Duyuru

Collapse
No announcement yet.

insigniadan sonra

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • insigniadan sonra

    arkadaşlar dün 2016 model dizel opc line aracımı bazı mecburiyetlerden dolayı sattım. şimdi yeni araç arayışındayım daha doğrusu 1 aydır bakıyorum. mazot fiyatları yüzünden manuel ve lpgli araç bakıyorum. genelde şehir içinde kullanacağım ancak kullandığım yer ilçe ve yolları çok güzel değil. konfor odaklı bir araç istiyorum aslında. bir miktarda bagaj ihtiyacım olabilir bebek arabasının sığacağı kadar. insigniayı bilen kişiler olarak sizlere danışmak istedim mukayese edebilmek adına. aklımda birkaç model belirginleşti, yorumlarınızı rica edeceğim. bütçem aslında 110 bin lira ancak o kadar vermesem daha güzel olur diyorum.

    2009 2010 model 3.16i (ortalama 80-85 bin)
    2016 2017 model focus style ya da titanium paket (ortalama 85-95 bin)
    2015 2016 model toyota avensis (ortalama 95-100 bin)

    2013-2015 model kia sportage
    2015-2016 model hyundai tucson. (tucsonda elit paket istiyorum ancak bütçemi aşıyo, yerine style paket olabilir)

    bunlar dışındaki araçlara da açığım, lpgli ve manuel olmak şartıyla. en çok öne çıkan iki araç şuan için düşük kmli focus ya da avensis. bu araçları bilen-kullanan arkadaşlarımızdan değerli yorumlarını bekliyorum.
    OPC Line Sport

  • #2
    Allah kolaylık versin



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      110 bin TL harcayacaksanız OPC'yi niye sattınız pek anlamadım ama bu araçların çoğuna bindim, hemen hiç biri kalite/konfor olarak Insignia'nın yerini tutmaz.

      Tucson çok popüler gereksiz pahalı,
      Manuel LPG'li olmak üzere uygun fiyata bir Sportage alınabilir.
      Avensis geniş ve güzel araç ama bu parayı eder mi bilmiyorum.
      Focus en mantıklısı gibi ama o da biraz dar gelebilir.

      Yorum


      • #4
        Uygun fiyatlı bir araç istiyorsanız
        Ben olsam 1.4t insignia ya da astra dışında bahsettiğiniz seçeneklere bakmam

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: earl-2000 View Post
          Uygun fiyatlı bir araç istiyorsanız
          Ben olsam 1.4t insignia ya da astra dışında bahsettiğiniz seçeneklere bakmam
          hocam aslında 1.4 insignia gayet mantıklı ancak artık sürekli ilçe içinde binecem ve yollar gerçekten kötü. çoğu yer kilit taşı. 16" lastikli avensis ya da focusa çok sıcağım şuan. astra mantıklı ama sedan kasasına bi türlü ısınamadım ben.
          OPC Line Sport

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: mhmtzncrkrn View Post

            hocam aslında 1.4 insignia gayet mantıklı ancak artık sürekli ilçe içinde binecem ve yollar gerçekten kötü. çoğu yer kilit taşı. 16" lastikli avensis ya da focusa çok sıcağım şuan. astra mantıklı ama sedan kasasına bi türlü ısınamadım ben.
            Tabiki en önemlisi ihtiyacı karşılaması, benim önerim sadece en eski aracınızı motor gücü bakımından aratmaması için.

            İnşallah gönlünüze göre temiz bir araç nasip olur.

            Yorum


            • #7
              Bahsettiğiniz araçları yeni tuscon dışında kullandım, 3.16'nın da aynı kasa 3.20 sini kısa süre kullandım. Şahsi yorumum şudur; 3.16 ve focus'un bagajı küçük ve arka diz mesafesi dardır. focus'daki tc-vct 125bg'lik motor her lpg sistemi ile düzgün çalışmaz, araştırırsanız 1,4 ve 2,3 silindirlerin enjeksiyon sürelerinin ayrı ayrı belirlendiğinden, sadece 1. silindir enjeksiyon süresini baz alarak diğer silindirleri hesaplayan lpg sistemlerinde silindir eritme problemleri yaşanmıştır. Kaliteli kitlerde (her bir silindirin enjeksiyon süresini ayrı ayrı hesaplayan) BRC vb. kitlerde sorunsuz kullananlarda vardır, ama tercih sizin. Bahsettiğiniz yıllardaki kia'lar GDI motor var, tuscon'larda ise hem GDI hem de T-GDI var. Bu motorlar direk enjeksiyon olduğundan sıvı sistem ve karışık sistem lpg takılabiliyor. Lovato'nun karma sisteminin başarılı olduğunu okumuştum, sıvı sistemlerde ise tam randıman alınamadığından üreticiler karma ama daha az benzin harcayan sistemlere arge yapıyor görünüyor. Yani GDI ve T-GDI alacaksanız lpg sistemi son derece kaliteli ve başarılı bir sistem olmalı. Kulladığım sportage için ise hep aklımda kalan bir araba diyebilirim, araç çok toktu ve güvende hissetiriyordu, süspansiyon konforu ve genişliği de güzeldi, kullandığım 1.6 GDI'dı, düşük viteslerde cansız olsada devrini alınca fena gitmiyordu.

              Avensis konusuna gelirsek ben geçen sene 2011 model 1.6 LPG'li avensis'imi satıp, dizel otomatik insignia aldım. O ana kadar hep lpg'li araç kullandım, D sınıfı otomatik ve dizel almak istedim ve beklentilerimin tamamını karşılayan insignia'yı aldım. Avensis'e gelirsek çekişi dışında herşeyi güzeldi diyebilirim. Konfor, yoltutuş, genişlik vb. çekişi de alt devirlerde cansızdır, uzun yolda problem yaşatmaz. Herkese tavsiye edebileceğim bir araçtır. Hatta aynı kasanın 1.8 otomatiklerini almak istemiştim ama temizini bulamamıştım. Satılmaz derler ama ben 2. günde satmıştım. Sizin baktığınız yıldaki avensisler ile benim kullandığım avensis altyapı olarak aynı araçtır, ağır makyaj görmüştür, direksiyon sistemi elden geçmiştir. Yeni aracınıza 110 bütçe ayırdıysanız benim size tavsiyem avensis'in 1.6 dizel modelini almanızdır. Yakıt olarak toplamda lpg'den çok farkı olacağını düşünmüyorum, lpg'nin ayar vb. dertleri ile de uğraşmayacaksınız. Yok illa lpg'li alacağım diyorsanız cebinizde para kalsın fazla para vermeyin 2012 model 80.000 km altı, kaliteki bir lpg'li kitli avensis'i 60-70 civarına alın keyfinize bakın, şahsen aynı aracın makyajlısına 20-30 bin fazlasını vermezdim ya da maksimum 80 civarına bulunabiliyorsa yeni kasa benzinli avensis alınabilir. Dizel avensis ve T-GDI tuscon dışında insignia sonrası çekiş düşüklüğüne hazırlıklı olun.

              Yorum


              • #8
                merodsi earl-2000 değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. mutlaka dikkate alacağım ????
                OPC Line Sport

                Yorum


                • #9
                  en sona gülen emoji koymuştum soru işareti çıkmış
                  OPC Line Sport

                  Yorum


                  • #10
                    arkadaşlar 2016 1,6 cdti otomatik insigniadan sonra 2017 titanium focus, manuel benzinli araç kısmet oldu. segment farkından dolayı karşılaştırmak mantıklı olmasa da fiyatları birbirine yakın diye (100 bin-120 bin) ufak bir değerlendirme yapılabilir diye düşünüyorum 1 haftalık süreçte şunlar gözüme çarptı.

                    focusun artıları;

                    daha yumuşak süspansiyon (16'' lastikten de kaynaklanabilir ancak şehiriçinde insigniadan bariz yumuşak),
                    daha gelişmiş sesli komut (her seferinde doğru kişiyi aradı),
                    daha güzel-tok ses sistemi (titanium donanıma biraz özenmişler sanıyorum bu konuda),
                    çift usb bellek,
                    insigniaya göre 1/4 fiyatında lastikler
                    insigniaya göre 2/3 fiyatında kasko,
                    otomatik park,
                    benzinli olmasına göre litre bazından daha az yakıt (lpgden sonra iyiden iyiye yakıt masrafım düşecek),
                    pompayla birbirini tutan yol bilgisayarı (ford mühendisleri nasıl yapmışsa aynı çıkıyo )


                    insignianın artıları

                    geniş arka koltuk mesafesi ve bagaj,
                    daha güçlü motor (bazen focus niye gitmiyo diyorum, 2 yılın tork alışkanlığı var)
                    yan aynalarda daha güzel görüş,
                    AFL (bu konu yoruma kapalı, farlarınızın kıymetini bilin arkadaşlar )
                    ön arka park sensör hassasiyeti (focusta 360 derece görüş olmasına ragmen insignia çok daha verimli bu konuda, focus yan kısımlarda saçmalıyo, arıza da olabilir bilmiyorum.)
                    daha ergonomik (cruise controle ve müzik düğmelerine alışamadım, insigniayı kullanmak daha kolaydı)
                    anahtarsız giriş
                    elektrikli koltuk


                    yol tutuş olarak iki aracı karşılaştırmam doğru olmaz, insigniayla gittiğim yola focusla gitmedim henüz. yol ve rüzgar sesi olarak da biri diğerinden daha iyi diyemem, insigniada 19 jant ve geniş lastik biraz ses yapıyodu yalıtıma rağmen, bozuk yollarda focus belki bi tık daha iyidir. ikisinde de apple carplay falan var, yokluğunu aradığım anahtarsız giriş ve afl far dışında ciddi bir donanım farkı yok iki araç arasında. son olarak eşim focusa ilk bindiğinde arabalar hakkında çok bi merak sahibi olmamasına rağmen bu araba nere, opel nere demişti focus idame maliyeti düşük, mantıklı bir araba. insignia ise mantıklı olmasının yanında özel bir araba herkese kazasız belasız sürüşler.
                    OPC Line Sport

                    Yorum


                    • #11
                      hayırlı olsun

                      Yorum


                      • #12
                        Hayırlı olsun.
                        Eşinizin yorumu manidar olmuş. Doğru herkese aynı görünür malesef

                        Yorum


                        • #13
                          Benim aracımda da 19 inç'lik jant var ancak en başında beri söylediğim gibi makyajsız kasadaki jant ve lastikler takılırsa Insignia Cosmo da hem daha konforlu, hem daha az yakan hem de içeri daha az ses alan bir araç olacaktır. Ben en baştan almadım pişmanım, ne olursa olsun küçük lastik şehir içinde çok daha mantıklı bir uygulama olacaktır.

                          Yeni aracınız hayırlı olsun...

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X