Duyuru

Collapse
No announcement yet.

INSIGNIA (2009 – 2013) Model 2.0CDTI 200Bin Üstü Alınırmı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • INSIGNIA (2009 – 2013) Model 2.0CDTI 200Bin Üstü Alınırmı

    Öncelikle Merhaba İnsignia Team Üyeleri Foruma Yeni Katıldım forumda yaptığım araştırmamla ve dizel konusunda çok bi bilgi edinemediğim için yeni konu açmaya karar verdim Sizlere sorum 2 Litre Dizel genelde 200 bin üstü boya değişen takıntım yok araçta kusur olmadığı sürece sorun değil 2021 yılında alınırmı ?

  • #2
    2litre dizellerde yag basic dusuklugune bagli yatak sarma problemi var motora iyice baktirmanizi tavsiye ederim.

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: 5n001 View Post
      2litre dizellerde yag basic dusuklugune bagli yatak sarma problemi var motora iyice baktirmanizi tavsiye ederim.
      Teşekkürler peki yatak sararsa ne kadar masraf açar ?

      Yorum


      • #4
        Öncelikle hoş geldiniz.

        Dizel Insignia'ları uzun kilometrelerce kullananan bolca üye mevcut. Yağ basıncı ile ilgili sorun yağ pompasıyla ilgiliydi ve pompa revizyonu ile giderildi. İlgilendiğiniz aracın motoruna bakarken yağ pompasıyla ilgili bilgi almaya çalışın. Eski seri mi yeni seri mi öğrenin.


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
          Öncelikle hoş geldiniz.

          Dizel Insignia'ları uzun kilometrelerce kullananan bolca üye mevcut. Yağ basıncı ile ilgili sorun yağ pompasıyla ilgiliydi ve pompa revizyonu ile giderildi. İlgilendiğiniz aracın motoruna bakarken yağ pompasıyla ilgili bilgi almaya çalışın. Eski seri mi yeni seri mi öğrenin.
          Bilgi için teşekkürler revizyonuz araç alırsam pompa değişimi ve onun açabileceği sorunlar için ne kadar bi masraf gerekli ?

          Yorum


          • #6
            Önceden bakımla müdahale edilirse parça değişimi ve bakım masrafiyla kurtulursunuz. Arıza bu sebeple yaparsa sonrası çok masraflı olacaktır. İnşallah o duruma gelmez.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              ben de sizin gibi çok çok araştırarak kasım 2020 de 185bin km bir 2.0 cdti insignia aldım. aldığımda aracın bakım geçmişi hiç bilinmiyordu. ben kaporta ve hasar geçmişi isteklerime uygun olduğu için tercih ettim. evet bu araçların bakımları çok önemli. yağ pompası ve yağ soğutucusu hayati değer taşıyor. arızalanması halinde çok büyük masraflar çıkartıyor. bunlar sonuçta ömürlük parçalar değil nasıl ki triger seti belli kmde değişmesi gerekiyor bu parçalarda aynı şekilde değişmeli. ama malesef önceden kimse buna dikkat etmediği için 200bin kmlere gelmeden yağ pompası veya yağ soğutucusu problemlerinden dolayı yatak sardırmışlar suçu da araca atmışlar. bakımsız her marka model araç sorun çıkartır. neyse...benden önceki sahibi çok kısa süre kullanmış (muhtemelen al sat işi yapıyordu) o nedenle bakım ne zaman yapılmış ne yapılmış haberi yoktu. aracı alır almaz hemen ustamın yolunu tutum. ben uzun süre kullanmayı düşündüğüm için hiçbir masraftan kaçınmadım. yağ pompası, yağ soğutucusu, triger seti, devir daim, termostat, radyatör su deposu, motor ve şanzuman kulakları, ön diskler ve tüm balatalar, tüm filtreler hepsini hazır açılmışken ne gördüysem değiştirdim. 3-4 parça daha olabilir hatırlayamadım. bir kaç ufak tefek eksiklerim de vardı farların temizliği cam filmi çekilmesi gibi. tüm işlemler dahil yaptırdım. işçilik dahil tam 11bin tl para harcadım. parçaların neredeyse tamamı orjinal gm tercih ettim. bir yağ pompası pierbug markaydı o da zaten orjinal gm i de o firma üretiyormuş. belki disklerde bir kaç parçada yan sanayi ürün tercih etseydim fiyat 10 bin altına rahat inerdi. çünkü sadece ön disk ve balatada yan sanayi ile orjinal arasında 1500tl fark var. şimdi aracımı 10bin kmdir sorunsuz sıkıntısız kullanıyorum. büyük bakımını kendim yaptırmış oldum. ama ne yapıldı ne var ne yok her şeyi biliyorum. ona göre de bindikçe bakımlarını yaptıracağım. size de tavsiyem alacağınız aracı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız kaporta aksamı kaza geçmişi vs içinize siniyorsa ve bakımları biliniyor olsa bile kendinize bir 10 bin tl lik bakım bütçesi ayırın. 10 bin tutmasa bile sanayiye girince ne olacağı belli olmadığı için söylüyorum bunu.. büyük kapsamlı bakımı kendiniz yaptırın. ve aracınızı keyifle sürün. bir de tavsiyem 160bg olan modeli tercih edin 130bg olan bu kasa için bence yetersiz 160lığın performası da yakıt tüketimi de gayet iyi. benim aracım sportstourer (stationwagon modeli) 1750 kg boş ağırlığı var. neredeyse 2 ton araç ankara içi işe git gel kullanıyorum sakin kullanıyorum çoğu zaman 6.8 ile 7.2 lt arasında değişiyor ortalama değerim. uzun yolda da 130 a sabitlediğimde denizliden ankaraya geldiğimde 5.4 lt ortalama gösterdi yol bilgisayarı. (pandemiden dolayı pek gezemedik kendisiyle. umarım açıklayıcı olmuştur. özetle ben insigniadan çok çok memnunum. keşke imkanım olsaydı zamanında bu aracın sıfır ilk sahibi olabilseydim diyorum...

              Yorum


              • #8
                Öncelikle 200.000 km'de "risksiz" bir araç olduğunu düşünmüyorum. O km'de sadece S sınıfı gibi milyonlarca km yapabilecek şekilde üretilen özel araçlar risksiz olur ki o da temiz kullanılmış olması şartıyla.
                Porsuk_y nick'li arkadaşın yazdıklarına da genel olarak katılıyorum, böyle bir araç alacaksanız risk alacaksınız demektir ve mutlaka bakım için de bütçe ayırın. Katılmadığım nokta ise "130 ps'lik versiyonun yetersiz kaldığı" iddiası; elbette alabiliyorsunuz 160ps'lik alın ama bütçeniz yetersizse kafanızda "130ps'lik yetersizmiş" gibi bir ön yargı olmasın. (Bütçeniz müsaitse elbette Cosmo donanım ve 160ps alın, bütçeniz kısıtlıysa 130ps ve mutlaka Edition Elegance alın; sadece "Edition" olan versiyondan uzak durun.) Tabii ki "yetersiz" ifadesi çok subjektif ama benim "yetersiz" ifadesinden anladığım yokuşlarda zorlanan, klima açmaktan kaçınacağınız, riskli sollamalar yapacağınız zaman güven vermeyen motordur ki 130ps'lik motorda bu sıkıntıların hiç biri yok. Ben dönüşümlü olarak 170ps SIDI Insignia da kullanıyorum ve 130ps bana kesinlikle yetersiz hissettirmiyor.
                Benim en önemli uyarım 2. elde iyi kullanılmış bir araç almanız; kaportada aşırı olmamak kaydıyla hasar kaydı olabilir ama mekanik olarak iyi kullanılmış bir araç bulmanız çok kritik. Aracı satan kişinin kişiliği bile çok önemli bence; siz alıncaya kadar kaç el değiştirdiği de önemli.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                  Önceden bakımla müdahale edilirse parça değişimi ve bakım masrafiyla kurtulursunuz. Arıza bu sebeple yaparsa sonrası çok masraflı olacaktır. İnşallah o duruma gelmez.
                  teşekkürler

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: porsuk_y View Post
                    ben de sizin gibi çok çok araştırarak kasım 2020 de 185bin km bir 2.0 cdti insignia aldım. aldığımda aracın bakım geçmişi hiç bilinmiyordu. ben kaporta ve hasar geçmişi isteklerime uygun olduğu için tercih ettim. evet bu araçların bakımları çok önemli. yağ pompası ve yağ soğutucusu hayati değer taşıyor. arızalanması halinde çok büyük masraflar çıkartıyor. bunlar sonuçta ömürlük parçalar değil nasıl ki triger seti belli kmde değişmesi gerekiyor bu parçalarda aynı şekilde değişmeli. ama malesef önceden kimse buna dikkat etmediği için 200bin kmlere gelmeden yağ pompası veya yağ soğutucusu problemlerinden dolayı yatak sardırmışlar suçu da araca atmışlar. bakımsız her marka model araç sorun çıkartır. neyse...benden önceki sahibi çok kısa süre kullanmış (muhtemelen al sat işi yapıyordu) o nedenle bakım ne zaman yapılmış ne yapılmış haberi yoktu. aracı alır almaz hemen ustamın yolunu tutum. ben uzun süre kullanmayı düşündüğüm için hiçbir masraftan kaçınmadım. yağ pompası, yağ soğutucusu, triger seti, devir daim, termostat, radyatör su deposu, motor ve şanzuman kulakları, ön diskler ve tüm balatalar, tüm filtreler hepsini hazır açılmışken ne gördüysem değiştirdim. 3-4 parça daha olabilir hatırlayamadım. bir kaç ufak tefek eksiklerim de vardı farların temizliği cam filmi çekilmesi gibi. tüm işlemler dahil yaptırdım. işçilik dahil tam 11bin tl para harcadım. parçaların neredeyse tamamı orjinal gm tercih ettim. bir yağ pompası pierbug markaydı o da zaten orjinal gm i de o firma üretiyormuş. belki disklerde bir kaç parçada yan sanayi ürün tercih etseydim fiyat 10 bin altına rahat inerdi. çünkü sadece ön disk ve balatada yan sanayi ile orjinal arasında 1500tl fark var. şimdi aracımı 10bin kmdir sorunsuz sıkıntısız kullanıyorum. büyük bakımını kendim yaptırmış oldum. ama ne yapıldı ne var ne yok her şeyi biliyorum. ona göre de bindikçe bakımlarını yaptıracağım. size de tavsiyem alacağınız aracı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız kaporta aksamı kaza geçmişi vs içinize siniyorsa ve bakımları biliniyor olsa bile kendinize bir 10 bin tl lik bakım bütçesi ayırın. 10 bin tutmasa bile sanayiye girince ne olacağı belli olmadığı için söylüyorum bunu.. büyük kapsamlı bakımı kendiniz yaptırın. ve aracınızı keyifle sürün. bir de tavsiyem 160bg olan modeli tercih edin 130bg olan bu kasa için bence yetersiz 160lığın performası da yakıt tüketimi de gayet iyi. benim aracım sportstourer (stationwagon modeli) 1750 kg boş ağırlığı var. neredeyse 2 ton araç ankara içi işe git gel kullanıyorum sakin kullanıyorum çoğu zaman 6.8 ile 7.2 lt arasında değişiyor ortalama değerim. uzun yolda da 130 a sabitlediğimde denizliden ankaraya geldiğimde 5.4 lt ortalama gösterdi yol bilgisayarı. (pandemiden dolayı pek gezemedik kendisiyle. umarım açıklayıcı olmuştur. özetle ben insigniadan çok çok memnunum. keşke imkanım olsaydı zamanında bu aracın sıfır ilk sahibi olabilseydim diyorum...
                    anladım hocam teşekkür ederim baya açıklayıcı merak ettiğim bir cevap oldu

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                      Öncelikle 200.000 km'de "risksiz" bir araç olduğunu düşünmüyorum. O km'de sadece S sınıfı gibi milyonlarca km yapabilecek şekilde üretilen özel araçlar risksiz olur ki o da temiz kullanılmış olması şartıyla.
                      Porsuk_y nick'li arkadaşın yazdıklarına da genel olarak katılıyorum, böyle bir araç alacaksanız risk alacaksınız demektir ve mutlaka bakım için de bütçe ayırın. Katılmadığım nokta ise "130 ps'lik versiyonun yetersiz kaldığı" iddiası; elbette alabiliyorsunuz 160ps'lik alın ama bütçeniz yetersizse kafanızda "130ps'lik yetersizmiş" gibi bir ön yargı olmasın. (Bütçeniz müsaitse elbette Cosmo donanım ve 160ps alın, bütçeniz kısıtlıysa 130ps ve mutlaka Edition Elegance alın; sadece "Edition" olan versiyondan uzak durun.) Tabii ki "yetersiz" ifadesi çok subjektif ama benim "yetersiz" ifadesinden anladığım yokuşlarda zorlanan, klima açmaktan kaçınacağınız, riskli sollamalar yapacağınız zaman güven vermeyen motordur ki 130ps'lik motorda bu sıkıntıların hiç biri yok. Ben dönüşümlü olarak 170ps SIDI Insignia da kullanıyorum ve 130ps bana kesinlikle yetersiz hissettirmiyor.
                      Benim en önemli uyarım 2. elde iyi kullanılmış bir araç almanız; kaportada aşırı olmamak kaydıyla hasar kaydı olabilir ama mekanik olarak iyi kullanılmış bir araç bulmanız çok kritik. Aracı satan kişinin kişiliği bile çok önemli bence; siz alıncaya kadar kaç el değiştirdiği de önemli.
                      bilgi için teşekkürler düşüncemde flexride donanımlı 160 ps versiyonu vardı biraz araştırmalarım sonucu flex ride donanımlı almaya karar kılmışt peki size sorum flexride donanımını önerirmisiniz ?

                      Yorum


                      • #12
                        O konu da ben ne desem yalan olur çünkü hiç deneyimlemedim o sistemi. illaki güzeldir . kullananlar öve öve bitiremiyor. şöyle söyleyeyim almadan önce bu afl far için görüyordum yazılanları ama bana "yaaa nolacak işte far dönüyor filan.." gibi geliyordu. ama alıp kullanınca ne kadar güzel bir özellik olduğunu anladım. flexiride da güzeldir. hem konfor hem performanslı kullanımda araç dinamiklerini etkilediği sürüş keyfini katladığı söyleniyor. yani öyle bir imkanınız opsiyonunuz varsa tercih edilebilir. ama şunu da unutmayın. ne kadar elektronik o kadar arıza riski ve can sıkıntısı olma ihtimali. flexiride sistem parçaları çok pahalı sadece özel amortisör değil bunun beyni vs var... arıza olması durumunda can sıkıcı faturalar çıkarabilir. afl sistemi de öyle mesela. bir birine bağlı dolu sistem var arıza veriyor hangisini olduğunu bulana kadar bissürü şeye bakmanız lazım en ucuzundan başlayıp en pahalısına kadar gidiyorsunuz çaresizce. artık hangisinde düzelirse şansınıza. umarım anlatabilmişimdir düşüncelerimi.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: porsuk_y View Post
                          O konu da ben ne desem yalan olur çünkü hiç deneyimlemedim o sistemi. illaki güzeldir . kullananlar öve öve bitiremiyor. şöyle söyleyeyim almadan önce bu afl far için görüyordum yazılanları ama bana "yaaa nolacak işte far dönüyor filan.." gibi geliyordu. ama alıp kullanınca ne kadar güzel bir özellik olduğunu anladım. flexiride da güzeldir. hem konfor hem performanslı kullanımda araç dinamiklerini etkilediği sürüş keyfini katladığı söyleniyor. yani öyle bir imkanınız opsiyonunuz varsa tercih edilebilir. ama şunu da unutmayın. ne kadar elektronik o kadar arıza riski ve can sıkıntısı olma ihtimali. flexiride sistem parçaları çok pahalı sadece özel amortisör değil bunun beyni vs var... arıza olması durumunda can sıkıcı faturalar çıkarabilir. afl sistemi de öyle mesela. bir birine bağlı dolu sistem var arıza veriyor hangisini olduğunu bulana kadar bissürü şeye bakmanız lazım en ucuzundan başlayıp en pahalısına kadar gidiyorsunuz çaresizce. artık hangisinde düzelirse şansınıza. umarım anlatabilmişimdir düşüncelerimi.
                          teşekkürler düşüneceğim

                          Yorum


                          • #14
                            hocam benim size asıl tavsiyem hangi modelini alırsanız alın aracınızı kontrol ettirmeye expertiz merkezine değil iyi donanımlı bir opel ustasına gösterin. motorunu şanzumanını ve özellikle elektronik aksamını iyice kontrol ettirin. expertiz merkezleri sadece kaporta kusurlarına yoğunlaşıyor mekanik veya elektronik olarak her aracın arızalarına hakim olmaları imkansız ki o sebeple illa expertiz yaptıracaksanız orada sadece kaportasına baktırın ama dediğim gibi diğer asıl sizi ilgilendiren ilerde uğraşacağınız kısımları iyi bir opel ustasına gösterin. bilgisayara bağlatın test ettirin incelettirin..ona göre kararınızı verin derim...

                            Yorum


                            • #15
                              porsuk_y nick'li arkadaşın son yazdığı 2 mesaja da aynen katılıyorum. Flexride benim 2 aracımda da yok, makyajlı kasada pek aramıyorum ama eski kasa biraz sert olduğu için flexride olsa daha iyi olabilirdi ama arıza ihtimalini ve arıza durumunda yüksek maliyetleri düşününce olmaması daha iyi diyorum.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X