Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Opel Grandland X 1.6 CDTI Excellence Test

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Excellence Test




    Neredeyse 1 yıl kadar önce kullandığım arabayı o zamanlar yoğunluktan paylaşamayınca unutmuşum, çok geç aklıma geldi ihihi
    Aradan geçen zamanda unuttuğum şeyler oldu, yüzeysel ve aklımda kalanları sizlerle paylaşmaya çalışacağım.


    Opel Grandland X 1.6 CDTI Excellence (AT6)

    Öncelikle en merak edilen konu ile başlarsam, araba kesinlikle Peugeot değil. Bilgi ekranı, multimedia ve vites kolunun zikzaklı yolunu görmezden gelirseniz hala bildiğimiz Opel.
    PSA ile ortak üretim olsa da Doblo-Combo yada Traffic-Vivaro gibi sadece logo değişiminden ibaret değil, kullanırken fazlasıyla Opel tadını alıyorsunuz.
    Bir de en üst donanım olmasıyla daha da bir keyifli hale geliyor.





    Tasarım

    Arabanın tasarımında da güncel Opel çizgileri devam ediyor. Şahsen 3008'den daha çok beğeniyorum. Ama baz donanımda Crossland X'de olduğu gibi görsel eksiklikler olmasından dolayı biraz eksik kalıyor. Aracın cüssesi, özellikle mavi renkte daha çok ön plana çıkıyor. Bordo rengi de güzel bu arada.
    İçinde de yine Opel'de olduğunuzu fazlasıyla hissettiriyor çünkü konsol tasarımı Astra ve Insignia'ya yakın





    Donanım

    Excellence adının hakkını veriyor, yine dopdolu bir paket. Ek olarak Park&Go paketi, 360kamera, deri koltuklar, cam tavan, siyah tavan ve ayna kapakları gibi ekstraları var.
    Deri paketiyle baldır destekli koltuklar, 4 koltukta ısıtma, ön koltuklarda soğutma var.
    Panoramik cam tavan efsane, sunroof gibi havalandırma imkanı olmasa da tavanın boydan boya açılması ciddi ferahlık sağlıyor. Koyulaştırılmış olduğu için güneş de çok etkilemiyor. Perdeyi nadiren kapattım.
    AFL+ led farlar Insignia'nın led matrix farları gibi olmasa da led olması sebebiyle hem ilk kasa AFL+'dan hızlı hem de güzel aydınlatıyor. Açılış selamlaması normal AFL'den çok daha karmaşık Videolarını aşağı eklerim.
    Büyük ekran multimedia sistemi PSA'dan geldiğinden menüye alışmak biraz zor geldi, Opel'in arayüzünü tercih ederim.
    Arka koltuk için USB girişi ve 220v priz mevcut. Ön tarafta da telefon şarj etmek ve Carplay bağlamak için 2 USB var ama USB'lerin hızından çok memnun kalmadım. Yandex açık şekilde şarj başabaş gidiyor, pil ne yükseliyor ne düşüyor.
    Anahtarsız giriş ve çalıştırma Insignia'dan biraz daha iyi, çünkü anahtar yanınızdayken kapı kolunun içine elinizi uzattığınızda kilitler açılıyor, indikten sonra da kapı kolunun dış yüzeyine kağıt havlu sensörüne elinizi tutar gibi geçirdiğinizde kapılar kilitleniyor Ekstra olarak aynalar kilite bağlı olarak otomatik açılıp kapanıyor, Insignia'daki gibi kumandadan basılı tutmanıza gerek yok.
    Start/Stop tuşunun görüntüsü ve kalite hissiyatı diğer Opel'lerden daha iyi.
    Adaptif hız sabitleyici, direksiyona müdahale eden şerit takip, tabela tanıma vs. gibi şeyleri artık saymıyorum.

    Kısaca donanımlı araba ne olursa olsun iyidir, arabadan tam verim aldığınızı hissettiriyor, Grandland X alacak olsam kesinlikle bu araba olurdu.





    Motor & Şanzıman

    Motor PSA'dan olsa da motor bile Opel'den çok farklı hissettirmedi, performans olsun, tüketim olsun neredeyse GM tabanlı Opel'ler ile aynı.
    120hp ideal denebilir, fazlasına gerek yok, yeteri kadar gidiyor.
    6 ileri şanzımanla ilgili tek farklı konu vites yolu Kol mandallı değil, eski Mercedes'ler gibi sağa sola çekerek yolunda ilerliyor.
    Yeni 8 ileri şanzıman seçeneği de var ama malesef henüz ülkemize gelmiyor. Bu arada yeni 8 ileriyi Insignia GSi ile kullandım, kesinlikle tüm Opel'lerde ve tüm motorlarda bulunmalı, dört dörtlük olmuş.




    Konfor

    Arabada 19" jantlar olması sebebiyle konforda ufak titreşimler ve biraz yol sesi hissetseniz de rahatsızlık vermiyor. İdeal boyut ve güzel tasarım için kesinlikle 19" jant ile alınmalı.
    Koltukların rahatlığı yine Opel seviyesinde
    Konfor konusunda en büyük olay ise kesinlikle elektrikli bagaj kapağı ihihi Düğmenin haricinde tamponun alt hizasına doğru ayak sallayarak da açılıp kapanıyor, çok büyük kolaylık ve algılaması da çok başarılı. Insignia'da şu özellik olsa ne canlar yakacak...
    Bol sayıda saklama alanı var, ön konsolda vites önündeki cep kullanışlı, genişliği de iyi. Birde beyaz ambiyans aydınlatma yapmışlar


    Kısaca toparlamak gerekirse;
    Arabayı sanırım 5 gün içinde 768km kullanmıştım ve bu 5 gün inanılmaz keyifli geçti. Kullandığım arabaların "benim olsa nasıl hissettirirdi?" durumuna dikkat ediyorum, bu donanımda ve bu renkte bir Grandland X sahibi olmak isterdim gerçekten

    Biraz fotoğraflarla başbaşa bırakıyım.





























































    Son düzenleme: cagri; 04.04.2019, 00:36.
    InsigniaTEAM

  • #2
    AFL+ çalışma videosunu da ekleyelim
     
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #3
      Eline sağlık inceleme için Çağrı.

      Lastikleri beğenmiş miydin?


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Bilgilendirme için teşekkürler



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Teşekkürler, güzel bir inceleme olmuş.

          Yorum


          • #6
            Bilgiler için teşekkürler Çağrı.
            Sola Sinyal Devamlı Açık!

            Yorum

            İşleniyor...
            X