Duyuru

Collapse
No announcement yet.

10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

    Merba Arkadaşlar,
    Bugün gidip lastiklerimin yerlerini değiştridim.
    Öndeki lastilkleri arkaya taktırdım. Tabiki sökülmişken Hava basıncı ayarı.(Nitro bastım)
    Ve balans ayarı yapptırdım.
    Opel Insignia da 18" Bridgestone lastikler mevcut. Hava olarak da forumdan okudğum kadar ön 36 ps ve arka 36ps basınç uyguladım.
    Basınçlar ile ilgili bir yanlışım varsa haber verin.
    Insignia Editition Elegance - 18" jant Teknik gri

  • #2
    Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

    Neden değişim ihtiyacı duydun



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

      daha erken potenzalar azcık asındımı daha iyi tutduğu soylentileri var

      Yorum


      • #4
        Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

        FacomX abi ihtiyaç derken şöyle: Geçenlerde İstanbul buluşmamızda havaları ölçmüştük, sendeki ölçü aleti ile.
        30 ps çıkmıştı. Nitro basınç makinesi olan bir Bridgestone bayi buldum eve giderken. O zaman da dalıverdim.
        Usta da dedi ki 10 000 Km bir lastiklerin yerlerini değiştirirsek lastiklerin aşınması daha uyumlu oluyormuş dolayısıyla da kullanım ömürleri uzuyormuş. Ben de hem balansaları ayarlarını yaptırdım hem de öznleri arkaya arkadakileri öne aldım.
        Insignia Editition Elegance - 18" jant Teknik gri

        Yorum


        • #5
          Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

          Dün servisteydim. Ön konsuldan gelen sesler ve 120 km üzeri direksiyon titremesi için. Çıtırtıları giderdiler,biraz beklemek lazım daha sonra yine çıtırtı gelebiliyor. Tekerlerlere balans ayarı yapıldı. Ön ve arka tekerlerin yerlerini değiştirmişler.Teste çıktık titreme gitmişti. Çıtırtı da yoktu. Lastiklere de nitrojen bastırdım. Daha önce 36 psı hava basıyordum. Servis ön ve arka 32 psı basmış nitrojeni. Az dedim olması gereken bu dedier.İlk farkettiğim aracın daha az sarsıntıyı hissettirmesiydi. Kasislerden geçerken ses içeriye daha az geliyordu. Sizce 32 psı yeterli mi?????
          Bu arada 17 inç jant kullanıyorum.
          OPEL İNSİGNİA 1.6 TURBO EDİTİON TEKNİK GRİ   PREMIUM PACE


          34 GK 1225

          Yorum


          • #6
            Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

            benim arac 18 jant katolok değeri 2,2 kpa basınç gösterir hatta şöför kapsındada 2,2 kpa yazıyor..2,2 kpa nında basınç değeri 32 bar.. fakat bazı arkadaşlar 36 bar basınşç değeri ile lastik kullanmakta bu değer aracını daha fazla titremesine yol açar sanırım .ben aracımı serviste aldıktan sonra ertesi gün başka yetkili olmayan sevisede danıştım2,2 kpa değeri 32 bara denkgeliyormuş ve 32 bar değerini 3 yerde ölçtürdüm .neden bazı forumdaki arkadaşlar 36 bar lastik basıncı yapmaktadırlar.. saygılarımla
            2013 BMW 320İ ED 1,6 170 hp beyaz  modernline+comfort+tekno+sounroof
            2010 COSMO 1,6T beyaz SATILDI..
            2011 MAZDA 2 PLAY 1,5 OTM...
            2008 doblo 1,3 m.jet PREMİO

            Yorum


            • #7
              Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

              eskı aracımda 215/40/17 kullanıyordum 32psi basıyordum

              Yorum


              • #8
                Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

                Aslında Yüksek basınçlı lastik kullanmanın gerektiği zamanlarda var mesala uzun yola çıkacaksınız aracınızda bütün koltuklar dolu bagaj dolu işte o zaman performans ve ekonomi için önler 36 arkalar 44 yaparsanız işe yarar ama şehir içinde yukarıda bahsedildiği gibi araç daha sert olur yoldaki bütün gereksiz herşeyi algılar bu arada bir artısıda yere sürtünme az olacağı için performans artar diğer bir tarafta ise fren mesafesi uzar sonuçta yaptığınız herşeyin bir "+" sı var birde "-" si var bu yüzden gerektiği zaman gerektiği şekilde hava basmanızı öneririm normali 32,32 olması olması lazım yüksüz değer içindi.

                Keyifli sürüşler.



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

                  32-32 basınç değerleri ile aracımın sürüş keyfi arttı. 36 psı aracın içine daha çok ses gelmesine neden oluyordu.
                  OPEL İNSİGNİA 1.6 TURBO EDİTİON TEKNİK GRİ   PREMIUM PACE


                  34 GK 1225

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

                    ben 36psı kullanıyorum fakat fren mesafesinden ve sertliğinden çok şikayetçiyim ayrıca yüksek hızla girilen virajlarda güven vermemeye başladı 245 genişlik olmasına rağmen ne önerirsiniz? potenza lastiklerim bu şekilde kesinlikle yola tutunamıyor
                    [center][center]      

                    2010 Mercedes C 180K AMG blackline

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

                      Orjinal yazı sahibi: VDT
                      ben 36psı kullanıyorum fakat fren mesafesinden ve sertliğinden çok şikayetçiyim ayrıca yüksek hızla girilen virajlarda güven vermemeye başladı 245 genişlik olmasına rağmen ne önerirsiniz? potenza lastiklerim bu şekilde kesinlikle yola tutunamıyor
                      Eğer sürat yapıyorsanız lastik basınçlarınızı biraz düşürün derim 32,32 yapın



                      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

                        fren mesafesi için ne önerirsiniz frende boşlukta var çoğu zaman
                        [center][center]      

                        2010 Mercedes C 180K AMG blackline

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

                          Aracın frenlerinden hiç memnun değilim eskii aracımdada impreza için üretilmiş potenza vardı 180km ile viraja girdiğimi bilirim mıh gibi yapışırdı yola fakat bu potenzada bunu hiç göremiyorum kesinlikle durmuyor. ve aracın freninde çok boşluk var
                          [center][center]      

                          2010 Mercedes C 180K AMG blackline

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

                            Frendeki Boşluk tan kastınız nedir ?



                            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: 10 000 Km 'de bir lastik yerleri değişimi hava basıncı ayarı

                              örneğin frene bastığım zaman abs gibi bi kademe boşluk oluyor boşa gidiyor yani
                              [center][center]      

                              2010 Mercedes C 180K AMG blackline

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X