Duyuru

Collapse
No announcement yet.

kışlık bakım...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • kışlık bakım...

    malum sonbahar aylarındayız ve önümüzde uzunca soğuk bi kış var, giysilerimizi, evimizi, kendimizi bu mevsim değişikliğine hazırlıyoruz yavaş yavaş, ya araçlarımız, onlarıda hazırlamamız gerekmiyormu? tabiki gerekiyor, buyrun size birkaç öneri, ilave bilgisi olanlar lütfen paylassınlar.....




    Belirli Periyotlarla yaptırmış olduğunuz bakımların dışında;

    Motor yağına sık sık bakın: Periyodik bakımların dışında kışa girmeden önce motor yağının mutlaka kontrol edilmesi gerekir. Uzun süre kullanılan yağ,motoru koruma özelliğini kaybeder.

    Elektrik sistemini gözden geçirin: Kışın havadaki nem ortamının artmasıyla, buji kabloları ve distribütör kapağındaki çatlaktan nem girip otomobil çalışmayabilir. Onun için elektrik sistemini kontrol edin.

    Antifrizi mutlaka ölçtürün: Radyatör sistemindeki suyun donmaması için antifiriz kullanılmalıdır. Soğutma sistemini korozyona karşı korumak için yaz-kış kullanılması gereken antifriz, kışın soğutma sisteminin donmasını önler.

    V Kayışına dikkat: Yaz aylarında genişleyen V kayışı,özelliğini kaybeder. Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir. Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler, vantilatörün devir daimini yavaşlatır. Dolayısıyla otomobilin sağlıklı çalışmasını etkiler.

    Hava filtresine bakın: Kış mevsimi önceden hava filtresini kontrol etmek,temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.

    Fıskıyeleri ayarlayın: Camı temizlemeye yarayan fıskiyeler sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabilir. Fıskıyelerin uçlarını bir iğne yardımı ile açabilirsiniz.

    Silecekleri kontrol edin: Ön cam sileceklerinin kış ayarlarının zorlu koşullarında iyi performans göstermesi için aşınmışsa değiştirilmesi gerekir. Yazın bunaltıcı sıcaklarında silecekler çabuk aşınmış olabilir.. Silecekleriniz aşınmışsa, kendinizden kolayca değiştirebilirsiniz. Böylece yağmurlu ve karlı havalarda görüşünüz önemli ölçüde artar.

    Lastiklerin dış deliklerini kontrol edin: Otomobilin yola tutunmasını sağlayan lastiklerin ideal diş derinliğinin 6 mm olması gerekir. Eğer kışın karlı yollarda kaymak istemiyorsanız, mutlaka lastiklerinizi kontrol ettirin.

    Silecek suyunu ihmal etmeyin: Alkol içermeyen uygun bir cam silecek sıvısı,cam yıkama sistemini sıfır dereceye kadar,donmaktan koruyabilir. Buzlu havalarda camınızı temizlemek istiyorsanız dikkat.

    Kışın rezistansa ihtiyacınız daha fazla olacak: Arka camdaki buharlaşmayı önleyen rezistansın kontrol edilmesi, eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekir.

    Üşümemek için kalorifere baktırın: Kış mevsimi öncesinde kalorifer ve klima bakımının mutlaka yapılması gerekir. Klimalı otomobillerde polen filtresi değiştirilir. Kalorifer hortumları kontrol edilir.


  • #2
    Ynt: kışlık bakım...

    güncel...

    Yorum


    • #3
      Ynt: kışlık bakım...

      Hasan bey,

      faydalı paylaşımınıza birkaç bilgi de ben eklemek istedim..

      1 yıl veya önerilen km'den uzun kullanılan motor yağı yapısında yırtılmalara meydana gelir yani yağın kayganlık özelliği azalır ve motor içinde sürtünmeye neden olur.

      bujilerde oluşabilecek sorun benzinli araçlarda boğulma diye tabir ettiğimiz çalışmama sorununa neden olur dizel araçlarda kızdırma bujisi ise geç çalışmaya neden olabilir.

      akünün voltajını mutlaka ölçmek gerekir.

      antirizli ve kireç önleyici silecek sularını kullanmakta fayda var kireçlenme yada donma silecek motorunun yanmasına bile sebep olabiliyor.

      araçlarımızda genellikle pembe antifiriz kullanılır bu antifiriz özelliğini kaybetmeyen her yıl yenilemeye gerek olmayan antifirizdir.



      Yorum


      • #4
        Ynt: kışlık bakım...

        Orjinal yazı sahibi: ozas
        Hasan bey,

        faydalı paylaşımınıza birkaç bilgi de ben eklemek istedim..

        1 yıl veya önerilen km'den uzun kullanılan motor yağı yapısında yırtılmalara meydana gelir yani yağın kayganlık özelliği azalır ve motor içinde sürtünmeye neden olur.

        bujilerde oluşabilecek sorun benzinli araçlarda boğulma diye tabir ettiğimiz çalışmama sorununa neden olur dizel araçlarda kızdırma bujisi ise geç çalışmaya neden olabilir.

        akünün voltajını mutlaka ölçmek gerekir.

        antirizli ve kireç önleyici silecek sularını kullanmakta fayda var kireçlenme yada donma silecek motorunun yanmasına bile sebep olabiliyor.

        araçlarımızda genellikle pembe antifiriz kullanılır bu antifiriz özelliğini kaybetmeyen her yıl yenilemeye gerek olmayan antifirizdir.




        teşekkürler ilave bilgileriniz için....

        Yorum


        • #5
          Ynt: kışlık bakım...

          ya amma bilgi vermişssiniz en çok yolda kalırız o zamanda opel tr yi ararız olay biter
          F30 Sport+

          Yorum


          • #6
            Ynt: kışlık bakım...

            sen hıc yolda kalmadın galıba opelde de zaten kanat var hemen senı bulur

            Yorum


            • #7
              Ynt: kışlık bakım...

              1.6 turbo kullaniyorum antifiriz kirmizimi mavimi kullanicam bilemedim ?
              2010 1.6 T Edition - Beyaz (Yapım aşamasında) - SAD 12

              Yorum


              • #8
                Ynt: kışlık bakım...

                Orjinal yazı sahibi: Furkan Derya
                1.6 turbo kullaniyorum antifiriz kirmizimi mavimi kullanicam bilemedim ?
                Mavi iyidir, kırmızı ne için kullanılıyor acaba, kamyonlar için yada çok ağır kış şartları için olabilir...

                Yorum


                • #9
                  Ynt: kışlık bakım...

                  bilgilendirme için teşekkür ederim hepinize bunları not aldım ilk işim yapabildiklerimi yapıp yapamadıklarımıda ustama yaptırmak olucak yolda rezillik ve hüsrana uğramamak için gerekli bakımlar die düşünüyorum
                  [img width=600]http://i.hizliresim.com/m5zD02.png[/img]

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: kışlık bakım...


                    [/quote]

                    Mavi iyidir, kırmızı ne için kullanılıyor acaba, kamyonlar için yada çok ağır kış şartları için olabilir...
                    [/quote]

                    tamamdır saol abim
                    2010 1.6 T Edition - Beyaz (Yapım aşamasında) - SAD 12

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: kışlık bakım...

                      kalıte olarak kırmızı ıyıdır son 15 yılda uretılen alımunyum radyator de tercıh sebebıdır
                      2011 insignia 2,0 CDTI cosmo OPC

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X