Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sanayi ustaları

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Sanayi ustaları

    Geçenlerde tanıdığımızın arabasını kaportacıdan almaya gittik. Konu emniyet kemerine geldi ve usta bize "emniyet kemeri takmayın , zararlı" dedi. Çünkü geçenlerde bir kaza olmuş emniyet kemeri takan arabada kalmış ve ölmüş. Takmayan arabadan fırlayıp çimlerin üzerine düşmüş. Hadi anlat anlatabilirsen 'tek olayla genelleme yapılmaz. bir tavuk uçtu diye bütün tavuklar uçuyor denmez ' diye.

    Başka bir usta ise benim üniversite mezunu arkadaşıma "turbo" hakkında şu bilgiyi vermiş. yanmamış yakıtın yeniden yanmasını sağlayan sistem. Ben arkadaşa ne kadar anlatsamda (turbo= aşırı hava beslemesi) boşuna. Bizimki inanmış ve sorgulamıyor bile.

    Sizlerde de böyle bombalar vardır.
    1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

  • #2
    Ynt: Sanayi ustaları

    Her ustanın sözüne inanmamak lazım

    Bu arada arkadasınız Mercedeslerdeki compresor sistemini anlatmaya çalışmış size hem ekonomi hemde performans



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Sanayi ustaları

      yourock
      kemer zararlı demek haha

      öbürü de ayrı bir olay zaten, turbo çalışmasını banada yanmış mazotu tekrar yakıyor diye anlatıyordu birisi.
      InsigniaTEAM

      Yorum


      • #4
        Ynt: Sanayi ustaları

        İşte araba şasi yaparsa aktif kemerleri sökemezsin , yangın çıkarsa yanarsın. Adam kemer takmayın diye açık açık söylüyor.

        FacomX---> Kompresörü mü anlatmaya çalışmış? Yanlış anlaşılma olmasın; arkadaşımın söylediği yakıtın yeniden yakılması.
        1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

        Yorum


        • #5
          Ynt: Sanayi ustaları

          Orjinal yazı sahibi: Tolga (mephisto68)
          işte araba şasi yaparsa aktif kemerleri sökemezsin , yangın çıkarsa yanarsın. Adama inanasın geliyor.

          FacomX---> Kompresörü mü anlatmaya çalışmış? Yanlış anlaşılma olmasın; arkadaşımın söylediği yakıtın yeniden yakılması.
          Evet Compresör ve Vw FSI teknolojisi de aynı mantıkla çalışıyor



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Ynt: Sanayi ustaları

            Yanlis bilmiyorsam yanmamış yakıtın yeniden yanmasını sağlayan sistem katalitik konvertor degilmiydi,

            Yorum


            • #7
              Ynt: Sanayi ustaları

              o zaman arabalarda 'lütfen emniyet kemerinizi takmayınız' uyarısı çıksın artık ihihi nasılsa zararlıymış.. Acaba nasıl bi mantığı var onu söyleyen kişinin kafasında...

              INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

              Yorum


              • #8
                Ynt: Sanayi ustaları

                Bazen zararlı olduğu durumlar yok değil ama genelde yararlı tabiki..

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Sanayi ustaları

                  Sanayi ve sanayi ustaları deyip küçümseme yapmayın bir çok servis elemanından daha bilgilidirler.Ufak tefek arızalar için servisler komple parça değiştirirken oralarda 5-10 tl ye işiniz hallolur.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Sanayi ustaları

                    Sanayi ustalarını küçümsemedik. Onlarda emek veriyorlar sonuçta.. Evet dediğiniz qibi ustalar var elbette belki servis elemanlarından daha bilqililer qerçektende..
                    Ama bazı çalışanlarda varki böyle mantığa uymayan şeyler söylüyorlar sadece bu söylenenler bize qarip qeldi o kadar.. Yanlış anlaşılmasın. Yoksa kimse burda kimseyi küçümseyemez herkese herzaman sayqımız vardır..
                    Bu arada, belki bazen daha servisten daha ucuza işimizi halledebiliriz sanayide evet, ama ne kadar sağlıklı olur ne kadar qarantisi olur o tartışılır.. Yani demek istediğim sanayi bence son çare olmalı, önce servis derim ben Parça değişilecekse değişilecek parça qarantili ve orijinal olmalı
                    Gerçi bazen servisler işin kolayına kaçıp ufak bişeysede komle değişim yapabiliyo o doğru, ama sonuçta içinize sine sine oluyo ve en azından yapılan işin qarantisi oluyor

                    INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Sanayi ustaları

                      Ben zaten şahısları değil fikirleri kastetmiştim.
                      Kendi yaptığın açıklamada da ne demek istediğimi anlamışsın ama kendinlede çelişkiye düşmüşsün.
                      Diyeceğim şudurki işim gereği yılda 120.000 km yapan araçlarımız var.
                      Bir tanesi ile tam 2 yıl servis e gittim.Garantili olsun diye.Etten püften şeylerle uğraşıp bi ton paranızı alıyolar.İnanın 240.000 km yaptık ve çok anormal bir arıza çıkarmadı.Ama garanti bittikten sonra arabayı 2 ay içinde satmak zorunda kaldım.
                      Bu dediklerim hususi kullanım için geçerli değildir.Tabiki onlar için servise gidilmeli.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Sanayi ustaları

                        Orjinal yazı sahibi: bumerang
                        Yanlis bilmiyorsam yanmamış yakıtın yeniden yanmasını sağlayan sistem katalitik konvertor degilmiydi,
                        yanmamış yakıtın tekrar geri dönüşüm yapıp yanmasını sağlayan egr valfidir katalitik konvertör egzos gazının içindeki çevreye ve sağlığa zararlı gazların dışarı daha az salınmasını sağlayan bi parçadır
                        İNSİGNİA 1.6 T EDİTİON ELEGANCE

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Sanayi ustaları

                          yillar once tempra 1.6 ie diye bir otomobil almistim. Araci satan kisi soyle demisti. ABI BU ARACTA KATALITIK KONVERTOR VAR. bende o dedigin ne ise yarar diye sordugumda YANMAYAN BENZINI TEKRAR GERI GONDEREREK YANMASINI SAGLAR VE BU SEKILDE ARAC DAHA AZ YAKAR.

                          saf tilkiyiz ya bizde inanmistik.

                          demekki yanlis biliyormusuz.


                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Sanayi ustaları

                            Peki arkadaşlar bu katalitik konvoktör e gelen duman ne oluyo bilgisi olan varmı.Ben söktürdüğüm için söylüyorum içinde muhtemelen kömür ümsü petek halinde bi madde var.O kadar dumanı yok etme imkanı yok bence.Bana sorarsanız emin değilim ama tekrar o duman motora gönderiliyor yanması için

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Sanayi ustaları

                              Orjinal yazı sahibi: Krms
                              Peki arkadaşlar bu katalitik konvoktör e gelen duman ne oluyo bilgisi olan varmı.Ben söktürdüğüm için söylüyorum içinde muhtemelen kömür ümsü petek halinde bi madde var.O kadar dumanı yok etme imkanı yok bence.Bana sorarsanız emin değilim ama tekrar o duman motora gönderiliyor yanması için
                              Bildiğim kadarıyla seramik kaplı malzeme var bazen seramikler çatladığı için değişitirilir ve maliyetli bir parçadır.

                              Katalitik konvertör'de, 2 tip katalitik görev yapmaktadır, bir azaltıcı katalizör ve bir oksidasyon katalizörü. Bu iki tip de, metal katalizör ile çevrili seramik tabakadan oluşmaktadır.




                              A: Azaltıcı katalizör : Burası ilk aşamadır, NOx gazları emisyonu platin ve rodyum sayesinde azaltılır.

                              B: Oksidasyon katalizörü : Burası da katalitik konvertörün ikinci aşamasıdır. Yanmamış hidrokarbonları ve karbonmonoksiti platin ve paladyum katalizör üzerinde yakarak azaltır.

                              C: Üçüncü bölüm ise egzost hareketlerini izleyen kontrol sistemidir ve bu bilgileri yakıt enjeksiyon sistemini kontrol etmek için kullanır. Bu noktada bir oksijen sensörü katalitik konvertörün yukarısında bağlıdır, yani motora konvertörden daha yakındır. Bu sensör aracın elektronik kontrol ünitesine (ECU) egzost'ta ne kadar oksijen olduğunu bildirmektedir. ECU bu sayede hava-yakıt karışımını düzenleyerek içerideki oksijen miktarını arttırabilir veya azaltabilir.


                              Katalitik konverterin kesit görünüşü



                              Bilimsel açıklaması ise;

                              Katalitik konvertör, ya da katalitik dönüştürücü, motorların egzozlarındaki (dışarı verdikleri gaz) çevreye zararlı maddeleri daha az zararlı maddelere dönüştüren aygıt. En yaygın uygulaması otomobillerdedir. Bir katalitik konvertörün yaptığı, tam olarak yanmamış hidrokarbonlara ikinci bir yanma ve kirletici gazlara bir indirgenme ortamı sağlamaktır. Bu yanma ve indirgenme birtakım katalizörler (platin, palladyum ya da rodyum) kullanılarak yapılır. İkinci yanma işlemi motor dışında gerçekleştiğinden bundan işe dönüştürülebilir enerji elde edilmez.


                              Söküldüğü zaman 5 Hb kazanıyorsunuz ve Çevreyi kirletiyorsunuz



                              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X