Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Otomatik viteste vuruntu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Otomatik viteste vuruntu

    aracım insignia 2.0 130 hp araç soğukken yani hiç çalışmamışken bindiğimde sorun yok araba biraz çalışıp yağ ısınınca vitesi d konumuna getirmemle arkadan biri çarpmış gibi silkeleniyor araba.soğukken hiç bir sorun yok araç yolda giderken yine sorun yok vitesi boşa alıp d konumuna getirdim denemek için sorun yok hiç bir şekilde vites geçişleri eskisi gibi pürüssüz ama dururken ve frene basarken öne atlıyor araç. fren sistemiyle alakalı olabilir mi diye düşünüyorum sorun ne olabilir

  • #2
    Merhaba,

    Aynı sorun bende de vardı, araç durmuş vaziyette iken vitesi r veya d konumuna aldığımda arkadan birisi vuruyormuş gibi silkeleniyordu araç. Forumda yazılanları inceledim ve ustama danıştım. Neyse lafı fazla uzatmayayım. Servise gittim, yaklaşık 30dk süren bir şanzıman yazılımı güncelleme işlemi ile sorun düzeldi. Güncelleme işlemine 450TL gibi bir ücret ödedim. Tabi şanzıman yağınızı da önerilen periyotlarda değişmeyi unutmayın. Şanzımanınızın ömrünü uzatıp, daha konforlu sürüş yapmanızı sağlayacaktır. Kazasız, keyifli sürüşler dilerim.

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: lethalsteel View Post
      merhaba,

      aynı sorun bende de vardı, araç durmuş vaziyette iken vitesi r veya d konumuna aldığımda arkadan birisi vuruyormuş gibi silkeleniyordu araç. Forumda yazılanları inceledim ve ustama danıştım. Neyse lafı fazla uzatmayayım. Servise gittim, yaklaşık 30dk süren bir şanzıman yazılımı güncelleme işlemi ile sorun düzeldi. Güncelleme işlemine 450tl gibi bir ücret ödedim. Tabi şanzıman yağınızı da önerilen periyotlarda değişmeyi unutmayın. şanzımanınızın ömrünü uzatıp, daha konforlu sürüş yapmanızı sağlayacaktır. Kazasız, keyifli sürüşler dilerim.
      çok i̇lgi̇nç bi̇r şeki̇lde hi̇ç bi̇r i̇şlem yapmamama rağmen kendi̇ kendi̇ne kesi̇ldi̇ ve daha önce attiğimda çok hafi̇f olan si̇lkeleme de gi̇tti̇ bi̇r anda

      Yorum


      • #4
        Sevindim hiçbir sorun çıkmamasına, yine de dediklerim aklınızda olsun

        Yorum


        • #5
          Siz yine de şanzıman yağı değişimi yaptırın, çok faydasını göreceksiniz. Hatta sağlıklı bir değişim için 2 kez peş peşe yaptırıp, 5-10.000 km sonra yine 2 kez değişim yaptırın. Ben bu şekilde şanzımandaki tüm sıkıntılardan kurtuldum, aracın çekişi de bariz biçimde iyileşti.

          Yorum


          • #6
            Ben de yazılım güncelledikten sonra değiştim yağı, 2. Değişimi de 10bin bakımla birlikte yapacağım. Ciddi anlamda iyileşti vites geçişleri ve konum değiştirme rahatladı.

            Yorum


            • #7
              Bu şanzıman yazılım güncelleme nedir. Servisler yapıyor mu bunu.
              2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: emrekeskin97 View Post
                Bu şanzıman yazılım güncelleme nedir. Servisler yapıyor mu bunu.
                Servisler yapıyor, dışarıda yapıyorlar mı bilmiyorum ama yapsalar bile bu işlemi servis dışında yaptırmanızı tavsiye etmem. (özel ve güvendiğiniz bir yer olmadıkça)

                Yorum


                • #9
                  Evet servisler yapıyor sadece, özel servislerde genelde güncel yazılım bulunmuyor, opel ya satmıyor ya da yüksek fiyatla veriyor güncellemeyi. Fiyatı tüm servislerde standart diye biliyorum, 450 TL vermiştim ben.

                  Yorum


                  • #10
                    Peki guncel yazilim ile ne gibi degisiklikler oluyor. Keza benim aracin kavramasi 1 ve 2. viteslerde biraz uzun suruyor tam yag degisimi yapmama ragmen. Onun disinda herhangi bir vuruntu yada sikinti yok. 1 ve 2. viteslerde arac cvt sanzimanli gibi davraniyor.
                    2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: emrekeskin97 View Post
                      Peki guncel yazilim ile ne gibi degisiklikler oluyor. Keza benim aracin kavramasi 1 ve 2. viteslerde biraz uzun suruyor tam yag degisimi yapmama ragmen. Onun disinda herhangi bir vuruntu yada sikinti yok. 1 ve 2. viteslerde arac cvt sanzimanli gibi davraniyor.
                      Güncel yazılım olmasının faydası aynı sorunun tekrarlamaması ve başka sorunların çıkmasını engelleme olarak düşünebilirsiniz. Tahminimce çalışma(vites geçiş) zamanlamasını ve mekaniği düzenleyen komutları düzenliyor. Şanzımanın uzun kullanımda ortaya çıkarabileceği veya çıkardığı sorunlar böylece düzeliyor. Sonuçta metal yorgunluğu, mekanik aşınma, iklim değişiklikleri düşünüldüğünde, milimetrik hesaplarla üretilen araçların zamanla çalışma şekilleri, huyu suyu değişebiliyorMesela benim aracımda olan vuruntu ve vites geçişlerindeki sertlik hissini giderdi güncel yazılım. Ancak bunun detaylı teknik bilgisine tabiki sahip değilim. Mutlaka teknik bir cevabı mevcuttur. Eğer güncel yazılımla şanzımanı güncellerseniz büyük ihtimalle şikayetleriniz düzelir. Eskisi gibi konforlu kullanacağınıza inanıyorum. Şayet düzelmezse başka bir sorun olabilir. Sorun giderirken düşük masraflı çözümlerden başlamanız hem paradan, hem de zamandan tasarruf etmenizi sağlar bence. Bildiğinizi varsayıyorum; gaza daha fazla bastığınızda vites geçişi biraz daha gecikebiliyor. Bu sebeple de gecikme yaşayabilirsiniz. Ancak sakin kullandığınızda da gecikme mevcutsa, yazılım güncellemesi ile yüksek ihtimalle düzelecektir.

                      Yorum


                      • #12
                        Beyler aynı sorun 2011 2.0cdti aracımda ben de yaşadım, hala da yaşıyorum. Sadece azaltabildim ancak şanzıman sıvısının (yağ) 97-98 dereceleri geçmesi sonrası vuruntu başlıyor. Kırmızıda durduğumda boşa alıp bekliyor, yeşil yanınca kalkıştan hemen önce d ye alıp devam ediyorum. 120 derecelerde dahi vuruntu olmuyor ama viteste beklesem oluyor..


                        Yazılım güncellemesi diye bir şey yok, benim gibi sizi de kandırmışlar hep, yapılan işlem af40 aisin akıllı şanzımanın kullanıcı verilerini resetliyorlar.. genelde işe yarıyor, amaaa bir yere kadar.. ve özellikle belirtiyorum sevgili arkadaşlar, bu işlem için sizden para alan bir usta ile diyaloğu acilen kesin, net söylüyorum bunu.. 3 dklık bir işlem bu yapılan..


                        Şanzıman yağı değişimi konusunda da, tavsiyem motul marka yağı kullanmanızdır.. zaten tamamını değiştirmek gibi bir imkanınız yok, mutlaka içinde eski yağın ortalama yarısı kalıyor. Yağı değiştirin, 1-2.000 km sonra bir daha değiştirin ve 3-5.000 km ortalama o yağın oturmasını bekleyin. Yağ değişiminden hemen sonra vuruntular daha da artabilir, paniklemeyin, dur kalklarda yukarıda belirttiğim yöntemle idare edin, söylediğim kmlerden sonra yağ kalınlaşıp oturuyor..


                        Hala da aynı sorun devam ederse ya beyin ya şanzıman bozuk demektir, bir daha da yağ değiştirip paranızı yine çöpe atmayın!

                        Ya beyinden ya şanzımandan dememin sebebi, gittiğim her ustanın "yok abi kesin" diye birini sebep sunması. Biri 7.000 diğeri 12.000 lira olan bu parçaları değiştirerek deneme yapabileceğim bir bütçem olmadığı için yaklaşık 1 senedir bu şekilde idare ediyorum..

                        Konuyu okuyup, gerçek bir bilgisi ve çözümü olanlar da benimle iletişime geçip beni bilgilendirirse, yada yeni olduğum bu sayfada bu konuyla ilgili net bir bilgi linki benimle özelden veya buradan paylaşırsa da dua ederim...

                        Sevgiler... 20200102_165905.jpg

                        Yorum


                        • #13
                          Bu arada o usta ile diyaloğu kesin dememin sebebi, işlemin 3dk sürüyor olması değil, şu anki ustamın bu işlem için asla kimseden para almıyor olması.. bana da her gittiğimde yapar.. dediğim gibi, bilgisayardan kayıtlı veriler sıfırlanıyor, hepsi bu...

                          Yorum


                          • #14
                            Trabzon vardallar yetkili servisini bu şanzıman güncelleme ile ilgili arayıp randevu aldım. 5 gün sonra gittiğimde bana ne için geldiğimi sordular. Daha baştan maç 1-0 başladı. Neyse dedim tekrar durumu anlattım. Aracın şasi numarası ile giriş yaparak herhangi bir teknik aksiyon veya güncelleme görünmüyor, sizin isteğinizle güncelleme yaparsak 500₺ ya kadar bir ücreti olabileceğini söylediler. Ben mevcut güncellemeyi tekrar kurun desem de kabul etmediler. Ben de hiçbir şey yaptıramadan ordan ayrıldım. Her özel serviste de maalesef bu tarz güncelleme yapılamıyor. Yaptırabilen de bence şanslı.
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: alperensozmen View Post
                              Beyler aynı sorun 2011 2.0cdti aracımda ben de yaşadım, hala da yaşıyorum. Sadece azaltabildim ancak şanzıman sıvısının (yağ) 97-98 dereceleri geçmesi sonrası vuruntu başlıyor. Kırmızıda durduğumda boşa alıp bekliyor, yeşil yanınca kalkıştan hemen önce d ye alıp devam ediyorum. 120 derecelerde dahi vuruntu olmuyor ama viteste beklesem oluyor..


                              Yazılım güncellemesi diye bir şey yok, benim gibi sizi de kandırmışlar hep, yapılan işlem af40 aisin akıllı şanzımanın kullanıcı verilerini resetliyorlar.. genelde işe yarıyor, amaaa bir yere kadar.. ve özellikle belirtiyorum sevgili arkadaşlar, bu işlem için sizden para alan bir usta ile diyaloğu acilen kesin, net söylüyorum bunu.. 3 dklık bir işlem bu yapılan..


                              Şanzıman yağı değişimi konusunda da, tavsiyem motul marka yağı kullanmanızdır.. zaten tamamını değiştirmek gibi bir imkanınız yok, mutlaka içinde eski yağın ortalama yarısı kalıyor. Yağı değiştirin, 1-2.000 km sonra bir daha değiştirin ve 3-5.000 km ortalama o yağın oturmasını bekleyin. Yağ değişiminden hemen sonra vuruntular daha da artabilir, paniklemeyin, dur kalklarda yukarıda belirttiğim yöntemle idare edin, söylediğim kmlerden sonra yağ kalınlaşıp oturuyor..


                              Hala da aynı sorun devam ederse ya beyin ya şanzıman bozuk demektir, bir daha da yağ değiştirip paranızı yine çöpe atmayın!

                              Ya beyinden ya şanzımandan dememin sebebi, gittiğim her ustanın "yok abi kesin" diye birini sebep sunması. Biri 7.000 diğeri 12.000 lira olan bu parçaları değiştirerek deneme yapabileceğim bir bütçem olmadığı için yaklaşık 1 senedir bu şekilde idare ediyorum..

                              Konuyu okuyup, gerçek bir bilgisi ve çözümü olanlar da benimle iletişime geçip beni bilgilendirirse, yada yeni olduğum bu sayfada bu konuyla ilgili net bir bilgi linki benimle özelden veya buradan paylaşırsa da dua ederim...

                              Sevgiler... 20200102_165905.jpg
                              dostum selam şu yazına istinaden yazıyorum bende aynı illet problemden dertliyim bir çözüm bulabildinmi ? bende 2012 cosmo var yağ ısındığında vurma oluyor dur kalklarda frende d konumunda ne kadar çok bekletirsem vurma şiddeti daha yüksek oluyor . Şanzuman güncelleme yaptırdım yetkili serviste 200 km çok güzeldi yine eskisi gibi oldu . ustalar revizyon diyor kimisi beyin diyor ne yapacağımı şaşırdım . vuruntu olmaması için durmam gereken yerde n konumuna alıyorum eğer çözüm bulursan banada yazarmısın saygılar

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X