Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Direksiyonu Döndürünce Gelen Gıcırtı Sesi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Direksiyonu Döndürünce Gelen Gıcırtı Sesi

    Öncelikle herkese iyi günler. 2013 1.6t 170 hp cosmo aracımızda direksiyonu sağa ve sola döndürünce aracın sağ tarafından gıcırtı sesi geliyor. Tümsek ve çukurlarda da gıcırtı yapıyor. Daha önce bu sorunu yaşayan var mı, çözümü nedir ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.

  • #2
    Rot kollarınıni kontrol ettirin



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: taha_kilic View Post
      Öncelikle herkese iyi günler. 2013 1.6t 170 hp cosmo aracımızda direksiyonu sağa ve sola döndürünce aracın sağ tarafından gıcırtı sesi geliyor. Tümsek ve çukurlarda da gıcırtı yapıyor. Daha önce bu sorunu yaşayan var mı, çözümü nedir ? Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.
      Merhaba,

      Direksyonu cevirince gelen gıcırtı v.b sesler genelde amortisor takozlarının bilyasından gelir. Ufak tumseklerde esneyince gelen gıcırtılar vıraj demir lastiklerinden yada sanayii terimleriyle tabla burclarından gelir. Havaların iyice sogumasıyla beraber sertlesen parcalardan dolayı bu sesler heryerden gelmeye başlar. Oncelikle tavsiyem aracınızı güzelce yıkatıp sesleri tekrar incelemek. Muhtemelen sesler kesilecektir. Arıza masrafı olarak takozlar her 70-100 bin km de zaten degismesi gerekir. Viraj demir lastikleride gayet ucuz parcalardır ve 30-40 binde degismesi gerekir. Rot kolları, rotiller her alt takımcıda kontrol ettirilip eskimisse kolayca degistirilebilen ucuz parcalardır. Butceniz uygunsa ve başka bi yerde problem yoksa kafadan bu parcaların orjinallerini temin edip komple yenileyip üstüne cila olarak rot balans ayarı yaparsanız uzunca bi süre kafanız rahat olur.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: escape View Post

        Merhaba,

        Direksyonu cevirince gelen gıcırtı v.b sesler genelde amortisor takozlarının bilyasından gelir. Ufak tumseklerde esneyince gelen gıcırtılar vıraj demir lastiklerinden yada sanayii terimleriyle tabla burclarından gelir. Havaların iyice sogumasıyla beraber sertlesen parcalardan dolayı bu sesler heryerden gelmeye başlar. Oncelikle tavsiyem aracınızı güzelce yıkatıp sesleri tekrar incelemek. Muhtemelen sesler kesilecektir. Arıza masrafı olarak takozlar her 70-100 bin km de zaten degismesi gerekir. Viraj demir lastikleride gayet ucuz parcalardır ve 30-40 binde degismesi gerekir. Rot kolları, rotiller her alt takımcıda kontrol ettirilip eskimisse kolayca degistirilebilen ucuz parcalardır. Butceniz uygunsa ve başka bi yerde problem yoksa kafadan bu parcaların orjinallerini temin edip komple yenileyip üstüne cila olarak rot balans ayarı yaparsanız uzunca bi süre kafanız rahat olur.
        Cevabınız için çok teşekkür ederim. Sivas'ta yaşıyorum havalar soğumaya başlayınca arttı sesler ama bazen kesiliyor gibi sanırım dediğiniz gibi soğuktan da etkileniyor. Araştırmalarımda genelde amortisör üst takozunda sorun olabileceği kanaatine vardım.Yani büyük bir sorun teşkil etmiyormuş bozulması fakat yaptığı ses sürüş konforunu etkiliyor her halukârda. Kışı atlattıktan sonra bir gidip gösterteceğiz.

        Yorum

        İşleniyor...
        X