Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia 1.6 CDTi 75.000 bakım ile ilgili bazı sorular

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Insignia 1.6 CDTi 75.000 bakım ile ilgili bazı sorular

    Arkadaşlar merhaba,

    58 binde aldığım aracımı (1.6 CDTI 2017) 60 binde özel serviste bakım yaptırdım. Fren balataları bitik durumdaydı. Bakım kapsamında şu işlemler yapıldı :

    -Ön arka fren balataları değişti.
    -Hava filtresi değişti.
    -Polen filtresi değişti.
    -Yağ filtresi değişti.
    -Mazot filtresi değişti.
    -Motor yağı değişti.

    15 bin km sonra tekrar gelmeniz gerekiyor dediler. Yakında 75 bin bakımı gelecek. (şuan 70 binde)
    Önden 75000 bakımında neler yapılması gerekli nelere dikkat etmeliyim öğrenmek istedim. Bu kapsamda yorumlarınızı alabilirsem çok sevinirim.
    Trigger kayışı değişmeli diye biliyordum arkadaşlarımla konuştuğumda dizel araçlarınki zincir gibi oluyor 75000 de değişmiyor daha dediler.
    Bir başka arkadaşım octavia kullanıyordu dizel. 103 binde sattım aracı trigger kayışı daha hiç değişmemişti diye yorumda bulundu.


    Bir de bu konudan bağımsız şöyle bir sorum olacak. Beyaz araç için boya koruma , seramik gibi önerebileceğiniz bir işlem var mıdır?
    Beyaz olduğu için seramik kaplatmaya gerek yok dediler. Yaza doğru bir pasta cila yaptırırsın olur biter gayet iyi olur dediler.
    Sizin tecrübeleriniz ve önerileriniz nelerdir? Şimdiden cevap veren herkese çok teşekkürler.

  • #2
    zincir sanırım 120bin km de değişiyor, bende 75k bakımına giricem sayı olarak ama aracım 63binde, yağ ömrüne göre giriyorum ben bakıma,km dolmuyor.

    genelde ben boya bakımlarını kışa girerken yaptırıyorum,görsellikten ziyade, boyayı korumak için çünkü bence opel boya konusunda hakkını veremiyor. çok narin bir boyası var. birde araç siyahsa, kendine bakmadığın gibi bakarsın eğer ben gibi titizsen, beyaz araba en iyisi, 6 ayda bir aracı pasta cila yapsanız beyaz araca yeterde artar bile.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
      zincir sanırım 120bin km de değişiyor, bende 75k bakımına giricem sayı olarak ama aracım 63binde, yağ ömrüne göre giriyorum ben bakıma,km dolmuyor.

      genelde ben boya bakımlarını kışa girerken yaptırıyorum,görsellikten ziyade, boyayı korumak için çünkü bence opel boya konusunda hakkını veremiyor. çok narin bir boyası var. birde araç siyahsa, kendine bakmadığın gibi bakarsın eğer ben gibi titizsen, beyaz araba en iyisi, 6 ayda bir aracı pasta cila yapsanız beyaz araca yeterde artar bile.
      Teşekkürler cevap için. bakım sonrası neler yapıldı neler değiştirildi onları da belirtebilirseniz tadından yenmez araç konusunda çok bilgili olduğumu söyleyemiyecem. gittiğimde kaktırmasınlar birşeyler diye uğraşıyorum

      Yorum


      • #4
        Triger zinciri değişimi için belirlenmiş bir periyot bulunmamakta. Zincir gerginliğini kaybettiğinde değiştirilmesi gerekmekte. 1.4 turbo insignialarda 200-250.000 km zincir değiştirmeden kullananları biliyorum.


        2014 INSINGNIA 1.4 TURBO Sedefli Mahagony Kahve Edition Elegance + Stil Paket + Sunroof Paketi
        2016 MOKKA X 1.6 CDTI AT Amber Turuncu Excellence + Opel Eye + Deri Paketi + Sunroof Paketi

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: mccoffeer View Post
          Triger zinciri değişimi için belirlenmiş bir periyot bulunmamakta. Zincir gerginliğini kaybettiğinde değiştirilmesi gerekmekte. 1.4 turbo insignialarda 200-250.000 km zincir değiştirmeden kullananları biliyorum.
          Bahsettiğiniz zincirin gerginliğini kaybetme olayını serviste usta mı kontrol ederek söylüyor? Kendimiz anlayabilir miyiz herhangi bir test veya kontrolü mümkün müdür?
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            Kara Murat Murat bey başka konuda yine size denk geldim size zahmet verdim kusura bakmayın. Triger le ilgili bilgi bulabildiniz mı nasil anlaşılıyor Muş gerginliğinin gittiginin

            Yorum


            • #7
              Kış bakımı için servise götürecem aracı. Orda bu konuyu soracam ustaya. Gelişmeleri haber veririm.
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #8
                1.6 cdti larda zincir vardir. Zincirin degismesi gerektigini motor soguk iken calsitirmalarda gelen sesten anlarsiniz. Suan aracinizda ses yoksa degistirmeye gerek yok triger zinciri sesi bu araclarda zaten kronik. Bu yuzden kaliteli yag kullanarak sureyi uzatabilirsiniz. Yani belirli bir periyodu yok zincirin.

                Fakat v kayisinin ve buna bagli olarak donen devir daim pompasinin, termostatin 60.000 km de degismesi gerek.

                Yorum

                İşleniyor...
                X