Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

    Merhaba;

    Öncelikle son dört aracı Opel olan bir kullanıcı olduğumu belirterek söze başlamak istiyorum.

    15 Haziran 2013 tarihinde Adana Arpel'de aracımla ilgili bir kampanya olduğu bilgisi tarafıma verildi. Teknik Kampanya kapsamında her iki ön koltuk ısıtma modülleri ile ilgili olduğuydu. 1748030 koltuk ısıtıcı sol ve sağ (284,00+284,00 TL), 1748023 sırt sol ve sağ (147,00+147,00 TL) toplam 864,00 TL yedek parçası Adana Arpel tarafından fiyatlandırılmıştı. Yedek parçanın ellerinde olamaması ve benim de Adana'da fazla kalamayacak olmamdan dolayı başka bir serviste sorunu çözebileceğimi söylediler. Daha sonra Ağustos ayında Şanlıurfa Gapel ile görüştüm. Aracımla ilgili gerekli incelemeleri yapıp bana döneceklerini söylediler. Bir süre sonra yeniden arandım ve hangi koltukların ısıtma modüllerinin çalışmadığı soruldu. Ben de her ikisinin çalışmadığını ifade ettim. Onlar da parçayı sipariş edip geldiğinde bana haber vereceklerini söylediler.

    9 Eylül de yedek parçalarımın geldiğini ve istediğim zaman gelebileceğimi söylediler. Ben de işlerimin yoğunluğundan dolayı 26 Ekim Cumartesi gününe randevu alıp 08.45 civarında Adıyaman'dan (120 km) Şanlıurfa Gapel'e giriş yaptım. Beni ilk karşılayan arkadaşlara durumu izah ettim. Fakat ilk önce ellerinde parça olmadığını söylediler. Ben de 9 Eylülde arandığımı ve parçanın geldiğini, istediğim zaman geldiğimde işlemi yapabileceklerini bana ifade ettiklerini söyledim. Bir süre sonra arkadaşlardan biri "Bu işlemin uzun süreceğini neden hafta içinde gelmediğimi" söyledi. Ben de bu işlem için geleceğimi randevu alırken ifade ettiğimi kendilerine söyledim. Koltuk ısıtma modüllerine ek olarak zaman zaman AFL hatası verdiğini bunun kontrol edilmesini, bir de vites topuzunun güneşten ve yaz sıcağından dolayı durup dururken birden kavladığını ve bunun da garanti kapsamında değiştirilmesi ile ilgili talepte bulundum. Aracı serviste bırakarak ayrıldım. Saat 14.20 civarı arandım ve Aracımla ilgili işlemlerin bittiği söylendi ve aracım tarafıma teslim edildi. Zaman olmadığı için AFL ile ilgili kontrollerin yapılamadığı fakat yapılan kontrollerde herhangi bir arızaya rastlanmadığı söylendi. Vites topuzunun garanti kapsamına girmediği (her ne kadar sorun güneydoğu özellikle de Antep, Urfa, Diyarbakır, Adıyaman gibi illerde aşırı sıcaklardan dolayı birden yumuşak kısımların çatlaması ve akabinde kavladığını söylememe rağmen) ifade edildi. Diğer sorunların halledildiğini ve kontrollerinin de yapıldığını ifade ettiler ve aracımı teslim ettiler. Adıyaman'a döndükten sonra yaptığım kontrollerde yolcu tarafındaki ısıtma işleminin gerçekleşmediğini fark ettim. Hafta sonu ve akşam olduğu için telefon ile servise ulaşamadım. Aracımı bana teslim eden servis görevlisini aradım cevap alamayınca SMS gönderdim. Mesajımı aldığını ve Pazartesi ilgili arkadaşlara ileteceği mesajını gönderdi. Pazartesi servisten aradılar. Durumu onlara da anlattım.
    Yapılan dört telefon görüşmesinde ortaya çıkan sonuç.

    1- Önce tüm kontrolleri yaptıklarını ve çalışır vaziyette teslim ettiklerini söylediler.
    2- Sonra aracımın ön yolcu ısıtmasının olmadığını ısrarla söylediler. Aracımı çok iyi bildiğimi bu özelliğin olduğu ifade ettim. Olamaz çünkü ısıtma düğmesi yok dediler. Ben de ön koltuklarda ısıtma, sürücü koltuğunda aynı zamanda soğutma olduğunu hatta ön yolcu için ısıtma butonunun da olduğunu (!) söyledim.
    3- Son olarak kampanyanın sadece sürücü koltuğunu kapsadığını ifade ettiler.

    İlgili arkadaşa neden ilk siparişte hangilerinin çalışıp çalışmadığını bana sorduklarını ve benim her ikisinin de çalışmadığını söylediğimi, ilk servise giriş yaparken neden beni karşılayan arkadaşların öyle bir yedek parçanın olmadığını söylediklerini, çok uzun süreceği için neden hafta içinde değil de hafta sonunda geldiğimi söylediklerini, aracı teslim ederken tüm işlemlerin tamamlandığı, gerekli kontrollerin yapıldığı ve sorun olmadığını, önce ön yolcu koltuğunda ısıtma modülü olmadığı daha sonra o tarafın kampanyaya dahil olmadığını neden söylediklerini ve bu kadar çelişkiye neden ortam oluştuğunu merak ettiğimi kendilerine ifade ettim.
    Tüm ısrarlarıma ve her iki ısıtma modülünün de kampanyaya dahil olduğunu Adana Arpel'in tarafıma söylediğini hatta kampanya numarası ile parçaların seri numaralarını bana vermiş olduklarını, kendilerinin her ikisinin yedek parçalarını söylediklerini ifade etmeme rağmen servisteki arkadaşları ikna edemedim.
    Konuyla ilgili gerekli incelemelerin yapılarak yarım bırakılan kampanya işleminin tamamlanması, tamamen üretim hatası olan ve pek çok otomatik vites araçta görülen (vites topuzu yumuşak plastiği kavlamasından dolayı ortaya çıkan) sorunun yeni vites topuzu ile değiştirilmesi talebimin değerlendirilmesini konusunda Opel Türkiye'ye bilgi verdim.

    Bugün Opel Müşteri Hizmetlerinden Tol..... hanım tarafından arandım. Konuyu incelediklerini teknik kampanyanın sadece sürücü tarafında koltuğu kapsadığını o yüzden herhangi bir işlem yapamayacaklarını, vites topuzunun da aracın garanti süresinin bitmesinden dolayı o konuda da herhangi bir işlem gerçekleştiremeyeceklerini söylediler.

    Sonuç olarak teknik kampanyaya koltuklardan sadece bir tanesinin nasıl dahil edilip diğerinin edilmediğini merak ediyorum (Son üç Opel aracımda da ısıtma modülleri olmasına rağmen ilk iki araçta uzun süre kullanmış olmama rağmen bu konuda herhangi bir şikayetim söz konusu olmadı). Doğrusunu söylemek gerekirse yukarıdaki konuyu Opel Türkiye ile paylaştığım zaman bir yanlışlık olduğu ve düzeltileceği yönünde beklenti içerisindeydim. Ama maalesef geri dönüş tatminkar bir cevap alamadığım için hayal kırıklığına uğradığımı belirtmek isterim. Sadece benimle paylaştıkları sadece sürücü tarafındaki arızanın teknik kampanyaya dahil olduğu yönündeydi. Bu bağlığımıza karşı markadan bu açıklamayı alınca uzun zamandır yanlış limana demir attığımızı düşünmüyor değilim.

    Konuyla ilgili Opel Türkiye'nin bu açıklaması siz değerli Opel kullanıcılarının takdirine bırakıyor, saygılarımı sunuyorum.
    İnsignia CDTİ 160ps COSMO Siyah Flexiride+Sunroof

  • #2
    Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

    Müşteriye verilen değer ortada... Ne diyelim? Sağlık olsun...
    1.6T Cosmo (2011) / Teknik Gri / Necvox Infotainment + kamera / Prins VSI–2 Keihn Enjektör – Turbo Map – Valve Care...

    Yorum


    • #3
      Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

      geçmiş olsun opelin şuana kadar okuduklarıma dayanarak söylüyorum genel tutumu bu sekilde sanırım ben önceki aracımda ki fiat gp du garanti ve serviste hiç sorun yaşamamıştım opel gibi bir firmanın bunu yapması çok ayıp doğrusu

      Yorum


      • #4
        Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

        Opel turkiyenin musteri memnuyet yaklasimi bir cok firmaya gore iyidir arada bilincsiz servis elemanlarindan kaynaklanan sorunlar sebebi ile bu tur durumlar ortaya cikabiliyor en kisa zamanda sorununuz cozulur



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

          Temenniniz için teşekkür ederim Fatih bey.
          Severek alıp kullandığım bir aracımla ilgili ben de bu şekilde olumsuz bir olayı elbette paylaşmak istemezdim. Gönül isterdi ki burada araçlarımızın kalitesi, özellikleri yanında servis ve müşteri memnuniyetini de paylaşmaktı.
          Bugünkü hayal kırıklığımla/sorunumla ilgili düşüncelerini paylaşan arkadaşlara da teşekkürlerimi sunuyorum.
          İnsignia CDTİ 160ps COSMO Siyah Flexiride+Sunroof

          Yorum


          • #6
            Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

            Geçmiş olsun abi sinir bozucu bir durum inşallah sorununuz çözülür!!!!

            Yorum


            • #7
              Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

              Öncelikle yaşadıklarınızdan dolayı üzüntünüzü paylaştığımı belirtmek isterim..Ancak bu durum sadece opel ya da chevrolet işletmesi çatısında olan şeyler değil..Bunu yapan BMW,Honda,Ford gibi yetklili servisler de var...Ayrıca bunu yapan Opel mi yoksa aracınızı aldığınız şubesinin yetkilisi mi bilmek lazım..Opel inanıyorum ki böyle kimselerin bünyesinde çalışmasını istemez..İstemez, çünkü bizlere yıllardır BMW,Mercedes kalitesini, audi nin yaptığı gibi onlarla aynı fiyata değil de hemen hemen yarı fiyatına sunan bir firma..Mütevazi ve ellerindeki imkanlarla ancak insigniayı vectra b GT yi yapabilen bir firma olarak düşünebiliriz..

              Konuya gelecek olursak; eğer aldığınız aracın bu durumda size satıldığını ve aracın boya,bakım vs işçi,liklerinin de direk bu şube odaklı olduğundan emin iseniz Opel Russelheim ya da AR-GE sine şikayetinizi ve üzüntünüzü bildiren bir dilekçe ya da mail atın..Bence sizin yaşadığınız durumun opel ile ilgisi yok, Türkiye'de olması ile ilgisi var..

              Tekrar geçmiş olsun..
              İnsignia Cosmo 1.6 Turbo Flexride + Infınıty + 19'' + Şerit Takip + DVD800 + Buzdolabı + Sunroof +LPG

              Yorum


              • #8
                Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

                Çok teşekkür ederim.
                Aracı ikinci el aldım. Aldığım sıralarda ihtiyaç duyulmadık için koltuk ısıtmaları çalıştırılmadığından arızası olduğu farkedilmedi. Haziran ayında farklı bir sorunla servise gittiğimde ilgili servis (Adana Arpel) aracımın teknik kampanyaya dahil olduğu ve talebim olması durumunda gerekli işlemi yapabileceklerini ifade ettiler. Fakat parça olmamasından dolayı sisteme girdikleri işlemi iptal ettiler ve 2013 tarihi içinde herhangi bir servise gitmem ve talep etmem durumunda gerekli değişimi yapıp arızayı giderebileceğimi söylediler. Ben de Şanlıurfa Gapel e konuyu ilettim. Sonrasında yaşadıklarım da yukarıda bahsettiklerim.
                Sorun hem servis hem de Opel kaynaklı. Opel kaynaklı çünkü bahsedilen arıza her iki koltuk için geçerli fakat onların ifadesiyle sadece sürücü tarafını kapsıyor . Gapel kaynaklı çünkü sorunun dile getirilmesi sonrasında verdikleri cevap ve yaptıkları işin tutarlılık göstermemesi.
                İnsignia CDTİ 160ps COSMO Siyah Flexiride+Sunroof

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

                  Arkadaşlar konuyla ilgili hukuki süreci başlatmayı düşünüyorum. Elimde ilk girdiğim servisin bana vermiş olduğu raporlar, telefon kayıtları mevcut. Opel müşteri hizmetlerinden bana yazılı olarak cevap vermelerini istedim öyle bir şey yapamıyoruz ancak telefon ile bu bilgileri paylaşabiliyoruz dediler.
                  Konuyla ilgili siz değerli arkadaşların düşüncelerini paylaşmalarını bekliyorum?
                  İnsignia CDTİ 160ps COSMO Siyah Flexiride+Sunroof

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

                    Opel turkiyeden bir cacik olmaz
                    2011 2.0cdti cosmo flexi sunroof Infinity ses sistemi
                    yeni yüzyıl üniversitesi mimarlık

                    Haşin gaddar bilakis çok kibarım.Israr ederim iyi dans ederim o kadar.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

                      Opel'in bu yaklaşımdan dolayı araçtan ciddi ciddi soğudum desem yerindedir. Yıllardır bireysel olarak bir daha Renault araca para verip binmiyeceğim diye almış olduğum kararımı sanırım opel'e de uygulayacağım. Bunun için ilk iş olarak elimdekini satmam gerekiyor. Sırf yaşadığım bu tatsız olaydan dolayı aracımı satacağım. Fotoğraflarını çekip sahibinden.com a atacağım linkini yeni bir konu olarak paylaşırım. Araç 2009 160 ps Cosmo paket. 150 bin km. Boysanız temiz bir araç. Motor, yürüyen, iç dış temiz bir araç. Genel km bakımı yeni yapıldı. Yanında 4 kış lastiği de verilecektir. Tek kusuru üretim hatası olan yani fabrikasına olup opelin sahiplenmediği ön yolcu koltuk ısıtma modülü çalışmıyor. Düşünen arkadaşlar mesajla ulaşabilirler.
                      İnsignia CDTİ 160ps COSMO Siyah Flexiride+Sunroof

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

                        BMW veya Mercedes alsanızda böyle bir sorunla karşılaşabilirsiniz. Biraz kolay soğumuşsunuz aracınızdan. Türkiye'de ki hiç bir firma bence 100% müşteri memnuniyeti sağlayamıyor, bu maalesef her alanda böyle. Biraz polyanna olmak lazım mutlu olabilmek için. Ancak hakkınızı hukuksal yollardan aramanızı takdir ediyorum. Fakat merak ettiğim, aracınızı sattıktan sonra elinize bu davadan ne geçebileceği? Sizin için hayırlı olmasını diliyorum.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

                          4. Opelim olduğunu belirtmiştim. Satmaya karar verdikten sonra hukuksal yollara gerek kalmayacak. Belki marka açısından bu tavrım bir anlam ifade etmeyecek ama....
                          İnsignia CDTİ 160ps COSMO Siyah Flexiride+Sunroof

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

                            Bence abi, tüketici derneğine bir danis, ordaki heyetin goruslerini al, arada da Almanya'ya yaz. Turkiye'yi kimsenin takmadigini Opel'e bakmana gerek yok, VW 12 yil DGS garantisi Amerika'da, Infiniti'nin TR sitesindeki araç oluşturucu Avrupa'ya gore ( TR genel muduru ne is yapıyor acaba ), Volvo'ya gelen sikayetlere bak, bir de cevaplara karikatür gibi; cunku kimse hakkini aramiyor abi. Madem Opel böyle bir yamukluk yapıyor, ver mahkemeye hem de millete emsal olur.
                            Saygilarimla.

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Opel Teknik Hatasının Sadece Yarısının Arkasında Duruyor!...

                              2004 yılında yeni aldığım Renault aracımla ilgili yaşadığım sorunu maalesef Türkiye çözemedi. Bene de Fransa'ya yazdım. İşin ilginç yanı cevap Türkiye'den değil Fransa'dan geldi. Sorun yoksa tüm iş ve işlemlerde müşteri memnuniyeti üst seviyelerdedir. Önemli olan sorun çıkması durumunda müşteri memnuniyetini sağlayabilmek ki bu da maalesef ülkemizde pekçok sektörde bulaşıcı bir hastalığa dönüşmüş. Sorunu gidermek adına elllerinden geldiğince işi yokuşa sürme derdindeler. Neymiş şirketlerinin çıkarlarını korumak adına. Peki müşterinin çıkarları, ayda balkanına ballandıra anlattıkları o kalite ve memnuniyet ilkeleri?
                              İnsignia CDTİ 160ps COSMO Siyah Flexiride+Sunroof

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X