Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Acilll / İNSİGNİA LPG ve MOTOR IŞIĞI ve ÇEKİŞTEN DÜŞME

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Acilll / İNSİGNİA LPG ve MOTOR IŞIĞI ve ÇEKİŞTEN DÜŞME

    Aracım 2011 model İnsignia 1.6t. Aracımda prins yağlamalı lpg mevcut. Aracımı aldığımda motor ışığı yanıyordu ve sahibi lpg den dolayı yaktığını söyledi. Bu ışığı söndürmek için ustaya gittim ve zengin yakıt karışımı ve oksijen sensörü arızası verdiğini gördüm.

    Sırayla. Oksijen sensörleri değişti. Maf /Map sensörü değişti. Kanister valfi değişti. Ama motor arıza ışığı tekrar yandı. Bu ışık aküyü söküp taktığım zaman kayboluyor ve arabam çok süper gidiyor 1. 2. Viteste pati çekiyor. Ama bi süre sonra 40 50 km gittiğimde araba yavaş yavaş hantallaşmaya başlıyor ve bu ışık tekrar yanıyor. Ve komple çekişten düşüyor motor gürültülü çalışmaya başlıyor ve çok ısınıyor motor.Lpg den dolayı yapar diye lpg yi arkadan vanadan kestim ve aküyü çıkarıp takıp hep benzinde kullandım ve bu ışık tekrar yandı.

    Böyle bi olay başına gelen varsa eğer Allah rızası için yardim etsin. Ne yaptıysam hangi ustaya gösterdiysem çözemedi. Lpg ustasına gittim ayar yaptı ama yine çözülmedi. Katalizör diyen oldu . Ama katalizör olsa araba hep hantal olur. Aküyü takıp çıkarınca 50 60 km araba zehir gibi. Ama gel gör yine aynı sorun. Arabamdan çok memnunum ama sırf bu yüzden soğudum lütfen yardımcı olun .

  • #2
    Benzer sorun bendede var araç 2014 170 bg sidi lpgli otomotik araçta dururken p veya ışıkta dururken titreme sorunu var servis kompresör testi yaptı 4.göz basınç düşük dedi motor inmesi lazım dedi bi usta subaplar değişecek dedi çelik takılacak ama subaplar çelik aldığım adam dedi motor arıza ışığı bazende esp yanıyor insignia aldık ama hatamı ettim bilemedim dilinden anlayan yok 80000 km yardım edecek varmı bujilerde değişti

    Yorum


    • #3
      SIDI motor ile LPG deneyimlemiş kullanıcılar forumda mevcut. Mutlu olan da var söküp atıp kurtulan da. Genel olarak zaten az yakması için tasarlanmış bir motor. Türkiye koşullarında fazla yakıyor o ayrı Biraz forumu inceleyin, belki sorularınıza yanıtlar bulursunuz. Geçmiş olsun şimdiden.


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: muratgecmez View Post
        Benzer sorun bendede var araç 2014 170 bg sidi lpgli otomotik araçta dururken p veya ışıkta dururken titreme sorunu var servis kompresör testi yaptı 4.göz basınç düşük dedi motor inmesi lazım dedi bi usta subaplar değişecek dedi çelik takılacak ama subaplar çelik aldığım adam dedi motor arıza ışığı bazende esp yanıyor insignia aldık ama hatamı ettim bilemedim dilinden anlayan yok 80000 km yardım edecek varmı bujilerde değişti
        Aracınızın motorunda bir sorun olduğunda ESP devre dışı kalabiliyor.Siz zaten sorununuzu belirtmişsiniz.Kompresyon testinde 4.silindir sıkıştırması zayıf diye. Zayıf kompresyon diyince LPG li araçda ilk akla gelen egzost subabı. Kesin teshis için evet motorun açılması lazım.Kompresyon ölçümümü ne kadardı biliyormusunuz. Çok düşük ise piston kırmış olmanızda muhtemel.Bahsettiğim gibi öncelikle motorun açılması gerekiyor.

        Yorum


        • #5
          Merhaba,
          2010 insignia 1,6 t cosmo sahibiyim aracım soğuk motorda iyi çekiyor devir çevirebiliyor az bişe ısınınca hararet 90 gelince 2. viteste 6 bin deviri 3. viteste 5500 4 ten sonra 4500 devirden sonra çeviremiyor max hız 180 190 üstüne çıkamıyor nedeni ne olabilir benzindede lpg de de aynı problem var cihaza bağlanınca sadece yakıt karışımı hatası veriyor subaptan olabilir mi baskı çok iyi değil ama kaçırmıyor turbodanda garip ses felan gelmiyor bi çözemedik gitti yardımcı olup fikir verirseniz sevinirim

          Yorum


          • #6
            Öncelikle cevaplarınız için teşekkürler. Aracımın subaplarında sorun yok. En son olarak kanister valfini değiştirdim . Boğaz kelebeği temizlendi. Motor yağı ve filtreleri değişti. Ama tam düzeldi derken yine aynı sorun zengin yakıt karışımı problemi ortaya çıktı. Arabamın neredeyse bütün parçaları yenilendi ama dorun bulunamadı. Lpg enjektörleri kontrol edildi bi problem olmadığı görüldü. Bu sorunu bir türlü çözemedim . Obd cihazı aldım. Hata kodu olarak. P0172 zengin yakıt hatası veriyor. Araba çekişten aşırı derecede düşüyor. Ama cihaz ile sildiğim an canavar gibi oluyor. Ama 50 6ü km gittikten sonra yine aynı sorun. Map sensörü, maf sensörü, kanister valfi,2 adet oksijen sensörleri değişti. Boğaz kelebeği temizlendi. Enjektörler sökülüp temizlendi. Motor yağı ve filtreleri değiştirildi. Ve bugün bu arızayı tekrar yaptı gerçekten yordu bu sorun. Arabamdan aşırı derecede soğudum... Çözümü bulamadım.

            Yorum


            • #7
              Bujilere ve bobine bakıldımı? Manifolda kaçak-çatlak var mı? Manifold contaları yıpranmış mı?P0172 Motorun içindeki sorunlardan dolayıda gerçekleşebilir.
              Aşağıda P0172'e neen olabilecek sebepleri sıralayayım.Birçoğunu yapmışsınız.Bu arada yetkili serviise mi gidiyorsunuz?
              • - Kirli veya arızalı Hava Akış Sensörü (MAF)
              • - Tıkalı veya sızdıran yakıt enjektörü
              • - Arızalı yakıt basınç regülatörü
              • - Arızalı yakıt pompası
              • - Yakıt borularında ezilme ve bükülme nedeni ile kısıtlamalar
              • - Arızalı Su Sıcaklık Sensörü
              • - Arızalı termostat
              • - Kirli ve tıkalı hava filtresi veya hava giriş sistemindeki kısıtlamalar
              • - Egzoz kısıtlamaları (tıkanmış egzoz veya susturucu, kırılmış egzoz borusu)
              • - Arızalı O2 sensörü (çıkış gerilimi kısa devre olduğunda her zaman "Zengin" okur)
              • - Vakum kaçakları
              • - Hatalı yakıt basıncı
              • - Aşınmış bujiler
              • - ECU'nun yeniden programlanması gerekiyor olabilir.

              Yorum


              • #8
                Bir kaynakda olası çözüm yollarını sıralamış;
                • - Tüm vakum ve PCV hortumlarını kontrol edin, gerekirse değiştirin.
                • - Hava giriş sisteminde tıkanma olup olmadığını kontrol edin.
                • - MAF sensörünü temizleyin. Bu iş için özel elektronik temizleyici spreyler satılmaktadır. MAF sensörüne zarar vermemeye dikkat edin ve yeniden takmadan önce kuru olduğundan emin olun.
                • - Yakıt borularını çatlak, sızıntı, ezilme, bükülme ve kırılma var mı diye kontrol edin.
                • - Yakıt rayındaki, yakıt basıncını kontrol edin.
                • - Yakıt enjektörlerini kontrol edin. Enjektörler kirlenmiş olabilir. Enjektör temizleme spreyleri ile temizleyebilir veya işin uzmanlarından profesyonel destek alabilirsiniz. Arızalı ise değiştirin.
                • - İlk oksijen sensöründen önce bir egzoz sızıntısı olup olmadığını kontrol edin. (Bu soruna yol açması olası değildir, ancak mümkündür)
                • - Oksijen sensörünü kontrol edin.

                Aracın soğutma sisteminin düzgün çalıştığından mutlaka emin olmanız gerekir. Soğutma sisteminde herhangi bir problem varsa motor her zaman zengin çalışacaktır. Bunun nedeni, motor bilgisayarının soğuk motoru ısıtmak için daha fazla yakıt göndermek üzere tasarlanmış olmasıdır. Su sıcaklık sensörü arızalıysa veya termostat açık kaldıysa, araç asla ısınmayacak bu da zengin karışımda çalışmasına neden olacaktır.

                Yorum


                • #9
                  Artı olarak gaz kelebeği konum sensörüde muhtemel arız sebebi imiş,

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X