Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Tavan Oluklarındaki Soyulmaların Tekrar Boyanması

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Tavan Oluklarındaki Soyulmaların Tekrar Boyanması

    Merhabalar,
    Bazı Insignia'larda meydana gelen tavan oluklarında boya atması veya soyulması ile ilgili çözümü sizlerle paylaşmak istedim.

    Boya atmasının sebebi nedir?
    Tavan sacı araca kaynak ile montajı yapılmakta ve çamurluk gibi sökülebilen bir parça değildir. Kaynak atılan kenarların üzeri de farklı bir macun ile kapatılmakta.
    Bu macunlu yüzey çoğu arabada tavan çıtası ile gizleniyor ancak Insignia'da açık bırakılmış ve tavanı komple tek parça halinde gövde rengi görebiliyorsunuz.
    Bu oluğun toz kir tutması, çok güneşte kalması veya aracın sert kullanımdan kaynaklı çok burulmasından dolayı zamanla üzerindeki boyası sertleştiğinden, yıkamalardaki tazyikli suyun da etkisiyle dökülebiliyor.

    Çözüm:
    Boya soyulması/dökülmesinin tek çözümü tekrar boyamaktır. Rötuş yapmak sadece geçici çözüm olur ve fırça izi nedeniyle çirkin görünür.
    Boyama işlemi için öncelikle yetkili servise başvurmanızı öneririm.
    Aşağıda yetkili serviste işlem yapılmış Fatih abinin aracının fotoğraflarını paylaşıyorum.
    Tavan oluğunun çevresi bantla maskelenip sadece oluğun içi tekrar boyanmakta, tavana veya tavan direklerine boya taşmıyor.

    Maskeleme bantları sökülmeden yetişemedim ama bantlar açıldıktan sonra birkaç foto aldım,
    Bantın oluk kenarlarına kadar çekildiğini ve söküldüğünü 3. ve 4.fotoğraflarda bantları görebilirsiniz.
    Ayrıca boyama sonrası tavan köşelerinden boya kalınlığını ölçtük, tavan yüzeyine işlem yapılmadığını görebilirsiniz.





















    InsigniaTEAM
İşleniyor...
X