Şöyle bir garip durum vardır.
Bir sensör hata veriyorsa sensörmü arızalı ? Yoksa işleyişinden sorumlu olduğu parça mı ?
Bilgisayara bağlatıp hata kodunu bir alalım?????
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Insignia tekleme problemi
Collapse
X
-
arıza kodu veriyor mu bilmiyorum yanlış okuma durumunda. Komple temas kesilip sinyal kaybolduğunda veriyor olabilir. denenebilir en azından.
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Postsensörlerde arıza olabilir, değerler yanlış okunuyor olabilir. Lpg li araçlarda map maf sensörlerinin ömrünün daha kısa olduğunu (sebebini bilmiyorum) öyle diyorlar...
Leave a comment:
-
sensörlerde arıza olabilir, değerler yanlış okunuyor olabilir. Lpg li araçlarda map maf sensörlerinin ömrünün daha kısa olduğunu (sebebini bilmiyorum) öyle diyorlar...
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: aSya View PostMAF MAP tamamen arıza verdiğinde buzuldu demek değildir. Üzerindeki kir, hava basıncı ve manifold basıncını ölçümde hatalı ölçmeye devam eder ve hava / yakıt karışımı sekteye uğrar. Özellikle map üzerinde intercoolerden gelebilecek yağ buharı olacaktır.
Arıza kodu, iletişimin tamamen kaybolduğunda ya da sinyal düzeyinin oldukça farklı veya sabit iletilmesi sonrası oluşabilir.
Ustanıza aynen bunu böylece iletin. Yapmazsa bana mesaj atın. Size nasıl sökülür öğreteyim.
dün ustama aracı götürdüm. kontrollerini yaptı. bir sıkıntı olmadığını belirtti. lpg ilede kullan bakalım yine sorun olacakmı dedi. yoğundu map maf sansörlerini temizlemedi. bende Elektronik devre temizleme spreyi aldım. dün ve bugün lpgde kullandım. gidişinde bir sıkıntı yok. 3000-4000 devirlerde tekleme kendini çekme gibi sıkıntılar olmadı. Bugün videolardan bakarak map ve maf sansörlerini temizledim. kolay bir işlem oldu. sorunsuz hallettim. arabayı benzine alıp deneme turuna çıktım. 2.vites 2000 devirlerin seviyesinde teklemeler oldu. belki anlıktır dedim biraz daha boş bir yola çıktım. teklemeler arttı ve malesef ilk mesajda başıma gelen aynen yine oldu ve araç %60-%70 güç kaybına uğrayıp o şekilde çekti kendini tamamen
Kenara çektim. kapattım açtım ama düzelmedi. ekrandada servise gidin uyarısı yazdı. Akü kutup başını çıkartıp taktım. Aracın arızası düzeldi. şimdi 3000devirlerde ufaktan kendini çekiyor. ilk yaşadığım olay ile aynı oldu. 3gün içinde tamamen düzelmişti.
sizce sorun nedir? arabayı ustaya verip her yerini mıncıklatmakta istemiyorum. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim.
Leave a comment:
-
MAF MAP tamamen arıza verdiğinde buzuldu demek değildir. Üzerindeki kir, hava basıncı ve manifold basıncını ölçümde hatalı ölçmeye devam eder ve hava / yakıt karışımı sekteye uğrar. Özellikle map üzerinde intercoolerden gelebilecek yağ buharı olacaktır.
Arıza kodu, iletişimin tamamen kaybolduğunda ya da sinyal düzeyinin oldukça farklı veya sabit iletilmesi sonrası oluşabilir.
Ustanıza aynen bunu böylece iletin. Yapmazsa bana mesaj atın. Size nasıl sökülür öğreteyim.
- 1 beğenme
Leave a comment:
-
Merhaba,
Araç yaşanan olayın ertesi günü farkettimki benzinde 3000devire yaklaşınca kendini çekip bırakıyor. Aynı gün ustam ile randevum vardı. aracın arıza kodlarına baktı. Yakıt ile ilgili sansörler arıza uyarısı vermiş. Muhtemelen yakıtta bir sorun var dedi. pislik gelmiş olabilir buda arabayı korumaya almış olabilir dedi. Benzin deposu için bir katkı verdi. ilk gün 3.500devirlerde kullan bu iyice temizlesin çarşamba günü gel arıza kodları tekrar edecekmi bakalım dedi. c.tesi gitmiştim. 3gündür benzinde kullanıyorum. her kullanmamda kendini çekme azaldı. bu akşam işten gelirken neredeyse hiç birşey kalmamıştı. Yarın ustaya götüreceğim. Acaba bu yaşadığım olaylar gerçekten benzin deposundaki biriken bir pislikten olabilirmi? Map sansörleri arıza vermediği için temizlemek istemedi. Ama yarın temizleteceğim kesinlikle.
Leave a comment:
-
Orjinal yazı sahibi: ademtulu View Postbenim Lpg atiger gold. ayar noktasında taktırdığım usta aman aman işçilik çıkartamıyor gibi. bir kaç kere gaz yemediği için ayar yapmak için götürmüştüm. İstanbul avrupa yakasında önerebileceğiniz bir usta varmı acaba? Wideband AFR sensörü ile ayarlarını yapabilecek.
Not : eğer yaptıracaksanız Sensör temizliğini de kesinlikle balata spreyi ile yaptırmayın, elektronik devre temizleme spreyi ile yaptırın.
Leave a comment:
-
benim Lpg atiger gold. ayar noktasında taktırdığım usta aman aman işçilik çıkartamıyor gibi. bir kaç kere gaz yemediği için ayar yapmak için götürmüştüm. İstanbul avrupa yakasında önerebileceğiniz bir usta varmı acaba? Wideband AFR sensörü ile ayarlarını yapabilecek.
Leave a comment:
-
bilgiler için teşekkür ederim. ustama bırakayım aracı. insan üzülüyor ister istemez. çok severek biniyoruz. böyle olması can sıkıcı
Leave a comment:
-
Ustanıza gidip
maf ve map' ı kontrol ettirin. Daha doğrusu kontrol edemezler. Temizlesinler.
o2 sensörü temizlenmez. Bozuldu ise sürekli tekler. Bunu eledik.
Tekleme kelebekten pek yapmaz. Bunuda eledik.
Geriye kalan buji ve bobin + lpg enjektörleri.
Sıralama sizde.
Leave a comment:
-
asya beye katılıyorum.
ilaveten :
aracınızın LPG montajı öncesi benzin kondüsyonu düzgün ise ; sıkıntı LPG montajı sonrası meydana geldi ise ; öncelikle düzgün bir ayar yapılmasını öneririm. Wideband AFR sensörü ile ayar yapılmasını tavsiye ederim. Bunun haricinde Takılan LPG enjektörlerinden biri arızalı olabilir, sıralama hatası olabilir...
benim sıralamam :
1- Ayar
2- LPG kit montaj ve ekipman kontrolü.
lpgayari.com da bir çok insignia ayar örneği mevcut.
Leave a comment:
-
bilgiler için teşekkürler. liste baya uzunmuş şuan için ne önerirsiniz? şuan bir arıza yok. ustama götürdüğümde hangi işlemleri yaptırmalıyım? Yada ilk önce lpgcime gidip Lpg enjektörünü kontrol ettirtmeklemi başlamalıyım sizce?
Leave a comment:
-
MAf-map-yakıt sistemi arızaları-buji-bobin-silindir sorunları- ecu - kat tıkanıklığı diye uzar da gider.
- 1 beğenme
Leave a comment:
-
Tabi mümkün. Başıma geldi. Fakat tekleme cok karakteristik bir problem. Her şey neden olabilir. Burada bu konuya cevap değil sadece öneri alabilirsiniz.
Leave a comment:
Leave a comment: