda fazla yağ harcanıyor.

              Tıpa değişimde 8 lt lik şanzıman yağının 4-5 lt sinin değişimi yapılıyor. Şöyle ki normalde 60-80bin kmde bir değişim yapılıyorsa. Tıpa değişimi her 30 40 binde bir tıpa değişim yapılsa bence fazlasıyla yeterli olacaktır. Yada 5 lt değişim olduktan sonra 1-2 gün dolaşıp. Bir değişim daha yapılıp. 50 bin km daha devam edilebilir.

              Araç üreticisinin söylediği ömür boyu yağ değişimi yapılması gerekmediği söylediği halde biz değişim yapıyorsak illede hepsi değişsin diye uğraşmak gereksiz geliyor, tazelemek yeterlidir bence.(Bu ömür boyu ibaresi 160 bin km sayılıyor. Ülkemizde bu kmler daha yeni araba sayılıyor ama)

              Bende değişim yatırdığımda Motül atf dexron VI ile değişim yaptıracağım.

              Yorum


              • #8
                20.000 km daha yapıp motul marka vites kutusu yağını serviste tıpa usülü üstüne koyma alttan akıtma yöntemi ile değişim yapmak sanırım en mantıklı seçenek olmalı.

                Yorum


                • #9
                  Bende D ile ilerlerken hiç bir sorunum yok , vites yükselirkende , inerkende , performansımda güzel ama R ye aldığımda ( araça yol yapıp sıcakken ) Lak diye oturuyor vites ve gereksiz vi kasılma oluyor ... Diğer viteslerde yok.. 60 k da yağ değişti şu an 100 k dayım bakım geldi .. yetklili servise gidiyorum..nasıl hareket edeyim ... şanzıman yazılımını yapsınlarmı , sadece yağ yeterli olurmu ? fikirlerinize ihtiyacım var.

                  Yorum


                  • #10
                    Şanzıman yazılımı konusunda bilgim yok benim yaptırdığım motor yazılımı ama duymuştum.Motul markası gerçekten opel ve modelleri için biçilmiş kaftan.ipeksi bir akışkanlığı var ve motor-dişli ünitesini yormuyor.Motul Türkiye sitesine girip aracınızın modelini yazarsanız uyumlu yağ modelleri çıkıyor.Motor konusunda bir uzmandan görüşünüzü almak en doğrusu.Ama vites kutusu yağınız değiştiyse her 60.000 km’de bir tekrar değişim yapmalısınız.O geri vitesteki durum sanırım her insigniada var.Bende de oluyor çünkü.Yetkili servisler gerçekten iyi ama standart bir uygulama şekilleri var yani yağ parça standart modeller ikinci bir seçenek yok ama bu tüm yetkili servislerin ortak yapısı fabrikanın ve markanın belirlediği standartların dışına çıkılmıyor ki bu son kullanıcı olan biz sürücülerin iyiliği için düşünülmüş.size tavsiyem aklınızda kaldıysa yetkili servisteki servis danışmanı arkadaşınıza motul marka motor yağı ve yine motul marka şanzıman yağı ile değişim yapması.inşallah sorununuz düzelir.Ben de servis danışmanıma motul marka değişimini servis yapabiliyor mu diye soracağım gelecek hafta.bilgisini ve deneyimlerimi sizlerle paylaşırım.

                    Yorum


                    • #11
                      İki yıldır yetkili serviste motor ve şanzıman yağını kendim(Motul yağ) götürüp değiştiriyorum

                      Yorum


                      • #12
                        Geri vitese alırken ilk sert girişi azaltmak için ben şöyle bir yöntem deniyorum genelde işe yarıyor. Aracı çalıştırdık, devir normale döndü, el frenini indirdik, direkt geri vitese takmıyorum. Önce vitesi boşa alıyorum, sonra geriye takınca daha yumuşak geçiyor.
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X