Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6 sidi Cosmo ile yeni 508 Gt karşılaştırması

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.6 sidi Cosmo ile yeni 508 Gt karşılaştırması

    Merhaba arkadaşlar
    Kasım ayında Yeni 508 Gt alarak kardeş bir marka'ya geçiş yapmış bulunuyorum. 2014 yılından buyana insignia ile güzel tecrübelerim oldu. Mutlu mesut yaşadım ve değişiklik yapmak istedim. Peugeot 508 aldım ve 1400 km lik deneyim ve kıyaslamalarımı siz değerli arkadaşlarım ile paylaşmak istedim. Merak ettiğiniz konular ile ilgili sorularınızı severek yanıtlarım.
    Mekanik ve donanım olarak kıyas yapmak istiyorum, biraz uzun olabilir o sebepten uygun oldukça forum'a eklerim.

    https://drive.google.com/file/d/1Abn...w?usp=drivesdk
    1.6 SIDI

  • #2
    Uzun bir anlatım için daha erken bence, o yüzden detay yapmak doğru olmaz, başlamak istiyorum. 1.6 T 170 bg sidi 2014 cosmo paket, Acc olmak üzere bütün güvenlik paketileri adaptif süspansiyon, sunroof (18" 245 45) ve kırmızı renk, 50k kullanıcısı olduğunumu belirteyim ve opel hala bende duruyor diyerek başlamak istoyorum.
    İnsignia severek kullandığım bir araç, altyapısı ve fiyatına göre sundukları beni 6 sene boyunca mutlu etti mühendislerinin eline sağlık, limitlerini test ederek kimsenin canını tehlikeye atmadan ve aşırı hız yapmadan kullanıyorum 2 araç da elimde olduğu için karşılaştırmak daha net olacaktır.
    Bu karşılaştırmanın uzun olma eğilimi var o sebepten merak ettiklerinizi sorabilirsiniz.

    Elimden geldiğince biraz kıyas biraz tecrübemi yazayım. İlk olarak yol tutuş ve limitleri konusundan başlıyorum; insignia nın yol tutuş konusunda çok güvenilir bir referans olduğunu söylemek istiyorum, severek kullanıyorum mekanik tutunma limitlerini fizik kuralları dahilinde limitlerini zorladıkça şimdi tutunmayacak dediğimde bile daha çok diyen bir gövde direnci olan dengeli bir araç arka bağımsız olduğundan ve ağırlık dengesi iyi ayarlanmış bir şasesi var, tutunma karşılaştırması yapabilmek için bu kadar yazdımki bana göre referans alarak kıyas yapmak mümkün olsun, sonuçta benim tecrübem .
    Gelelim asıl konuya insignia ile aynı kullanım şartları ve aynı parkur da ki karekterleri çok benzer tepkiler ile sonuçlandı 508 in mekanik alt yapısı daha çok sportif hissettiriyor verdiği şaşi tepkileri daha iyi di, bunun da bazı sebepleri var 508 in 19 inc 235 40 iken insignia 18 inc 245 45, 508 in gövde yatması daha az 508 daha alçak tavanı ağırlık merkezinin aşağıda olmasına sebep oluyor, 2 araçda da adaptif süspansiyon mevcut olduğundan tutunma limitleri yüksek idi 508 bu konuda 1 tık daha iyidi arka süspansiyon geometrisi yatık olduğun dan kaynaklı olduğunu düşünüyorum.
    Masa gibi viraj dönüşüne sebep oluyor. yani mekanik alt yapısı için çalışılmış bir araç olmuş bence, mühendislerinin eline sağlık. Bir not düşmem şart insignia tasarım olarak 2008 yılının teknolojisi olduğun dan ağırlık konusunda eksisi var ama iyibir mühendisliği var yılına göre. adaptif süspansiyonu 508 in daha yeni olduğu için tepkileri daha iyi olmuş konfor modunda 508 bariz şekilde 19 inc jantlara rağmen açık ara önde spor modu ise ufak farkla insignidan iyi sonuçta yıl farkı var olsun o kadar.

    Bariz farklardan biri ise 508 in yalıtımı daha iyi gerek arabanın altının tamamen kapalı olması ve ısı ve ses yalıtımı için baya zaman harcandığı aşikar çerçevesiz kapı olmasına rağmen iyi, 19 inc olduğundan yol gürültüsü rahatsız etmeyecek seviyede mevcut insignia o konuda avantaj lıydı konfor için 18 inc tercih edilebilir. İnsignia daha çok konfor odaklı yapılmış. 508 in arka aksı ise bariz şekilde daha iyi.( aynı yollarda ve aynı hızlardaki tepkileri karşılaştırmasıdır)


    Motor konusu ise şöyle; 508 in motoru bariz güçlü tartışmaya gerek yok insignia 170 bg 260nm ve eski nesil 6 at şanzımana sahip, tabiki eat 8 ile kıyas yapılamaz 508 daha iyi. insignia nın motoru daha sessiz ve pürüssüz çalıyor 508 ise biraz daha titreşim li ve sesli fakat 508 in yalıtımı daha iyi olduğun dan kabin hissi daha iyi. Bg farkı ve tork u tabiki 508 iyi, hızlanma kabiliyeti ve frenleri güzel. Ancak ve malesef yolun iyi olması gerekiyor bu tork ve bu bg gücü önden çekiş için limit, önü dirayetli olmasına rağmen tutunmada zorlana biliyor, birde 19 inc 40 yanak yolları daha çok seçiyor.
    Direksiyon hissi olarak insignia daha iyi tepkiler veriyor sürücüye, ancak konfor ve manevra rahatlığı konusunda insignia zayıf, 508 in tepkilerinde çok azda olsa sunilik hissi daha fazla, aradaki farkı iki aracıda kullanan daha iyi anlar akıl insignia da kalıryor ister istemez ama 508 kötü anlamında değil, insignia daha sert bir direksiyona sahip elk. olmasına rağmen. 508 daha konfor odaklı ve otonom için tasarlanmış belliki. Şimdilik aklıma gelenler bunlar ekleme yapabilirim, devamı olacak tabi merak ettiğiniz birşeyler olursa elimden geldiğince cevaplarım.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Son düzenleme: ersinnisre; 15.01.2020, 22:08.
    1.6 SIDI

    Yorum


    • #3
      " İnsignia daha çok konfor odaklı yapılmış."

      "508 daha konfor odaklı ve otonom için tasarlanmış belliki. "



      "508 iyi, hızlanma kabiliyeti ve frenleri güzel. Ancak ve malesef yolun iyi olması gerekiyor bu tork ve bu bg gücü önden çekiş için limit, önü dirayetli olmasına rağmen tutunmada zorlana biliyor,"

      "2 araçda da adaptif süspansiyon mevcut olduğundan tutunma limitleri yüksek idi 508 bu konuda 1 tık daha iyidi "



      yazıyı yazarken gitgeller yaşadığınızı düşünüyorum Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın. Bende 508 i çok beğendim.
      1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
      Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

      Yorum


      • #4
        En kısa sürede yazıyı irdeler yanlışları düzeltirim
        1.6 SIDI

        Yorum


        • #5
          Paylaşım için teşekkürler

          Yorum


          • #6
            Eski kasa da olsa karşılaştırma yapmanız iyi olmuş. Aracın ön görünümü çok güzel ama arkaası için aynı şeyi söyleyemeyeceğim ben pek beğenmedim yine de genel özellikleri ile 508 gayet başarılı görünüyor.

            Aracınızı güle güle kullanın.

            Yorum


            • #7
              Paylaşım için teşekkürler. Yeni 508 için zaten otomotiv dünyasının önde gelen editörlerinin genel görüşü de D segmentinin en iyi aracı olduğu yönünde; hele bu editörlerin genelde Fransız araçlarına ön yargılı yaklaştıkları da düşünülürsei 508 1-0 geriden gelip kazanıyor.

              Ancak benim için dar arka kısım nedeniyle yeni Insignia daha iyi bir araç; 508 daha çok sportiflik arayanlar için tasarlanmış. Zaten firma da aracı Arteon ve Audi A5 (sportback sanırım) rakibi olarak lanse ediyor.

              Yorum


              • #8
                PSA , Opel ' i bitirmek niyetinde , bu kesin. İşittiğime göre 2025 yılına kadar tedricen yapacaklarmış.
                Opel'in sadece adı kalacak ve bütün motor , mühendislik , tasarım , üretim teknolojisi PSA tarafın-
                dan yönetilecekmiş. Oysa Opel satın alındığında 'Biz sadece yöneteceğiz, Opel aynı Opel olacak'
                diyorlardı. Tabii bu sermaye kanadının politikaları beni aşan konular , ancak bazı ip uçları gelişme-
                lerin habercisi olabiliyor. Örneğin Flexride şasi diye bir şey mi vardı Peugeot'da? Yeni 508 bu özellik
                ile çıktı. Peugeot flexride şasiyi exclusive donanımlı insigniadan kaldırdı , şimdi 0 km 2020 model
                exclusive alayım deseniz flexride yok , hatta opsiyonel olarak bile yok. 2.0 motor elite koymuşlar,
                bir de GSİ de var , o da mecburen , 2.0 satışları ötv yüzünden geriledi , yeterli satış yok çünkü.

                AFL + Opel'in icadı , tescilli sınai mülkiyetine sahip, PSA Opel'i satın aldıktan sonra AFL + Peugeot
                üst modellerine girecektir, 508 de AFL var mı bilmiyorum, ama olacak, kesin. Uzun lafın kısası şu
                an bindiğim insignia sonuncu olur , Fransız altın yapsa , fransızdır benim için , yerli EgeA binerim,
                Peugeot'a binmem.

                Yorum


                • #9
                  Değişken sürüş modu ve sürüşe duyarlı farlar Opel'in bulduğu ve sadece Opel'e has ürünler değil ki. Neredeyse tüm markalarda bu teknolojiler farklı adlarda var; hatta Citroen'in yanılmıyorsam 60'lı yıllarda ürettiği mekanik olarak sürüşe duyarlı far bile var ihihi

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
                    PSA , Opel ' i bitirmek niyetinde , bu kesin. İşittiğime göre 2025 yılına kadar tedricen yapacaklarmış.
                    Opel'in sadece adı kalacak ve bütün motor , mühendislik , tasarım , üretim teknolojisi PSA tarafın-
                    dan yönetilecekmiş. Oysa Opel satın alındığında 'Biz sadece yöneteceğiz, Opel aynı Opel olacak'
                    diyorlardı. Tabii bu sermaye kanadının politikaları beni aşan konular , ancak bazı ip uçları gelişme-
                    lerin habercisi olabiliyor. Örneğin Flexride şasi diye bir şey mi vardı Peugeot'da? Yeni 508 bu özellik
                    ile çıktı. Peugeot flexride şasiyi exclusive donanımlı insigniadan kaldırdı , şimdi 0 km 2020 model
                    exclusive alayım deseniz flexride yok , hatta opsiyonel olarak bile yok. 2.0 motor elite koymuşlar,
                    bir de GSİ de var , o da mecburen , 2.0 satışları ötv yüzünden geriledi , yeterli satış yok çünkü.

                    AFL + Opel'in icadı , tescilli sınai mülkiyetine sahip, PSA Opel'i satın aldıktan sonra AFL + Peugeot
                    üst modellerine girecektir, 508 de AFL var mı bilmiyorum, ama olacak, kesin. Uzun lafın kısası şu
                    an bindiğim insignia sonuncu olur , Fransız altın yapsa , fransızdır benim için , yerli EgeA binerim,
                    Peugeot'a binmem.
                    Necmettin Ağabeyim her cümle kelime nokta virgül herşeyin ile kısacası lafı çaktın ve katılıyorum size

                    Yorum


                    • #11
                      508 için Opel'den yol tutuş desteği alacakları belliydi.

                      Yerli geyik testi videosunu koyayım ben de, bu video baya fikir veriyor:

                      https://www.youtube.com/watch?v=SHJH-Yy402c


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum


                      • #12
                        Kırmızı insignia Muhteşemmm. Ben ingiltere forumlarında görünce bayılmıştım. Tr olabileceğini hiç sanmıyordum. Maşallah araç çok güzel görünüyor (komşunun tavuğu )

                        Yorum


                        • #13
                          Araba almandır gerisi yalan. Ekonomik motorları ve Türkiyede dayanıklılığı ve ucuz parça açısından reno daha mantıklı olur. Ben de opel 2019 model öncesini alırım. Sonrasını almayacağım. Aracınız hayırlı olsun.

                          Yorum


                          • #14
                            Merhaba, yeni aracınız hayırlı olsun.
                            Yeni 508 İ ben de inceledim, özellikle iç tasarımı çok hoş. Tekeleştirim malzeme kalitesi yukarlarda ne kadar yüksekse alt kısımlarda bir o kadar düşmüş.
                            Dış tasarım göreceli ama ben de ön tarafı biraz olgunlaşmadan bırakılmış gibi hissettim. Yeni 208 in önü çok daha güzel duruyor.
                            İnsignia b ile aralarında şasi bakımından çok büyük fark olduğunu düşünmüyorum. Hatta Peugeot satış danışmanları aynı şase değil deseler de Opelden çok parça kopyaladıkları aşikar. Motor havuzu, bagaj bölümü, çok benzer.
                            D segnemtinde bence passattan başka hangi modeli alırsanız alın, araçlara tutkulu ve sıradanlığı sevmeyen bir kişiliğiniz var demektir. Bence Türkiye'de bu bile bir ayrıcalık.

                            Yorum


                            • #15
                              Peugeot Opel'i bitirirse aklınca kendide biter, sebebi belli kullanıcı kitlesi var opelin bunun farkında olduklarını zannediyorum. Tabiki firmayı satın alınca nimetlerinden faydalanacaklar. Pazar araştırması mutlaka yapmışlardır, vag gibi olmak istiyor bence peugeot.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X