Duyuru

Collapse
No announcement yet.

ANKARA-İSTANBUL

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • ANKARA-İSTANBUL

    Geçen hafta Cuma günü iş çıkışı saat 6 gibi yollara koyulduk.

    Sebeb-i ziyaret İstanbulu görüp akraba ziyareti yapmak...

    Tabi otoyol da Türkiyenin Meşhur İstanbul otobanı olup , bizim de Vectrayı ilk defa otobana çıkardığımız için pek sıcağı sıcağına olmasa da paylaşmak isterim

    Şuna dikkat çekmek istiyorum ek olarak , otobandaki Benzinliklerde fiyatlar uçmuş , Ankarada 1,87 TL den aldığımız LPGyi otobanda 2,19 dan aldık.. TCK yı da tebrik ederim burdan adım başı yol yapım çalışmaları şerit değiştirmeler vs !

    Toplam yakıt tüketimi

    Gidiş : 30-35 Lt LPG , 2 Lt Benzin (Bu değerlere ulaşırken Annem yanımızda değildi )
    Geliş : 25-30 Lt LPG , Benzinde kullanmadık. (Annem yanımızda ihihi)

    Gidişte 23-24 Kuruş gibi değerlerle gittik , dönüş 17-19 Kuruş arası (Otoban fiyatlarıyla)


    Şimdi yolu anlatmak istiyorum size.. (Aslında hepiniz biliyorsunuzdur yolu , yaptıklarımızı demek istemiştim)

    Ankaradan çıkıp bir süre gidince harika bir manzarayla karşılaştım , ilk kavşak baya bir yokuş (resmen bayır) aşağı yol gidiyordu. Orada biraz bastık , arkamızda sanıyorum 2003 Model Passat vardı normal seyrederken biz gazlamaya başlayınca o da peşimize takıldı , yokuş çıkarken bizimkinin soluğu kesildi ve Passat uzamaya başladı , arkasından baktım 1.8T yazıyordu. 200 lere kadar çıktık sonra arkadaş kaale mi almadı bizi yoksa dayanamadı mı bilmiyorum , sağ şeride çekilip sakin sakin gitmeye başladı. Babam da gazı bıraktı haliyle.. Bir de bolu dağı çıkışında uzamaya başladık yaklaşık 170-180li hızlarda seyrederken önümüze bir A3 atladı 1.6 neyine güveniyorsa artık , A3 de 140 civarı gidiyordu sanırım selektörlerin çalışmadığını (!!) bilmiyorduk babam da sürekli selektörle gidiyor (bolu dağından önce Passatla uzarken çalışıyordu ama!) A3 önümüze atlayınca Top Speed denemesi yarı yolda kaldı ve bu sefer A3 le uzamaya başladık. A3 de sanırım otomatikti fakat 200ün üzerinde pek şansı yok gibi duruyor çünki 200lerde giderken 3-4 boy arkamızda kalmıştı..

    Ardından günün olayına gelelim. 2012 Passatın (TSI) arkasına bora takılmış , arkasına eski kasa bir golf takmış gidiyor. Bize selektör yapmaya başladı sağa çekildik. "Güzel kapışma" dedim babama , babam da ufak ufak gazlamaya başladı ama biraz yokuş yukarı araba resmen çekmiyor. Klimayı kapattık falan ama o da 170e kadar işledi , ardından babam 170de tam gaz asılmaya başladı ve ben güçte bir değişiklik sezmeye başladım , meğerse araba 190a kadar LPG ile çıkabiliyormuş ama , 150 Km/h sonrası dip gaz yüklenince araba gaz yemediğinden benzine geçiyormuş otomatik olarak. Mırıldandım "LPGnin uzun vadedeki zararları!" Passatı 180e kadar geçtik sonra Passat bizi geçti bu kapışmayı da 2. olarak bitirmiş olduk..

    Gece 140 civarı uslu uslu seyrederken önümüze otobüs atlamasın mı!? maad maad Uzun farların hiç çalışmadığını orada farkettik babama dedim "Opel Odağa gidelim orada baksınlar hem orada bizim Teamden birileri varsa tanışırım" falan ama , yok. İlla elektrikçi. Neyse dedim zaten Avrupa yakasındaymış Opel Odak..
    Sizlerle tanışmayı da çok isterdim ama , Cuma gece 22.30 gibi vardık Cumartesi gezme dolaşma zaten , Pazar günü de yollara koyulduk saat 12 de , bir sonraki sefere İnşallah..

    Fotoğrafları da atmayı çok isterdim de Telefonumun SD Kartını evin içinde kaybettim Mağdurum

    Ek Olarak Söylemek istediklerim :

    Reklam gibi olmasın ama , yol üstünde İsmail'in Yeri var. Eskiden kamyoncuların takıldığı bir yermiş ama artık yoklarmış. Yemek yiyip biraz dağ havası koklamak için harika bir mekan.. Tavsiye ederim.. Özellikle yemekleri çok güzel , orta pişmiş eti kekikle terbiye ediyorsunuz ve.. Immmmhh.. Neyse.. haha

    Birde sanıyorum Beykozda İBB nin tesisi vardı , orası da harika yemekler yapıyor.. Buraya gelmek için iGO navigasyonu açtık Laz Uşağı sağolsun (!) Kartaldan beykoza gidebilmek için 83 Km dolandırdı bizi..

    Son olarak ( ) Sultanahmet Köftecilerine gideriz ya hep , yalanmış o.. Sadece tek bir şubesi varmış orjinalinin. Sultanahmet Camii'nin karşısında Tarihi bir bina gibi duran Sultanahmet Köftecisi var. İlk ve Tek şubesi orasıymış, kalanları çakmaymış söylentilere göre.. Burda yediğim köfteyi daha başka yerde yemedim.. İstanbula uğrarsanız duraklama yerleriniz buralar olmalı bence..

    Keyifli Paylaşımlar , Hepinize saygı ve selamlar..
    Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

  • #2
    Ynt: ANKARA-İSTANBUL

    Yokuş çıkarken bu kadar perf kaybı yaşamnız oldukça şaşırtıcı doğrusu. Ayrıca benzine geçme işi hıza göre değil motorun devirine göre oluyor. Yüksek devirlerde veya dip gaz yaptığınızda oluşan peak basınçlara göre araç LPg'yi kısarak benzin+lpg karışımına geçiyor.

    Bence ayarları kontrol ettirmenizde fayda var

    Yorum


    • #3
      Ynt: ANKARA-İSTANBUL

      Abi şimdi sizler 130-160 HP CDTI veya 140-180 Bg İnsignia sahiplerisiniz bir şekilde. Bunlardan en düşüğü olan 1.4T 140 Bg 'in verdiği tork 200 N/m diye biliyorum. 180 Bg'in verdiği tork 230 N/m , 220 Bg'i saymıyorum o yokuş yukarı zorlanmaz. Ama bu atmosferik ve torku da biraz düşük bir araç.

      Şöyle bakalım

      1.6 İnsignia düşünün 115 Bg - 160 N/m Torkla kombine edilmiş. Bu araca LPG takıp yokuşta Klima açıkken bu arabayı yorarsanız çekişten düşer. İvme kaybı olur. (Aracın 1.7 Ton olduğunu da göz önünde bulunduruyorum.)

      Vectranın aşağı kalır bir yanı yok , 1.8 124 HP olabilir ama , bu araçta da 170 N/m tork var , Klima açıkken yokuş yukarı 1450 Kg lık bir arabayı zorluyorsunuz (İki tarafta da bahsettiğim boş ağırlıklar.) , gitmeyecektir bir yerde. Hadi tamam 130'a kadar çıkar yokuş yukarı. Bir de bahsettiğim rampalar gerçekten çok dik. Bitmemeleri de cabası. Mutlaka biliyorsunuzdur..

      Bu arada LPG ayarından bahsetmişsin abi , bir hafta önce Vibrasyon şikayetiyle LPG servisine götürmüştük arabayı , ayarlamaları yaptılar, vibrasyon kesildi , belirgin bir çekiş artışı var ve Check Engine lambası söndü.

      Aslında babamla ufak bir anlaşmamız var yaşım dolduğunda arabayı bana vereceğini söyledi. Bu durumda ortalama bir turbo ve bir chip işlemine girişip LPGyi söktürmeyi düşünüyorum. Bu işlemle almayı umduğum değerler 195 Bg / 240-250 N/m Tork.
      Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

      Yorum


      • #4
        Ynt: ANKARA-İSTANBUL

        Evet tork konusu gözden kaçmış sanırım.

        diğer fikine gelince bence hç bulaşma. O araca yapacağın masraf harcayacağın zaman ayarların yapılması vs çok zaman ve para kayına neden olacaktır. Sonradan turbo yerine orjinalinde turbo olan bir araç alıp nla oynamak her zaman daha mantıklı bana göre.

        1.8'i satıp Vectra 2.0t alabilirsin mesela

        Yorum


        • #5
          Ynt: ANKARA-İSTANBUL

          Cevabı biraz geciktirdim abi de , 2.0T 2004-2007 Vectralarda var beni aşar bu 2.0T işi

          Bizim arabaya şu an maksimum 20.000 TL verirler dediğin Vectra 27-35.000 arasında
          Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

          Yorum

          İşleniyor...
          X