Duyuru

Collapse
No announcement yet.

A Kasa Insignia'nın Ağırlığı Nereden Kaynaklanıyor ?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • A Kasa Insignia'nın Ağırlığı Nereden Kaynaklanıyor ?

    Öncelikle herkese iyi günler diliyorum. Makyajlı kasa 1.6 170 hp insignia sahibiyiz. Aracın gidişi gerçekten tatmin edici fakat ilk kalkışlarda ağırlığını baya bir hissettiriyor. Verilere baktığımızda boş ağırlığı 1538 kg olarak gözüküyor. O yıllardaki passat b7 kasanın ise 1350 kg. Arada yaklaşık 200 kg fark var.Bu ağırlık farkı nereden kaynaklanıyor acaba bilgisi olan var mı ?

  • #2
    Araç ağırlıkları genelde tüm malzemeye dağılmış durumdadır. Yani 200 kg farkın yarısı şu yüzdendir diyemeyiz. Bizim kapılarımız da ağır, jantlarımız da büyük, donanımımız da çok. Yani bu aracın hafif olma ihtimali pek yok

    Bu arada kalkış hantallığı otomatik şanzıman yüzünden olabilir. Bununla ilgili forumda konular bulabilirsiniz. Ben düz vites kullanıcısı olarak o hantallığı yaşamıyorum.


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Ben de makyajlı kasa sidi araç sahibiyim. Daha önce 1.4t insignia aracım vardı. Bu araç 1.4 e göre 30 hp daha güçlü ve bunu 2 aracı da iyi bilen biri olarak çok rahat söyleyebilirim. Ve bence ilk kalkış hantal veya ağır da değil. Beklentiye göre değişir tabi. Siz bence ilk kalkış güçlendirme için pedal commander tarzı bir ürün deneyebilirsiniz.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Cevaplarınız için teşekkür ederim. Çok hantal değil tabi ki gazı biraz ezince gayet güzel hızlanıyor, ama ağır bir araç olduğunu belli ediyor gerçekten Pedal commander ne işe yarıyor hocam gaz tepkisini mi arttırıyor ? Çünkü gaza dokunduğum anda gücü vermesi arasında ufak da olsa bir gecikme var. Bu aradaki süreyi mi kısaltıyor ?

        Yorum


        • #5
          Bir nebze de olsa daha erken ivmelenme veriyor. P.commander daki olay, siz gaz pedalına hafif bassanız dahi o beyne daha fazla gaza basılmış gibi bir talimat gönderip gaz kelebeğinin erken açılmasını sağlıyor. Hava, yakıt felan derken siz bir bakıyorsunuz ki aracın önü kalkmış araç uzuyor
          Bu arada gaza dokunduğunuz anda hızlanma için kendi aracımda flex şase olduğu için sport seçiyorum. Bu dediğiniz normal kullanımda zor denk düşüyor. Flex şase olmayan araçlarda hızlanmada ağırlık olduğunu düşünen insignia sahipleri için de p.commander/sprint booster tarzı ürünler öneriliyor.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            Pedal commander taktım ne hantallık ne bişey kaldı,araç resmen rüzgarın oğlu oldu. Yaşlı ve bayanlar düşünülerek aracın gaz tepkisi bilerek yavaşlatılıyor,bu cihaz bunu ortadan kaldırıyor. Ne kadar seri olmasını isterseniz üzerindeki modlardan seçiyorsunuz. Tavsiye ederim

            Yorum


            • #7
              Geçen hafta 3 gün Megane 4 şirket aracı ile İzmir'e gidip geldim. Aracın gaz pedalına dokununca resmen yerinden fırlıyor. 3 günden sonra 1.6 CDTI olan kendi aracıma binip gaza bastım araç kımıldamadı bile :-) sonra gaza biraz daha yüklenince hareketlendi de o zaman arızalı olmadığını anladım :-)

              Bunu neden anlattım, Megane 4 gibi bir farklı amaçla tasarlanmış bir aracın kıvraklığını Insignia 1.6 CDTI gibi bir araçla kıyaslanmaması gerektiğini ifade etmek için. Bu 2 araç birbirinden o kadar farklı ki. Birisi biraz konfor + asıl ekonomi düşünülerek tasarlanmış diğeri ise dayanıklılık, sağlamlık, konfor amaçlı. Dolayısıyla Insignia tabii ki 1600 kg'lık ağırlığıyla daha ağır davranacak. Bence hem serilik hem de konfor diyorsanız 3.20iED alıp Sport+ modda kullanıp sorun çözülebilir. Ama 1600 kg'lık 1.6 CDTI motorlu bir Insginia'dan performans beklemek bana anlamlı gelmiyor.

              Pedal Commander'ın ne yaptığını bilen birisi bana anlatırsa çok memnun olurum. Bahsettiğiniz seriliği sağlayabilmenin tek yolu güç yani fazla yakıt tüketimidir. Fazla tüketmeden seri olmayı sağlamak mümkün değilse pedal commander ne kadar fazla tükerim yaparak bunu sağlıyor merak ediyorum.

              Yorum


              • #8
                araç ağır, şanzımanı ağır (ama sağlam) şükredelim ki tork u fazla yoksa yüksek süratlerde de çok can sıkabilirdi. Hani keşke 1.6 cdti 160 beygir olsa hep diyorum

                Yorum


                • #9
                  1.6 cdti 160 beygir var fakat ulkemizde ne yazikki yok

                  Yorum


                  • #10
                    Bence Insignia'nın sorunu beygir gücü değil şanzıman. Aynı araç manuel viteste hem de çok atak hem de çok daha az yakıyor. 8 ileri modern bir şanzıman bu aracı kral yapar kesinlikle.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
                      Geçen hafta 3 gün Megane 4 şirket aracı ile İzmir'e gidip geldim. Aracın gaz pedalına dokununca resmen yerinden fırlıyor. 3 günden sonra 1.6 CDTI olan kendi aracıma binip gaza bastım araç kımıldamadı bile :-) sonra gaza biraz daha yüklenince hareketlendi de o zaman arızalı olmadığını anladım :-)

                      Bunu neden anlattım, Megane 4 gibi bir farklı amaçla tasarlanmış bir aracın kıvraklığını Insignia 1.6 CDTI gibi bir araçla kıyaslanmaması gerektiğini ifade etmek için. Bu 2 araç birbirinden o kadar farklı ki. Birisi biraz konfor + asıl ekonomi düşünülerek tasarlanmış diğeri ise dayanıklılık, sağlamlık, konfor amaçlı. Dolayısıyla Insignia tabii ki 1600 kg'lık ağırlığıyla daha ağır davranacak. Bence hem serilik hem de konfor diyorsanız 3.20iED alıp Sport+ modda kullanıp sorun çözülebilir. Ama 1600 kg'lık 1.6 CDTI motorlu bir Insginia'dan performans beklemek bana anlamlı gelmiyor.

                      Pedal Commander'ın ne yaptığını bilen birisi bana anlatırsa çok memnun olurum. Bahsettiğiniz seriliği sağlayabilmenin tek yolu güç yani fazla yakıt tüketimidir. Fazla tüketmeden seri olmayı sağlamak mümkün değilse pedal commander ne kadar fazla tükerim yaparak bunu sağlıyor merak ediyorum.
                      zaten yukarıda belirttim. Bu cihaz elektronik gaz kelebeğinin yavaşlığını ortadan kaldırıp eski tip yaylı gaz kelebekleri gibi ne hızda basarsanız o hızda tepki vermesini sağlıyor. bunu inceleyen videolar var yabancı sitelere ait. yakıt tüketimi artmadı sanırım yada ben hissetmedim çünkü varkende aynı yokkende aynı yakıyor. Bu arada cihazı kapatınca aracı kullanasım gelmiyor.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

                        Pedal Commander'ın ne yaptığını bilen birisi bana anlatırsa çok memnun olurum. Bahsettiğiniz seriliği sağlayabilmenin tek yolu güç yani fazla yakıt tüketimidir. Fazla tüketmeden seri olmayı sağlamak mümkün değilse pedal commander ne kadar fazla tükerim yaparak bunu sağlıyor merak ediyorum.
                        Pedal commander-Sprintbooster vb urunler hakkında bende zamanında bir araştırma yapmıştım.Zaten Yakar35 arkadaşımızın bahsettiği gibi gaz pedalı ve boğaz kelebeği arasındaki gecikmeyi ortadan kaldırmak için tasarlanmış bir amplifikatör devresi kısaca.
                        Eski araçlarda bildiğiniz üzere gaz teli var idi. Bir ucu gaz pedalına diğer ucu boğaz kelebeğine bağlı mekanik bir sistem idi, avatajı gaz tepkimesinde gecikme olmaması idi.Yani gaz ne kadar basarsanız anında kelebek o kadar açılırdı.Eski honda Cıvıc SI'ımda gaz tepkisi mükemmel idi(gaz telli mekanık sistem).
                        Teknolojinin gelişmesi ile beraber bu telli sistem ortadan kalktı(Zaten cruise control,adaptif hız sabitleme vs uygulamaları bu telli sistem ile uygulayamazsınız,yada uygularsınız ama hbrid bir boğaz kelebeğine ihtiyacınız var,hem telli hem bir servo motor ile gaz kelebeğinin açılıp kapanması lazım bu durumda gaz kelebeğinin boyutuda artacaktır.)

                        2000'li yıllardan sonra çoğu D segment vs C segment araçlarda telli sistemi artık mazide bıraktı. Bunun yerine gaz pedalına bir potansiyometre, boğaz kelebeğinede bir servo motor koydular.Yani gaza ne ölçüde başarsanız servo motor boğaz kelebeğini o ölçüde açarak motorun devırlenmesine olanak sağladılar. Araç motor güçleri arttıkça, bu sistem konforlu sürüş isteyen sürücüler için rahatsizlık vermeye başladı.Her gaza basışınızda araçın patinaja düşmesi yada öne atlaması konfor isteyen tüketicinin şikayetleri sonucu,üreticiler araya bir geçikme süresi ekledi diyelim en basit tabir ile. Yani gaza %50 oranında bastıgınızda, servo birden boğaz kelebeğini %50 açmıyor,yavas yavas acıyor.Bu yumusak bir kalkış sağlıyor sonuç olarak. Bazı üreticilerde rain-city-sport vs tuşlarda bu süreleri değiştirme modu eklediler araçlara.(Bunun yanında farklı uygulamalarda mevcut örn:İnsignia flex şasi dediğimiz).

                        Sonuç olarak eğer pedal commander-sprint booster vs ürünleri aracınıza monte edersiniz siz harici olarak bu geçikme süreleri ile oynayabilirsiniz demek. Bu durumda da pedal konum sinyalini boğaz kelebeğine ister daha yavaş ister daha hızlı gönderirsiniz.

                        Sürçü lisan ettiysem affola. Umarım net bir şekilde anlatabilmişimdir.

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X