Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Serviste ki Randevu Mantığı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Serviste ki Randevu Mantığı

    Merhaba arkadaşlar. Konunun muhatabı Kayseri İnciroğlu Opel Yetkili Servisi.
    Direkt konuya gireyim ve servis yetkilileri ile aramda geçen dialogları (aklımda kaldığı ölçüde) sizlerle paylaşayım. Yorum ve takdir sizin.
    Ufak bir - iki sorunum vardı. Hazır zaman da bulmuşken yaptırayım dedim.

    Birinci sorunum, marşpiyerin üst tarafında bulunan fitilin en sonunda ki klips kırıldı. Uzun yolda ses yapıyor ve rahatsız ediyordu.
    İkinci sorunum, 4 kapı açılıp kapanırken cıyak cıyak ötüyordu.

    Bende, hani bakımlarını serviste yaklaşık 2 katı fiyata yaptırıp, sözde (!) servis bakımı önemli olması ve yapılmasını uzun sürmeyeceğini bildiğim için randevu almayıp, gidelim servise elbet yaparlar deme gafletinde bulundum.

    Ben (B) - Servis Yetkilisi. (S)

    B- Günaydın, kolay gelsin.
    S- Teşekkürler buyurun.
    B- Çok ufak iki sorunum var. Birin...
    S- Randevunuz var mıydı?
    B-Yahu bi dinleseydiniz. Randevuluk bir durum olmadığı için geldim.
    S- Olmaz beyfendi, randevu olmadan işlem yapamayız.
    B- Yahu güzel kardeşim sorunu dinledin mi? Ne biliyosun sorunun büyüklüğünü? Marşpiyerin üst tarafında bulunan fitilin en sonunda ki klips kırıldı. Uzun yolda ses yapıyor ve rahatsız ediyor. 4 kapı açılıp kapanırken cıyak cıyak ötüyor. Söyle bakalım bir klips takmak ve sıvı gres ya da başka bir şey sürmekle kapıda ki sorunu çözmek randevuya tabii mi? Ben sana motoru sıfırdan yap mı diyorum? Hadi diyelim araba yolda kaldı. Bende buraya servise getirdim. Randevu mu isteyeceksin benden?
    S- Ben aracı randevusuz servise alamam beyfendi! Lakin, bekleyin zaman bulursa ustalarımız ilgilensin arabayla. Bende size şunu diyorum. Boşuna güvendirmek istemiyorum sizi.
    B- Ya arkadaş bak, 5 dakika da hallolacak bir iş. Hem benim işim kaporta ile. Yoğunmu işler kaporta bölümünde?
    S- Tamam beyfendi, siz bekleme salonuna geçin. (Hatırladığım kadarıyla saat bu arada : 14:15)
    Bekleyiş. ( Hatırladığım kadarıyla Saat 17:00)
    Tam bu esnada başka bir vatandaş servise dert yanarken servis yetkilisinin "Uzun süre beklediniz" lafına istinaden bende kayış koptu.
    B- Ya arkadaş el insaf. Kıytırık 2 tane problem için kaç saat bekletiyorsunuz. İş mi bu yaptığınız?
    S- Randevunuz olmadığından yapacak bir şey yok. Ben sizi uyarmıştım.
    B- Kim bu servisin müdürü?
    S- Karşı tarafta görüşün.
    Bu esnada müdürle görüşemedim. Yerinde yoktu. Hasar bölümüne bakan beyfendi ile görüştüm.
    H- Buyurun sizi dinliyorum.
    B- Bizim tek hatamız bu arabayı almak mı?
    H- Yok, estağfurullah olur mu öyle şey?
    B- Öyleyse neden saatlerdir bekliyorum ufacık bir problem için? Ya mesele büyük olmadığından gelmişken halledeyim dedim. Randevu almadan. Yoksa bende gayet farkındayım randevu olmadan iş yapılmadığını. Ancak, problemleri görmeden neden direkt yorum yapılıyor burada. Bakarsın probleme gerçekten zaman alacak bir şey ise, bende gayet tabii durumu anlar, randevu alır gelirim. Ama en azından bir bakın ya!
    H- Bana gösterebilir misiniz probleminizi?
    Dışarı çıkıyoruz, sıkıntıları gösteriyorum.
    H- (Gülümseme ile birlikte) Siz buyurun içeride bekleyin, ben hallediyorum.
    Araba yapılıp geldi. ( Ortalama 2,5 dakika içinde)
    H- Ya bunun için mi beklettiler sizi saatlerce?
    B- Maalesef.Çok teşekkür ederim ilgi ve alakanız için.
    H- Ben özür diliyorum.Hayırlı yolculuklar size.

  • #2
    Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

    Müşteri temsilcisinin azizliğine uğramışsınız geçmiş olsun dediğiniz gibi bazı basit sorunlarda müşteri olarak bizler hızlı çözümler bekliyoruz ve karşımızdaki kişinin bizi anlamasını ama bazen böyle bahsızlıklar yaşaya biliyoruz servisler ve bizler bu kişileri böyle uyarak düzelteceğiz

    Anlatım şekliniz baya güzel olmuş



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

      Robotlaşmış ve problem çözme yeteneği sıfır olan çalışan ile kafası çalışan çözüm odaklı inisiyatif alabilen çalışan farkı...
      34 ST 579 '09 C180 Kompresor

      BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

      Yorum


      • #4
        Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

        Orjinal yazı sahibi: ratip
        Robotlaşmış ve problem çözme yeteneği sıfır olan çalışan ile kafası çalışan çözüm odaklı inisiyatif alabilen çalışan farkı...
        +9999999
        2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

        Yorum


        • #5
          Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

          Peki ya hasar bölümündeki bey sizi memnun etmeseydi ve sorunu çözmeseydi, koskoca belki yüz tane adamın çalıştığı servis siz ve etrafınızda referans olacağınız kişiler de dahil bir çok müşteri kaybetmeyecek miydi? Ve Opel olarak marka yüzü kötülenmeyecek miydi?
          Bence servisteki elemanı şikayet edin.
          Kesinlikle servis müdürü ile görüşün veya Opel Türkiyeye yazın.
          Insignia 1.6T Cosmo + Navi Paket - Metro Mavi 2011
          Astra J 1.4 T Enjoy Active - Olimpik Beyaz 2013

          Yorum


          • #6
            Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

            Teşekkürler FacomX hocam.

            Orjinal yazı sahibi: BRK
            Peki ya hasar bölümündeki bey sizi memnun etmeseydi ve sorunu çözmeseydi, koskoca belki yüz tane adamın çalıştığı servis siz ve etrafınızda referans olacağınız kişiler de dahil bir çok müşteri kaybetmeyecek miydi? Ve Opel olarak marka yüzü kötülenmeyecek miydi?
            Bence servisteki elemanı şikayet edin.
            Kesinlikle servis müdürü ile görüşün veya Opel Türkiyeye yazın.
            Burak Bey,
            Dediklerinize harfiyen katılıyorum. İnanın, aracımı o kadar sevmeme rağmen sırf bu servis yüzünden nefret etme noktasına geldim Opel'den.
            Ki inanın 1 sene de servisle yaşadıklarım anlatsam buradan İstanbul'a yol olur. Anlattığım olayın bir anısı daha var. Yine aynı yerde ki fitil problemi yüzünden bende geçici bir çözüm olarak fitil kapının arasına sıkışmasın diye üzerine şeffaf bant yapıştırmıştım. Servise gittiğimde durumu izah ettim. 5 dakika sonra arabayı " Fitilin üstünde bant var. Koruma maksatlı yapılmış. Onu (Çıkaramadıklarından değil) çıkarmadığımızdan yapmadık" demişlerdi. Ve dehşete düşmüştüm bu cevap karşısında.
            Sanmasınlar ki bu işin peşini bırakacam. Dediğiniz gibi de yapacağım.
            Güzel bir anı da paylaşayım. (Çok konuşuyorum farkındayım ama inanın çok doldum)
            Toyota aracımı yeni almıştım. Daha ikinci gün çatının altına park ettiğimden, çatıdan arabanın tavanına taş düşmüş, boyayı kavlatmış ve kısa süre sonra da paslanmıştı.
            Bakım için servise gitmiştim. Bakımı yapılmış ama ben bu sorunu söylemeyi unutmuştum. Neyse, uzun yola çıkacağım için Kayseri'de ki Toyota servisine - Buraya dikkat, Randevu almadan- direkt daldım. Durumu içeriye anlattım. Arabaya bakıp, " Beyfendi, burasını yapmak biraz zaman alır. İşiniz acil değilse aracı bırakın. Yoksa arkadan dolanıp kaporta servisine bi gösterin isterseniz" dediklerinde derhal kaporta bölümüne gittim. Dışarda ustalar vardı. Adamlara daha doğru dürüst olayı anlatmadan sadece yeri gösterdim. Hemen içeri gitti. Eline bi kaç malzeme aldı. Yaparken bir tane kola söyledi. İşimi halletti, yetmedi, plakalık kırıktı. Onu değiştirdi. "Abi beklersen arabayı da yıkatayım" dedi. Arabayı yıkattı. Gelirken elinde bir tane anahtarlık ve ruhsat kılıfı alıp geldi. Bu olay 2009 yılında cereyan etti. Sene 2015 ah Opel vah Opel!!

            Yorum


            • #7
              Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

              Evet arkadaşlar şikayeti ilettim. ( İnşaallah almışlardır) Metin aşağıda.

              Sizin firmanız için "Randevu" Mantığı nedir?
              1 - Garantisi dolmayan ve randevu alan araçlar için güzel bir servis hizmeti sunmak mı?
              2- Yoksa garantisi biten ve randevu almayan araca "Kunta kinte" muamelesi yapmak mı?

              Benim için - Servisleriniz sayesinde - 2. seçenek daha makbul ve mantıklı hale gelmeye başladı.

              Yer : Kayseri - İnciroğlu servisiniz.

              İnsignia aracımın marşpiyerin üst tarafında bulunan fitilin en sonunda ki klips kırılması ve 4 kapı açılıp kapanırken cıyak cıyak ( ("Cıyak cıyak" terimi bizde rahatsız edici ses manasına geliyor) Servisleriniz Türkçeyi ve iyi niyet dilini anlamadığından ya da anlamak istemediğinden, belki siz de anlamazsınız diye açıklama gereği duydum) ötüyordu.
              Bu kadar basit bir sorun için servisinizde yok yere yaklaşık 3 saat bekledim. 3 saatte kaç tane araba üretiyorsunuz fabrikanızda öncelikle bir düşünün? Ama gelin görün ki servisiniz yaklaşık 2,5 dakikada çözülebilecek sorunu, beni serviste 3 saat bekletmek suretiyle sonunda çözebildiler. Ha, esasında çözülmezdi belki ama hasar bölümünde çalışan beyfendinin yakın ilgisi ile çözüldü.
              Bu arada 2,5 dakikalık bir işi çözmek için benim serviste ortalama 177,5 dakikalık bekletilmem kesinlikle Guinnes rekorlar kitabına girer diye düşünüyorum, girmezse gerçekten yazık olur, insanlarımızın yok yere saatlerce boş yere serviste beklemeleri gibi.

              Yok yani, yahu koskoca Opel, yetkili sıfatı verdiği servisleri hiç denetime tabii tutmuyor mu? Sadece benim yaşadıklarım değil, internette hiç mi şikayetleri görmüyorsunuz, okumuyor musunuz? Ya da farkındasınız da bir şey mi yapmak istemiyorsunuz?

              Şimdi ben bunları anlattım da ne oldu? Sadece rahatladım.
              Bunları anlattım da ne değişen ne olacak? Hiçbir şey.
              Hiçbir şey olmayacaksa bunları neden anlattım? Böyle ufak tefek sorunlar için aracın servislerinizin huzuruna kabul edilmesi için illa randevu mu almamız gerek? Araçlarınızın kötü olduğundan falan değil. Servisleriniz çok kötü. Pardon pardon, sizin anladığınız şekli ile (İnternetten yapılan çeviri neticesinde) yazalım. Service ist sehr schlecht.

              ( Bu arada yeni bir araçla falan ilgilendiğim yok. Şikayet etmek için uğraşıyoruz, yeni bir araç mı alacağız diye soruyorsunuz. Mecburiyetten işaretledim.)

              Yorum


              • #8
                Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

                Orjinal yazı sahibi: Doğala Özdeş Aroma
                ... 2,5 dakikalık bir işi çözmek için benim serviste ortalama 177,5 dakikalık bekletilmem ...

                ... Şimdi ben bunları anlattım da ne oldu? Sadece rahatladım.
                Bunları anlattım da ne değişen ne olacak? Hiçbir şey.
                Hiçbir şey olmayacaksa bunları neden anlattım?...
                Baya detaylı olmuş Ozaman;
                Eine sehr ausführliche Nachricht an Opel . Hoffe, dass sie lesen und etwas über diese Probleme . Werden sie? Nein!
                2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

                  Bazı yetkili servisler müşterilerine karşı çok ilgi ve alakalı iken bazısının kafasına da vursan gevşekliklerinden 1 gram taviz vermiyorlar. Bende ford agras yetkili servisinde benzer bir şey yaşamıştım. Aracımı satmama vesile oldular sağ olsunlar. Sol elektrikli dikiz aynasında katlanmama problemi yaşıyordum. Aynanın bazı parçalarını garantiden değiştirdiler 2 hafta sonra problem tekrarladı. İkinci kez gittiğimde hem beni sabahtan akşama kadar serviste bekletip hem de arabamı bırakmam gerektiğini söylediler. Sinirlendim kalkıp gittim arabayı da bırakmadım. Koskoca servis sorunu bir türlü çözemedi. En sonunda arabayı satıp kurtuldum.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

                    Aynısını , adreste vereyim. İzmir gaziemir mercanlar ' opel de yaşadım. Malum vibrasyon vnn lama durumu için. İlla ki
                    randevulu yapacaklar. Arkadaşın yaşadığı dialogların tamamnı yaşadım. En sonunda zorla dinletebilmiştim durumu. Normal deyip yolladılar.

                    Mevcut hadiseyi kendi uğraşlarımla özel serviste çözmüştüm. İlk önce daha sorunu dinlemeden, 2 gün kalacak demeleri. Dikkat, ön teşhis veya test olmadan dediler. Ve bunu diyen de oranın ustabaşı rütbesindeki göbekli abimiz.
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

                      @Erel - Dediklerinize katılıyorum. Allah sabrınızı artırsın, satıp kurtulmuşsunuz, bir servis arabadan bu kadar soğutuyor.
                      @aton1981 - Adı servis ve sözde usta değil mi bunu yapan? Gerçekten neye ve kime güveneceğiz anlamadım. Kafamda hala çözemediğim bir durum daha var. Garantisi bitti aracımın. Bakımları da hep serviste yapıldı. Atıyorum bir sıkıntı çıktı. Bana " Garantisi bittiği için ücretini alırız." mı diyecekler? Eğer öyle ise an itibariyle servisle işim bitmiştir. Genel olarak sorayım, siz nerde yaptırıyorsunuz bakımları? Daha fazla para verip servise mi, yoksa "Yemişim garantisini" deyip özel servise mi? Hangisi daha mantıklı?

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Serviste ki Randevu Mantığı

                        Ben '' yemişim garantisini '' deyip özel servise, hatta elimin yatabileceği çoğu parçayı da özel serviste ( tanıdık ) kendi ellerimle değiştiriyorum.

                        Tabii, ciddi problemlerde, mesela şanzıman değişimi gibi durumlarda yetkili servisten bakımlı ise aracınız iyi niyet garantisine alabilirler. Yada %80' i servis karşılar. Bu gerçek...
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X