Duyuru

Collapse
No announcement yet.

A16XHT motor ne kadar başarılı ? Yerine A16LET 'e modifikasyon olabilirmiydi ?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • A16XHT motor ne kadar başarılı ? Yerine A16LET 'e modifikasyon olabilirmiydi ?

    Sidi olarak bildiğimiz 1.6 A16XHT kodlu motor sizce ne kadar başarılı ?
    Kişisel olarak fikrimi paylaşmak istedim. Yanında sizlerin görüşünüde merak ediyorum.

    a16let ( ecotec turbo ) motoru uzun zaman kullanmış biri olarak 6. da makyajlıya geçtiğimi biliyorsunuz. Yaklaşık 4 aydır da araçla haşır neşir oldum. Belirli bir seviyede yorum yapacak ve önceki motora göre karşılaştırma yapacak durumda olduğumu düşünüyorum. sidi, Gerçekten başarılı buldum. Gaz tepkisi, ve narin sesi çok güzel. Fakat bu güzellikler 90-100 bandından sonra malesef alamıyorum. Bana, bu hızlardan sonra düz atmosferik bir 2,0 kullanıyor hissi yada hafif kasada 1,6 atmosferik hissiyatını yaşatıyor.
    16let' motorun tam tersi karakteri olduğundan ötürü, şehir içi serilik zaten cüssesine göre gerekli olmadığından keşke, güncel makyajlı haline 16let motorum otomatik seçeneği olsaydı diyorum. Veya, 16let' in hali hazırdaki kronik birkaç problemi ve gerekli görülen teknik değişimleri yapmakta bir seçenekti. İyiyi daha iyi yapmak. Kökten motor değişikliği bilemedim :S
    16let' den aldığım haz bambaşkaymış. Afilli göstergerler güzel makyajla birlikte atmosferik turbo olsaydı bence yine olurdu hatta daha güzel olurdu düşünsesindeyim. Tabi, ozaman bunu yapsalardı motoru ellememişler diye eleştirimizide yapıştırırdık o ayrı. Fakat alışık olduğumuz insignia haz'ının devam etmesini tercih ederdim.
    Kısaca, asfaltı kazımayı özledim

    Yanlış anlaşılmasın, SİDİ motor gayet gidiyor. 100 den sonra da gayet gidiyor. Ben, 16LET motora göre yorumladım. Bir başka aracı asla sidi veya let ile de kıyaslamam. Ayarında araçlar arasında açık ara önde olduğu bir gerçektir.
    Hani makyajlı' da kullanıcıların bir çok beklentisi, güncel trendleri yakalamak adına çok güzel işler cıkmış. Kabul, ama şehir içi seri olması beklenen bir durummuydu bilemiyorum. O kasayla ne kadar serilik gerektirir düşündürücü. Belirli yan ekipmanlarla da 16let gayet seri ve atik olabiliyordu.
    Fazla da uzatmadan bitiriyorum. Beni anlayan anladı
    Son düzenleme: aSya; 24.02.2017, 23:40.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

  • #2
    Ben yeni motoru kullanmadim fakat 180 lık motor var bende. Açıkçası yeni motorun olmasını tercih ederdim. Sebebi de torku gerçekten yuksek değerde vermesi ve şehir içinde yuksek devirde kullanmaya mecbur bırakması. Buda yakıtı etkiliyor ama 100 200 ü hayran bırakacak cinsten . Özellikle 225 taban lastikle çok güzel hissettiriyor 2. Ve 3. Viteste. Ama manuel sidi motor 265 tork ve 8.7 şehiriçi yakıt ıyla gayet keyifli olur bence torku da 1.650 de veriyor ve de sesi kışkırtıcı. Bence olmuş bu motor
    İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

    Yorum


    • #3
      O torku nedense 100 den sonra alamıyorum. Sorunda burada başlıyor.
      180' liğin torku düşük olsa da geniş bir devir bandında emrine amade 180 bg var. Sidi' de bu torku hissetmek için malesef manuel modda 4. vites bandı yukarısında şehir dışı kullanmamak lazım. Zaten dip gazda otomatik vites 4' e kadar geriliyor.
      bu arada sidi' de şehir içi 8,7 hayal. 16 let kadar yakıyor. Direkt enjeksiyonun faydası şehir içinde hassas gaz tepkisi olarak hissediyorum.
      Son düzenleme: aSya; 24.02.2017, 23:53.
      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

      Yorum


      • #4
        Ali sana race chip öneririm ve gerçekten yurt dışı kaynaklardan kullananları araştır memnun kalanları görürsün.
        insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

        Yorum


        • #5
          Bence motordan ziyade şanzıman farkından dolayı böyle düşünüyorsun.Manuel 180 ve manuel 170 arasında bu kadar derin fark olacağını sanmıyorum.Ama 180 liğin bir tık daha performanslı olduğu aşikar.
          http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

          Ellere yar oldu
          2.0 CDTI
          Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

          5.25 Xdrive ///M(azot) Power

          Yorum


          • #6
            Eski konular canlanmış ne güzel



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7

              Manuelmi alaydım.
              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

              Yorum


              • #8
                Manuel otomatik farkına bende katılıyorum. Opelin mevcut otomatik şanzımanı performansı törpülüyor.
                .
                Ancak tek far bu degil. Ali beyin dedigi gibi sidi da 100 den sonrasi biraz cansız. Bende flexride var. Sport modda ve manuel konumda 6. Vites 100 120 ile giderken 4. Vitese alıp gaza basıyorum ama yinede 180 ligin keyfini vermiyor. 180 likte 3. Ve 4. Vites efsaneydi.
                .
                Bu durum beygir tork eğrisi ile ilişkili bence. Chiptuning ile halledilebilir kısmen.
                İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

                Yorum


                • #9
                  180'liğe devam 3. Seneyi devireceğiz yakında :-)) zaten eski kasa daha yakışıklı

                  Yorum


                  • #10
                    Ben geldim. Anlatayım efendim. Şimdi en başta şunu söyleyeyim, yaygın görüş şudur: Manuel 180> manuel 170> otomatik 170. 1 ay sonra SIDI motor ile 3. yılımı dolduracağım. Yaklaşık 40 bin km ve farklı koşullarda kullanma fırsatını yakaladım. Benim 8 yıllık dizel kullanma süremden sonra benzinli motora alışma sebebimdir bu motor. Eğer LET motor alsaydım çok büyük ihtimalle kullanım alışkanlıklarıma tamamen ters olduğu için şimdiye kadar satmıştım.

                    Performans konusunda benim görebildiğim durum ise yeni motorun hava şartlarından çabuk etkilendiği. Bazen gerçekten devirleri doldursanız da gaz yemiyor. Bazen de üst vites alt devirde bile şahlanıyor. Tabi ki 180'liğe yetişmek zor. Zaten perşembe tayfası benim yetişemediğimi bilir (). Kullanım tarzı olarak 1 vites fark var. Onlar üst devir torkundan dolayı 3. viteste gazlarken ben alt devir torkundan dolayı 4. viteste gazlıyorum. Farkımız benim kullanamadığım beygirlerim oluyor. Belki de çekmeme hissini bu veriyordur.

                    Alt devir torku gerçekten de şehir içinde işe yarıyor. Şehir dışı 6. vites 1650 devir 82 km'ye denk geliyor çünkü. 120 km ile gitmek için 2500 devir çeviriyorsunuz. Otoban kullanımlarında ben fark olmayacağını düşünüyorum. Ama daha alt devirlerin kullanıldığı hızlarda kullanma durumu varsa yeni motorun özelliği öne çıkıyor. Yanlış hatırlamıyorsam 1800 devir ile 90, 2000 devir ile 100 km yapıyordu.

                    Bana göre dizele alışan yeni motorla, atmosferik benzinliye alışan eski motorla rahat eder. Tabi ki yakıt olarak değil, kullanım tarzı olarak Gönül isterdi ki 2 motoru da pazara sunsunlar ama öyle bir pazarlama yöntemi olamayacağını biliyorum


                    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                    Yorum


                    • #11
                      Konuyu hortlatmış olacağım sanırım ustam a16let için yağını ve suyunu eksik etme eşşek niyetine bin hiç birşey olmaz demişti..

                      1.sorum cidden bukadar sağlammı
                      2.sorum en sık görülen sorunlar nelerdir

                      Yorum


                      • #12
                        Küçük hacimde yüksek güç üreten bir ünite. Bakımları zamanında ve kaliteli yedek parça ile yapıldığı sürece sorun çıkartmaz. Zamana ve kullanıma bağlı olarak yıpranmalar sorunlar olabiliyor tabii ki. En yaygın görülen turbo hortumunun çıkmasıydı. Onu da güzel bir gırtlak ve kelepçe ile çözebiliyorsunuz.

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X