Duyuru

Collapse
No announcement yet.

downsizing

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: downsizing

    turbo arabanın omru pek uzun olmaz kıscası budur

    Yorum


    • #17
      Ynt: downsizing

      ben motorlarin uzun omru ile ilgili soyle bir soru sormak istiyorum

      bmw 5.20 2.0 177 ps tork orani 350

      opel ins. 1.6 180 ps tork orani 230


      insignia 1.6 180 ps olmasina ragmen tork orani 230 dur bu da kisaca aracimizin motor hacminin kucuk olmasindan dolayi ortaya cikan bir durumdur. bu durum motorumuzun omrunun daha kisa sureli olmasina sebep olabilir mi sizce, ayirca bunu dikkate alarak aracimizi fazla yormadan kullanmak daha mantikli degil mi

      Yorum


      • #18
        Ynt: downsizing

        her halukarda motoru fazla yormadan kullanmak motor ömrünü artırıcı bir önlemdir, ister dizel ister benzinli ister turbo dizel ister turbo benzinli olsun bu farketmez. dizellerde ateşleme olmadan, sadece yüksek sıkıştırma ile patlama yapılması motor gücünün düşük olmasının sebebidir ama aynı zamanda yüksek sıkıştırmalı olması da yüksek torkun sebebidir. 520d nin sıkıştırma oranı yaklaşık 16dır ama 180lik insignianın sıkıştırma oranı sadece 8.8dir

        Yorum


        • #19
          Ynt: downsizing

          ne kadar cok devır okadar az ömur

          Yorum


          • #20
            Ynt: downsizing

            Şimdi tutup benim arabam Turbo, iyi kaçıyor diye her fırsatta yardırarak kullanırsanız değil 130bin 10bin de bile araba biter. Diyorum ya verin bana 0 bir ınsignia bende aynı gün içinde yanmış motoru size teslim edeyim.

            Anlayamadığım şey şu, siz ister turbo ister atmosferik ya da turbo dizel kullanın adam gibi kullanmazsanız zaten yapacak bişi yok. Sonuçta atmosferik araçlar da en az turbolar kadar kolay yıpranabilir.

            Yukarıda bahsedildiği gibi kullanım kurallarına, bakımına vs uyulduğundan 130binde arabanın motorunun sandık motor getirecek kadar perf kaybı yaşaması olağan değildir.

            Tekrar tekrar hatırlatmak istiyorum bu motorların altında inanılmaz bir Ar-Ge ve mühendislik desteği yatıyor. Hiçbir firma 130bin de biten bir motoru üreterek risk almaz.

            Yorum

            İşleniyor...
            X