Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6 T piston kırma...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.6 T piston kırma...

    Merhaba daha önce yağ uyarısı başlığı altında açmış olduğum konu başlığını,maalesef bu konu başlığı adına açmak durumunda kaldım.yağ yakma şikayetiyle gittiğim servisten,(piston kırılmış abi) cevabını alınca çok şaşırdım araç 88 bin km iki yıldır biniyorum yağ vs bakımlarını hiç aksatmadım araçı fazla kullanan biri değilim toplasam iki yılda 5 bin km yapmışımdır.daha sonrasında forumlardan baktığımda kronik bir sorun olduğunu yazılmış(şaka gibi)biz bu araçlara bu kadar yüksek meblağda paralar ödeyip alıyoruz basit bir sorun gibi yansıtılıp kronik sorun olması çok enterasan.bilirsiniz araçın piston kırması yüksek masraflar demek.gittiğim servis 15 ile 18 bin TL arası masraf çıkabilir dedi sizin önerebileceğiz servis vs varmı?

  • #2
    Araçta piston kırma kronik değil eğer araçta yazılım varsa bundan dolayı kırılır

    Hangi silindir deki kırıldı 4 piston ise yazilim olma ihtimali büyük



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Hangisin kırıldığını bilmiyorum Araçta yazılım yok Servisin demesi tek silindirin kırıldığı ve hepsinin değişeceği.

      Yorum


      • #4
        Diğer silindirleri test yapmışlarmi

        Yetkili servistemi baktılar yoksa özel servis temi



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Maslakta özel bir servise gösterdim Opel servisi bana dediği tek pistonda kırık olduğu,diğerlerine test yaptılarmı bilmiyorum.bana birinin değişeceği zaman hepsinin değiştiğini söyledi.

          Yorum


          • #6
            Dusuk hacimli turbolu araclarda genel sorundur piston kirilmasi, buna da ani gaza yuklenmeler, kullanilan yag, turbodan giden parca kirintisi sebep olmakta. Bagcilarda nisa oto var opel de iyidir memnun kalirsiniz

            Yorum


            • #7
              Geçmiş olsun. Motor ve kullanılan yağ neydi?

              Yorum


              • #8
                Teşekkürler yağ olarak mobil 5w-30 kullanıldı yağ değişimlerinde.

                Yorum


                • #9
                  Birde yeniden motor yapılacağı için bunun artı ve eksi yönleri nelerdir ?

                  Yorum


                  • #10
                    Bilmeyenler için yazıyorum, SIDI motor yani 1.6T 170hp motoru olanlar Dexos1Gen2 onaylı yağ kullansın. Benim tavsiye edeceğim markalar, LiquiMoly ve Motul. Piston kırma olayı için GM'nin geliştirdiği ve erken ateşlemenin önüne geçen yağ tipidir Dexos1Gen2. Ustanın tavsiyesinden ziyade araç sahibininde bu konularda bilgili olmasında yarar var. Aracı ilk aldım bakıma girecek,usta dexos2 koyuyor,bişey olmaz diyor.Ben tabii müdahale ettim olması gereken yağ kondu.Herşeyi usta bilir diye bişey yok.

                    Yorum


                    • #11
                      Arkadaşlar LSPI sorununu yaşamamak için bir başka önemli husus da düşük devirde gaza ani yüklenmemek. Özellikle otomatik vites SIDI kullanıyorsanız bu duruma çok dikkat edin çünkü şanzıman çoğu zaman aracı düşük devirde tutuyor. Bu yüzden gazlayacağınızı önceden biliyorsanız ya manuel mod'a geçin ya da gaza önceden hafif yüklenerek otomatik şanzımanın 1 düşük vitese geçmesini sağlayın. Bu durum düşük devirde oluyor, unutmayın.

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                        Arkadaşlar LSPI sorununu yaşamamak için bir başka önemli husus da düşük devirde gaza ani yüklenmemek. Özellikle otomatik vites SIDI kullanıyorsanız bu duruma çok dikkat edin çünkü şanzıman çoğu zaman aracı düşük devirde tutuyor. Bu yüzden gazlayacağınızı önceden biliyorsanız ya manuel mod'a geçin ya da gaza önceden hafif yüklenerek otomatik şanzımanın 1 düşük vitese geçmesini sağlayın. Bu durum düşük devirde oluyor, unutmayın.
                        Yanlışsam düzeltin.Otomatik viteste ani hızlanmada araç zaten o an alabileceği en düşük vitese alıp öyle hızlanıyor.Bende durum bu.Fakat sizin dediğiniz de kesinlikle doğru,düşük devirde kalarak ani hızlanma büyük sıkıntı ki piston kırmayı otomatikte yaşayanlar büyük ihtimal vitesi manuele çekip kullananlar diye tahmin ediyorum.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: yakar_35 View Post

                          Yanlışsam düzeltin.Otomatik viteste ani hızlanmada araç zaten o an alabileceği en düşük vitese alıp öyle hızlanıyor.Bende durum bu.Fakat sizin dediğiniz de kesinlikle doğru,düşük devirde kalarak ani hızlanma büyük sıkıntı ki piston kırmayı otomatikte yaşayanlar büyük ihtimal vitesi manuele çekip kullananlar diye tahmin ediyorum.
                          Manuelde alt devirde kalıp dip gaz yapılırsa dediğiniz gibi daha çabuk olabilir. Ama otomatiklerde çok alt devirde yürümeye çalışıyor. Dediğiniz gibi vites düşürtmek için pedala fazla ve ani basmak gerekiyor. Eski tabirle gaz pedalını ezerek kullancığımız zaman vites küçültmesi geç kalıyor bu sürede de titreşim ve sarsıntı hissediliyor.

                          Ama bu piston kırmada en önemli etmen yağ sanırım. Aracım servis bakımlıydı. Bende aldıktan sonra serviste bakım yaptıracağım zaman şase no sundan liste çıkarttılar. Yağın modelini sorduğumda dexos 2 koyulacağını söylediler ben dexos 1 konulmasını istiyorum diye uyarınca içeriden usta arandı. Ustada dexos 1 konulması gerektiğini söyledi. Benim aracıma muhtemelen bundan önce hep dexos 2 konulmuş. Dexos 1 konulduktan sonra seyir halinde düşük hızlarda ufak tefek alt devirdeki titremeler sarsıntılar geçti. Aracım ilk sahibinden 76bin km de idi aldığımda.

                          30bin km de ve 70 bin km de piston kırmış. Aldığımda 10 ay motor parça ve işçilik garantisi vardı, Opel odakta yapılmış tüm işlemleri. Temiz kullanılmış bir araç servise güvenip yapılmış bakımlar ama şase nosundan ne yağ çıkarsa o konuldu bu zamana kadar diye düşünüyorum birde İstanbul trafiği ve pedal cihazının suçu olduğunu düşünüyorum. Son bakımı man filtreler ve motül yağ ile yaptırdım, şanzıman yağımı da değiştirttim. Şükür bir sorunum yok 96bindeyim. Maşallah diyeyim de durduk yere iş çıkartmayalım başıma.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: yakar_35 View Post

                            Yanlışsam düzeltin.Otomatik viteste ani hızlanmada araç zaten o an alabileceği en düşük vitese alıp öyle hızlanıyor.Bende durum bu.Fakat sizin dediğiniz de kesinlikle doğru,düşük devirde kalarak ani hızlanma büyük sıkıntı ki piston kırmayı otomatikte yaşayanlar büyük ihtimal vitesi manuele çekip kullananlar diye tahmin ediyorum.
                            Kesinlikle doğru ancak otomatik viteste aniden dip gaz yapıldığında bazen şanzıman şaşırıyor ve vites düşüremiyor. Gaza öncesinde orta şiddette bas-çek yapınca ise mutlaka 1 düşük vitese geçiyor. Aracı ilk aldığım zamanlarda trafikte birine sinirlenmiş ve aniden dip gaz yapmıştım; araç düşük devirdeydi ve şanzıman vites küçültmedi; motordan garip bir vuruntu sesi geldi. Belki de yağ Motul Dexos 1 olmasaydı benim aracım da piston kıracaktı. O yüzden otomatik şanzımana bu konuda %100 güvenmemek lazım. Bende 2011 model 2.0 CDTI da var, onda da gaza çok ani yüklenildiğinde şanzıman yanlış kararlar verebiliyor; SIDI'daki şanzımanın tersine ondaki şanzıman da gereksiz vites küçültmeye gidiyor. Araç dizel olduğu için de yüksek devirde hızlanamıyor. Özetle otomatik şanzımanlar direkt dip gaz yapıldığında pek sağlıklı çalışmıyor.

                            Yorum


                            • #15
                              Dexos 1 Gen 2 olan Liqui Moly veya Motul 5w30 yağ bizim araçların lspi ve diğer piston sorunlarıyla mücadelede motor yağı anlamında şu an için en iyi yağlar. Ben bunun yanında en büyük suçlunun yakıt olduğunu düşünüyorum. Oktan artırıcı dyno tabletlerden her depo dolumunda 1 adet ve bp ile yakıt alımına son birkaç aydır düzenli olarak devam ediyorum. Araçta yakıt tüketimi, çekiş gücü, sessizlik ve aklınıza gelen her anlamda olumlu düzelme oldu. Bu araçları bu hale yağı doğru seçtiğimiz halde maalesef ülkemiz yakıt tipindeki kalitesizlik getiriyor diye düşünüyorum. Ben şu an için dyno tablet+bp ile yakıt fulleme şeklindeki çözüme devam diyorum.
                              Bu arada evet, dip gaz yok, yarım dip gaz var, araç hızlandıkça gaz pedalına yedirerek basmak daha etkili oluyor. Garantili hızlanma.
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X