Duyuru

Collapse
No announcement yet.

YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

    Beyler Aracımda Yakın Zamana Kadar Değişen Ön Salıncak Arka Burçları İşi Sonrası Rot Ayarında Bozukluk Hissettim. Belki Aracı Satsam Alan Kişinin Hissetmeyeceği Kadar Az Sağa Kaçma Eğilimi Vardı. Ama Sivrisinek İşte. Yetkili Servisten Aldığım Randevuya Göre Aracımı Tekrar Bıraktım Dün. Ve Sonuç Fiyasko Bu Sefer de Aracın Direksiyonunu Tam Teraziye Getirdiğimde Sola Gidiyor, Kendi Haline Bırakınca Direksiyon 5 derece Kadar Yamuk Kalıyor ve Düz Yolda Özellikle Gaza Basınca da Bariz Şekilde Sağa Kaçma Yapıyordu. Bu Gün Yıllardır Gittiğim Özel Rot Balans Servisine Gittim. Adamlar Çok Yeni Bir Cihaz Almışlar ve Otomobiller Güncel Olarak Yüklü. Cihazda Dikkat Ettiğim Şey Her Defasında Kendi Kendini Araca Göre Kalibre Etmesi ve Lazer Teknolojisinin de Üzerinde Bir Teknoloji Kullanması.
    Ustama Şikayetlerimden Bahsettim. Cihaz Bağlandığında Başka Bir Usta Geldi ve Bana Benim Şikayetlerimi PC Ekranına Bakarak Aynılarını Sıraladı Ama Hataların da Kabul Edilebilir Değerler İçinde Olduğunu Söyledi ve Bana Ekranda Gösterdi. Bunun İçin de Yetkili Servisten Bu Şekilde Çıkmış Olabileceğini Söyledi. Dedim Ya Kerameti Sivri Sinek Kadar Diye.
    Neyse Lafı Uzun Etmeden Sıralıyım, 2 İşlem Yapıldı;
    1-Burçlar Değiştiğinde, Burçları Sarmalayan ve Şasiye Vidalanan Sağ Burç Yatağı Tam Yerine Sıkılmadığı İçin Kaster de Çok Az Kaçıklık Olmuş, Ayarlandı. (Ustanın İkazı Kasislere Sert Girmemem Yönündeydi, Sert Girişlerde de Bu Sebepten Kaster Açısının Kaçabileceği ve Ayar Gerektirebileceğiydi.)
    2-Aracın Direksiyonunun Tam Terazide Olması İçin Ufak Rot Ayarı Yapıldı.
    SONUÇ;
    Telefonda Kadir le Konuşup Olan Biteni Anlattığımda Aracı Ev e Yakın Otopark a Götüreceğime, İş Yerime Yakın Kapalı Otopark a Soktum Yanlışlıkla. Ancak İyi Oldu Çünkü Otopark ın Şap ı Tam Terazi ve Kaymak Gibi. Sanki İlk Aldığımda Bile Bu Kadar Düz Gitmiyordu ve Direksiyon Tam Terazide Şimdi.
    Bu Konuda Sıkıntı Yaşayan Arkadaşlara Önerim; Servise Aracı Bıraktığınızda Başında Bulunamamadan Derdimizi Ustasına Anlatamadığımız İçin Dışarıda İyi Teknolojili Bir Serviste Mutlaka Şikayetlerinizi Ustasına Tam Anlatın ve Deneme Sürüşüne de Mutlak Çıkın.
    Aracın Önceki Değerleri İle Ayar Sonrası Değerlerini Gösteren Print Out u da Akşama Eve Gidince Yayınlıycam
    İyi Forumlar..
                                                          

  • #2
    Ynt: YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

    hocam çok doğru bir konuya değinmişsiniz.
    Anladığım kadarıyla bursada yaptırdınız ayarı.
    İstanbulda aynı sistem nerede var acaba, ayrıca sistemin bir adı var mıburada soralım.
    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

    Yorum


    • #3
      Ynt: YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

      Evet Bursa. Valla Ben Olan Biteni Hayranlıkla İzlediğim ve Sonuctan Kesin Sonuç Alacağımın Psikolojisi İle Cihazın Markasına Dikkat Etmedim. Ama Forumdan Diğer Bir Arkadaşımız Olan Kadir e Bahsettim, Götürmeye Karar Verdi O da. Hatta Beraber de Götürebiliriz. O Zaman Dikkat Ederim. Ama Lastiklere, Açılı Duran, Üzerinde Yuvarlak Yuvarlak Şekiller Olan Kare Şeklinde Uydu Alıcısı Kılıklı Aparatlar Bağladılar. Ama Lazer Işını Görmedim.
                                                            

      Yorum


      • #4
        Ynt: YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

        Orjinal yazı sahibi: ratip
        hocam çok doğru bir konuya değinmişsiniz.
        Anladığım kadarıyla bursada yaptırdınız ayarı.
        İstanbulda aynı sistem nerede var acaba, ayrıca sistemin bir adı var mıburada soralım.
        Opel odakta var ama çalışıyorsa iyi
        2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

        Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
        [center]

        Yorum


        • #5
          Ynt: YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

          Maslak Oto Pratik te mevcut.
          [IMG width=500]http://i1134.photobucket.com/albums/m615/nester54/IMG_5063-Kopya.jpg[/img]

          [move][b]Yaşamımda edindiğim en büyük bilgi şudur; Kendi kendine yardım etmeyi bilmeyene, hiç kimse yardım edemez. PESTALOZZİ

          Yorum


          • #6
            Ynt: YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

            120-140km hızlarda zaman zaman direksiyon titremesi sorununu Bursa'daki servise (yeni yalova yolundaki) 2. sefer söyledim. Rot-balans serviste zaten yok başka bir yere arabayı götürdüler. Şuan eskisinden daha kötü oldu opel'in teknik bültenini göstermeme rağmen salıncak burçları da değişmedi. İyi bir rot-balansçı bulup baktırıcam; düzelmezse bir çaresini bulmak lazım...

            Yorum


            • #7
              Ynt: YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

              Değerler Listesi;

              http://b1208.hizliresim.com/10/y/cg98s.jpg
                                                                    

              Yorum


              • #8
                Ynt: YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

                Bu dertle ilgili bende konu açtım.Rot ayarı yapıldığı gün sorun yoktu bende de.Dünden beri tekrar başladı hafif sağa çekmeye.Tek aksilik bodrumdayım ve yollar ya yamuk yada düz olsa bile asfalt eğimli tam anlayamadım.Bodrum da dediğiniz cihaza ben de bağlattım.Şimdi tekrar gidicem ve burç yataklarınımı kontrol ettiriyim.Başka ön takımda fikir verebileceğiniz nokta olursa baktırım bende

                Yorum


                • #9
                  Ynt: YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

                  Valla Varsa Bir Kapalı Otopak Ve Düz Şap Döşemesi Olan, En İyi Test Alanı. Uzun Yolda da Gaza Basınca Çekme Varmı Diye Kontrol Etmek Lazım. Geriye Kalıyor Kamber Açıları. O Da Araç Boşken Yapıldığı İçin veya Lastiklere Yandan Darbe Almamışsa Pek Değişiklik Olmayacağını Düşünüyorum
                                                                        

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

                    bahsettiğiniz kasterdeki açıklık çekmeyi etkilermi merak ettiğim.Çünkü bahsettiğiniz cihazla rot ayarı yapıldı.Hatta usta sağ ile sol lastiği yer değiştirdi.Lastiktense sola çeker demişti.Tekrar sağa çektiği için ön takımda bir yerde bi boşluk var gibi gel,yor banada

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: YETKİLİ SERVİSLER ROT BALANS TA MALESEF YETERLİ DEĞİLLER.

                      Bendeki Sorun Tamamen Kaster Kaçıklığı. Özellikle Gaza Basınca Kaçması Bunun Deliliydi. Ancak Dediğim Gibi Tamamen Düz Yolda Denemek Gerekir. Bir de Serviste Tutturacaz Diye Uğraşınca Direksiyonun Terazisi de Bozulmuş . Şimdi Sıkıntı Yok. Yanlız Ben Bilgisayarın Başına Geçtiğimde Şunu Yaptırttım; Güvenli Bölgede Görünüyor Olmasına Rağmen Tam Orta Noktaları Buldurtmaya Çalıştım. Toleransları Minimize Ettirdim. Tam Sıfıra Sıfır Olamıyor Tabi, Sonuçta Mekanik Ayar Yapıyorlar Tekerlekler Yük Altındayken
                      Bir de Ben Şu Sağ Lastik Sol Lastik Değişimini Anlamıyorum Mantıksız Geliyor Bana. Yani Lastiklerden Birinde Sıkıntı Varsa Diğer Tarafa Takıldığında Düzelmeli mi? Kaster ve Rot En İdeal Değerlere Yakınsa Ki Bunu Görmek Gerekir, O Zaman Lastiklerde Aramak Gerekir Sorunu. Bu da Balans a Girince Çıkar Ortaya. Laztik Yüzeyi Geniş Diye Tellerden Birinde Atıklık Varsa Ve Yolu Olması Gerektigi Gibi Tutamayıp Çekme Yaptırıyorsa O Lastik Diğer Tarafa Takıldığında Da Aynı Sıkıntıyı Verir.
                                                                            

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X