Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

    Arkadaşlar yağ soğutucumu patlattığımı ve soğutucu, termostat ve gövde değiştirdiğimi yazmıştım geçen günlerde (araç 1.6 turbo - A16LET motor.). Bu işlemler dün yapıldı hatta ve hepsine toplamda 1600 civarı bir para ödedim.

    Yapan usta gerçekten temiz çalıştı ve sorunları halletti diyordum ki (bu arada usta tanıdık) eve dönüş yolunda her zaman 6. viteste hızlanarak tırmandığım rampalarda 4. viteste tırmanamaz olmuştum.

    Usta soğutucu değiştirmek için turboyu söktüğüde turbo da arıza var bunu revize ettirelim dedi. Gözüm kapalı güvendiğim için kabul ettim. Turbo gitti geldi ve şimdi belirli devirlerde hafif bir ıslık sesi geliyor ayrıca performans leş durumda.

    Ben ilk başta sorunun yağda olduğunu düşündüm çünkü bu zamana dek daima 0 40 mobil 1 esp kullandım ancak dün işimiz akşam 10 da bittiğinden elde de başka yağ olmadığından castrol edge 0 30 koyduk.

    Ancak sadece yağın değişimi bu denli derinleme perfromans etkilemez düşüncesi az evvel kafama dank etti. Sanıyorum turboma yazık ettiler.

    Usta sen aracı bir hafta kullan bir hafta sonra kendine gelir falan dedi ama benim hiç aklım almıyor...


    Sizce ne yapmalıyım? her şeyden önce tekrardan mobil 1 0 40 esp koyacağım araca. Daha sonra da 1 hafta bekleyeceğiz bakalım neler değişecek ama bana hiç mantıklı gelmiyor bekle denmesi.

    İnternette bir üsrü turbocu araştırdım ama genelde dizel araç turboları satılıyor. Bizim aracımıza özel güzel bir turbo yok mu? Forumda bir arkadaş çıkmasını sormuş çıkma takmak sağlıklı olur mu? hurdalığa gitsem pert bir insignia bulma şansım var mı vs vs.

  • #2
    Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

    Geçmiş olsun. Bence her şeyden önce o ustadan vazgeçilmeli düzgün bir servis bulunmalı ve gerçek sıkıntının ne olduğu anlaşılmalı!!!

    (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

    Yorum


    • #3
      Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

      Geçmiş olsun, abim için araştırmıştım pazartesi günü Kadir kardeşim birkaç link vermişti Mersin'de birtane var 1.000TL istiyorlar. Abim sıfır istediği için almadı, satıcı turbo sorunsuz çok temiz dedi ancak nekadar güvenilir bilinmez

      Yorum


      • #4
        Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

        Turboda, belirgin ses / yağ kaçağı olmadıkça turbo revize edilmez. Böyle bir durum varmıydı ? Yağ değişimine gerek yok. 0W30 turbo yağlaması için daha verimli vizkoteli yağdır.

        Durduk yere turbonuzu ellemeseydiniz keşke. Sorununuz bundan. Wastegate ayarını ellemiş olabilirler. Oldukça hassastır. Becerememişlerdir.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #5
          Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

          Turboda hiç bir sorun yoktu. Araç lpg'de iken bile canavar gibi gidiyordu. Dimdik rampalarda bile güçten düşmüyordu, şu anda sıradan rampaları bırakın 6'yı 5 ile bile tırmanamıyor.

          Az evvel sıfırını buldum 1700tl+kdv istediler. KDA sanırım markası yanlış duymadı isem, satıcı ile telefonda görüştük. Bu araca uyumlu bundan başka turbo yok zaten dedi. Doğru mu acaba bu bilgi internette neredeyse hiç bilgi yok bu konuda.

          Yorum


          • #6
            Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

            Turbo revize edilmez.İnsignianın turbo devrini bilmiyorum ama yaklaşık 80000-10000 rpm ile dönen mili yerine tam hassasiyetinde oturtamazlar.Keşke hiç elletmeseydiniz.
            http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

            Ellere yar oldu
            2.0 CDTI
            Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

            5.25 Xdrive ///M(azot) Power

            Yorum


            • #7
              Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

              Öncelikle geçmiş olsun.Araçlarımızın turbosu kolay kolay arıza vermez.Öncelikle özel servisden bi vazgeçin.Yetkili servise gidin ve sorun tanımlaması yaptırın.Sorunu öğrenip ona göre servis tercihinizi yapın.Birçok kişide gördüğm kadarıyla sizinde probleminiz katalitik konvektör.Kataliği söktürüp bi deneme yapın,aracınızın şahlandığını göreceksiniz.Bu ve bunun gibi sorunları birkaç arkadaşta tecrübe ettim.Bana özelden yazarsanız bilgi paylaşımı yapabiliriz.



              - INSIGNIA 1.6T 180HP SEDAN COSMO + FLEXİ
              - ASTRA 1.4T 170HP HATCHBACK SPORT
              - AUDI Q5 2.0TDI 190HP QUATTRO SLINE

              Yorum


              • #8
                Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

                Bu masrafı ustanıza yüklemelisiniz. Giden araba gitmiyor ???
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

                  Gönderdim fatih hocam size özel mesaj.

                  Umut bey ustama biraz koşulsuz güvendiğim için oldu sanırım. başka birisi teklif etse hayatta kabul etmezdim.

                  Evet usta zaten tanıdık olmasına rağmen telefonlarıma sık cevap vermeyi bıraktı. En kötü çat kapı gideceğim yanına.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

                    Hm,, Selam olsun ustanıza. Burayıda okuma şerefine nail oluyorsa, ustalığını bıraksın!!! Çok isterse öğretelim ona teknik detayları

                    ÇAt kapı gittiğinizde alacağınız cevaplar; Sen bir dene biraz düzelir, Bunda başka sorunlar var düzeltince diğerleri hortlamıştır, Getir bir bakalım ( ama birşey cıkmaz ), Normali bunun bu, Performas sorunun başka birşeyden( bir çok parça sök tak değiştir denenecek, cebiniz yanacakk )
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

                      Bu tür sorunları yaşamamak için yetkili servis hayatidır. En azından hesap sorma şansınız olur.
                      İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

                        Pardon ama araç kaç km de?
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

                          Vites geçişlerinde gelen ses turbodan mi çıkıyor

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

                            vites geçişlerinde bir ses var mı emin değilim. az evvel sessiz bir yere gidip geldim park halinde beklerken rölantideyken motordan tak tak şeklinde çok sesli olmayan, düzenli şekilde gelmeyen bir ses fark ettim, inip baktım ancak kaynağı bulamadım. Asıl önemlisi ise devri yükselttikten sonra ayağımı gazdan çekince devir saati düşüşe geçtiğinde 2binlerin civarında iken bir ıslık sesi geliyor ki eminim bu turbodan.

                            Araç 180000'de.

                            Turboyu taktıktan sonra manifolt ve katalitiği birbrine bağlarken çok uğraştılar. Orada bir kaydırma yapmış olabilir ler mi? bu iki boru birbirlerini tutmuyor garip bir kelepçe bunları kilitliyor. Burada yapılan bir montaj hatası (umarım) bu hataya sebebiyet verir mi?

                            Ayrıca bu ilgi için herkese teşekkür ederim, insan kendini aileden gibi hissediyor.

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Sorunların arı arkası kesilmiyor. Şimdi de turbo sorunu.

                              Turbo basınç valfinin ayarını kacirmislar belli ki. İşiniz zor. O ayar tutturmak mesele. Yukarıda bahsetmiştim.
                              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X