Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2.0 otomatik şanzıman vuruntu problemleri

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2.0 otomatik şanzıman vuruntu problemleri

    Arkadaşlar merhaba
    Aracım 2.0 edition elegance active select 2013 model otomatik vites 110bin km de fakat aracım ısındıktan sonra dur kalklarda vuruntu oluyor konuyla ilgi ne yapmam gerekiyor şanzımandan kaynaklı diye düşünüyorum yetkili serviste yaptırırsam ne kadara maal olur bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirmi
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

  • #2
    çok anlamıyorum ama sanırım önce yazılım kontrolü yapılıp çözülmezse mekanik işlere girmek faydalı olur gibi.

    eğer nokta atışı tespit yapamazlarsa belki şanzıman açmak gerekir.
    belki çözüm olmaz ama en ucuz başlangıç yağ değişiminden başlamak olabilir.
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #3
      Aynı aracın 2011 modelinden var ve benim araçta belli belirsiz zamanlarda vuruntu oluyordu. 2 kez peş peşe yağ değişiminden sonra vuruntu gitti ve şanzıman çok daha sağlıklı çalışmaya başladı. Son 2-3 yıldır her yıl şanzıman yağını 1 kez değiştirtiyorum. Bence ilk iş olarak yağ değişimi yaptırın ve bir süre sonra (1-2 hafta sonra) tekrar yaptırın.

      Yorum


      • #4
        Yetkili servisde yazılım yükletin büyük ihtimalle değişecektir. Tabi bu şanzıman yağının değişmiş olması ve mekanik büyük bir arızanın olmaması durumunda geçerli.. Yazılım sonrası biraz daha seri veya sert geçiş hissedebilirsiniz ama vurmalar kesilir.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Dervis34 View Post
          Arkadaşlar merhaba
          Aracım 2.0 edition elegance active select 2013 model otomatik vites 110bin km de fakat aracım ısındıktan sonra dur kalklarda vuruntu oluyor konuyla ilgi ne yapmam gerekiyor şanzımandan kaynaklı diye düşünüyorum yetkili serviste yaptırırsam ne kadara maal olur bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirmi
          Merhaba,

          Vites gecişlerinde vuruntu vs. problemlerin tamamı hidrolik unite kaynaklıdır. Isındıktan sonra bunların daha çok meydana gelmesi yağ değişimi ve adaptasyonla düzelme ihtimali yüksek. Şanzıman yağ değişimi için her ne kadar 60-70 bin km önerilsede büyük şehirlerde trafiğe maruz kalan araçlarda bu değişim 30-40 bin arası olması daha faydalıdır. Çünkü bi yandan sıcak hava, bi yandan yüksek motor sıcaklığı, dur kalk gibi olaylar şanzımanda daha çok aşınma yağda daha çok kirlenmeye sebep olur. Eğer aracınızın şanzıman yağı çok uzun bir süre değişmediyse yağı değiştirme sonucunda bi takım sıkıntılar çıkabilir. Bunlar aşınmalardan dolayı kalınlaşan yağın belirli yerlerde tortu bırakması bi nevi heryere yapışması sonucunda, yağ değiştiginde bu tortuların temizlenmesinden sonra önemli noktalardaki contalarda basınc kaybına neden olur ve şanzıman tuhaflaşmaya benzer. Bu daha çok yüksek km li araçlarda daha cok ortaya cıkar. Sanayiide şanzıman yağı degişmez yada yağ sanzıman yağ değişiminden korkan ustaların efsanesidir. 100 -150 bine kadar yağ degismemiş araçlarda şanzıman yağ degisimden sonra bütün problemler ortaya cıkmaya başlar. yada cok yüksek kmli araçlarda carbon clean işlemnden sonra yağ yakma, gürültülü çalışma, sübap sesi vs olmasıyla aynı sebebledir.

          Öneri olarak en ucuz opsiyonlardan başlamak lazım. Öncelikle şanzıman yağını önerilen yağ ile değiştirin. Özellikle yağ seviyesine dikkat edilsin. Çünkü yetkili serviste dahil cogu zaman çıkan yağ kadar yağ ilave ediyorlar. Fabirkasyon yağ kapasitesi bilinmeli ve tork konvertorüde hesap edilip dogru seviye yağ ilave edilmelidir. Bir kaç turlu yağ değişimi yapabilirsiniz. İlk degisimden bir 3-5 bin km sonra tekrar degistirirseniz adaptasyonlarla beraber sıkıntıların bir cogu cözülecektir. Buda sanzımanda başka sıkıntılar olmadıgını hesap ederek soyluyorum. Şanzımanda olan sorunların nerdeyse tamamı bacınç kaybı kaynaklı sorunlardır. Zamanla contaların ozelligini yitirmesinden dolayı basınc dengesizligi vuruntu gibi problemlere sebep olur. Sanzıman revizyonu içerideki bütün contaların, balata setlerinin degismesi demektir. Aslına bakarsanız bu parca fiyatı olarak maximum 1000-1500 tl civarıdır. Şimdiki kurdan dolayı belki 2-2.5 civarıda olabilir. Ama işin adı şanzıman indirme, şanzıman revizyon olunca toplam fiyat 8-12 bin tl lere cıkıyor. Tahminim şanzıman revizyon işine girmeden yağ değişimiyle çözülür. 110 km de ne kadar hor kullanılırsa kullansın şanzıman kolay kolay bozulmaz. Avrupada 200-250bin km ye kadar düzenli yağ degisiminde tam garanti veriliyor bu araçlara.

          Yorum


          • #6
            Merhabalar,
            R-N-D arası geçişlerde şiddetli bir vuruntu değil ama net hissedilen sarsıntılar normal mi? Isındıktan sonra veya soğukken, iki durumda da denemeler yapıyorum (R-->N, N-->R, N-->D, D-->N) her seferinde bu sarsıntıyı hissediyorum ve bu durum canımı sıkıyor. Normal mi acaba?
            Insignia 1.4T Edition Elegance + Stil + 18" + AFL

            Yorum


            • #7
              Benim araçta da sanırım "eğim sensörü" (sadece tahmin) gibi bir parça sıkıntılı. Araçla düz yollarda hiç bir problemim yok ama çocukları okuldan almaya giderken, Ankara İncek, bol yokuşlu bir bölge, orada araç mutlaka 1-2 kez vuruntu yapıyor. Dönüşte yine normale dönüyor.

              Yorum


              • #8
                2011 model 150.000 kmdeki aracımın düzenli şanzıman yağını değiştirmeme rağmen arada sırada vuruntular oluyordu. Özelikle uzun yol sonrasında park manevralarında baya kötü vuruyordu. Bazen ışıklara yaklaşırken vites düşüşte vuruntu yapıyordu. Liqy moly otomatik şanzıman yağ katkısı ilave ettim içerisine 2 bin km yakın yol yaptım ilk andan itibaren vuruntuları kesti.

                Yorum

                İşleniyor...
                X