Duyuru

Collapse
No announcement yet.

yağ basıncı düşük motoru durdurun

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • yağ basıncı düşük motoru durdurun

    arkadaşlar aracım 2012 cdti cosmo biturbo
    aracımda düzenli yağ bakımları vs yaptırırım aksatmadan. ancak özellikle soğuk havalarda araç dışarda kaldığında sabah marşa basıyorum [insignia yağ basıncı düşük motoru durdurun] uyarısını alıyorum. gün içinde rutin kullanımda ve yazın sıcaklarda olmuyor. şimdi aranızda yağ pompası diyenler olacak biliyorum ancak yağ pompası yağ basmazsa araç 500 metre gitmez. ne yapmak lazım bilemedim. yazın epeydir yanmıyordu kışın ankaraya geldim sabah soğukta kalktım tekrar yaktı
    2012 İnsignia 2.0 cdti biturbo cosmo

  • #2
    Kullandığınız yağın marka modeli cinsi nedir?

    Yorum


    • #3
      Ben de yağı merak ettim. Soğukta akışkanlığını kaybediyor gibi gözüküyor.


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: LethalSteel View Post
        Kullandığınız yağın marka modeli cinsi nedir?
        yağı bir özel opel servisinde değiştirdim gm marka büyük ihtimalle
        2012 İnsignia 2.0 cdti biturbo cosmo

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: osmanMUDUROGLU View Post
          yağı bir özel opel servisinde değiştirdim gm marka büyük ihtimalle
          Yağınız kalın , derhal Mobil 1 0w40 tam sentetik motor yağı veya muadili başka bir yağ ile değiştirin.

          Yorum


          • #6
            Aslında ben de hep mobil kullandım esp 5-30 serisinden, forumda yağ ile ilgili yorumları okuduktan sonra motul efe 5-30 deneyeceğim mutlaka. Bu yağ ile ilgili geribildirimler gayet olumlu. Tabi hava koşullarına göre incelik değişiyor, 0-40 ya da 5-30. Şu anda yaşadığım yerde sıcaklık kışın -10 lara kadar düşüyor. Yazın ise en fazla 40-43 derece oluyor. Biraz kuru bir hava var. O yüzden 5-30 tercih ediyorum.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post

              Yağınız kalın , derhal Mobil 1 0w40 tam sentetik motor yağı veya muadili başka bir yağ ile değiştirin.
              tecrübeye dayanarak mı söylüyorsunuz. yoksa tahmin mi ediyorsunuz ?
              2012 İnsignia 2.0 cdti biturbo cosmo

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: LethalSteel View Post
                Aslında ben de hep mobil kullandım esp 5-30 serisinden, forumda yağ ile ilgili yorumları okuduktan sonra motul efe 5-30 deneyeceğim mutlaka. Bu yağ ile ilgili geribildirimler gayet olumlu. Tabi hava koşullarına göre incelik değişiyor, 0-40 ya da 5-30. Şu anda yaşadığım yerde sıcaklık kışın -10 lara kadar düşüyor. Yazın ise en fazla 40-43 derece oluyor. Biraz kuru bir hava var. O yüzden 5-30 tercih ediyorum.
                ben hep 5-30 kullandım yağ olarak. 0-40 hiç denemedim. inceltsek sorun çözülür mü
                2012 İnsignia 2.0 cdti biturbo cosmo

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: osmanMUDUROGLU View Post
                  tecrübeye dayanarak mı söylüyorsunuz. yoksa tahmin mi ediyorsunuz ?
                  Tecrübeye dayalı bir şey değil, açıkladığınız belirtiler kalın yağa işaret ediyor, şayet yağ pompasında bir problem yoksa
                  yağ değişimi ile sorun çözülecektir. Ben on yıldır Mobil 1 0w40 tam sentetik yağ dışında yağ kullanmadım. İlk defa son yağ
                  bakımında Castrol Edge titanium fst 5w30 tam sentetik motor yağı kullandım, o da mobil 1 ayarındadır, sadece viskozite
                  farkı var ki hiçbir önemi yoktur, çünkü yaşadığım yerde suhunet kış ortasında bile -5 dereceyi zor görür ki görse de sorun
                  olmaz.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: osmanMUDUROGLU View Post

                    ben hep 5-30 kullandım yağ olarak. 0-40 hiç denemedim. inceltsek sorun çözülür mü
                    İnceltmeniz halinde sorun olmayacağını düşünüyorum. Şaman beyin dediği üzere yağ pompasınsa veya başkaca bir yerde sorun yoksa, inceltmeniz sorununuzu giderebilir. Zararı olmayacağı için bir deneyebilirsiniz. Yine de içinize sinmesi açısından bir ustadan yağ inceliği ve kalınlığı hakkında bilgi almanızda fayda var. Sonuçta amatör yorumlar yapıyoruz. Güvenilir ve işin ehli bir ustanın yorumu içinizi daha da rahatlatacaktır. Tavsiyelerimiz üzerine sorununuz düzelirse, buraya geri bildirimde bulunmayı unutmayınız

                    Yorum


                    • #11
                      merhaba, yağ pompası kolay kolay bozulacak bir parca degildir. bozuldugunda sesten yada yağ lambasından kendini belli eder. bozulunca tam bozulur. cdti motorlarda vakum borusunun contası özelligini yitirdigi için soguk havalarda kaçırarak yağ basıncını düşürebiliyor. Uzun zamandır degiştirilmemiş yağ, filtre, orjinal olmayan filtre yada cok kalın yağ aynı arızaya sebebiyet verebilir. Son olarakta karter süzgecinin tıkanmasıda düşük yağ basıncına sebep olabiliyor. Farklı motor tipinde aracım olmasına ragmen bi ara soğuk havalarda bu uyarıyı alıyordum. Yağ filtresini al delco kullandıktan ve yağ degişim aralıgını 3000 km civarı yaptıgımdan beri hic bu uyarıyı almadım. yağ olarak hep 5 30 kullanırım. Mobil 1 esp yada castrol 5 30 edge kullanıyorum. aracımda yağ karteri sökmek için nerdeyse motoru indirmek gerektigi için şu ana kadar karteri söktürüp yağ süzgeci, süzgeç boru contasını kontrol ettirmedim. sizde servise yada normal bi ozel servise gidip kontrol ettirin. eger yağ karterini sökmek basit bi işlemsse karteri söktürüp süzgeci temizletin,ayrıca süzgec boru contasınıda kontrol ettirin. Arızayı %99 çözeceksiniz. Çok nadir hallerde yağ basınc sensörüde arızalanabiliyor.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: escape View Post
                        merhaba, yağ pompası kolay kolay bozulacak bir parca degildir. bozuldugunda sesten yada yağ lambasından kendini belli eder. bozulunca tam bozulur. cdti motorlarda vakum borusunun contası özelligini yitirdigi için soguk havalarda kaçırarak yağ basıncını düşürebiliyor. Uzun zamandır degiştirilmemiş yağ, filtre, orjinal olmayan filtre yada cok kalın yağ aynı arızaya sebebiyet verebilir. Son olarakta karter süzgecinin tıkanmasıda düşük yağ basıncına sebep olabiliyor. Farklı motor tipinde aracım olmasına ragmen bi ara soğuk havalarda bu uyarıyı alıyordum. Yağ filtresini al delco kullandıktan ve yağ degişim aralıgını 3000 km civarı yaptıgımdan beri hic bu uyarıyı almadım. yağ olarak hep 5 30 kullanırım. Mobil 1 esp yada castrol 5 30 edge kullanıyorum. aracımda yağ karteri sökmek için nerdeyse motoru indirmek gerektigi için şu ana kadar karteri söktürüp yağ süzgeci, süzgeç boru contasını kontrol ettirmedim. sizde servise yada normal bi ozel servise gidip kontrol ettirin. eger yağ karterini sökmek basit bi işlemsse karteri söktürüp süzgeci temizletin,ayrıca süzgec boru contasınıda kontrol ettirin. Arızayı %99 çözeceksiniz. Çok nadir hallerde yağ basınc sensörüde arızalanabiliyor.
                        Çok açıklayıcı anlatmışsınız. Teşekkürler. Hem sorunu olan arkadaşa, hem de ileride muhtemel sorun yaşayacak kişilere faydalı olacağını düşünüyorum.

                        Yorum


                        • #13
                          Yağ pompasında aşağıda linkin paylaştığım bir conta var. Muhtemelen bu contadan kaçak yapıyor o yüzden soğuk havalarda bu arızayı veriyor. Karteri söktükten sonra hemen yukarıda diye hatırlıyorum. Contanın 70 lira gibi bir fiyatı vardı sanırım.

                          https://www.amazon.co.uk/55589549-GE.../dp/B07CRJXNM3

                          Yorum


                          • #14
                            Merhaba, maalesef bende de 2012 Opel Insignia 2.0 CDTi Edition Otomatik 230 Bg. araç var ve bir süredir ara sıra (sık değil) "yağ basıncı düşük motoru durdurun" ikaz mesajı alıyordum. Ustalarımı yıllardır tanıyorum ve son derece güvenilir insanlar. Kendilerine sorduğumda bu kronik, klasik bir sorun, maalesef motor gidici, kullanmamalısınız dediler. Peki ne öneriyorsunuz dediğimde de inanılacak gibi değil ama bu motor'da revizyon da olmadığını, Opel'in bu motor (italyan fiat marka) için revizyon öngörmediğini, tamamen sıfır sandık motor ile değişmesi gerektiğini söylediler. Sonrasında yaptığım araştırmalarda ve konuştuğum diğer ustalar da aynı bilgiyi verdiler. Sadece bir usta revizyon yapacağını ve garanti verdiğini söyledi. Tekrar kendisi ile konuşacağım.

                            Yorum


                            • #15
                              230 bg yazmışım 130 Bg olacaktı

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X