Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

    Arkadaşlar merhaba,

    115 hp lik Insigni mı takasa varip 2010 model bir 180 hp e geçiş yapacağım. Ancak daha önce turbo şarjlı arabam olmadı. Olayın nasıl çalıştığını, ilk çalıştırma yada uzun süre yol yaptıktan sonra rölantide soğumasını bekleme gibi durumları biliyorum. Ancak yolda aracı kullanırkan doğru kullanmak ve en iyi verimi almak adına hiçbirşey bilmiyorum. Bu konuda aydınlatıcı olabilecek bir döküman varmı nette?

    Teşekkürler.
    Beyaz Insignia 1.6T Cosmo

  • #2
    Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

    turbo şarj ne demek? bunuda açıklarsanız sevinirim...
    F30 Sport+

    Yorum


    • #3
      Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

      Tubo Şarj= Turbo. Uzun ismi Turbo şarj ama halk arasına kısaltılıp Turbo olmuş zamanla

      Gelelim dikkat etmeniz gereken kurallara:

      1- İlk çalıştığında ısıtma olayı yeni nesil araçlarda yok. EGR sayesinde hemen yola çıkabilirsiniz. Ancak araç turbo olduğundan motor sıcaklığı artmadan fazla sıkıştırmamak gerek. Ani hızlanmalardan, yüksek devirlerden kaçının.

      2- Uzun süreli kullanımlarda ve kullanma süresine bakılmaksızın perf lı kullanımlarda araç durdurulmadan önce 2-3dk rölantide çalıştırılmalı, kontak bu süre sonunda kapatılmalı. Herseferinde bekleyemem diyorsanız turbo timer taktırabilirsiniz. Bu sayede siz kontağı kapatıp anahtarı çekseniz dahi motor, turbo gerekli yağlama ve soğumayı yapana dek çalışır sonra kapanır.

      3- Yağ değişim periyotlarına çok özen gösterin. Insignia için 15bin km öneriliyor. ama siz ilk 1-2 değişimi 7500km sonrakileri 10bin civarı yapın.

      4-Her ne kadar motor, turbo basıncını kaldıracak şekilde dizayn edildiyse de çok fazla yüksek devirlere çıkmaktan, bu yüksek devirlerde çok uzun süreler kalmaktan kaçının.

      5- Kitapçıkta belirtilen oktan da yakıt kullanın.

      Yorum


      • #4
        Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

        ben 95 oktan kullanıyorum sizler?
        F30 Sport+

        Yorum


        • #5
          Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

          Orjinal yazı sahibi: viperking

          Uzun süreli kullanımlarda ve kullanma süresine bakılmaksızın perf lı kullanımlarda araç durdurulmadan önce 2-3dk rölantide çalıştırılmalı, kontak bu süre sonunda kapatılmalı. Herseferinde bekleyemem diyorsanız turbo timer taktırabilirsiniz. Bu sayede siz kontağı kapatıp anahtarı çekseniz dahi motor, turbo gerekli yağlama ve soğumayı yapana dek çalışır sonra kapanır.
          Turbo timer nedir? Ne kadara mal olur? garantiyi bozar mı? sanırım sorular çok oldu ama bir açıklarsanız çok memnun olurum., saygılar...

          Yorum


          • #6
            Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

            Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
            ben 95 oktan kullanıyorum sizler?
            95 oktan benzinde iken

            Yorum


            • #7
              Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

              At bakalım havanı) yakındır benimde bu kelimeleri telaffuz etmem
              F30 Sport+

              Yorum


              • #8
                Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

                Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                At bakalım havanı) yakındır benimde bu kelimeleri telaffuz etmem
                konuştun mu diğer bayilerle?

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

                  yukarıda bahsettiğim gibi motor uzun süre çalıştığında veya kısa sğrede olsa perf lı kullanıdığında turbonun yağlanması ve soğuması gerekir. eğer motor aniden kapatılırsa bu sağlanamayacağı için turbonun ömrü azalır. O nedenle belirttiğim koşullarda aracı durdurmadan 2-3dk motor rölantide bekletilmelidir. Ama maalesef bazı durumlarda arabada o kadar bekleyecek vaktimiz olmuyor.

                  İşte turbo timer siz kontağı kapatsanız dahi motoru rölantide çalıştırarak turbo yağlanmasını ve soğutmasını otomatik olarak sağlıyor.

                  Sonradan takılan her parça gibi bu da garantiyi bozacaktır. Ancak parçanın kendisinin amcı zaten turboyu korumak. İşini bilen bir yere taktırdıktan sonra bir sorun çıkarmayacağı için servisde de sorun çıkarmayacaktır.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

                    Orjinal yazı sahibi: alperen77
                    Orjinal yazı sahibi: Gökhan_55
                    At bakalım havanı) yakındır benimde bu kelimeleri telaffuz etmem
                    konuştun mu diğer bayilerle?
                    evet yarın gidip hatta landirenzonun sesini dinleyeceğim
                    F30 Sport+

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

                      Peki bişey sormak istiyorum. Diyelim ki toplamda 15 dakikalık bi yolumuz var. 10 dakika performanslı kullandık turboyu zorladık. Sonrasında 5 dakika sakin kullandık 2000 2500 devir arası hatta arada boşa attık motoru hiç zorlamadık. Yine de durunca rölantide beklemek gerekir mi . Ben mantık olarak beklemenin gerekmeyeceğini düşünüyorum ama teknik olarak nasıldır diye bi sorayım istedim.
                      Saygı ve sevgiyle...

                      Orjinal yazı sahibi: viperking
                      yukarıda bahsettiğim gibi motor uzun süre çalıştığında veya kısa sğrede olsa perf lı kullanıdığında turbonun yağlanması ve soğuması gerekir. eğer motor aniden kapatılırsa bu sağlanamayacağı için turbonun ömrü azalır. O nedenle belirttiğim koşullarda aracı durdurmadan 2-3dk motor rölantide bekletilmelidir. Ama maalesef bazı durumlarda arabada o kadar bekleyecek vaktimiz olmuyor.

                      İşte turbo timer siz kontağı kapatsanız dahi motoru rölantide çalıştırarak turbo yağlanmasını ve soğutmasını otomatik olarak sağlıyor.

                      Sonradan takılan her parça gibi bu da garantiyi bozacaktır. Ancak parçanın kendisinin amcı zaten turboyu korumak. İşini bilen bir yere taktırdıktan sonra bir sorun çıkarmayacağı için servisde de sorun çıkarmayacaktır.
                      Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

                        Öncelikle boşa adarak gidildiğinde daha fazla yakıt tüketimi olur. Bu nedenle uygun vitesi seçip hiç gaza basılmadan arabanın kendi hızıyla gitmek gerekir.

                        Bu tür bir kullanımda bekleme süresi kısalır. Hatta hiç beklenmeyebilir. ama ben ne olur ne olmaz diye, arabayı hiç zorlamamış olsam da en az 1-1,5dk bekleyip öyle kapatıyorum

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

                          cevaplar için teşekkürler viperking, peki bu turbo timer ın fiyatı ne kadar?

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

                            Bilgilendirmeleriniz için teşekkürler viperking.
                            Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.

                              fiyat konusunda güncel bir bilgim yok ama çok pahallı olduğunu sanmıyorum. eğer almayı düşünen varsa HKS markasını tavsiye ederim.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X