Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Bu mümkün mü?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Bu mümkün mü?

    Arkadaşlar merhaba, Aracım 1,,6T Cosmo. İnternette gezinirken ilgili videooya rastladım ve temas kurdum.

    Attiğim mesaj ''Ersin bey merhaba, ilanı tam anlayamadım. Flexride sistemi olan araçlarda hali hazırda sport ve tour tusu var ve işlevsel. Benim aracım 1.6t cosmo. Bu tuş takımı aracıma uygulanırsa sonuçda değişen birşey olmayacak yada olacak mı?

    Ersin beyin cevabı ''Umit bey merhaba ilan mesajlarına pek bakmadığım için gec fark ettim bu uygulama flexsride olmayan tüm insignialara uygulanan flexsride den tek farkı amörtisör olmaması... motor tepkimeleri orjinal olarak aynıdır menüde sport modu ayarları açılmaktadır test aracımız mevcuttur video linkleri atıyorum hem 2010 ve 2015 insigniaya uygulama yapılmış tanıtım videosudur .



    Peki böyle birşey mümkün mü? Yaptıran oldumu?

  • #2
    Videolarına bakınca Ersin Bey'in de insignia kullanıcısı olduğunu tahmin ediyorum. Belkide foruma üyedir kendisi. Buün gün içerisinde kendisini telefon edeceğim. Konuyu tam net öğreneceğim. Bilgileri burada paylaşırım

    Yorum


    • #3
      Ersin bey ile telde görüştüm, zaten kendiside foruma üye imiş. Forumdan birkaç arkadaş uygulamada yapılmış. Ben ikna oldum açıkcası. Benim ilk düşüncem obd portundan girilip birşeyler açılıp kapanacak vs gibi basit işlemdi. Lakin öyle değilmiş, 2 güne varan bir işlem software'in yanında hardware işlemide ihtiva eden bir çalışma imiş. Sonucunda artık işlevsel bir sport tuşu oluyormuş. Açıkçası gaz tepki arttıcı alacağıma bunu yaptırmayı tercih ederim diye düşünüyorum.

      Yorum


      • #4
        Çakma flexride haha

        Gerçek bir flexride olan bir tane araç bulup test edin sonrada bunların yaptıklarını test edin. Hatta biraz sert virajlara girin çıkın farkı anlarsınız
        Sola Sinyal Devamlı Açık!

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: ertugrulh View Post
          Çakma flexride haha

          Gerçek bir flexride olan bir tane araç bulup test edin sonrada bunların yaptıklarını test edin. Hatta biraz sert virajlara girin çıkın farkı anlarsınız
          Zaten vaad edilen sadece motor gücü ve tepkileri, yoksa amortisör değişimi ve kablolamada yapılıp tam flex e dönüşüm sağlayabileceğini söyledi Ersin bey. Tabi bunun getireceği ek maliyette hayli tuzlu.

          Yorum


          • #6
            Benim bildigim flex de amartisore entegre manyetik bir sivi var ve katilasip sivilasarak flex tuslarinin islevselligini sagliyor. Bu ayar fabrika ortami disi da manuel ne kadar saglikli olur?
            Amortisor disinda motor ve gaz tepkileri flex yapilirsa arac amortisoru bu tepki ve ivmeye uyumlu olmayacagindan yol titus ve guvenliginde sorun olacaktir.
            Bence ya orjinal flex binmeli ya hic bulasmamali.
            Tabi tercih sizin.
            Öfke Gelir Göz Kararır, Öfke Gider Yüz Kızarır...

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post

              Zaten vaad edilen sadece motor gücü ve tepkileri, yoksa amortisör değişimi ve kablolamada yapılıp tam flex e dönüşüm sağlayabileceğini söyledi Ersin bey. Tabi bunun getireceği ek maliyette hayli tuzlu.
              Siz bunları boşverin. Dediğim gibi bir test ederseniz farkı anlarsınız. Ayrıca güç ve tepki konularına takılıyorsanız en basit şekilde sprintbooster alarakta işinizi çözebilirsiniz.
              Sola Sinyal Devamlı Açık!

              Yorum


              • #8
                Dizel ST arayışımda ki 1 sene sürdü , kısmetime flex denk geldi. Orjinalin tadını asla vereceğini sanmyorum. Pedal box vb bir uygulamanın araç menüsüne adapte edilmesi sanırım videodaki uygulama.
                Kaldı ki sadece gaz tepkisi değil direksiyonda fark edilir seviyede keskinleşmekte , orada bir uygulaması var mı onu da danışmak lazım.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: gezgin_insignia View Post
                  Benim bildigim flex de amartisore entegre manyetik bir sivi var ve katilasip sivilasarak flex tuslarinin islevselligini sagliyor. Bu ayar fabrika ortami disi da manuel ne kadar saglikli olur?
                  Amortisor disinda motor ve gaz tepkileri flex yapilirsa arac amortisoru bu tepki ve ivmeye uyumlu olmayacagindan yol titus ve guvenliginde sorun olacaktir.
                  Bence ya orjinal flex binmeli ya hic bulasmamali.
                  Tabi tercih sizin.
                  Dışarda yapılan re-mape alternatif değilmidir bu sistem? İçimizde kaç kişi yeniden soft bir yazlımla ile araçlarını daha da dinamikleştirme düşüncesinde, fabrikanın vermiş olduğu setupu tek bir tuş ile devreye alıp çıkarmak daha mantıklı değil mi? Evet bu gerçek flex hissini vermeyecek belki (amartisör ve direksiyon değişkenleri olmadan) ama kanımca remapden daha sağlıklı olacaktır.

                  Aracında flexli olan biri sport tuşuna basınca araçdaki değişikliği belirtebilir mi? ( Amartisör ve direksiiyon dışındaki değişikliği) Sport tuşuna basınca gaz tepkilerimi değişmekte (aynı srintbooster etc olduğu gibi) yoksa yazılımsan bir değişiklik mi mevcut? araç yani 180HP iken 210hp mi oluyor?

                  Yorum


                  • #10
                    Biraz yurtdışı forumlara baktım sport tuşuna basıldığında Sprintbooster mantığı devreye girdiğini görüyorum. Bu uygulama o zaman tamamen tercih meselesine dönüşüyor. Ya SB alınır araca uygulanır. Yada aracda teferruat olmasın deyip aynı flex şaside olduğu gibi tuş uygulanarak ecudan yapılır.

                    Yorum


                    • #11
                      flexi bende var sadece gaz tepki süresi değişiyor farklı bir harita söz konusu değil, kaldı ki flexi gibi bir uygulama ciddi bir modifiye demektir, bmw eco plus modunda farklı bir harita mevcut ancak bizde yok ve sonradan yapılamıyor donanım altyapısı müsayit değil.
                      1.6 SIDI

                      Yorum


                      • #12
                        Flexride modu sadece tepkime arttırma değil bu tepkime ile birlikte doğacak olan agresif sürüş şatlarına süspansiyon sistemini adapte etme maksatlı bir sistem olduğundan dolayı bence yapılan işlem sadece ve sadece gaz tepkime arttırıcı olarak çalışacaktır. Bu tuş sadece görsel olarak güzel durur onun dışında gereksiz bence.

                        Yorum


                        • #13
                          Ne tepkimesi ya bombos bi is takin 400₺ ye bi sprint booster olsun bitsin
                          Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                          Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                          F10 Msport

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post

                            Dışarda yapılan re-mape alternatif değilmidir bu sistem? İçimizde kaç kişi yeniden soft bir yazlımla ile araçlarını daha da dinamikleştirme düşüncesinde, fabrikanın vermiş olduğu setupu tek bir tuş ile devreye alıp çıkarmak daha mantıklı değil mi? Evet bu gerçek flex hissini vermeyecek belki (amartisör ve direksiyon değişkenleri olmadan) ama kanımca remapden daha sağlıklı olacaktır.

                            Aracında flexli olan biri sport tuşuna basınca araçdaki değişikliği belirtebilir mi? ( Amartisör ve direksiiyon dışındaki değişikliği) Sport tuşuna basınca gaz tepkilerimi değişmekte (aynı srintbooster etc olduğu gibi) yoksa yazılımsan bir değişiklik mi mevcut? araç yani 180HP iken 210hp mi oluyor?
                            Bahsettiginiz sey ile soft yazilimin alakasi nedir ?
                            sport tusu olunca arac daha atik daha serimi olucak zannediuorsunuz tamamen kandirmaca o sonradan yapilan islem
                            forumdan bir arkadasimiz ikinci el aldigi aractada vardi denedik.
                            Sadecw gosterge isiklari kirmizi olmustu o baska bir fark yok
                            Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                            Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                            F10 Msport

                            Yorum


                            • #15
                              Bence önerilen sistem gayet mantıklı araca dışarıdan birşey takmaktansa orijinal fonksiyonları devreye almak daha doğru olur buradaki kimsenin arabayı virajlarda savuracak kadar agresif kullanacağını da düşünmüyorum.

                              Amacı spor araç kullanmak olan birinin adı sport bile olsa 1600 küsür KG'lık bir Insignia ile işi olmaz sanırım ! Gidip Sport Plus modu olan 3.20i Sport alıp çok daha güçlü ve agresif bir araç kullanmak çok daha doğru bir seçim olacaktır. O yüzdendir ki 3.20i Sport arabalarda önden kazalısını bulmak pek zordur :-))

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X