Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Hava yastiği açilmayan opel i̇nsi̇gni̇a

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    servisler kesinlikle airbaglere sunroofa trim seslerine kapı ayarlarına bakmıyorlar. genel sesler hariç dikkatli ses dinleme kontrol yapmıyorlar, test sürüşleri idareten formalite,ama diyelim özel servise gittiniz sunroof için, garanti dışı kalıyor. e garantideykende sen bakımını yapmıyorsun. servis bakımlı bir araç airbag açmıyor ve siz eğer özele gitseydiniz bambaşka bir senaryo görebilirdinizde. showroomların araç satışının amacı zaten servis bence. tekrar geçmiş olsun.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #17
      Dostum çok geçmiş olsun, verilmiş sadakan varmış gerçekten.

      Yorum


      • #18
        Allah korumuş, çok geçmiş olsun. Bu kazada tüm yastıkların açılması gerek, ön ve yana basınç yapan çaprazdan vurma var, takla var daha ne olacak. 3 yaşında çocuğumun çocuk koltuğunun yan desteklerine güvenmediğimden yandan çarpmadan korusun diye bildiğiniz yastık koyuyorum diklemesine uzun yola giderken, bir süredir şehir içinde aynı şekilde kullanıyorum. Abartıyorsun diyen arkadaşlarım vardı ama devam etmekte fayda varmış. Basitte olsa yaralandınız, neye girer bilmiyorum ama Avukata danışmanışmanız iyi olur, özellikle bakımları yetkili serviste yapılmış aracın.

        Yorum


        • #19
          Çok geçmiş olsun. Neyse ki size bir şey olmamış.

          Yorum


          • #20
            Büyük geçmiş olsun Allahım daha beterinden korusun.

            Yaşamış olduğunuz kaza anında airbag lerin açılması gerekir gibi gözüküyor

            Opel Insignia Euro Ncap testleride onu söylüyor




            Bildiğim kadarı ile Airbag leri tetikleyen sensörlerin matematiksel bir algoritma ile devreye girmesi için tasarlanıyorlar yani belli bir açıdan belli bir kuvvetle karşılaştığında airbag ler devreye girer sizin kazanızda ya bu matematiksel denklem olmadı yada airbag sensörlerinde bir sorun var gibi bunu araç üzerindeki verileri almadan yorumlamak genel kültür tazelemesi olur en doğru cevabı eğer alınabiliyorsa zarar görmedi ise araca ait ECU alınıp incelenmesi lazım en doğrusu o

            Buna benzer airbag problemleri bir çok markada çıkabiliyor

            Bu kazanın sevindiren tarafı sizlerin araç içinden sağ sağlim çıkmanız tekrar geçmiş olsun.





            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #21
              Çok büyük geçmiş olsun. Çok sevindirici size bir şey olmaması. Aracımın içi dışı aynı renk , fena olmadım desem yalan olur
              Hava yastıkları açılmama konusu ise çok endişe verici. İyimser düşünüp tam orta ve çok aşağı taraftan babaya vurup arabanın havalanmasına bağlamak istiyorum...
              Son düzenleme: kartalbey; 06.12.2019, 15:16.
              1.6 T - COSMO - DVD 800

              Yorum


              • #22
                Aslında üyemizin dediği gibi, hava yastığı tetikleyicileri kimyasal oluyor, kimyasal olan herşeyin bir ömrü mutlaka vardır. Aslında bunu bilip takip etmek önemli. Diyelim ki biliyoruz bu konuyu ve hava yastıklarımızı belli bir süre sonra değiştiriyoruz. Eksperde bu tespit edilince alıcıya anlatamazsın bunu, airbag değişti diye fiyat kırılır. Halbuki çok iyi birşey yapılan işlem ama maalesef ülkemizde bazı şeylerin algısı çok farklı. Aynı boya olayındaki gibi. Avrupada arabanı boyatırsan araç değerlenir. Bizde temizlik boyası yaptırsan bile boyalı diye kazalı pert muamelesi yaparlar. Dünyada en yüksek fiyatta 2. El piyasasına sahip 2. Ülkeyiz. Böyle olduğu sürece bu işin tilkisi çakalı çok olur. Olan da vatandaşa olur.

                Yorum


                • #23
                  Orjinal yazı sahibi: LethalSteel View Post
                  Aslında üyemizin dediği gibi, hava yastığı tetikleyicileri kimyasal oluyor, kimyasal olan herşeyin bir ömrü mutlaka vardır. Aslında bunu bilip takip etmek önemli. Diyelim ki biliyoruz bu konuyu ve hava yastıklarımızı belli bir süre sonra değiştiriyoruz. Eksperde bu tespit edilince alıcıya anlatamazsın bunu, airbag değişti diye fiyat kırılır. Halbuki çok iyi birşey yapılan işlem ama maalesef ülkemizde bazı şeylerin algısı çok farklı. Aynı boya olayındaki gibi. Avrupada arabanı boyatırsan araç değerlenir. Bizde temizlik boyası yaptırsan bile boyalı diye kazalı pert muamelesi yaparlar. Dünyada en yüksek fiyatta 2. El piyasasına sahip 2. Ülkeyiz. Böyle olduğu sürece bu işin tilkisi çakalı çok olur. Olan da vatandaşa olur.
                  Sadece havayastığının değil çarpışma anında darbeyi emen şasi uçlarının da metal yorgunluğu ile 10 yıl sonra darbeye dayanamayacağı iddia ediliyor. 5th gear'da euroncap ten zamanında 5 yıldız almış araçların 10 yaşındaki örnekleri çarpışma testine tutulmuş; sonuçta 10 yaşındaki araçlar baya yamulmuştu. Şu anda avrupa normlarına göre araçların ekonomik ömrü 10 yıl, japonya-asya pasifikte ise 12 yıl. Bu nedenle planlanmış eskitmeyle bu araçların 10 yıl sonra ekonomik olarak yürütülememeleri hedefleniyor. Muhtemelen daha uzun ömürlü havayastığı tetik kimyasalları vardır; ama hiçbir üretici türkiye gibi 30 yaşındaki araçların rağbet gördüğü bir piyasaya göre araç üretmediğinden bu malzemeyi kullanmıyordur.


                  2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
                  2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

                  Yorum


                  • #24
                    Çok Geçmiş olsun. Böyle bir şeyin ne telafisi ne de mantıklı bir açıklaması olabilir bence.
                    Geçenlerde 2003 Model Daihatsu YRV aracımla kardeşim aşırı hız ve dikkatsizliğinden kaynaklı kaldırıma çıkıp site duvarından aşağı düşmüş.
                    Ne kemer ne fren hak getire. Allahtan hava yastıkları açılmış da burnu bile kanamadı. Hava yastığı açılmasa Allah korusun çok kötü sonuçları olabilirdi.
                    Ekli Dosyalar
                    Son düzenleme: earl-2000; 10.12.2019, 16:38.

                    Yorum


                    • #25
                      Geçmiş olsun kardeşinize.


                      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                      Yorum


                      • #26
                        Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                        Geçmiş olsun kardeşinize.
                        Teşekkür ederim. Allah razı olsun.

                        Yorum


                        • #27
                          Hakikaten vahim bir durum ama Opelin yaptığı resmen facia. Allah korumuş. Büyük geçmiş olsun...
                          Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                          Yorum


                          • #28
                            Hava yastıkları, periyodik değişime tabi olan parçalardan, azami ömrü on yıldır.
                            Kazaya karışan aracın on yaşında olduğu dikkate alınınca, hava yastığı açmaması
                            çok yadırganacak bir şey değil . Ancak -videoda izlenebildiği kadarıyla- araba tam
                            plakalığın hizasından , alttan darbe almış -karter delinmiş, yağ-yakıt tutuşmuş-
                            sensörler darbeyi algılayamamış olabilir, zayıf da olsa bu ihtimal dahilinde görülmelidir
                            diye düşünüyorum. Can kayıpsız, yaralanmasız atlatılmış olması da teselliniz ,
                            videoda kaldırımda yürüyerek ilerleyen iki yaya var , yarım saniye önde olsalar ikisi
                            de ölebilirmiş, bu da ayrı bir teselli konusu, geçmiş olsun .

                            Yorum


                            • #29
                              Öncelikle geçmiş olsun, Allah korumuş.
                              İzledim videoyu tüm hava yastıkları bu kazda açılmıyorsa hiç açılmasın yahu (önce yerdeki dubaya sonra araca 30 dereceden küçük bir açıyla vuruyor sonuçta)
                              Bence bu durum büyük rezalet kategorisine girer.
                              Tüm bakımları yetkili serviste yapıldığı için en büyük rezalet kategorisine girer.
                              Ömürlü parçaysa ömrü geldi değişecektiyse yetkili servis kullanıcıyı uyarmayacak da kendisi mi bilecek adamcağız.
                              Tekrar geçmiş olsun...

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X