Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motora Bir Şey Mi Oldu?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Motora Bir Şey Mi Oldu?

    Arkadaşlar Ankarada oturanlar bilir, Konya yolunda Gölbaşına giden kepekli yokuşu var..
    Dün yolum gölbaşına düştü ve oraya sakince gidiyordum. Yakıt tüketimini de düşürmek istedim biraz malum benzin fiyatları..
    11,7 idi acaba dedim, 11 e düşer mi..
    Sabah-Öğlen Arası hava 16-17 dereceydi. Yolda 4. Viteste 80 Kilometre hızla giderken bir anda titreme başladı. Yanımda oturan kardeşim (16 Yaşında) : Araba sürmeyi bilmiyor musun. Zorlanıyor işte. Vites düşürsene dedi. İnadına düşürmedim. Gayet gidiyordu.
    Kendi kendime düşündüm yahu bu araba servise daha yeni girdi. Neden titriyor ki diye sordum kendi kendime. Neyse gidiyorum. Ama müthiş bir titreme başladı. Resmen oturduğumuz koltuk titriyor ve afedersiniz (yanlış birşey söylersem affola ama) kaba etimiz uyuştu arabanın içinde..
    Dedim acaba çekmiyor mu diye. Aslında devir sabitti.1500-2000 arasında öyle bir düzen tutmuş ve hiç düşürmüyordum. Çünki düşmüyor gayet güzel çekiyordu.Öyle bir titreme gelince şüphelendim çekmiyor mu diye 3 e attım , biraz zorladım , 4.500 , 5.000 e kadar. Afedersiniz eşek gibi çekiyordu arabam ama bir tekleyip ileri atılma gözlemledim 4000 ile 4500 arasında. 4500 ile 5000 arasında da o teklemeden sonra hızlanma artmaya başladı.. Sonra 4. vitese attım aynı titreme geri başladı.Bastım bastım aynı teklemeyi 4. vitesin 5000 devirinde yine yaptı (150 Kilometre Hızla Giderken Araba sarsıldı resmen) GM Süspansiyonları Sağolsun araba kontrolden çıkıp takla atmadı .. araba kontrolden çıkacaktı neredeyse çok sinirlendim maad maad hemen kökledim freni orda bi usta çağırdım kepekli yokuşunun tam tepe noktasında. Adam yüzeyden baktı baktı. Abi bunda şimdi görünen bir şey yok zaten alan da çalışmaya pek müsait değil sen bana getir detaylıca açıp bakarız nesi varmış diye.

    Neyse ben dönüşte bir daha denedim bunu yapmayı 2. vitesin 5500 devrinde aynı silkelemeyi yine yaptı. 3. Viteste yine yokuş yukarı ne kadar basıyorsa bastım. 6500 ün sanırım ya biraz altındaydı ya biraz üstündeydi araba devir kesiciye girdi. Hiç de yapmadı. 4. Vitesde de yaptım 3500 devire kadar çıktım hiç bir sallantı savrulma yok.

    Şimdi ben bu aracı her halükarda bu tanıdığım iyi ustaya götüreceğim. Ama siz böyle bir şeyi Astra/İnsignia/Vectra/Corsa veya herhangi bir modelde hiç yaşadınız mı. Çünki ben sürücülük hayatım boyunca ilk defa böyle bir şey yaşadım..

    Ha , yakıt tüketimini de söyleyim. 13,7 (Çok da tın tarzında bir sürüş stili oluştu o titreme ve sarsıntıdan sonra.)

    Ha bu arada , 2 tane arıza lambası yandı (2 arıza lambası birden niye yanar?)

    (Elektri Arıza Lambası, Vana Şeklinde Turuncu, Bir araba içinden geçen bir ingiliz anahtarı, o da turuncu)

    Bi yağına suyuna bakayım dedim. Hiç bir sorunu yok yağında tam 5 litre.İlk doldurduğum gibi kirli de değil. Hatta kirlenme belirtisi dahi yok. Çünki koyduralı daha 500-1000 Km oldu.
    Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

  • #2
    Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

    Orjinal yazı sahibi: 18XET01
    Arkadaşlar Ankarada oturanlar bilir, Konya yolunda Gölbaşına giden kepekli yokuşu var..
    Dün yolum gölbaşına düştü ve oraya sakince gidiyordum. Yakıt tüketimini de düşürmek istedim biraz malum benzin fiyatları..
    11,7 idi acaba dedim, 11 e düşer mi..
    Sabah-Öğlen Arası hava 16-17 dereceydi. Yolda 4. Viteste 80 Kilometre hızla giderken bir anda titreme başladı. Yanımda oturan kardeşim (16 Yaşında) : Araba sürmeyi bilmiyor musun. Zorlanıyor işte. Vites düşürsene dedi. İnadına düşürmedim. Gayet gidiyordu.
    Kendi kendime düşündüm yahu bu araba servise daha yeni girdi. Neden titriyor ki diye sordum kendi kendime. Neyse gidiyorum. Ama müthiş bir titreme başladı. Resmen oturduğumuz koltuk titriyor ve afedersiniz (yanlış birşey söylersem affola ama) kaba etimiz uyuştu arabanın içinde..
    Dedim acaba çekmiyor mu diye. Aslında devir sabitti.1500-2000 arasında öyle bir düzen tutmuş ve hiç düşürmüyordum. Çünki düşmüyor gayet güzel çekiyordu.Öyle bir titreme gelince şüphelendim çekmiyor mu diye 3 e attım , biraz zorladım , 4.500 , 5.000 e kadar. Afedersiniz eşek gibi çekiyordu arabam ama bir tekleyip ileri atılma gözlemledim 4000 ile 4500 arasında. 4500 ile 5000 arasında da o teklemeden sonra hızlanma artmaya başladı.. Sonra 4. vitese attım aynı titreme geri başladı.Bastım bastım aynı teklemeyi 4. vitesin 5000 devirinde yine yaptı (150 Kilometre Hızla Giderken Araba sarsıldı resmen) GM Süspansiyonları Sağolsun araba kontrolden çıkıp takla atmadı .. araba kontrolden çıkacaktı neredeyse çok sinirlendim maad maad hemen kökledim freni orda bi usta çağırdım kepekli yokuşunun tam tepe noktasında. Adam yüzeyden baktı baktı. Abi bunda şimdi görünen bir şey yok zaten alan da çalışmaya pek müsait değil sen bana getir detaylıca açıp bakarız nesi varmış diye.

    Neyse ben dönüşte bir daha denedim bunu yapmayı 2. vitesin 5500 devrinde aynı silkelemeyi yine yaptı. 3. Viteste yine yokuş yukarı ne kadar basıyorsa bastım. 6500 ün sanırım ya biraz altındaydı ya biraz üstündeydi araba devir kesiciye girdi. Hiç de yapmadı. 4. Vitesde de yaptım 3500 devire kadar çıktım hiç bir sallantı savrulma yok.

    Şimdi ben bu aracı her halükarda bu tanıdığım iyi ustaya götüreceğim. Ama siz böyle bir şeyi Astra/İnsignia/Vectra/Corsa veya herhangi bir modelde hiç yaşadınız mı. Çünki ben sürücülük hayatım boyunca ilk defa böyle bir şey yaşadım..

    Ha , yakıt tüketimini de söyleyim. 13,7 (Çok da tın tarzında bir sürüş stili oluştu o titreme ve sarsıntıdan sonra.)

    Ha bu arada , 2 tane arıza lambası yandı (2 arıza lambası birden niye yanar?)

    (Elektri Arıza Lambası, Vana Şeklinde Turuncu, Bir araba içinden geçen bir ingiliz anahtarı, o da turuncu)

    Bi yağına suyuna bakayım dedim. Hiç bir sorunu yok yağında tam 5 litre.İlk doldurduğum gibi kirli de değil. Hatta kirlenme belirtisi dahi yok. Çünki koyduralı daha 500-1000 Km oldu.
    Motor arıza lambasını yakmış ama normal bir durum değil yakıt durumu ne alemdeydi diptemiydi yada hiç deponun dibine indirdin mi yakıtı son zamanlarda titreme tekleme yakıt borularına tortu gittiği zaman yapar çoğu zaman ama sürekli yapıyor olsa idi krankta dişlilerde bri sorun olduğunu söyleyecektim ama dönüş yolunda iyi gitmiş garip bir durum göstermek ve kullanmak zorlamak gerekiyor makinayı sorunu anlamak için...
    geçmiş olsun kardeşim..

    Yorum


    • #3
      Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

      Üzerinde ingiliz anahtarı işareti olan araç şeklindeki arıza lambası motor elektroniğinde problem olduğunu gösterir. Genellikle yakıt enjeksiyon sistemindeki sensörlerden birindeki bir soruna işaret eder. Diğer lamba ise egzoz gazı emisyon kontrol sistemindeki arızaları bildirir. EGR, katalitik konvertör gibi parçalarda sıkıntı olabilir. Bu arıza ışıklarını yakan hatalar şu anda ECU'da (beyin) kayıtlıdır, Tech2 ile bu hata kodlarını okutmadan herhangi bir müdahalede bulunulmasını önermem.

      Yorum


      • #4
        Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

        Geçmiş olsun bir şey soracağım araç yavaşlarken titreme var mı? pedallardan hissedilir şekilde



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

          geçmiş olsun arıza ışığa yanar ve araç kendini korumaya alır gücü düşer otomatik olarak arac sallanır belli devir üstüne çıkmaya canı istemez 120 130dan yukarı çıkmak istemez.kutup başı sökülüp takılır araç resetlenir haliyle ışıkta söner sensör sorun algılamadığı için araç düzelir tekrar kükrer ama belli yere kadar servis yolu görünmüş anlıyacağınız..


          2010 1.6 T Cosmo Beyaz + chip + ben

          Yorum


          • #6
            Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

            Orjinal yazı sahibi: DiaDavidoff
            Orjinal yazı sahibi: 18XET01
            Arkadaşlar Ankarada oturanlar bilir, Konya yolunda Gölbaşına giden kepekli yokuşu var..
            Dün yolum gölbaşına düştü ve oraya sakince gidiyordum. Yakıt tüketimini de düşürmek istedim biraz malum benzin fiyatları..
            11,7 idi acaba dedim, 11 e düşer mi..
            Sabah-Öğlen Arası hava 16-17 dereceydi. Yolda 4. Viteste 80 Kilometre hızla giderken bir anda titreme başladı. Yanımda oturan kardeşim (16 Yaşında) : Araba sürmeyi bilmiyor musun. Zorlanıyor işte. Vites düşürsene dedi. İnadına düşürmedim. Gayet gidiyordu.
            Kendi kendime düşündüm yahu bu araba servise daha yeni girdi. Neden titriyor ki diye sordum kendi kendime. Neyse gidiyorum. Ama müthiş bir titreme başladı. Resmen oturduğumuz koltuk titriyor ve afedersiniz (yanlış birşey söylersem affola ama) kaba etimiz uyuştu arabanın içinde..
            Dedim acaba çekmiyor mu diye. Aslında devir sabitti.1500-2000 arasında öyle bir düzen tutmuş ve hiç düşürmüyordum. Çünki düşmüyor gayet güzel çekiyordu.Öyle bir titreme gelince şüphelendim çekmiyor mu diye 3 e attım , biraz zorladım , 4.500 , 5.000 e kadar. Afedersiniz eşek gibi çekiyordu arabam ama bir tekleyip ileri atılma gözlemledim 4000 ile 4500 arasında. 4500 ile 5000 arasında da o teklemeden sonra hızlanma artmaya başladı.. Sonra 4. vitese attım aynı titreme geri başladı.Bastım bastım aynı teklemeyi 4. vitesin 5000 devirinde yine yaptı (150 Kilometre Hızla Giderken Araba sarsıldı resmen) GM Süspansiyonları Sağolsun araba kontrolden çıkıp takla atmadı .. araba kontrolden çıkacaktı neredeyse çok sinirlendim maad maad hemen kökledim freni orda bi usta çağırdım kepekli yokuşunun tam tepe noktasında. Adam yüzeyden baktı baktı. Abi bunda şimdi görünen bir şey yok zaten alan da çalışmaya pek müsait değil sen bana getir detaylıca açıp bakarız nesi varmış diye.

            Neyse ben dönüşte bir daha denedim bunu yapmayı 2. vitesin 5500 devrinde aynı silkelemeyi yine yaptı. 3. Viteste yine yokuş yukarı ne kadar basıyorsa bastım. 6500 ün sanırım ya biraz altındaydı ya biraz üstündeydi araba devir kesiciye girdi. Hiç de yapmadı. 4. Vitesde de yaptım 3500 devire kadar çıktım hiç bir sallantı savrulma yok.

            Şimdi ben bu aracı her halükarda bu tanıdığım iyi ustaya götüreceğim. Ama siz böyle bir şeyi Astra/İnsignia/Vectra/Corsa veya herhangi bir modelde hiç yaşadınız mı. Çünki ben sürücülük hayatım boyunca ilk defa böyle bir şey yaşadım..

            Ha , yakıt tüketimini de söyleyim. 13,7 (Çok da tın tarzında bir sürüş stili oluştu o titreme ve sarsıntıdan sonra.)

            Ha bu arada , 2 tane arıza lambası yandı (2 arıza lambası birden niye yanar?)

            (Elektri Arıza Lambası, Vana Şeklinde Turuncu, Bir araba içinden geçen bir ingiliz anahtarı, o da turuncu)

            Bi yağına suyuna bakayım dedim. Hiç bir sorunu yok yağında tam 5 litre.İlk doldurduğum gibi kirli de değil. Hatta kirlenme belirtisi dahi yok. Çünki koyduralı daha 500-1000 Km oldu.
            Motor arıza lambasını yakmış ama normal bir durum değil yakıt durumu ne alemdeydi diptemiydi yada hiç deponun dibine indirdin mi yakıtı son zamanlarda titreme tekleme yakıt borularına tortu gittiği zaman yapar çoğu zaman ama sürekli yapıyor olsa idi krankta dişlilerde bri sorun olduğunu söyleyecektim ama dönüş yolunda iyi gitmiş garip bir durum göstermek ve kullanmak zorlamak gerekiyor makinayı sorunu anlamak için...
            geçmiş olsun kardeşim..

            Öncelikle sağol abi..

            30 litreyi biraz aşkın vardı depoda 60 litre. yarısından fazlası doluydu. Yakıt kirli olsa diyeceğim. Her zaman Aynı istasyonda PO dan aldığımız 97 oktan kurşunsuz. 95 oktan daha tüpü söktürdükten beri hiç almadım. Ve ayrıca dipte kirli yakıt kalmış olsa diyeceğim.ama mümkün olamaz çünki hep 4-5 litre kaldığında giderim benzinliğe..

            Dişliden başta bende şüphelendim ama. Dönüşte iyi geldim doğru.
            Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

            Yorum


            • #7
              Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

              Orjinal yazı sahibi: Serdar99
              Üzerinde ingiliz anahtarı işareti olan araç şeklindeki arıza lambası motor elektroniğinde problem olduğunu gösterir. Genellikle yakıt enjeksiyon sistemindeki sensörlerden birindeki bir soruna işaret eder. Diğer lamba ise egzoz gazı emisyon kontrol sistemindeki arızaları bildirir. EGR, katalitik konvertör gibi parçalarda sıkıntı olabilir. Bu arıza ışıklarını yakan hatalar şu anda ECU'da (beyin) kayıtlıdır, Tech2 ile bu hata kodlarını okutmadan herhangi bir müdahalede bulunulmasını önermem.
              Teşekkürler. Önce servise gidiyoruz demek ki

              Orjinal yazı sahibi: FacomX
              Geçmiş olsun bir şey soracağım araç yavaşlarken titreme var mı? pedallardan hissedilir şekilde
              Yavaşlarkenden kastınız nedir. Araç boşta iken yavaşlama mı vitesteyken yavaşlama mı? Boşta rölantideyken bir titreme var. Ama özellikle vitesteyken gazdan ayağımı çektiğimde titreme kesiliyor (TAMAMEN)

              Orjinal yazı sahibi: dragon_10
              geçmiş olsun arıza ışığa yanar ve araç kendini korumaya alır gücü düşer otomatik olarak arac sallanır belli devir üstüne çıkmaya canı istemez 120 130dan yukarı çıkmak istemez.kutup başı sökülüp takılır araç resetlenir haliyle ışıkta söner sensör sorun algılamadığı için araç düzelir tekrar kükrer ama belli yere kadar servis yolu görünmüş anlıyacağınız..

              Yine sihirli çözüm kutup başları anlaşılan ihihi , Napalım uğraşıp duruyoruz işte. Öğrencilikten yeni çıkmış adamız arabamı seviyorum da. Dertleriyle. Atsan atılmaz satsan satılmaz oldu aileden biri gibi..

              Servis yolu görünmüşse acaba kaça mal olur?

              Aslında isteksiz de gitmiyor değil (124 Hp + Chip = 151 Hp) Canavar gibi gidiyor 1-2-3 de ama 4. ve 5. viteste arada bir verdiği bu titreme sorununa bir anlam veremedim

              dknow
              Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

              Yorum


              • #8
                Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

                Geçmiş olsun..Umarım bir an evvel sorunlarınız çözülür...

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

                  Orjinal yazı sahibi: xxstormxx
                  Geçmiş olsun..Umarım bir an evvel sorunlarınız çözülür...
                  Umarım. Çünki bütçem bitiyor.
                  Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

                    profil bilgilerine yaş memleket isim yazarsanız daha iyi iletişim kurarız benim avatar gibi servise git derim ne çıkacağı belli olmaz erken teşhis olur ...


                    2010 1.6 T Cosmo Beyaz + chip + ben

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

                      Tabiki en kısa zamanda yazarım
                      Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

                        öncelikle geçmiş olsun. öncelikle aklıma 3 sıkıntı geldi. 1. triger kayışında geveşeme sonucu kam mili valfleri düzgün açmıyor olabilir. 2. yakıt enjektörlerinde bir püskürtme sorunu olabilir. 3. şanzımanda senkromenç sorunu olabilir. bunlar araçta silkelenme ve titreme yapan nedenlerden. ancak elektrik arızasıda aklıma bujilerin tam patlama yapmaması sorununu aklıma getiriyor. bence yetkili bir servise götürün tech2 de tam hata kodlarını göörmek lazım

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

                          Öncelikle geçmiş olsun..Benzer durum benim başıma da gelmişti.Servise gittiğimde oksijen sensöründe arıza tespit edildi.Sorun çözüldü.Belki aynı durum sizin başınııza da gelmiş olabilir.
                          Gri Bmw F10 5.25 xd 2014

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

                            geçmiş olsun, bendede 2003 ve 2004 vectramda yolda giderken gaz yememe, debriaja basıldığında yada vites boşa alındığında stop etme sorunu vardı, 120 km hızla yolda giderken vites değiştirme amacıyla debriaja bastığım anda aaç stop ediyordu, hatta bi kere bu yüzden kaza yapıcaktım, stop ettiğini anlamadan frene bastığımda fren şişmişti zor durmuştum, sorunu dışarıda çözemediler, servisten bi tanıdık sağolsun çok uygun bi rakama halletmişti ozamanlar, sorun ise vectra c lere özgü, yanmayan yakıtın tekrar yanmasını sağlayan bi parçamı ne varmış, aradan yıllar geçince unuttum kusura bakmayın, egr valfi filan dedi sanırım, ona yazılım attı, iptal etti ve düzelmişti....

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Motora Bir Şey Mi Oldu?

                              Sorunu cözdük arkadaslar.

                              -Oksijen Sensörü Değişti
                              -Onat beyin dediği gibi enjektörlerin neredeyse hepsi tamamen tıkanmış. Dipteki tortu gibi bir şey yüzünden silkeleme problemi yaşıyormuşuz. Ben oksijen sensörünün sorun cıkaracagını tahmin etmiştim ama.. LPG deyken de 6 ayda bir değişiyordu. Demek ki LPG yi söktürüp benzine geçince çözülmüyormuş.

                              Ve böylecee , arabaya ayırabileceğim aylık bütce olan 1500 liranın sonuna geldik. 400 Lira dedi usta, Verdik. yarım depo benzini de enjektörleri açmak için kullandık.Enjektör değişiminin çok maliyetli olacağını düşündüm (300 Lira sadece işcilik dedi)

                              Böyle uğraşıp duruyoruz işte

                              yardım eden herkese teşekkür ederim. konu istenilirse kilitlenip kapatılabilir.. Teşekkürler..
                              Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X