Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.4 T su eksiltme

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.4 T su eksiltme

    Arkadaşlar merhaba,

    2012 model insignia 1.4 T, yaklaşık 6 aydır haftada bir 1 parmak kadar su eksiltiyor. Göstergede çıkan her "soğutucu az, soğutucu ekle" uyarısıyla birlikte az bir miktar su ekleyerek devam ediyordum. En son genleşme kabı kapağını değiştirdim fayda etmedi. Bugün Ankara Şaşmaz'daki Başarı Teknik Opel'e aracı gösterdim. Usta motora giden su borusunu elleyip "Bu boru aşırı şişmiş. Araba hararet yapmış önceden. Motor rektefiye edilecek. Yaklaşık maliyet de 2500-3000 TL tutar" dedi.
    Son bakım yaptırdığım başka bir usta ise "Termostattan kaçırıyor. Orjinal termostat 170 TL civarı" demişti.
    Gördüğünüz gibi arada hem arıza teşhisi hem de fiyat açısından uçurumlar var. Sizce rektefiye çözüm müdür? Bu sorunu yaşamış ve çözmüş arkadaşlardan bir servis tavsiyesi rica ediyorum.
    2012 insignia 1.4 T (140) Edition Elegance

  • #2
    Geçmiş olsun. Benim bildiğim önce basitten başlanır sorunları çözmeye. İlk adımda rektefiye biraz fazla ileri gitmek gibi geldi. Varsa da böyle bir şey öğrenmiş olurum :-)


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Genleşme kabını açınca suda yağlanma var mı? Bence yok.
      Yağ çubuğunu çekip yağın durumuna bakın. Parmaklarınızın arasında gezdirin. Özelliğini kaybedip mayonezleşme var mı? Bence bu da yok.

      Ayrıca boru o kadar şiştiyse genleşme kabının kapağını açınca o basınçla su fokurdar, yükselir ve taşar. Bu da yok bence.

      Bu sebeple araç başka yerlerden su kaçırıyor. Basit bir hortum da olabilir.
      1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
      2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
      3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
      4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
      5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
      6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

      Yorum


      • #4
        Devir daim pompasina baktirdiniz mi? Benim aracim şimdiye kadar tek su eksiltmesini oradan yaptı. Kesinlikle önce basitten başlamak lazım. Arac biraz su kaçırdı diye hurdaya biraksaymis bari..

        Yorum


        • #5
          Aynı sorunu yaşadım %90 su kabı çatlaktır daha 1 ay önce yenilettim konusu var forumda su kabının altında kılcal bir çatlak olusuyor 180 tl orjinal gm su kabı+20tlde iscilik verdim 1aydır gram eksiltmedi önceden 2 haftada 2 litre eklerdim hatta bagajda su sisesiyle geziyordum sonra haftada 2 litre eksiltmeye basladı en son yenilettim çünkü ekranda uyarı vermeyede bilir çok önemli bir sorun assında motor conta yakmasına kadar gider bence biran once gösterin ben ozel serviste yaptırdım 15dkda hallettiler daha önce bir sürü insignia su kabı değistirmisler hatta 1.4t astralardada çatlamalar oluyor muş bi nevi 1.4t da kronik sorun diyebiliriz facebook taki klupdede haftada 1 su eksilten insignia görüyorum ama çözümü basit.Küçük bir ihtimalde su kabının kapa:ı tam sıkılmadıysa buharlasma olabilir.

          Yorum


          • #6
            merhaba,
            2012 model 1.4T insignialarda su eksiltme sorununu yaşayan kişiler fazla. ben kronik dediğim zaman bana kızıyorlar ama 2012 model 1.4T araçlarda su kaçırma kronik
            devirdaim pompasından kontrol ettirmeye başlayın. daha sonra termostat ve genleşme kabına baktırın.
            1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof

            Yorum


            • #7
              Ben böyle bir sorun yaşamadım.. Araç sıfırdan 4 senedir bende ne böyle bir sorun uyarı ile karşılaştım nede su ekledim.. kış ın serviste antfiriz ölçümü yaptırırım o kadar.. yaz kış aynı çizgide.. gram oynamaz.. su devir daim pompası değişimi ıslık sesine benzer bir sesten dolayı değiştiğini biliyorum..

              1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

              Yorum


              • #8
                Arkadaşlar,

                Öncelikle fikirleriniz için teşekkür ederim. Sorunla alakalı olarak yetkili servise arabayı gösterdim. Toplam 800 küsür liralık bir işçilik ve parça toplamı çıktı. Ekteki resimde nelerin değişeceğini görebilirsiniz. Umarım sorun çözülecek. Sonucun ne olacağını buraya yazacağım.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                2012 insignia 1.4 T (140) Edition Elegance

                Yorum


                • #9
                  Cengizhan Merhaba;

                  Forumu araştırırsan bunun sık görülen bir sorun olduğunu bulabilirsin.
                  Çözüm çok basit.

                  Sırasıyla;
                  1) Genleşme kabı kapağı--yanlış kapatılma sonucu diş atlama sorunu--(Bunu kontrol ettirmişsin.)
                  2) Genleşme kabında çatlak (altında çatlak oluşuyor) kontrol--gözle görülmeyebiliyor. Çıkardığında anlaşılıyor..(MUHTEMELEN SENİN DE BENZER PROBLEMİN VAR)
                  3) Termostat çıkışı---Aracın bir ara söküllmüşse "termostat contası" hatası.--Çok uzuz
                  4) Devir-daim pompası

                  Aracına fazla dokundurma.
                  Benim de başıma geldi.
                  Sırasıyla baktır. (MUTLAKA BİR SIRA İLE GİT)-- Çözümü çok kolay
                  Eğer aracın çekişinde, rölantisinde bir sorun olması durumu söz konusu ise ve yukarıda saydığımız yerleri kontrol ettirdiğinde bir problem yukarıda gönderdiğin resimde yazılanları yaptırmanı tavsiye ederim.
                  2010 İNSİGNİA 1.6T COSMO BEYAZ

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: CengizhanBC View Post
                    Arkadaşlar,

                    Öncelikle fikirleriniz için teşekkür ederim. Sorunla alakalı olarak yetkili servise arabayı gösterdim. Toplam 800 küsür liralık bir işçilik ve parça toplamı çıktı. Ekteki resimde nelerin değişeceğini görebilirsiniz. Umarım sorun çözülecek. Sonucun ne olacağını buraya yazacağım.
                    Servisin kapısından geçmemek lazım
                    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                    Yorum


                    • #11
                      Geçmiş olsun. balata spreyi neden yazılmış. Servis gene yolmaya çalışıyor intibası uyandı bende.

                      Yorum


                      • #12
                        söküm esnasında yoğun pas kir gibi bölgelerin temizlenmesi için işlemi kolaylaştırmak adına kullanıyor olabilirler. ya da balataların diske temasını arttırmak için ihtiyaç duymuşlardır. ki bence zaten bu da servis tarafından karşılanmalı ama olmuyor işte demekki
                        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                        Yorum


                        • #13
                          Evet arkadaşlar. Bu vesileyle serviste yaşadığım kötü deneyimi aktarmak isterim. Yukarıda görüldüğü gibi 800 küsür liralık parça ve işçiliğin hiçbir faydası olmadı. Su kaçağı devam ediyordu. Daha ilk baştan servisteki yetkililere bunun nedeninin genleşme kabından olabileceğini söylemiştim. Ama "yok ondan değildir. Ustalarımız yanılamaz" dediler. Araç su kaçırmaya devam edince aynı yetkili servise tekrar gittim. Bu sefer genleşme kabının etrafındaki buharlaşıp macunlaşan kızıl antrifiz kalıntısını aracın yanına inerek kendim gösterdim. Malum servislerde "siz bekleme salonunda durun" diyorlar... "Evet burada kaçak var" deyip genleşme kabını orjinali ile değiştirdiler. Yani + 230 tl daha ödedim. Sözün özü artık yetkili servislere olan güvenim sıfırlandı.
                          Diğer bir konu ise genleşme kabı değiştikten sonra, kabın üst kapağı çok kolay açılıyor. Eski kapta aynı kapağı açmak için baya kuvvetli çevirmek gerekiyordu. Bu kolay açılışı normal mi arkadaşlar?
                          2012 insignia 1.4 T (140) Edition Elegance

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: CengizhanBC View Post
                            Evet arkadaşlar. Bu vesileyle serviste yaşadığım kötü deneyimi aktarmak isterim. Yukarıda görüldüğü gibi 800 küsür liralık parça ve işçiliğin hiçbir faydası olmadı. Su kaçağı devam ediyordu. Daha ilk baştan servisteki yetkililere bunun nedeninin genleşme kabından olabileceğini söylemiştim. Ama "yok ondan değildir. Ustalarımız yanılamaz" dediler. Araç su kaçırmaya devam edince aynı yetkili servise tekrar gittim. Bu sefer genleşme kabının etrafındaki buharlaşıp macunlaşan kızıl antrifiz kalıntısını aracın yanına inerek kendim gösterdim. Malum servislerde "siz bekleme salonunda durun" diyorlar... "Evet burada kaçak var" deyip genleşme kabını orjinali ile değiştirdiler. Yani + 230 tl daha ödedim. Sözün özü artık yetkili servislere olan güvenim sıfırlandı.
                            Diğer bir konu ise genleşme kabı değiştikten sonra, kabın üst kapağı çok kolay açılıyor. Eski kapta aynı kapağı açmak için baya kuvvetli çevirmek gerekiyordu. Bu kolay açılışı normal mi arkadaşlar?
                            Cengiz bey geçmis olsun ben demistim demek istemem ama %90 su kabıdır demistim yetkili servisler hem samimiyetsiz hemde asiri pahali musteriyi yolmaya yonelik oluyor ben özel serviste 180 tlye+20 tlde iscilik verip deistirdim deisirken ustalar kabın kapagida kirdilar ve yenisini hediye ettiler su kabininnaltinda dediginiz gibi kırmızı sakız gibi macunumsu antrifiz kalıntısı olusmustu bence yetkili servise itiraz edin fazladan 800 tlnizi almıslar.litresi 18 tl ye antrifirizmi olurmus gercekten cok insafsız,ahlaksız bu servisler. Balata spreyi 2 fıs sıkmayla bitmez 0 sprey parası almaları bile terbiyesizlik kesinlikle hakkınızı arayın derim.

                            Kapağın kolay acilmamasi lazim bastirip cevrilen turden benim kini deisirkende ustalar vahsice cekip kapagi kirmislardi size tavsiyem servisle ugrasmayin internetten 20 tl civari olmasi lazim siparis edin kapagi kendiniz takrsiniz simdi kapagi takmak icinde 8.76 tl+%18 kdvli iscilik bedeli alır bu terbiyesizler.
                            Son düzenleme: mamlamoz; 16.05.2017, 01:37.

                            Yorum


                            • #15
                              Merhaba 1.4 2012 insignia sahibiyim. Gecen sene su eksiltmeden dolayi su kabi deismsti ve sorun cozulmustu gecen hafta tekrar su eksiltme uyarisi verdi ve bikacgun hata yaptim ama o sekilde gezdim yoldayken ariza isiklari yandi ve ozel servise biraktim gecen gun su kabi deist sorun duzelmedi teemostata bakildi ordanda deilmis su fokurdamaya basladi en son devir daim pompasina bakilmis deismemis bugun conta yanmis denildi ve 2500 civari maliyeti varmis ilkdefa basima gelio conta yanmasi . acilmasi motorun ilerde sorun teskil edermi peki ?

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X