Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İlk Akümü 9 Yılın Sonunda Değiştim :)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İlk Akümü 9 Yılın Sonunda Değiştim :)

    Herkese merhaba,

    Aracım Eylül 2013 üretimi ve ilk sahibiyim. Üzerinde fabrikanın taktığı Varta 95 Amper AGM akü vardı. Uzun bir süredir Auto-start-stop çalışmıyordu zaten. Son 1 yıldır da sabahları geç çalışmaya başlamıştı. Bu kışı çıkaracağından da şüpheliydim. Geçenlerde aracım tampon tamiri için yatarken artık akünün dibini sıyırmış Usta aracı teslim alırken geç çalışıyor haberin olsun dedi. Aküdendir dedim ben de. Baktım Intellilink ekranı bir açılıyor bir kapanıyor. Zamanı geldi diyerek akücüye gidip ölçtürdüm, %34 çıktı. 900 olması gereken değer 300'lerde. Hemen bir tane Ağustos üretimi aynı aküden taktırdım.

    İlk deneyimlerim şöyle: Neredeyse düğmeye basmadan çalışacak araç Auto-start-stop her fırsatta devreye giriyor artık. Marş motorunun bile daha hızlı çalıştığını duyuyorum. LSPI kaynaklı titreşim tekrar başlamıştı, sanki yeni aküyle biraz azaldı eğer bana öyle gelmiyorsa. Gene de bakımda bujileri değiştireceğim.

    Özetle bir akünün bu kadar dayanmasını beklememek ve ilk ipuçlarını alınca değiştirmek hem güvenli hem sağlıklı olacaktır


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

  • #2
    Erken olsun güç olmasın

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
      Herkese merhaba,

      Aracım Eylül 2013 üretimi ve ilk sahibiyim. Üzerinde fabrikanın taktığı Varta 95 Amper AGM akü vardı. Uzun bir süredir Auto-start-stop çalışmıyordu zaten. Son 1 yıldır da sabahları geç çalışmaya başlamıştı. Bu kışı çıkaracağından da şüpheliydim. Geçenlerde aracım tampon tamiri için yatarken artık akünün dibini sıyırmış Usta aracı teslim alırken geç çalışıyor haberin olsun dedi. Aküdendir dedim ben de. Baktım Intellilink ekranı bir açılıyor bir kapanıyor. Zamanı geldi diyerek akücüye gidip ölçtürdüm, %34 çıktı. 900 olması gereken değer 300'lerde. Hemen bir tane Ağustos üretimi aynı aküden taktırdım.

      İlk deneyimlerim şöyle: Neredeyse düğmeye basmadan çalışacak araç Auto-start-stop her fırsatta devreye giriyor artık. Marş motorunun bile daha hızlı çalıştığını duyuyorum. LSPI kaynaklı titreşim tekrar başlamıştı, sanki yeni aküyle biraz azaldı eğer bana öyle gelmiyorsa. Gene de bakımda bujileri değiştireceğim.

      Özetle bir akünün bu kadar dayanmasını beklememek ve ilk ipuçlarını alınca değiştirmek hem güvenli hem sağlıklı olacaktır
      Hayırlı olsun yeni akü.
      Ben de çift akü ile gidiyorum. Kışın 74 ah 680ca cold start olan varta kullanıyorum. Yazın 60 ah 540ca inci akü. Evde akü şarj cihazım var. Gerektiğinde dolduruyorum aküleri. Biri 5. yılında, diğeri 4. Daha ömürleri var ama start/stop akülerde ömür daha uzun oluyor kesinlikle. Yine de iyi dayanmış.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Agm aküler ciddi derecede, dayanıklı hemde o derecede pahalı
        ​​

        Yorum


        • #5
          Akü önemli konu tabi
          34HZD10

          Yorum


          • #6
            Tekerinize taş değmesin HBD
            Sola Sinyal Devamlı Açık!

            Yorum


            • #7
              Teşekkürler HZD


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                merhaba. 2014 model 1.4 turbo aracımın üzerindeki orjinal fabrika çıkış aküsünü ben de haziran ayında benzeri gerekçelerle değiştirdim.
                üzerindeki akünün verileri şunlardı:
                GM AGM 12v 80 Ah 800 A EN 760 A SAE/GS
                yeni aldığım akü de şu şekilde:
                VARTA AGM 12V 80Ah 800A F21-A6 Start Stop
                Ama start stop hâlâ çalışmıyor. sadece opel servisinde yapılabilen bir işlemin yapılması gerektiği söyleniyor. 5-6 saatlik bir işlem deniliyor.
                siz böyle bir işlem yaptırdınız mı? veya farklı bir durum mu var benim stın aldığım akü ile ilgili?

                Yorum


                • #9
                  Bahsettiğiniz işlemi ne duydum ne de yaptırdım. Aküyü ilk taktırdığım günlerde bir hevesle sistemi kullanıyordum ama sonra her zamanki gibi ilk çalıştırmada Eco düğmesine basarak kapatmaya devam ettim. Gene de bugünlerde bir deneyip bakayım ne alemdeymiş.


                  Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: htg07@hotmail.com View Post
                    merhaba. 2014 model 1.4 turbo aracımın üzerindeki orjinal fabrika çıkış aküsünü ben de haziran ayında benzeri gerekçelerle değiştirdim.
                    üzerindeki akünün verileri şunlardı:
                    GM AGM 12v 80 Ah 800 A EN 760 A SAE/GS
                    yeni aldığım akü de şu şekilde:
                    VARTA AGM 12V 80Ah 800A F21-A6 Start Stop
                    Ama start stop hâlâ çalışmıyor. sadece opel servisinde yapılabilen bir işlemin yapılması gerektiği söyleniyor. 5-6 saatlik bir işlem deniliyor.
                    siz böyle bir işlem yaptırdınız mı? veya farklı bir durum mu var benim stın aldığım akü ile ilgili?
                    Büyük ihtimal aküyü tam şarj edecekler. Akünüz tam şarjlı ise, uzun yola gitmişseniz, klima modunda araç çalışmıyorsa, atıyorum kırmızı ışıkta durduğunuzda auto stop devreye girer. Bazen bu o gün olmasa da ertesi gün mutlaka çalışır.
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: htg07@hotmail.com View Post
                      merhaba. 2014 model 1.4 turbo aracımın üzerindeki orjinal fabrika çıkış aküsünü ben de haziran ayında benzeri gerekçelerle değiştirdim.
                      üzerindeki akünün verileri şunlardı:
                      GM AGM 12v 80 Ah 800 A EN 760 A SAE/GS
                      yeni aldığım akü de şu şekilde:
                      VARTA AGM 12V 80Ah 800A F21-A6 Start Stop
                      Ama start stop hâlâ çalışmıyor. sadece opel servisinde yapılabilen bir işlemin yapılması gerektiği söyleniyor. 5-6 saatlik bir işlem deniliyor.
                      siz böyle bir işlem yaptırdınız mı? veya farklı bir durum mu var benim stın aldığım akü ile ilgili?
                      yapılan işlem güncellemedir.
                      InsigniaTEAM

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: htg07@hotmail.com View Post
                        merhaba. 2014 model 1.4 turbo aracımın üzerindeki orjinal fabrika çıkış aküsünü ben de haziran ayında benzeri gerekçelerle değiştirdim.
                        üzerindeki akünün verileri şunlardı:
                        GM AGM 12v 80 Ah 800 A EN 760 A SAE/GS
                        yeni aldığım akü de şu şekilde:
                        VARTA AGM 12V 80Ah 800A F21-A6 Start Stop
                        Ama start stop hâlâ çalışmıyor. sadece opel servisinde yapılabilen bir işlemin yapılması gerektiği söyleniyor. 5-6 saatlik bir işlem deniliyor.
                        siz böyle bir işlem yaptırdınız mı? veya farklı bir durum mu var benim stın aldığım akü ile ilgili?
                        Aracınızda LPG var mı ? LPG li ise start stop çalışmayacaktır . 1.4 T kullanıcısı olarak söylüyorum

                        Yorum


                        • #13
                          Evet lpg var. Fabrika cikis degil sonradan yaptirdim.ama ustundeki orjinal akusu zamaninda da lpg vardi. Servise sordum. Sozlu olarak bir sey diyemeyiz getirmeniz lazim sorun tespiti 1260 tl seklinde standart cevabi aldim.

                          Yorum


                          • #14
                            Benim aracımda start stop LPG den kaynaklı çalışmıyor . LPG takılmadan iki ay önce vatra akü değişimi yapılmış . Sonradan üzerine brc kit takıldı . Çokta önemli görmüyorum açıkçası start stop un çalışmasını . LPG kitlerinin özelliğine göre start stop aktif olabiliyormuş ama Opel grubunda durum ne bilmiyorum

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X